Joodse afkomst deel 2

13-02-2006 13:43 432 berichten
Alle reacties Link kopieren
Aan mij dus de eer, op naar de volgende 700!!!!!

Wat leuk weer iemand die zwanger is!!Gefeliciteerd, en dat er een hele mooie baby mag komen!!!

Ja, we zijn nog steeds aan het skieen, met de 2 oudste, 5 en 4 jaar komen we de rode piste zonder problemen af, dus joepie ooit kunnen we toch weer gewoon op vakantie!

Vannacht gewerkt, en op cnn een hoop troep gezien: die karikaturenstrijd, en dan Iran....wat komt daar uit voort?! En vooral als ik dan zie dat de zwitserse vlag in plaats van de deense de fik in gaat, vraag ik me ook nog af hoe dom die wereld is!! En vooral die domheid maakt me bang.

Deze week is druk bij mij: mijn vader komt, man is weg en moet naar mijn nieuwe huis. Ga nieuwe meubels bestellen en moet op zoek naar 2 autozitjes voor de jongste 2. En natuurlijk gaat het leven gewoon door, vanmiddag komen er nog 2 vriendjes spelen en komt een vriendin met 3 dochters. Erg vredig als ik de rest van de wereld bekijk.

En vanaf nu moet ik iedere dag 4 verhuisdozen vullen , want anders zie ik het hier somber in!

Hebben jullie al plannen voor zomervakantie`s etc? We hadden gisteren een discussie, want of we gaan naar frankrijk in ons vakantie huis, of we huren een huisje in Italie aan de zee, maar daar wil mijn man niet naartoe, i.v.m. de vogelgriep. Ik heb zelf zoiets van morgen kunnen we ook onder de auto komen, maar hij vind met 5 kleine kids de verantwoording te groot.

Mädels, ik ga een kop lekkere koffie (douwe egberts) zetten, en hoop dat het jullie goed gaat. Orly, ook ik hoop dat die flauwte voorbij gaat, want ook ik mis jullie een beetje!

Sorry, dat het van mijn kant nu even meer huishoudelijke meededelingen zijn, maar ja, mijn wereltje in dit versneeuwde dalletje is nou eenmaal niet zo groot als in een stad als amsterdam!!
vind je dit nu niveau hebben?

ik probeer een beetje te pacificeren, krijg ik dit soort onzin over me heen. :(
Dag dames, hoe gaat het met iedereen??? Ik ben inmiddels dik 3 weken in Nederland en verveel mij werkelijk dood. Het is behoorlijk troosteloos weer en ik droom alweer van stranden en palmbomen. Gelukkig komt mijn lief komende woensdag ook naar Nederland. Hij komt voor 2 weken en het is de 2e keer dat hij hier is. Hij heeft al mijn vrienden wel al ontmoet maar dit keer gaan we ook mijn opa en oma enzo opzoeken. Ze zijn allebei al bijna 90 dus ik zou het leuk vinden als ze hem een keertje ontmoeten want zo vaak zijn we niet in Nederland. Verder gaan we leuke uitstapjes maken, musea af, lekkere dingen eten (kaas drop indisch-eten) etc.

Eergister kreeg ik heel goed nieuws, mijn verblijfsvergunning en mijn werkvergunning liggen klaar!! Ik kan dus zodra ik terug ben in Israel gaan werken en een beetje een normaal leven gaan lijden! Ik ben heel blij.

Verder lijkt er echt een baby-boom in aantocht. 3 oud klasgenoten en 2 vrienden hebben of krijgen een baby. En dan ook nog hier natuurlijk. Het kriebelt af en toe wel hoor. Maar voor mij zit t er nog lang niet in. Intussen ga ik gewoon lekker overal beschuit met muisjes eten.

liefs
Jammer dat je jezelf zo verveelt! Maar gelukkig komt inderdaad je vent en dan is het een stuk gezelliger. Waar verblijf je trouwens? Bij familie of een hotel?

Ben je nog van plan te gaan stappen in Amsterdam of laat je het nachtleven voor wat het is? Zo niet, neem dan please voor mij een shoarma bij Ben Cohen en laat weten hoe het gesmaakt heeft!!!!:D
Hi Nanoa en andere,

Ik zit bij mijn moeder thuis. Ze heeft een klein kamertje omgetoverd tot logeerkamer (het bed past er net in, als je er uit stapt sta je al weer op de gang hihi). Het is wel heel gezellig, zeker als je elkaar zo weinig ziet. Ik zit in Haarlem waar ik meestal ook uitga, best leuk hier. Amsterdam kom ik s'Avonds weinig. Waar zit Ben Cohen? Ik ben vegetarier maar ik weet dat mijn lief niet vies is van een lekker broodje shoarma.

Ach en dat vervelen, dat ligt aan mijzelf. Ik doe bijna elke dag wel wat leuks maar zodra ik een uurtje op de bank zit gaat het al weer kriebelen en dan wil ik weer wat anders doen. Het word tijd om weer te werken denk ik, dan ben ik blij dat ik even op de bank zit.
inderdaad, EB, ik stoor me aan jouw gestoorde gedrag.
Oh leuk Haarlem, daar heb ik zelf ook een tijd gehuist. Voordat we naar Dublin verhuisde kwamen we er nog elk weekend. Koffie drinken bij "Mezzo" bijvoorbeeld, altijd gezellig en lekker.

Ben Cohen zit (misschien is het ondertussen wel weg) in dezelfde straat als de Suprisebar,  op de hoek, maar die is geloof ik weg. Die heeft er een hele tijd gezeten, jaarreeennn! Je loop eigenlijk langs de Bulldog op het leidse aan de rechterkant zo de straat in en als maar door. Dan kom je langs al die bekende kroegen en uiteindelijk loop je zo tegen Ben Cohen aan.
Krijg ik trouwens nog excuses voor de Nazi-vergelijking? Hoe zouden jullie je voelen als je met beesten vergeleken zouden worden?
Ik wil eigenlijk niet meer op jou reageren maar ik vind in deze dat je wel gelijk hebt. Alleen ben ik niet degene van wie je excuses moet krijgen.
Klopt, was Batya. Ik vind ook dat ze haar excuses aan moet bieden voor deze uitspraak, het maakt haar op deze manier geen haar beter.
Ik ben vandaag heel verdrietig;(...ik hoorde vanmiddag bij de echo dat 't hartje met 8 weken gestopt was met kloppen [een week geleden dus] en maandag word ik gecurreteerd in 't Hadassahziekenhuis.Dit is nu al de 8ste miskraam.

Gelukkig heb ik m'n 2 boys die me bezig houden,dus echt veel tijd om er depri van te worden heb ik gelukkig niet maar het was wel een kleine shock toen ik 't hoorde.
Wat vind ik dat vervelend en verdrietig voor je Orly! Ik wens je veel sterkte voor a.s. maandag meid! Ik hoop dat de andere meiden je snel hier vinden!
Jemig, het was even zoeken maar ik heb jullie terug gevonden!!

Lieve Orly, ik vind het ontzettend verdrietig voor je. Ik geef je hierbij heel veel virtuele knuffels*; en wens je  heel veel sterkte.

Ik ga zo slapen morgen middag komt mijn lief uit Tel Aviv aan en ik ben al weer zenuwachtig (heb m maar 3 weken moeten missen maar toch...)

Dag lieve meiden tot gauw
Sterkte Orly *;
Bedankt voor jullie knuffels en medeleven, jullie zijn echte schatten!

Edmund,ik waardeer je berichtje heel erg alhoewel we je hier bijna weggejaagd hebben:D.

Maandag krijg ik de curretage in 't Hadassah,ik kom dan 1 etage boven Ariel Sharon te liggen;).Ik zal blij zijn als alles achter de rug zal zijn.

Xaartje,is je vriend goed aangekomen?Kom maar gauw weer terug naar Israel want 't wordt de komende dagen weer lekker warm hier.

Volgens mij hebben de andere meiden 't hier nog niet gevonden.Yuval,Nanoa,Batya,Fleurtje,Sjamash...waar zitten jullie???
(Waarom is dit topic verplaatst naar overige???)

Orly, wat rot voor je! Aan de ene kant denk ik: je hebt gelukkig al twee kinderen, aan de andere kant weet ik dondersgoed dat dat niet relevant is. Hoe voel je je nu? Ik schrik er wel erg van...
Lieve Lieve Lieve Orly, wat vreselijk voor je (jullie).Vanaf hier heel veel *;. Ik zal maandag aan je denken. Ik heb er eerlijk gezegd geen woorden voor. Sterkte maandag.
quote:(Waarom is dit topic verplaatst naar overige???)

Orly, wat rot voor je! Aan de ene kant denk ik: je hebt gelukkig al twee kinderen, aan de andere kant weet ik dondersgoed dat dat niet relevant is. Hoe voel je je nu? Ik schrik er wel erg van...

We zijn verplaatst omdat dit een "kletstopic" is geworden.Wat zijn we toch kletskousen he?:D

Fleurtje, je hebt groot gelijk hoor...ik neem 't niet al te zwaar op omdat ik blij mag zijn dat ik al 2 geweldige kinderen heb.
quote:

Lieve Lieve Lieve Orly, wat vreselijk voor je (jullie).Vanaf hier heel veel *;. Ik zal maandag aan je denken. Ik heb er eerlijk gezegd geen woorden voor. Sterkte maandag.

Dank je, lieve Yuval! Ik ben blij dat je maandag aan me denkt want ik moet er helemaal alleen heen,m'n man moet namelijk bij de kinderen blijven.

Zo,ik ga nu even met Jonathan naar de dokter want hij heeft een ontstoken oogje.Mijn dokter zit trouwens op de Emek Refaim in de German Colony,daar woont je schoonzusje toch?Is 20 minuten lopen van mijn huis.

Het weer begint lekker te worden,gisteren was 't 16 graden en de komende dagen wordt 't rond de 20 graden.

Ik ben nu ook op zoek naar een school voor m'n oudste want hij gaat naar de hogere school.Hij zat altijd op een religieuze school waar hij een keppel en tsitsit moest dragen en iedere ochtend moest bidden maar hij deed daar altijd zo moeilijk over dat ik nu op zoek ga naar een minder religieuze school.Ik wil hem niets opdringen waar hij geen zin in heeft.

Oke meiden,pretttige dag allemaal
quote:Fleurtje, je hebt groot gelijk hoor...ik neem 't niet al te zwaar op omdat ik blij mag zijn dat ik al 2 geweldige kinderen heb.

Hey Orly,

Zo bedoelde ik het dus niet, ik wilde het niet bagatelliseren!

X
Nee Fleurtje,ik meende ECHT wat ik schreef hoor.Er zijn genoeg mensen waarbij 't na jaren zelfs niet lukt,dus ik mag gewoon dankbaar zijn dat ik al 2 kindjes heb.Was niet lullig bedoeld wat ik schreef:D.
Zeg Orly, hebben ze eigenlijk ooit onderzocht hoe dat komt, al die miskramen?
quote:Zeg Orly, hebben ze eigenlijk ooit onderzocht hoe dat komt, al die miskramen?

Ach,ik heb wel eens zo'n genetisch onderzoek gehad maar dat was allemaal in orde.Nu ga ik naar een dokter die mijn bloed gaat onderzoeken op trimophilia [ik weet niet of dat ook de Nederlandse uitdrukking is].Blijkbaar is bij mij het probleem dat de bloedtoevoer naar de placenta niet goed is.Bij een volgende zwangerschap zou ik dan van 't begin af aan iedere dag injectie's met bloedverdunners moeten spuiten.Als ik die injectie's toen met de zwangerschap van Jonathan had gebruikt dan was hij waarschijnlijk niet dysmatuur geweest [2 kilo geboortegewicht].G'd zij dank heeft hij 't toch nog gehaalt maar 't was wel op 't nippertje.

Ik zit hier maar te kletsen,maar vertel eens...hoe gaat 't nu met jouw zwangerschap? Hoeveel weken ben je nu? Heb je al een echo gehad?Ik hoop niet dat ik je aan 't schrikken heb gemaakt met mijn verhaal.
quote:Ik zit hier maar te kletsen,maar vertel eens...hoe gaat 't nu met jouw zwangerschap? Hoeveel weken ben je nu? Heb je al een echo gehad?Ik hoop niet dat ik je aan 't schrikken heb gemaakt met mijn verhaal.

Wat een gedoe dan allemaal. Waren je twee kinderen dus eigenlijk toevalstreffers?

Ik ben nu zeven weken zwanger en ik heb maandag de eerste echo gehad. We zagen het hartje kloppen! Ik weet wel dat een zeven wekenecho niet zo heel veel zegt, maar ik ben nu al twee weken verder dan dat ik de vorige keer gekomen was (toen was het met vijf weken gestopt met groeien), dus ik ben, voor dit moment, erg opgelucht...
Fleurtje,wat geweldig dat je een goede echo had.Blijf positief denken en geniet maar lekker van je zwangerschap.Bij de volgende echo zul je al armpjes en beentjes zien,dat is zo mooi joh.

Hoelang moet Nanoa trouwens nog?Mischien ligt ze al te bevallen?

Hee we zakken wel erg ver weg steeds...sinds we verplaatst zijn is 't niet meer zo druk hier.

Ik ga nu maar weer ten aanval op m'n keuken....Er staat weer coucous met kip op 't menu. Het is heerlijk warm in Jeruzalem dus Shabbat gaan we er lekker op uit met z'n vieren.

Dag meiden...Shabbat Shalom!
Dag meiden, wat vervelend voor je Orly!!!! Hopelijk gaat het biij een volgende keer goed!!! Ik druk de duimen.

Ik heb besloten met dit Forum op te houden.... Ik voel me namelijk niet geroepen om excuses aan te bieden voor iets wat ik geschreven heb! En het intereseert me eigenlijk niet wat een ander daar van vind want het is en blijft mijn mening. Daarbij denk ik dat er meerdere zijn die zich storen aan EB en die hetzelfde denken en misschien niet schrijven.

Dus: het gaat jullie goed: en ik wens jullie vooral veel gezonde baby`s toe!!!!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven