Jehova's getuigen

22-12-2010 15:25 74 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet of dit de goede pijler is, maar het gaat om het volgende.

Sinds we in ons nieuwe huis wonen, komen er geregeld Jehova's getuigen aan de deur, vaak dezelfde mensen. Ik zeg telkens dat ik geen interesse in heb in hun gespreksonderwerpen en de laatste paar keer heb ik ook gevraagd om niet meer aan de deur te komen. Toch blijven ze komen, vandaag liep de meneer in kwestie zelfs mee (ik ging toevallig de deur uit). Ik word er een beetje chagerijnig van. Iedereen mag geloven wat hij wil natuurlijk, maar als ik niet wil dat ze aan mijn deur komen, is dat toch ook mijn goed recht?

Nou wilde ik ze dus bellen, maar weet eigenlijk niet waar ik dan naartoe moet bellen. wie wel? En er schijnen ook stickers voor op de deur te zijn, weet iemand hier meer over? Bedankt alvast!
'Als u nog eens komt doe ik aangifte wegens huisvredebreuk, en nu opzouten'

Volgens mij zijn ze ook nog eens te fanatiek want als je geen belangstelling hebt, horen ze volgens mij een soort aantekening te maken op hun lijstjes en niet meer terug te komen, of pas na een hele lange tijd.

Linkje: http://www.nietaandedeur.nl/

Als je Googelt naar 'Jehovah's Getuigen naam stad waar je woont' krijg je denk ik de contactgegevens van hun gemeente.
Of je neemt gewoon elke x die boekjes van ze aan. Duurt een halve minuut(of ze komen door de brievenbus als je niet thuis bent) en je bent weer van ze af. Ze bleven in mijn oude woonplaats 2x per jaar hangen voor een babbeltje van 10 min waar ik geduldig naar luisterde.

Stuk minder moeite dan proberen van ze af te komen.
Mwah, ik denk niet dat je van ze af bent als je belt(het hoofdkantoor van de Jehova's zit trouwens in Emmen) en zo'n sticker houdt ze ook niet tegen vrees ik.

Wij hebben het geluk een vriend te hebben die Jehova is. Hij is niet zo bekeerderig dus valt ons er niet mee lastig. Maar als we ze aan de deur hebben zeggen we gewoon: "Oh ja, de Wachttoren hebben we al van Broeder...." en dan zijn ze weg.
Haha, nooit meer last van. Sinds ik 1 x zei (toen ze mij de wachttoren wilden geven): Prima, dan pak ik even informatie over Bhagwan....maar dat wilden ze niet! Ik zei: Ok, dan hoef ik die folder van jullie ook niet: Nu niet, nooit niet.

Bovendien heb iik nu een sticker op de deur: Geen geleur: commerciële doelen, godsdiensten enz.
Ik heb er ook over gedacht om die boekjes aan te nemen, maar dat druist een beetje tegen mijn principes in ofzo. Ze zijn nu al een keer of tien in een jaar tijd langs geweest:-(
Ik heb ze hier ook wel eens, en ik vind het niet zo erg. Ik zeg ze gewoon dat ik radicaal van god afgestapt ben en dat accepteren ze vrij snel wel.
Dat is inderdaad rg vaak Vlaflipperdeflip, dan zou ik een briefje op de deur plakken: God is een grapje.
Dat van die Bhagwan is een goeie;-)...

Ik vind het normaal gesproken ook niet zo'n ramp, maar vind het echt te vaak nu en meelopen al helemaal. Ik vond het ook nog eens een engerd...
Gewoon zeggen dat je "uitgesloten" bent, dan ben je nog besmettelijker voor ze dan de griep.
quote:Confiture schreef op 22 december 2010 @ 15:32:

Ik heb ze hier ook wel eens, en ik vind het niet zo erg. Ik zeg ze gewoon dat ik radicaal van god afgestapt ben en dat accepteren ze vrij snel wel. Boiiink
quote:Savannah1971 schreef op 22 december 2010 @ 15:34:

Gewoon zeggen dat je "uitgesloten" bent, dan ben je nog besmettelijker voor ze dan de griep.Leg uit ?
quote:2Italy2 schreef op 22 december 2010 @ 15:37:

[...]

Boiiink Ja, en als ze dan doorgaan dan ga ik ze haarfijn uitleggen waarom dan wel, en als zelfs dat niet zou werken zal ik ze gewoon vertellen hoe een heiden ik ben en dat ik toch wel zal branden in de hel. Niks meer aan te doen enzo. Het is jammer dat de boeken van Richard Dawkins zo duur zijn, anders zou ik daarvan een stapel klaarleggen. Best wel een gat in de markt, een tijdschrift om hen te overtuigen.
Je kunt emmen bellen en zeggen dat je niet wilt dat ze bij je aan de deur komt.

Ik kan me van vroeger herinneren dat er zo'n lijstje was..
Ruza,

Ben zelf "uitgesloten". Zo gauw als je het geloof uitstapt zijn ze als de dood voor je. Ze verstoten je ook.
confiture, ze geloven niet in de hel
@schorpioentje: bedankt voor de link!
Confiture, gaat niet lukken, zijn gehersenspoeld. Als het wel lukt, mag ik dan meedoen????
quote:Savannah1971 schreef op 22 december 2010 @ 15:42:

Ruza,

Ben zelf "uitgesloten". Zo gauw als je het geloof uitstapt zijn ze als de dood voor je. Ze verstoten je ook.Dat verstoten snap ik nog (niet mee eens, maar vanuit hun optiek) maar waarom zijn ze als de dood voor je?
'Wij zijn al bekeerd'- sticker op de deur plakken.

Ik heb zo eentje eens gezien en heb me er rot naar gezocht, want in vorige woonplaats werd ik ook gestalkt door die gasten. Hondsonbeleefd vind ik het, mensen telkens te storen, en dan het liefst op zaterdagochtend als ik in mijn badjas loop met make-up resten onder mijn ogen.

Heb de sticker niet kunnen vinden maar de tekst in grote letters geprint en t briefje op de deur geplakt.
quote:Cathel schreef op 22 december 2010 @ 15:45:

[...]

Dat verstoten snap ik nog (niet mee eens, maar vanuit hun optiek) maar waarom zijn ze als de dood voor je?Omdat haar ongeloof besmettelijk is?
quote:Ruza schreef op 22 december 2010 @ 15:50:

[...]

Omdat haar ongeloof besmettelijk is?Ja, zou kunnen, maar ik denk dan als je zo fanatiek in je geloof bent, je daar niet gevoelig voor bent. Maar ik weet het ook niet.
De laatste Jehovagetuige die ik aan de deur heb gehad reageerde toen ik zei dat ik geen belangstelling had met de opmerking: U heeft wel een schattig dochtertje, zonde hoor!

Hoe onbeleefd kan je zijn.
Ik heb ooit gezegd dat ik het respecteer en ze bewonder dat ze van deur tot deur gaan en steeds het risico lopen de deur voor hun neus dicht gegooid te krijgen.

Ze meenden toen beet te hebben, alleen merkte ik fijntjes op dat ik datzelfde respect niet van ze terug kreeg.

Uiteraard bestreden ze dat.

Ik heb alleen maar gezegd, "Jullie respecteren niet dat ik een andere mening en geen godsdienst heb".

Nooit meer last van ze gehad.
Toen ik 14 was stonden ze bij mijn ouders aan de deur en ik deed open. Ik wist wat het was en ook een keer met mijn ouders er over gehad.

Ze vroegen naar mijn ouders, en toen zei ik: mijn papa en mama zijn dood en ik mag geen dingen aan nemen van vreemden van hun.

Toen schrokken ze en zijn ze weggelopen.

Mijn ouders vonden het helemaal geweldig en sindsdien moest ik de deur open doen en de telefoon aannemen bij bijv. telefoon verkopers.

Maar eigenlijk is het best wel heel erg.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven