Intens verdrietig, ons katertje overleden.

10-10-2008 16:48 171 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben zo verdrietig, ik moet echt even mijn verhaal kwijt. Vanochtend wilde ik naar mijn werk rijden, maar ik ben nog geen 10 meter verder of er gaat een schok door mijn lichaam. In de berm op nog geen 50 meter van ons huis zie ik het levenloze lichaam liggen van een poes, een grijze met witte pootjes. Ik hoop nog tegen beter weten in dat het niet onze lieve kater is. Ik roep heel hard, nee, nee, niet Otje. Ik ben mijn auto uitgerend en zag wat ik eigenlijk al wist. Daar lag onze eens zo levenslustige mannetje levenloos in het gras. Ik heb in tranen mijn man gebeld die net weg was en die is meteen omgekeerd. Ik heb mijn poncho uitgetrokken en die over ons ventje heen gelegd. Toen reed er nog een busje langs met mannen die het leuk vonden om me heel hard uit te lachen terwijl ik daar intens verdrietig naast ons mannetje stond. Gelukkig stopte er twee hele lieve mensen, de vrouw vroeg of ik de poes had aangereden, maar ik ontkende en zei het is mijn poes. Ze heeft Otje in mijn poncho gewikkeld en binnen gebracht, daar heeft ze hem op zijn lievelingskleedje gelegd en toegedekt. Vond dat zo lief van haar, ik kreeg ook nog een knuffel. Toen zag ik dat zijn oogje niet meer goed in het kasje zat en heb hem vervolgens helemaal toegedekt. We besloten dat we hem wilden laten cremeren en hebben de dierenambulance gebeld. Die verbonden ons door met het dierencrematorium en we maakten een afspraak voor elf uur. Vervolgens hebben we hem in een handdoek gedaan en in een kratje gelegd. Gelukkig kwam toen mijn zusje die mee zou gaan naar het crematorium, samen hebben we achterin gezeten met ons mannetje tussen ons in. De mensen bij het crematorium waren echt superlief. Ik vroeg of we hem nog even mochten zien. Ze hadden hem opgebaard in een sfeervolle kamer met bloemen en kaarsen. Hij lag op zijn eigen kleedje en het leek net of hij sliep. Je kon helemaal niet zien dat zijn lijfje beschadigd was. Het was echt ons ventje. We hebben hem nog even geknuffeld en een kus gegeven en gezegd dat we van hem houden en hem vreselijk zullen missen. Ik heb nog gevraagd of zijn lijfje verder nog beschadigd was en ze zei dat ze voelde dat zijn hoofdje stuk was van binnen en dat hij dus waarschijnlijk niet heeft geleden, dat is wel een troost. Over een paar dagen wordt hij apart gecremeerd, ze raden ons af om daarbij te zijn. Zijn dekentje mag dan ook mee. We hebben een mooi kruikje uitgezocht waar zijn as in komt. Het voelt fijn dat we zo goed afscheid hebben kunnen nemen. Toen we net thuis kwamen was het zo leeg, al zijn spulletjes staan er nog en het voelt alsof hij elk moment binnen kan komen lopen, luid miauwend. Ik voel de behoefte om hem te zoeken, terwijl ik weet dat hij er niet meer is. Ik ben er zo van ondersteboven dat ons mannetje maar anderhalf jaar bij ons mocht zijn. Ik zal hem zo missen, de leegte is onbeschrijflijk en hartverscheurend. Rust zacht lief mannetje, we zullen je nooit vergeten.

Ps Ik wil alleen graag mijn ei kwijt en hoop dat er geen reacties komen dat mensen het overdreven vinden etc. Dat mogen mensen vinden, maar daar heb ik nu niets aan. Laat me alsjeblieft in mijn waarde nu ik zo verdrietig ben.
Right.
quote:whopper schreef op 11 oktober 2008 @ 13:37:

Meid, zoek hulp. Je hebt niet alleen een verstoorde balans in gevoel voor mens en dier, maar volgens mij ook nog een probleem met tenminste 1 andere persoonlijkheid.

Ben jij altijd zo snel met je oordeel?

Het moet je toch opgevallen zijn dat de schrijfstijl nogal verschilt tussen mijn posts en die van haar. Tenzij je hier een vergezochte theorie over hebt kunnen de nicks niet dezelfde persoon zijn. Je opmerking over een persoonlijkheidsstoornis beschouw ik maar als niet geschreven.
Mijn man zou me gestopt hebben al voor het opbaren met kaarsen en de hele kermis. Die gewoon een gat in de achtertuin gegraven hebben en me hebben behoed voor een dramage als deze.

Ik zou als ik jullie was lekker een nieuwe kat nemen en heel die baby vergeten.
quote:Ram6 schreef op 11 oktober 2008 @ 13:48:

[...]

Ben jij altijd zo snel met je oordeel?

Het moet je toch opgevallen zijn dat de schrijfstijl nogal verschilt tussen mijn posts en die van haar. Tenzij je hier een vergezochte theorie over hebt kunnen de nicks niet dezelfde persoon zijn. Je opmerking over een persoonlijkheidsstoornis beschouw ik maar als niet geschreven.Schat, ik forum al 7 jaar. Ik heb eea meegemaakt hier en je bent niet de eerste die tegen zichzelf lult. En vast ook niet de laatste.
Of Ram6 nou de man van Boepie is of Boepie zelf...

Het is niet zo netjes om een post die je net geplaatst hebt met 86 % te gaan aanpassen een half uur later.

Zo kun je de discussie wel heel makkelijk manipuleren.
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
quote:Moonlight82 schreef op 11 oktober 2008 @ 13:52:

Of Ram6 nou de man van Boepie is of Boepie zelf...

Het is niet zo netjes om een post die je net geplaatst hebt met 86 % te gaan aanpassen een half uur later.

Zo kun je de discussie wel heel makkelijk manipuleren.Daarom denk ik ook dat het gewoon dezelfde persoon is.
Ram, leg dan eens uit waarom je zo razendsnel je berichtje hebt weggehaald van 13.14?

Als het voor jou logisch was geweest het te posten onder de nick Ram, ipv een foutje, was asap weghalen niet nodig geweest.
quote:Ram6 schreef op 11 oktober 2008 @ 13:44:

Ram6 is wel de man van Boepie, die trouw meeleest met het viva forum.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
quote:whopper schreef op 11 oktober 2008 @ 13:54:

[...]

Daarom denk ik ook dat het gewoon dezelfde persoon is.

Ik ook..

Ik kan mij ook eigenlijk niet voorstellen dat een man in zo'n overdreven poppenkast meedoet..
quote:whopper schreef op 11 oktober 2008 @ 13:50:

Mijn man zou me gestopt hebben al voor het opbaren met kaarsen en de hele kermis. Die gewoon een gat in de achtertuin gegraven hebben en me hebben behoed voor een dramage als deze.

Ik zou als ik jullie was lekker een nieuwe kat nemen en heel die baby vergeten.En als je vent Chinees was geweest, had je heel lekkere Babi Pagang gegeten
.

Lieverd, ik ben vegetarier
quote:Very Cherry schreef op 11 oktober 2008 @ 13:56:

[...]

[afbeelding]Ah, die lijkt wel een beetje op mijn Trotski.
Nee Superstar, het zou mijn man niet zijn ook....

Watje
quote:Digitalis schreef op 11 oktober 2008 @ 13:57:

[...]

En als je vent Chinees was geweest, had je heel lekkere Babi Pagang gegeten
quote:whopper schreef op 11 oktober 2008 @ 13:50:

Ik zou als ik jullie was lekker een nieuwe kat nemen en heel die baby vergeten.

Wat een kul zeg!

Dat zou ik toch ook kunnen zeggen van die uberjank draadjes waar die hormonale tiepes hemel en aarde bij elkaar janken om een miskraam van een week? (denken, get a life zeg, maak een nieuwe, of niet.....)
Maar goed, voordat ik weer de naam krijg een gevoelloos stuk vreten te zijn; ik zou het ook erg vinden een dier te verliezen. Maar het is een kwestie van uithuilen en een nieuwe kopen. Dit is duidelijk buitenproportioneel.

Zand erover.

Ghe.
Whopper, na 7 jaar had ik dan wel iets meer verwacht. Maar er blijven altijd mensen die hun gebreken willen compenseren door anoniem stoer te doen op een forum. Als jouw man je zou willen behoeden mag hij dat doen. Ik geef wel om mijn beesten. Eerlijk gezegd maakt het me geen bal uit of jij denkt dat Boepie en ik dezelfde zijn. Ergens vind ik het een compliment. Ik wil je wel vragen om op te houden met opmerkingen over onze kinderwens, ons verdriet, persoonlijkheidsstoornissen, en al het andere negatieve wat in je opkomt. Je hoeft niet in dit topic te posten.
quote:MysticAngel schreef op 11 oktober 2008 @ 14:00:

[...]

Wat een kul zeg!

Dat zou ik toch ook kunnen zeggen van die uberjank draadjes waar die hormonale tiepes hemel en aarde bij elkaar janken om een miskraam van een week? (denken, get a life zeg, maak een nieuwe, of niet.....)

Nou, dat denk ik inderdaad....

Is de miskraam trouwens ook opgebaard met kaarsen en al? Gewoon, voor het perspectief juist te krijgen enzo..
quote:MysticAngel schreef op 11 oktober 2008 @ 14:00:

[...]

Wat een kul zeg!

Nou, ik zie wel degelijk verschil tussen een kind verliezen en een kat.

Maar blijkbaar jij niet dus dan ben je hier op het juiste topic.
quote:whopper schreef op 11 oktober 2008 @ 14:00:

Maar goed, voordat ik weer de naam krijg een gevoelloos stuk vreten te zijn; ik zou het ook erg vinden een dier te verliezen. Maar het is een kwestie van uithuilen en een nieuwe kopen. Dit is duidelijk buitenproportioneel.

Zand erover.

Ghe.Eensch...
quote:whopper schreef op 11 oktober 2008 @ 14:01:

[...]

Nou, ik zie wel degelijk verschil tussen een kind verliezen en een kat.

Maar blijkbaar jij niet dus dan ben je hier op het juiste topic.

For the record, ik ben moeder, en kattenmoeder,

heb ervaring met een miskraam en een abortus...

dingen in perspectief zien? ja heur... volledig!!!!
quote:Ram6 schreef op 11 oktober 2008 @ 14:00:

Whopper, na 7 jaar had ik dan wel iets meer verwacht. Maar er blijven altijd mensen die hun gebreken willen compenseren door anoniem stoer te doen op een forum. Als jouw man je zou willen behoeden mag hij dat doen. Ik geef wel om mijn beesten. Eerlijk gezegd maakt het me geen bal uit of jij denkt dat Boepie en ik dezelfde zijn. Ergens vind ik het een compliment. Ik wil je wel vragen om op te houden met opmerkingen over onze kinderwens, ons verdriet, persoonlijkheidsstoornissen, en al het andere negatieve wat in je opkomt. Je hoeft niet in dit topic te posten.

Ram, Boepie, whoever; ik ben verre van anoniem. Bijna iedereen op dit forum weet wie ik ben en weet me te vinden. Mede daarom vind ik mezelf behoorlijk stoer ja.

Daarnaast loop je het risico dat je, als je je hele hebben en houwen op een openbaar forum kwakt je types al ik tegenkomt die een andere mening hebben en die ook uiten. Dat is mijn goed recht.Daar moet je mee om kunnen gaan. Kun je dat niet, dan zou ik mijn verhaal dus niet hier neerzetten, persoonlijk.

Je kunt mij dus verzoeken of ik op wil houden met posten over van alles en nogwat, maar of ik dat ook doe is aan mij. Niet aan jou.
quote:MysticAngel schreef op 11 oktober 2008 @ 14:03:

[...]

For the record, ik ben moeder, en kattenmoeder,

heb ervaring met een miskraam en een abortus...

dingen in perspectief zien? ja heur... volledig!!!!

Persoonlijk heb ik niet zoveel met abortussen.

Ons perspectief is blijkbaar niet dezelfde.
Overigens heb ik ook niets met katten
quote:pink11 schreef op 11 oktober 2008 @ 13:54:

Ram, leg dan eens uit waarom je zo razendsnel je berichtje hebt weggehaald van 13.14?

Als het voor jou logisch was geweest het te posten onder de nick Ram, ipv een foutje, was asap weghalen niet nodig geweest.

Natuurlijk wil ik dat uitleggen. Wij hebben 1 laptop, en de optie nick onthouden staat aangevinkt. Omdat mijn vrouw veel op het viva forum is staat die pagina vaak open. Terwijl ik even iets anders aan het doen was typte zij een bericht, maar onder mijn naam. Omdat haar emoties de hare zijn, mag ze dat onder haar eigen nick doen, juist om verwarring te voorkomen. Maar goed.. ik snap de verwarring wel, alleen de commotie niet.

En ja, ik ben een watje. Ik heb meegeleefd toen zij een topic startte over haar kinderwens, en de miskraam. Ik heb ook belangstelling voor andere mensen die met hetzelfde worstelen. Als me dat een watje maakt, klopt dat helemaal..

In ieder geval. We zijn het er allemaal over eens dat iedereen verdriet anders beleeft. Maar als een manier de jouwe niet is, betekent dat niet dat die manier minder goed, of beter is.

Zand erover nu.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven