Jehova's getuigen
woensdag 22 december 2010 om 15:25
Ik weet niet of dit de goede pijler is, maar het gaat om het volgende.
Sinds we in ons nieuwe huis wonen, komen er geregeld Jehova's getuigen aan de deur, vaak dezelfde mensen. Ik zeg telkens dat ik geen interesse in heb in hun gespreksonderwerpen en de laatste paar keer heb ik ook gevraagd om niet meer aan de deur te komen. Toch blijven ze komen, vandaag liep de meneer in kwestie zelfs mee (ik ging toevallig de deur uit). Ik word er een beetje chagerijnig van. Iedereen mag geloven wat hij wil natuurlijk, maar als ik niet wil dat ze aan mijn deur komen, is dat toch ook mijn goed recht?
Nou wilde ik ze dus bellen, maar weet eigenlijk niet waar ik dan naartoe moet bellen. wie wel? En er schijnen ook stickers voor op de deur te zijn, weet iemand hier meer over? Bedankt alvast!
Sinds we in ons nieuwe huis wonen, komen er geregeld Jehova's getuigen aan de deur, vaak dezelfde mensen. Ik zeg telkens dat ik geen interesse in heb in hun gespreksonderwerpen en de laatste paar keer heb ik ook gevraagd om niet meer aan de deur te komen. Toch blijven ze komen, vandaag liep de meneer in kwestie zelfs mee (ik ging toevallig de deur uit). Ik word er een beetje chagerijnig van. Iedereen mag geloven wat hij wil natuurlijk, maar als ik niet wil dat ze aan mijn deur komen, is dat toch ook mijn goed recht?
Nou wilde ik ze dus bellen, maar weet eigenlijk niet waar ik dan naartoe moet bellen. wie wel? En er schijnen ook stickers voor op de deur te zijn, weet iemand hier meer over? Bedankt alvast!
woensdag 22 december 2010 om 15:58
woensdag 22 december 2010 om 16:01
Ze kennen het woord respect niet eens...
Euh... weet eigenlijk niet waarom ze je als bedreiging zien als je er uit bent.. misschien dat ze bang zijn dat je verkeerde gedachtenbeelden inprent.... Ze hoeven namelijk nooit zelf te denken....
Het is een geloof dat puur werkt vanuit angst. Ze maken je ook doodsbang voor het "einde der wereld"
Euh... weet eigenlijk niet waarom ze je als bedreiging zien als je er uit bent.. misschien dat ze bang zijn dat je verkeerde gedachtenbeelden inprent.... Ze hoeven namelijk nooit zelf te denken....
Het is een geloof dat puur werkt vanuit angst. Ze maken je ook doodsbang voor het "einde der wereld"
woensdag 22 december 2010 om 16:01
woensdag 22 december 2010 om 16:03
Heb even met Emmen gebeld, bedankt voor die tip, en ze gaan aan de lokale mensen doorgeven dat ze ons voortaan overslaan. De meneer aan de lijn vond tien keer per jaar ook wel wat vaak...
Bedankt!
*vraagt zich af of ze dit niet zelf had uit kunnen vissen, maar misschien wilde ze gewoon ook wel even zeiken...*
Bedankt!
*vraagt zich af of ze dit niet zelf had uit kunnen vissen, maar misschien wilde ze gewoon ook wel even zeiken...*
woensdag 22 december 2010 om 16:10
Deze sticker op je deur plakken: http://www.cafepress.co.uk/+jehovahs_wi ... ,178423376
woensdag 22 december 2010 om 16:15
quote:Vlaflipperdepip schreef op 22 december 2010 @ 16:04:
Overigens wenste ik de meneer die vandaag meeliep een fijne dag en een goede kerst en toen kreeg ik een hele tirade over de kerstdagen over me heen, dat het geen christelijk feest was, enz. Huh?
Hier moet ik even hard om lachen. Had je echt geen idee dat Kerst voor de Jehova's heeeeeel erg not done is? Even van Wiki gehaald voor je:
Jehova's getuigen vieren geen christelijke en ook de meeste andere feestdagen niet, omdat deze van heidense oorsprong worden beschouwd. Zo vieren ze geen Kerstmis vanwege de relatie met de saturnaliën, het Paasfeest vanwege vruchtbaarheidssymbolen als hazen en eieren, Halloween en Oud en Nieuw vanwege het feit dat het feest oorspronkelijk was om boze geesten te verdrijven, etc.. Het verbod op de viering van verjaardagen stamt uit het jaar 1920. Destijds was de aangevoerde reden voor het verbod de nadruk op het individu; inmiddels is dit uitgebreid met verwijzingen naar de onthoofdingen die plaatsvonden op de verjaardagen die vermeld worden in de Bijbel. Bruiloften worden wel gevierd, met de reden dat Jezus zelf ook deel nam aan zulke feesten.
Overigens wenste ik de meneer die vandaag meeliep een fijne dag en een goede kerst en toen kreeg ik een hele tirade over de kerstdagen over me heen, dat het geen christelijk feest was, enz. Huh?
Hier moet ik even hard om lachen. Had je echt geen idee dat Kerst voor de Jehova's heeeeeel erg not done is? Even van Wiki gehaald voor je:
Jehova's getuigen vieren geen christelijke en ook de meeste andere feestdagen niet, omdat deze van heidense oorsprong worden beschouwd. Zo vieren ze geen Kerstmis vanwege de relatie met de saturnaliën, het Paasfeest vanwege vruchtbaarheidssymbolen als hazen en eieren, Halloween en Oud en Nieuw vanwege het feit dat het feest oorspronkelijk was om boze geesten te verdrijven, etc.. Het verbod op de viering van verjaardagen stamt uit het jaar 1920. Destijds was de aangevoerde reden voor het verbod de nadruk op het individu; inmiddels is dit uitgebreid met verwijzingen naar de onthoofdingen die plaatsvonden op de verjaardagen die vermeld worden in de Bijbel. Bruiloften worden wel gevierd, met de reden dat Jezus zelf ook deel nam aan zulke feesten.
woensdag 22 december 2010 om 16:15
Je woont toevallig niet bij mij in de buurt? Sinds wij zijn verhuist hebben we ook een overschot aan jehova's aan de deur. Zo'n sticker met: geen geleur aan mijn deur, helpt geen moer. Ik heb ze al een paar keer vriendelijk doch dringend verzocht mijn sticker eens goed te lezen én te onthouden. Maar helaas. Ze kwamen wel met bosjes tegelijk uit alle gaten om mijn sticker te lezen, en wat schetste de eerste keer mijn verbazing? Ik kreeg gewoon een gods zegen en een torenwachter in mijn brievenbus. Stelletje onbeschoftelingen!! Ik vind het godgeklaagd en ook behoorlijk asociaal. Net of ik nu ineens wél geïnteresseerd zou zijn. Not! Ik krijg alleen maar minder respect voor ze op deze manier. Dat opdringerige, gatverdamme. Opzouten!!
woensdag 22 december 2010 om 16:16
Ik bedoel: ik douw ze mijn levensvisie toch ook niet door de strot, of wel dan?
En dan altijd die kleine kinderen die ze meenemen, om meelij op te doen wekken bij de rest van de goddeloze natie. Je ziet ze gewoon van verre al aankomen op hun fietsjes. Met die kleurloze rokken tot op de grond en een lange vlecht op de rug. Net of dát uitnodigt.
En dan altijd die kleine kinderen die ze meenemen, om meelij op te doen wekken bij de rest van de goddeloze natie. Je ziet ze gewoon van verre al aankomen op hun fietsjes. Met die kleurloze rokken tot op de grond en een lange vlecht op de rug. Net of dát uitnodigt.
woensdag 22 december 2010 om 16:24
This reminds me: toen ik een jaar of 16 was werd er thuis aangebeld. Mijn moeder was boven, dus ik deed open. Er stonden twee mannen. Ze vroegen aan me: "We willen graag even met je praten." Ik reageerde daarop met een geschokte: "Oh god!", waarop een van de mannen heel adrem antwoordde: "Ja, daar willen we het net over hebben". Vervolgens hoor ik mijn moeder van boven schateren van het lachen! "Uuuuhm maaaaam!" De mannen waren wel heel snel weer weg
woensdag 22 december 2010 om 16:25
woensdag 22 december 2010 om 16:27
@mammamandy: zo hoort het ook vind ik. Ik vind gesprekken over geloof ed juist heel interessant, maar wil in mijn waarde gelaten worden en de meneer die bij mij aan de deur komt, doet dat niet vind ik. Ik ben behoorlijk ruimdenkend en tolerant (nou ja, schoonmoeders...), maar als ik het gevoel krijg niet gerespecteerd te worden, word ik boos, tja... Maar top van die vrienden van je!