Intens verdrietig, ons katertje overleden.
vrijdag 10 oktober 2008 om 16:48
Ik ben zo verdrietig, ik moet echt even mijn verhaal kwijt. Vanochtend wilde ik naar mijn werk rijden, maar ik ben nog geen 10 meter verder of er gaat een schok door mijn lichaam. In de berm op nog geen 50 meter van ons huis zie ik het levenloze lichaam liggen van een poes, een grijze met witte pootjes. Ik hoop nog tegen beter weten in dat het niet onze lieve kater is. Ik roep heel hard, nee, nee, niet Otje. Ik ben mijn auto uitgerend en zag wat ik eigenlijk al wist. Daar lag onze eens zo levenslustige mannetje levenloos in het gras. Ik heb in tranen mijn man gebeld die net weg was en die is meteen omgekeerd. Ik heb mijn poncho uitgetrokken en die over ons ventje heen gelegd. Toen reed er nog een busje langs met mannen die het leuk vonden om me heel hard uit te lachen terwijl ik daar intens verdrietig naast ons mannetje stond. Gelukkig stopte er twee hele lieve mensen, de vrouw vroeg of ik de poes had aangereden, maar ik ontkende en zei het is mijn poes. Ze heeft Otje in mijn poncho gewikkeld en binnen gebracht, daar heeft ze hem op zijn lievelingskleedje gelegd en toegedekt. Vond dat zo lief van haar, ik kreeg ook nog een knuffel. Toen zag ik dat zijn oogje niet meer goed in het kasje zat en heb hem vervolgens helemaal toegedekt. We besloten dat we hem wilden laten cremeren en hebben de dierenambulance gebeld. Die verbonden ons door met het dierencrematorium en we maakten een afspraak voor elf uur. Vervolgens hebben we hem in een handdoek gedaan en in een kratje gelegd. Gelukkig kwam toen mijn zusje die mee zou gaan naar het crematorium, samen hebben we achterin gezeten met ons mannetje tussen ons in. De mensen bij het crematorium waren echt superlief. Ik vroeg of we hem nog even mochten zien. Ze hadden hem opgebaard in een sfeervolle kamer met bloemen en kaarsen. Hij lag op zijn eigen kleedje en het leek net of hij sliep. Je kon helemaal niet zien dat zijn lijfje beschadigd was. Het was echt ons ventje. We hebben hem nog even geknuffeld en een kus gegeven en gezegd dat we van hem houden en hem vreselijk zullen missen. Ik heb nog gevraagd of zijn lijfje verder nog beschadigd was en ze zei dat ze voelde dat zijn hoofdje stuk was van binnen en dat hij dus waarschijnlijk niet heeft geleden, dat is wel een troost. Over een paar dagen wordt hij apart gecremeerd, ze raden ons af om daarbij te zijn. Zijn dekentje mag dan ook mee. We hebben een mooi kruikje uitgezocht waar zijn as in komt. Het voelt fijn dat we zo goed afscheid hebben kunnen nemen. Toen we net thuis kwamen was het zo leeg, al zijn spulletjes staan er nog en het voelt alsof hij elk moment binnen kan komen lopen, luid miauwend. Ik voel de behoefte om hem te zoeken, terwijl ik weet dat hij er niet meer is. Ik ben er zo van ondersteboven dat ons mannetje maar anderhalf jaar bij ons mocht zijn. Ik zal hem zo missen, de leegte is onbeschrijflijk en hartverscheurend. Rust zacht lief mannetje, we zullen je nooit vergeten.
Ps Ik wil alleen graag mijn ei kwijt en hoop dat er geen reacties komen dat mensen het overdreven vinden etc. Dat mogen mensen vinden, maar daar heb ik nu niets aan. Laat me alsjeblieft in mijn waarde nu ik zo verdrietig ben.
Ps Ik wil alleen graag mijn ei kwijt en hoop dat er geen reacties komen dat mensen het overdreven vinden etc. Dat mogen mensen vinden, maar daar heb ik nu niets aan. Laat me alsjeblieft in mijn waarde nu ik zo verdrietig ben.
zaterdag 11 oktober 2008 om 11:48
Ik sta hier echt versteld van. Ik heb helemaal geen kinderwens, maar jou snap ik dus echt niet.
Jij zult het gerust zo voelen en wie ben ik om te zeggen dat je niet mag voelen wat je voelt maar snappen? Nee. En begrip voor je? Nee, ook niet.
Dat het kut is als je kat dood gaat dat weet ik ook wel, maar dat op 1 lijn plaatsen met een mens gaat me al te ver laat staan als je het bóven een mens plaatst.
Jij zult het gerust zo voelen en wie ben ik om te zeggen dat je niet mag voelen wat je voelt maar snappen? Nee. En begrip voor je? Nee, ook niet.
Dat het kut is als je kat dood gaat dat weet ik ook wel, maar dat op 1 lijn plaatsen met een mens gaat me al te ver laat staan als je het bóven een mens plaatst.
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
zaterdag 11 oktober 2008 om 12:12
quote:HoiPippiLangkous schreef op 11 oktober 2008 @ 11:48:
Ik sta hier echt versteld van. Ik heb helemaal geen kinderwens, maar jou snap ik dus echt niet.
Dat het kut is als je kat dood gaat dat weet ik ook wel, maar dat op 1 lijn plaatsen met een mens gaat me al te ver laat staan als je het bóven een mens plaatst.Reageer dan gewoon niet. Op het moment dat iemand slechts haar ei kwijt wil en nog specifiek vraagt om in haar waarde gelaten te worden zit zij niet te wachten op dit soort reacties. Ik kan me wél voorstellen dat je meer rouwt om iemand waar je een band mee hebt opgebouwd, ook al is het een kat, dan iets wat voor je idee nooit is gaan leven. Ik heb in precies dezelfde situatie gezeten, ik weet wat het is. Het heeft niks met moedergevoelens of een gebrek daaraan te maken, maar met het verdriet om iemand die je dierbaar was. Om daar vraagtekens bij te gaan zetten of relposts te plaatsen is niet alleen ongepast, maar daar zijn ook andere fora voor.
Dat het kut is als je kat dood gaat dat weet ik ook wel, maar dat op 1 lijn plaatsen met een mens gaat me al te ver laat staan als je het bóven een mens plaatst.Reageer dan gewoon niet. Op het moment dat iemand slechts haar ei kwijt wil en nog specifiek vraagt om in haar waarde gelaten te worden zit zij niet te wachten op dit soort reacties. Ik kan me wél voorstellen dat je meer rouwt om iemand waar je een band mee hebt opgebouwd, ook al is het een kat, dan iets wat voor je idee nooit is gaan leven. Ik heb in precies dezelfde situatie gezeten, ik weet wat het is. Het heeft niks met moedergevoelens of een gebrek daaraan te maken, maar met het verdriet om iemand die je dierbaar was. Om daar vraagtekens bij te gaan zetten of relposts te plaatsen is niet alleen ongepast, maar daar zijn ook andere fora voor.
zaterdag 11 oktober 2008 om 12:29

zaterdag 11 oktober 2008 om 12:35
Herkenbaar. Ik heb zelf mijn lieve rode kater in moeten laten slapen, hij was heel erg ziek en dan is zelfs dát het beste wat je kan doen voor je poezebeest. Tis nu een half jaar geleden en mis hem nog steeds!Ik heb hem ruim 9 jaar gehad en was als een kind voor me...ja, ook dát vinden sommige mensen overdreven.
Heel, heel veel sterkte! En laat je tranen maar gaan hoor!
Liefs.
Heel, heel veel sterkte! En laat je tranen maar gaan hoor!
Liefs.
zaterdag 11 oktober 2008 om 12:42
Ik wil ook graag even reageren omdat ik toevallig precies hetzelfde heb meegemaakt. Ik heb mijn 14 jaar oude kat moeten laten inslapen en ben daar ook erg verdrietig om geweest. Een week later kreeg ik een vroege miskraam maar dit voelde toch totaal anders dan het verlies van mijn kat. Voor mij niet te vergelijken, beiden erg, maar wel anders qua verwerking kan het niet goed uitleggen.
Maar sterkte, ik mis mijn zwart witte knorrepot ook erg!
gr KK
Maar sterkte, ik mis mijn zwart witte knorrepot ook erg!
gr KK
zaterdag 11 oktober 2008 om 12:54
Dat het ongelooflijk verdrietig is dat je kat overlijdt en dat je 'm ook nog zelf vindt, vreselijk... dat snap ik. Maar toch, het moet me van het hart: ik vind het te dol voor woorden dat huisdieren op 1 lijn gezet worden met kinderen. Een kind verliezen is absoluut niet te vergelijken met het verliezen van een huisdier.
Ik heb beiden van dichtbij, veel te dichtbij zelfs, meegemaakt. Rouwen om je huisdier is heel erg normaal, logisch. Maar om de band met je huisdier te vergelijken met de band die ouders met hun kind hebben... dat gaat er bij mij niet in. Bij mij zeg ik. Ik wilde het gewoon even gezegd hebben, vanwege de kromme tenen en het grote verdriet om mijn verloren broer (kind van mijn ouders).
Ik heb beiden van dichtbij, veel te dichtbij zelfs, meegemaakt. Rouwen om je huisdier is heel erg normaal, logisch. Maar om de band met je huisdier te vergelijken met de band die ouders met hun kind hebben... dat gaat er bij mij niet in. Bij mij zeg ik. Ik wilde het gewoon even gezegd hebben, vanwege de kromme tenen en het grote verdriet om mijn verloren broer (kind van mijn ouders).
zaterdag 11 oktober 2008 om 12:55
Het gevoel om een verlies van een kat is op dit moment voor TO tastbaarder dan een beginnende zwangerschap. Zo pril in de zwangerschap voel je nog niets en heb je ws nog geen echo gehad.
Wil overigens niet zeggen dat ik dat ook zo zou voelen, want ik ben nu zwanger van de tweede en heb vanaf het prille begin (bij beide) het gevoel gehad dat het een kindje is en geen cellen, maar daar is ook iedereen weer anders in.
Wil overigens niet zeggen dat ik dat ook zo zou voelen, want ik ben nu zwanger van de tweede en heb vanaf het prille begin (bij beide) het gevoel gehad dat het een kindje is en geen cellen, maar daar is ook iedereen weer anders in.
zaterdag 11 oktober 2008 om 12:55
TS = topicstarter
Sterkte, Boepie. Het is erg rot om je kat te verliezen en helemaal zoals bij jou door een ongeluk.
Heb zelf net afgelopen maandag mijn kat verloren bij de dierenarts. Heb het volgend berichtje daarvan toen ook al op het kattenvraagbaak-topic geplaatst:
maandag is heel onverwacht onze lieve blinde, dikke, manke poes Kiko overleden. Een paar weken geleden (half augustus) hebben we haar uit het asiel gehaald, toen heb ik hier ook gepost. Kreeg toen lieve, leuke reacties. Wil nu graag ook even m'n verhaal kwijt.
Vanmorgen moesten we met haar naar de dierenarts, om rontgenfoto's te laten maken van d'r achterbenen. Ze liep heel moeilijk, volgens het asiel vanwege artrose. De dierenarts wilde dat nog onderzoeken, vandaar de foto's vandaag. Toen we d'r brachten kreeg ze een klein roesje. Ik hield d'r vast toen ze die prik kreeg, daarbij beet die gek nog flink in m'n pink. Al snel 'sliep' ze. Wij zijn toen naar huis gegaan en eind van de ochtend, als de foto's waren gemaakt en Kiko weer helemaal wakker was, kon ze worden opgehaald.
Al vrij snel werd er gebeld dat het niet goed was gegaan, ze was niet uit de roes ontwaakt. Waarschijnlijk kon ze het niet aan, omdat ze last had van hoge bloeddruk. De hartslag is weggezakt, reanimeren hielp niet meer. En nu ligt die grote poes dus dood in het dierenasiel en wordt ze binnenkort gecremeerd.
We zijn echt heel blij dat we haar een goede tijd heb kunnen bezorgen, maar we zijn nu ook wel heel verdrietig. Graag hadden we haar nog wat jaartjes bij ons gehad en met haar genoten, 7 weken was wel erg kort.
Dag Kiko, dag lieve poes!
En verder is een van de twee poezen van mijn ouders, waar ik dus ook jaren bij heb gewoond, met d'r laatste dagen bezig, lijkt het. Ze heeft hartproblemen en last van vocht en bij de minste of geringste inspanning si ze buiten adem enzo..
Sterkte, Boepie. Het is erg rot om je kat te verliezen en helemaal zoals bij jou door een ongeluk.
Heb zelf net afgelopen maandag mijn kat verloren bij de dierenarts. Heb het volgend berichtje daarvan toen ook al op het kattenvraagbaak-topic geplaatst:
maandag is heel onverwacht onze lieve blinde, dikke, manke poes Kiko overleden. Een paar weken geleden (half augustus) hebben we haar uit het asiel gehaald, toen heb ik hier ook gepost. Kreeg toen lieve, leuke reacties. Wil nu graag ook even m'n verhaal kwijt.
Vanmorgen moesten we met haar naar de dierenarts, om rontgenfoto's te laten maken van d'r achterbenen. Ze liep heel moeilijk, volgens het asiel vanwege artrose. De dierenarts wilde dat nog onderzoeken, vandaar de foto's vandaag. Toen we d'r brachten kreeg ze een klein roesje. Ik hield d'r vast toen ze die prik kreeg, daarbij beet die gek nog flink in m'n pink. Al snel 'sliep' ze. Wij zijn toen naar huis gegaan en eind van de ochtend, als de foto's waren gemaakt en Kiko weer helemaal wakker was, kon ze worden opgehaald.
Al vrij snel werd er gebeld dat het niet goed was gegaan, ze was niet uit de roes ontwaakt. Waarschijnlijk kon ze het niet aan, omdat ze last had van hoge bloeddruk. De hartslag is weggezakt, reanimeren hielp niet meer. En nu ligt die grote poes dus dood in het dierenasiel en wordt ze binnenkort gecremeerd.
We zijn echt heel blij dat we haar een goede tijd heb kunnen bezorgen, maar we zijn nu ook wel heel verdrietig. Graag hadden we haar nog wat jaartjes bij ons gehad en met haar genoten, 7 weken was wel erg kort.
Dag Kiko, dag lieve poes!
En verder is een van de twee poezen van mijn ouders, waar ik dus ook jaren bij heb gewoond, met d'r laatste dagen bezig, lijkt het. Ze heeft hartproblemen en last van vocht en bij de minste of geringste inspanning si ze buiten adem enzo..
Everytime you make a typo, the errorists win.
zaterdag 11 oktober 2008 om 12:57
Nou ja, ik begrijp wel dat iemand het doodgaan van een kat die je al tijden hebt erger vindt dan een miskraam. Ik bedoel, het is geen kind nog, maar een klompje cellen. Dat vind ik niet echt getuigen van een verstoorde balans en het gelijkstellen van mens en dier. Oke, als je al een kind hebt en dat verlies je, en dan nog beweren dat het verliezen van je kat erger is, dat vind ik pretty sick. Maar miskraam-kat? Ik kan het me wel voorstellen.
zaterdag 11 oktober 2008 om 13:05
pfff, waar gaat dit heen?
Het verdriet van een miskraam vergelijken met het verdriet om een katertje?
Allebei zijn ze niet leuk om mee te maken. En ik begrijp dat deze 2e klap voor Boepie gewoon zo hard is! Ik vraag me af waar die ophef vandaan komt om haar verdriet in twijfel te trekken??
Mag Boepie verdriet hebben om haar levensgezel van de afgelopen jaren? Die ze dagen geknuffeld heeft? Die ze altijd om haar heen had? Waar ze jaren voor gezorgd heeft?
Moet je dat dan vergelijken met een klompje cellen waarvan ze het karakter niet eens heeft gekend?
Ik vind dat te bizar voor woorden. Verdriet is verdriet, en daarmee uit. Laat Boepie hier die uitlaatklep zoeken die ze nodig heeft!
Lieve Boepie,
Ik snap je verdriet heel erg goed en ik begrijp je als je zegt dat je hier erg verdrietig om bent. Daarom geef ik je een dikke en ik wens je veel sterkte!!
Liefs MDF
Het verdriet van een miskraam vergelijken met het verdriet om een katertje?
Allebei zijn ze niet leuk om mee te maken. En ik begrijp dat deze 2e klap voor Boepie gewoon zo hard is! Ik vraag me af waar die ophef vandaan komt om haar verdriet in twijfel te trekken??
Mag Boepie verdriet hebben om haar levensgezel van de afgelopen jaren? Die ze dagen geknuffeld heeft? Die ze altijd om haar heen had? Waar ze jaren voor gezorgd heeft?
Moet je dat dan vergelijken met een klompje cellen waarvan ze het karakter niet eens heeft gekend?
Ik vind dat te bizar voor woorden. Verdriet is verdriet, en daarmee uit. Laat Boepie hier die uitlaatklep zoeken die ze nodig heeft!
Lieve Boepie,
Ik snap je verdriet heel erg goed en ik begrijp je als je zegt dat je hier erg verdrietig om bent. Daarom geef ik je een dikke en ik wens je veel sterkte!!
Liefs MDF
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!
zaterdag 11 oktober 2008 om 13:22
zaterdag 11 oktober 2008 om 13:27
zaterdag 11 oktober 2008 om 13:29
quote:LunaBlue schreef op 11 oktober 2008 @ 13:27:
[...]
Aha, door je vorige post begrijp ik het, ik wist niet dat het mogelijk was om op dit forum twee verschillende nicks aan te maken.
Ja 2 nicks dat kan en dat mag ook maar je mag niet met 2 nicks in hetzelfde topic posten en met de ene nick de andere gelijk gaan geven..
Dan krijg je een ban voor dubbelnicken.
[...]
Aha, door je vorige post begrijp ik het, ik wist niet dat het mogelijk was om op dit forum twee verschillende nicks aan te maken.
Ja 2 nicks dat kan en dat mag ook maar je mag niet met 2 nicks in hetzelfde topic posten en met de ene nick de andere gelijk gaan geven..
Dan krijg je een ban voor dubbelnicken.

zaterdag 11 oktober 2008 om 13:44

Ik zal de schijn wel tegen hebben.
Ram6 en Boepie zijn niet dezelfde persoon. Ram6 is wel de man van Boepie, die trouw meeleest met het viva forum. Daarom kon ik ook schrijven dat ik hetzelfde heb meegemaakt. Ik heb ook gemerkt dat Otje in de afgelopen weken ons heel veel troost heeft gegeven nadat Boepie haar miskraam heeft gehad. Hij was altijd bereid om ons te komen knuffelen en troosten. Nu we hem weer zo hard nodig hebben, maar hij er niet meer is, is dat gemis extra sterk. Ik heb boepie altijd beloofd om niet te reageren op het viva forum, maar ik vond dat ik hier iets van moest zeggen. Ik wil niemand daarin te kort doen of verdedigen, maar ik blijf erbij dat ik vind dat dit topic niet bedoeld is om het verdriet van een ander belachelijk te maken, in twijfel te trekken, of vraagtekens te zetten bij eventuele moedergevoelens. Dit topic is zij gestart omdat zij gisterochtend ons vrolijke en levenslustige katertje dood in de berm heeft aangetroffen, en daar sindsdien ontroostbaar over is. Ze heeft in het verleden altijd kracht geput uit het viva forum, en wilde haar ei kwijt. Niet meer en niet minder. Dus ik geef haar wel degelijk gelijk, maar niet omdat wij dezelfde persoon zijn, of omdat ze mijn vrouw is, maar omdat ik mee maak wat zij meemaakt en ik daarover dezelfde gevoelens heb.