Jongerenwoning via woningnet

10-09-2017 10:07 11 berichten
Weet iemand wat de regels zijn voor jongerenwoningen die via woningnet worden aangeboden in de regio Utrecht/Houten/ Zeist?
Op de site van woningnet is vrijwel niets te vinden, enkel wat er bij de aangeboden woning staat. (En dat is alleen de leeftijdsindicatie die hierop mag reageren.)
Misschien huurt iemand hier een jongerenwoning in die regio, en kan er wat meer over vertellen?
Wat anders dan de leeftijd zal er dan nog apart bij vermeld moeten worden?
Fee-de-Goede schreef:
10-09-2017 10:08
Wat anders dan de leeftijd zal er dan nog apart bij vermeld moeten worden?

Bijvoorbeeld of je er na vijf jaar weer uit moet om plaats te maken voor een andere jongere?
Alle reacties Link kopieren
Theamuts schreef:
10-09-2017 10:10
Bijvoorbeeld of je er na vijf jaar weer uit moet om plaats te maken voor een andere jongere?
Ik heb ook in jongerenflat gewoond, maar daar woonde zelfs een enkele veertiger, die er jong was ingetrokken.
Maar bel anders voor de zekerheid met de woningcorporatie.
Theamuts schreef:
Als dat zo is dan staat dat bij de advertentie.
Ach so. Ja ik heb bij ons gekeken en daar staat op de site ook niks qua uitleg.

Wel dat je kan bellen bij vragen, zou dat gewoon doen morgen.
Ik ga ook zeker morgen bellen hoor, maar ik had gehoopt alvast wat ervaringen te kunnen lezen.]
Mijn zoon zit op dit moment in het buitenland, daarom probeer ik dit voor hem uit te zoeken :-)
Hij moet de overweging maken om wel of niet voor deze woning te kiezen. Hij staat nu op plek 1.
Het zou zonde zijn als hij zijn inschrijftijd hieraan uitgeeft terwijl hij er bijvoorbeeld over vijf jaar weer uit zou moeten. Dan staat hij op hetzelfde punt als nu.
Een "gewone" woning komt hij nog niet voor in aanmerking, daar moet je minstens 7 tot 10 jaar voor ingeschreven staan. Zeker voor de stad Utrecht.
Wel zou het kunnen dat hij na die vijf jaar genoeg verdient om een woning te kopen, maar dat weten we natuurlijk niet zeker.
Theamuts schreef:
Deze regel ken ik alleen van studentenwoningen via een woningstichting. Ik moest indertijd elk jaar aantonen dat ik studeerde, anders moest ik er na drie maanden uit zijn.
Ik woon nu ook in een 'leeftijdsgebonden woning', maar ik ben zelf al ver over die leeftijdsgrens heen. Doorstromen is best moeilijk. Sommige woningstichtingen geven je wel extra punten of inschrijfduur als je een jongerenwoning achterlaat als je wilt verhuizen naar een andere huurwoning van dezelfde coöperatie.
Op woningen van de SSH zit tegenwoordig vaak wel een campuscontract, maar als je bij de SSH huurt dan gaat dat ook niet ten koste van je tijd bij woningnet. Bij gewone jongerenwoningen heb ik nooit gehoord van bewoners dat ze na een paar jaar weer weg moesten, maar misschien zijn de regels inmiddels veranderd.
Mijn zoon studeert niet maar werkt. Een woning via de SSH gaat sowieso dan niet lukken.
Hij weet zelf ook nog niet of hij wel in de plaats wil wonen waar hij de woning heeft gezien, maar hij wil er wel gaan kijken als hij weer terug is.
Over een paar maanden word hij 23, dus dan zal het een stuk moeilijker worden om iets voor zichzelf te vinden.
Ik heb net bij de loot-woningen gekeken, misschien is dat ook nog een optie.
Hij hoeft wat mij betreft niet meteen het huis uit ofzo, maar we zijn het er wel over eens dat dat wel wenselijk zou zijn ergens in 2018.
Als Zeist een optie is dan zou je ook nog naar de Torenflat kunnen kijken. Die studio's/appartementen hebben wel sociale huurprijzen en redelijke inkomenseisen, maar ze gaan wel buiten woningnet om. Er zit wel wachttijd op, maar dat is een kwestie van maanden, niet jaren.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven