Joodse afkomst deel 2

13-02-2006 13:43 432 berichten
Alle reacties Link kopieren
Aan mij dus de eer, op naar de volgende 700!!!!!

Wat leuk weer iemand die zwanger is!!Gefeliciteerd, en dat er een hele mooie baby mag komen!!!

Ja, we zijn nog steeds aan het skieen, met de 2 oudste, 5 en 4 jaar komen we de rode piste zonder problemen af, dus joepie ooit kunnen we toch weer gewoon op vakantie!

Vannacht gewerkt, en op cnn een hoop troep gezien: die karikaturenstrijd, en dan Iran....wat komt daar uit voort?! En vooral als ik dan zie dat de zwitserse vlag in plaats van de deense de fik in gaat, vraag ik me ook nog af hoe dom die wereld is!! En vooral die domheid maakt me bang.

Deze week is druk bij mij: mijn vader komt, man is weg en moet naar mijn nieuwe huis. Ga nieuwe meubels bestellen en moet op zoek naar 2 autozitjes voor de jongste 2. En natuurlijk gaat het leven gewoon door, vanmiddag komen er nog 2 vriendjes spelen en komt een vriendin met 3 dochters. Erg vredig als ik de rest van de wereld bekijk.

En vanaf nu moet ik iedere dag 4 verhuisdozen vullen , want anders zie ik het hier somber in!

Hebben jullie al plannen voor zomervakantie`s etc? We hadden gisteren een discussie, want of we gaan naar frankrijk in ons vakantie huis, of we huren een huisje in Italie aan de zee, maar daar wil mijn man niet naartoe, i.v.m. de vogelgriep. Ik heb zelf zoiets van morgen kunnen we ook onder de auto komen, maar hij vind met 5 kleine kids de verantwoording te groot.

Mädels, ik ga een kop lekkere koffie (douwe egberts) zetten, en hoop dat het jullie goed gaat. Orly, ook ik hoop dat die flauwte voorbij gaat, want ook ik mis jullie een beetje!

Sorry, dat het van mijn kant nu even meer huishoudelijke meededelingen zijn, maar ja, mijn wereltje in dit versneeuwde dalletje is nou eenmaal niet zo groot als in een stad als amsterdam!!
Ik heb de week van 28 maart weer een echo! Verder gaat alles, volgens mij!, wel goed....

Hoe gaat het nu met jou?
EB, na alles wat je gezegd hebt over ons, sta ik natuurlijk aan Btya's kant. Jij hebt ons (mij iig) best vaak gekwetst met je opmerkingen. Dan heb ik dus iets minder medelijden met jou, als jij je een keer gekwetst voelt. Maar goed.

Fleurtje, wat een ongewoon lang antwoord van  je! Ik begrijp ook wel wat je zegt, maar zoals ik al hierboven schrijf, vind ik EB ook niet helemaal oke. Anyway, ik vind het ook gewoon jammer dat Batya niet meer komt meeschrijven.

Je hebt je echo in de week dat mijn oudste 4 wordt. Ongelooflijk, hoe snel het allemaal gaat. Fijn dat alles goed gaat met je zwangerschap.

Ik heb vandaag allemaal nieuwe kleren gekocht, die ik nu allemaal nog een keertje aan ga doen. veel liefs
Zo zie je maar,zodra er politiek bij komt kijken is 't gelijk niet leuk meer.Volgens mij zou ik ook best wel met Venusje en mischien zelfs met Jaap overweg kunnen als 't niet over politiek ging:D.Edmund kwam er steeds tussen met uitspraken over discriminatie en daardoor ging 't steeds de verkeerde kant uit.

Dus Edmund...in 't vervolg mag je van mijn part meekletsen[ook als niet-jood],als 't maar over koetjes en kalfjes gaat en je niemand op stang zit te jagen ,doe dat maar op 't Israel/Palestinatopic! En ik begrijp Yuval ook best wel dat ze zich gekwetst voelt door jouw uitspraken.

Fleur...ik heb met jou ook geen probleem hoor meid!

Je moet nog even geduld hebben met de echo,wat duurt dat dan steeds lang,he?Ik las laatst iets op 't internet over de babysound.Daarmee kun je vanaf de 12e week zelf 't hartje horen.Is mischien een leuk idee zodat je man ook kan meegenieten van de zwangerschap.Ik had 't toen willen bestellen maar ik wilde eerst 12 weken ver zijn.Goed dat ik niet te overhaast was.Verder gaat 't heel goed met me hoor,ik ga eind van de week voor dat bloedonderzoek en dan gaan we gewoon weer verder proberen.Ik geef niet op totdat ik een meisje heb...haha,dat zei m'n broer ook trouwens,en hij heeft nu 6 jongens!

Yuval, je oudste al bijna 4.Wat gaat dat snel he?Hoe oud is Ethan nu?

Jonathan loopt nog steeds niet[14 maanden] terwijl Uriel al op z'n 1e verjaardag op z'n nike's door 't huis rende. Yuval,hoe gaat 't nu trouwens met je hond?

Ik ga ook zo even naar de stad om nieuwe kleren te kopen want ik heb niks meer in m'n kast;(Als m'n man dit zou lezen zou hij zich kapot lachen want m'n kast zit stampvol,maar jullie begrijpen wel wat ik bedoel he?

Xaartje,ben je alweer in Israel?Hoe gaat 't met je moeder?

Sjamash,hoe gaat 't met de verkoop van je huis?

Zo meiden,allemaal een prettige dag toegewenst!O+
Ik kom net terug van de klerenjacht en natuurlijk weer niets leuks gevonden:(.Tja,wat doe je dan in zo'n situatie?Ik heb dus een hele grote zak kinderkleding gekocht want ik moet m'n geld toch ergens aan kwijtraken,en voor Jonathan een kuikenpak voor Purim.Hij wordt dus een schattig geel kuikentje,haha!
Hier xaartje live vanuit zonovergoten Israel. O meiden wat is het goed om weer hier te zijn. Ik heb een geweldige tijd gehad in Nederland en had het heel moeilijk om weer terug te gaan, het afscheid viel mij heel erg zwaar. Vooral omdat ik mij schuldig voel tegenover mijn moeder. Aan de andere kant had ik een heel erg vreemd thuiskomst gevoel. Ik voel mij eigenlijk overal of nergens thuis, maar het voelde vertrouwd. Heimwee heb ik nooit, naar geen enkele plek. Soms mis ik dingen en mensen maar dat is ook te overzien. Volgende week haal ik mijn verblijfsvergunning en werkvergunning op en hoop ik snel te gaan werken. Intussen heb ik besloten om eigen woonruimte te zoeken. Dit word nog lastig maar hopelijk lukt het in een maandje. (als iemand tips heeft waar ik moet zoeken , graag) Door het mooie weer van gister en vandaag heb ik helemaal de zomer in mn bol. Loop lekker met sandaaltjes en zit nu ook met de laptop of schoot op het balkon!

Hoe staat het met alle Purim kostuums??!!! Wij vieren het niet echt, helaas een beetje te groot voor. Misschien dat ik vrijdagmiddag naar de purim viering ga van de Nederlandse school 'het kikkerlandje' in het park van Tel Aviv. Lijkt me wel leuk om te zien.

Verder is de familie het diner aan t organiseren voor Pesach. Vorig jaar zijn we naar een kibbutz gegaan, was wel heel leuk alleen had t van mij uitgebreider gemogen (alles was ingekort en ik kreeg haast die wijn niet zo snel naar binnen geklokt hihihi) Ik vind het nl een leuke feestdag. Dit jaar huren ze waarschijnlijk een cateraar in (lees: dame die net zo kookt als oma) en blijven we gewoon thuis. Mijn schoonfamilie is niet religieus dus er zal van het hele pesach gebeuren niet veel terecht komen, het zal wel weer ordinair schransen worden (heel jammer) Anyhow. Hoe is het met iedereen??
Ladies Boker-tov!

Zo, na een goede week uit de running vanwege de buikgriep (nog nooit daarvoor gehad, en laat het eens maar nooit weer zijn), heb ik een hoop catching up to do!

Tjee Nanoa, dat gaat enorm opschieten meis! Ben je er nu al op ingesteld dat het echt een meisje is? Schitterende namen overigens!!!!!

Wel fleurtje jouw echo gaat ook al opschieten. Hoeveel weken ben je dan zwanger? Is het de "reguliere"20-weken echo?

Grappig om te horen dat jullie je helemaal opmaken voor Purim. Dat doen wij dus niet. Deels omdat Raph nog te klein is, en deels omdat we er gewoon niet mee bezig zijn. Ik denk wel dat we dit jaar iets met Seideravond gaan doen. Dat heeft toch iets, vind ik.

Orly wat afschuwelijk van die miskraam na je punctie, dat wist ik niet! Wat moet jij door een hel gegaan zijn zeg. Toen ik zwanger was van Raph, bleek dat in mijn familie het openruggetje nogal vaak voorkwam. De verloskundige belde er zelfs thuis over op met de opmerking dat de kans groot was dat Raph het ook zou kunnen hebben. Zij stelde voor dat ik direct een punctie zou laten doen. Ik was in alle staten! Mijn man heeft toen teruggebeld met de vraag hoe groot die kans dan wel niet zou zijn. Wel, dat bleek nog geen 1%!!!! De kans dat de punctie niet goed zou verlopen, was zelfs groter! Niet gedaan dus. Ben je nog naar je gyneacoloog geweest?

Verder gaat het met ons huis prima, kan me nu helemaal verheugen op de verhuizing aan het eind van de zomer. De makelaar is langs geweest voor ons "oude" huis, en de vraagprijs die hij in zijn hoofd heeft, sluit prima aan bij onze gedachten daarover! Nu alleen nog de puntjes op de i zetten: nog veel schilderen en allerlei andere rotklusjes, zodat het huis er prima uitziet!

Wel meiden moet veel werk verrichten, dus tot later!
Hoi Sjamas,

is nog maar de twaalf weken-echo! Ik heb hem de 27e, nog twee weken dus. Opzich is het nu al een mijlpaal voor mij, want ik ben nog steeds zwanger, voor zover ik weet dan...

Als het goed is gaat Nanoa komende week werpen......
He , ik heb een nieuwtje; ik ben zwanger. Het lijkt wel een virus hier! Niet gepland, maar wel leuk. Donderdag eerste echo, ik hoop dat alles goed is. Ik heb er geen goed gevoel over, want ik voel me totaal niet zwanger, maar we zullen wel zien!

Verder alles goed met jullie? Leuke Purim gehad?

Ik zit nog op mijn werk, dus ga nog even door.

Veel liefs
Gefelciteerd Yuval!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Wat bijzonder!!!! Ik hoop voor je dat alles goed is met mini-yu! Ik denk dat je je nog niet zwanger voelt omdat mini-yu ongepland is en het dus een onverwacht cadeautje is! Komt vast nog joh!!! Ben heel benieuwd naar je echo!

Fleurtje met jou komt het ook goed hoor! Maar waarom met 12 weken weer een echo? Komt dat vanwege je miskraam van de vorige keer?

Tjee al die babietjes, krijg de kriebels (waait het virus over??), maar het zou nu totaal niet uitkomen (verbouwing en verhuizing en weer verbouwing). Enerzijds baart me dat wel zorgen omdat ik niet al te veel leeftijdsverschil tussen Raph en nr. 2 wil laten zitten.

Hoop dat jullie Purim geslaagd was en dat de kinderen hebben genoten!

Liefs en nogmaals de felicitaties Yuval!
Hee Yuval,wat een geweldig nieuws!Ik ben heel blij voor je.*;

Nanoa moet binnenkort bevallen,Fleurtje is al 10 weken,nou jij ook zwanger...en ik ben van plan om de volgende te worden.

Sjamash en Xaartje,hebben jullie mischien ook nog plannen:D?

Bij mij weten ze nu inmiddels waar 't aan ligt waarom ik steeds miskramen had.De dokter zag gelijk dat er iets met m'n bloed niet in orde was.In 't vervolg moet ik dus gelijk met injecties met bloedverdunners beginnen.Jammer dat ik dat niet eerder wist,dan was me namelijk een hoop ellende bespaart geweest.

Xaartje,lekker dat je weer in Israel zit.Waar zoek je woonruimte?Volgens mij kunnen ze je op 't Dutch-Forum daar wel mee helpen.Ben je nog naar 't Purimfeest in Tel-Aviv geweest? In Jeruzalem is 't vandaag feest en in de rest van Israel was 't gisteren.Wij gaan zo,na de se'uda,allemaal mishloach manot rondbrengen aan familie en kennisen.Overal moeten we dan een paar glaasjes drinken.Ik hoop dan dat onze oudste zoon ons niet naar huis hoeft te dragen.

Sjamash,eind van de zomer kan je dus in jullie nieuwe huis?Spannend hoor!

Gelukkig heb je toen met Raph geen punctie gedaan,alhoewel 't bij de meeste wel goed gaat natuurlijk.Ik had toen gewoon supergrote pech [als je dat zo kunt noemen...].Ze hadden me toen verteld dat mijn kindje hele grote kans op trisomie 18 had,een ziekte waardoor 't kindje niet zou overleven.Mijn meisje was wel gezond en ik laat in 't vervolg ook nooit meer zo'n tripletest uitvoeren.Ik vertrouw in 't vervolg meer op Hashem dan op de dokteren.

Fleurtje,nog 2 weken voor de echo...ik tel met je af,oke?Begin je al een buikje te krijgen?
Yuval, gefeliciteerd!!!!

De twaalf wekenecho is standaard, die met zeven weken kreeg ik idd ivm die miskraam; was meer om mij gerust te stellen...

Buikje? Nog helemaal niks! Nog helemaal plat zelfs! Ben wel benieuwd wanneer dat gaat komen!
grrrr....ik ben even enorm giftig. Ik zit lekker te lummellen op de laptop want vriendje zat beneden een wedstrijd met zijn vrienden te kijken. Komt meneer naar boven want oma wil laten zien waar ze de dingen neer heeft gezet (oma had gewinkeld en boodschappen gedaan, en we wonen net in een nieuw huis dus nog niet alles heeft een vaste plek, dus zo onlogisch klonk t niet) ik had r niet veel zin in,maar ja ik woon bij oma in dus ik moet ook een meedoen. Ik hobbel naar beneden en zie de gehele keuken afgeladen met wel 20 boodschappen tassen vol. Ik moest dus gewoon alles inruimen. Niet leuk maar geen ramp natuurlijk, was t niet dat vriendlief wat te drinken pakt en weer in de huiskamer gaat zitten en mij daar achter laat..... Ik heb m toen vriendelijk gezegd dat die vlieger niet op ging dus hij kwam alweer braaf terug en pakt iets uit een tasje. vervolgens gaat hij als een schaapje aan oma vragen, waar moet dit??? oma roept vervolgens, ga maar gauw weer bij de tv zitten dit is niet voor mannen, mannen weten niet waar de dingen horen!:o:?:@ ...........

en hij dus weer braaf naar de bank.

Ik was echt pissig...

zoooo dat moest ik even kwijt...
ps. ik zit dus nog even niet op kinderen te wachten, moet eerst deze nog een beetje heropvoeden.
Hallo meiden,

alweer bijna Shabbat...wat vliegt zo'n week toch snel om.

Hoe gaat 't met alle zwangeren meiden? Nog 5 dagen en dan gaat Nanoa bevallen,als 't intussen niet al spontaan is gekomen.

En Yuval?Alles goed?Je hebt 't zeker druk met je nieuwe baan want we zien je niet meer zo vaak.Als ik 't goed heb wordt je oudste zoon binnenkort 4 jaar.Wanneer is hij precies jarig?Dan kunnen we hier een glaasje  op hem drinken [voor de zwangeren natuurlijk een bakkie.

Fleurtje,dat buikje zal gauw genoeg komen.Jij krijgt ook bijna al je echo.Deze zal wel interessanter zijn dan de eerste, want nu kun je al je kindje zien zwemmen.Bij de 12-weken echo van Jonathan zwaaide hij naar ons:D.

Xaartje,reageer je hier maar lekker af hoor.Tja,mannen is zo'n thema voor zich.Voed 'm nu maar goed op want hoe langer je daarmee wacht,hoe moeilijker 't wordt:D.Mijn man gedraagt zich intussen,na 15 jaar met mij opgescheept te zitten,al als een echt goeie hollander.Houdt zich aan tijden,eet met mes en vork en helpt redelijk vaak mee in 't huishouden als ik 't 'm vraag.

Maar de mannen van mijn israelische vriendinnen denken ook vaak dat ze de macho kunnen uithangen in huis.

Sjamash,bij jou ook alles goed?Hee dus toch de babykriebels?Hoe oud is Raph nu?Leuke naam trouwens...klinkt echt stoer.

Zo,ik ga nu even de kippepootjes uit de oven halen,dan naar de supermarkt voor de challot en dan komen de kinderen alweer thuis van school en creche...

Shabbat Shalom allemaal!
Hoi,

ik heb het inderdaad vrij druk, maar ik vind het werk zo leuk! Mijn

zwangerschap voelt niet goed. Ik heb geen ervaring met miskramen, maar

ik heb heel veel buikpijn al sinds zondag, en ook een soort rood iets

in onderbroek (sorry voor details, maar moet het even kwijt). Verder

voel ik me totaal niet zwanger. Echo liet zien dat ik 5 weken en 4

dagen ben. ik weet het niet hoor. Dit voelt niet zoals het hoort.

Raphael is vandaag voor het eerst op school. een ochtendje meedraaien.

Het was echt afschuwelijk. Hij moest zo huilen, wilde zijn jas niet uit

etc. Maar hij wordt bijna vier (27 maart), dus dan moet hij er toch

echt aan geloven...

Ik ga vanavond een hele lekkere aardappelschotel maken. Heb er nu al zin in...

Alles goed met jullie? Nanoa, ik wens je veel geluk met je aanstaande bevalling.

Xaartje, mannen zijn nu eenmaal niet altijd even leuk. Mijn man is zo'n

hork! Maar toch ook heel lief, dus dan weet je weer waar je het voor

doet.

Orly, hoe voel je je? heb je je miskraam al helemaal een plekje gegeven?

Fleurtje, wees blij dat die buik er nog niet is. Straks is ie er en en

dat is vermoeiend genoeg. Ik heb nu al een beetje een buik. Mijin

baarmoeder weet blijkbaar al wat er gaat komen.

Nou, meiden, ik zal weer iets vaker posten, want ik mis het wel. Shabbat shalom alvast!!
Hallo,

Ik hoop dat jullie het niet erg vinden dat ik schrijf maar ik heb een vraag namelijk en ik kan nergens aankloppen. Ik weet ook niet of jullie me aan een antwoord kunnen helpen maar goed. Hier komt ie: tadaaaaaaaaaaaaaa:

Hoe zou ik, als Moslima, een contact op kunnen bouwen met een Joodse vrouw?

Het zit namelijk zo, ik ben van nature iemand die niet tegen onrecht kan en ik kan het dus ook niet uitstaan dat moslims een hekel hebben aan joden en joden een hekel aan moslims. Dat gaat er bij gewoon niet in.

Nu woon ik sinds kort in Antwerpen in een Joodse buurt. Dus ik dacht, mooi, kan ik eens een paar vooroordelen ontkrachten en ik ging vol goede moed naar Joodse vrouwen toe (herkenbaar door pruiken) terwijl ik een hoofddoek omhad om te vragen waar ik moest zijn aangezien ik de weg nog niet kende daar. Ik wilde juist als moslima een gebaar maken van kijk, ik heb geen vooroordeel maar ja, blijkbaar waren ze niet erg geïnteresseerd want er kon nog net af welke kant ik op moest maar erg aardig waren ze niet maar goed, kon ik wel begrijpen maar toen ik een keer suiker moest hebben en alle winkels dicht waren en ik naar een joodse winkel ging stelde me dat echt teleur. Ik vroeg waar de suiker stond en die vrouw keek me gewoon NIET aan en wees naar achter onwijs ongeïnteresseerd. Nou ik een uur zoeken want ik durfde niet nog eens te vragen waar die suiker stond dus toenik het eindelijk gevonden had, wilde ik afrekenen en zei met een aardig gezicht:" Harstikke bedankt hoor, dag." Nou ze keek me weer niet aan en zei alleen grommend "ja."

Nou ik voelde me best gekwetst eerlijk gezegd. Ik zoek juist mensen om mee te praten omdat ik vind dat niet iedereen hetzelfde is en we allemaal mensen zijn ongeacht waar we vandaan komen en hoe we eruit zien of wat voor geloof we hebben.

Is het teveel gevraagd of zijn die mensen gewoon heel erg orthodox en dus te gesloten voor contacten met mensen die anders denken? Ik weet het echt niet en wil het graag weten.

Hoe zou ik nou in contact kunnen komen met iemand om gewoon te bewijzen dat de vooroordelen gewoon niet kloppen?? Ik wil niet over geloof praten of over Palestina. Ik wil gewoon naar de overeenkomsten kijken, niet naar verschillen.

Das toch niet te veel gevraagd?? Nou groetjes en tot ziens.
Dag vrede,

Wat vervelend voor je dat je goede bedoelingen op zoiets uitlopen. Ik denk dat je gewoon met onaardige mensen te maken hebt, ik weet niet in hoeverre het te maken heeft met het feit dat ze joods zijn en jij moslima. Dat zij orthodoxe zijn kan volgens mij wel uitmaken (correct me if im wrong ladies) want ik heb t idee als ik diezelfde winkel in was gegaan met mijn lange loshangende haar en een rok tot net boven/op de knie, dat ik misschien ook niet de gewenste reactie had gekregen. In elk geloof heb je verschillende mensen, net zoals bij jou. Ik vind het goed van jou dat je de nadruk wil leggen op t feit dat niet iedere moslim joden haat en andersom.

Ik zelf ben niet joods maar woon in Israel. Ik word in sommige dingen wel eens anders behandeld maar dat heeft meer met politiek te maken (bijv verblijfsvergunningen enzo). De enige die moeite heeft met het feit dat ik niet joods ben is mijn vriend's oma. Ze is dol op mij als persoon maar ik geloof dat zij mij liever niet als de moeder van haar achterkleinkinderen ziet. (want dan zijn ze niet joods,en dat is perfectie in haar ogen) Haar schoondochter is ook niet joods maar die heeft nu laten vallen zich te willen bekeren ivm hun pasgeboren dochtertje. Anyway, bekeren zit er voor mij niet in aangezien ik niet geloof en het dan hypocriet vind. Verder sta ik er heel liberaal tegenover. Ik zie het als een cultuur en ik ben geintreseerd in deze cultuur. Ik sta open voor alle geloven en vind het reuze interessant.

Het lijkt mij interessant om met jou hier op het topic informatie uit te wissellen en ik denk de rest van de dames ook. En inderdaad we hebben t hier niet over politieke dingen enzo (daar is al een ander topiv voor). Eigenlijk is dit meer een klets topic, dus als je over andere dingen wil klagen of iets kwijt wil  mag t ook altijd:D

groetjes
Nou ik ben blij dat je zo gereageerd heb want ik was al bang dat ik er zo uitgesodemieterd zou worden. Je woont dus in Israël, lijkt me wel moeilijk, mis je Nederland niet??

Ik vind het goed dat je je niet bekeerd voor je vriend want het woord geloof zegt al meer dan genoeg. Je gelooft het of je gelooft het niet. Ik ben tegen bekering voor een relatie. Geloof is zo bepalend dat je eerder of later toch door de mand zou vallen doordat je het bijvoorbeeld niet vol zou kunnen houden. Nou weet ik dus jammer genoeg weinig over het Jodendom. Ik zou graag meer weten want het is overduidelijk dat er overeenkomsten zijn aangezien Joodse vrouwen hun haar niet laten zien en ook rokken dragen en volgens mij mogen Moslims dus wel koosjer eten alleen Joodse mensen niet halal maar dat weet ik niet precies. Wat ik alleen écht niet snap is dat de mannen hoeden dragen en zelfs kapjes eroverheen dragen als het regent. Want, correct me if I'm wrong, het Jodendom is zo oud dat ik me niet kan voorstellen dat het een religeus voorschrift is.

Vorige keer was er een programma op tv voor kinderen en dat vond ik zo leuk, dat ging over koosjer eten, dat alles gescheiden is en daar vertelde ze ook dat Joodse kinderen geen rode m&m's mogen eten omdat daar het bloed van een luis inzit!!!!!!!! Nou ik eet dus nooit meer rode m&m's he, das echt vies maar goed.

Trouwens het is vandaag zaterdag dus alle winkels bij ons in de buurt zijn gesloten. Wat me trouwens echt opvalt is dat je nooit vervelende Joodse kinderen ziet, ik bedoel ongehoorzaam en schreeuwend op straat. Die truc wil ik ook weten!!! :) Dat was me al snel opgevallen, hier in Nederland zie je regelmatig een kind op de grond vallen in de Supermarkt, schreeuwend en gillend omdat het snoep wilt maar het niet krijgt maar echt ik heb het in Antwerpen nog niet gezien. Ik hoop dat het in het water zit, is handig voor mijn kinderen. Niet dat ze zo hard gillen want ze zijn al ouder maar je snapt mijn idee.    

Xaartje, ik vind het heel interessant dat je een vriend hebt en in Israël woont. Het lijkt me onwijs moeilijk om naar een heel ander land te verhuizen met een andere taal, andere dingen, andere straten, namen, noem maar op. Ik woon nu in België, dat is ook heel anders dan Nederland en dat is al een cultuurshock terwijl de taal hetzelfde is, laat staan een land zo ver weg.
hoi allemaal,

hoe is het met jullie? We zakken weer weg, zie ik...

Vredesalaamshalom, wat een leuke posting van je! Geloof me,, als ik in

jouw wijk rond zou lopen zou ik ook niet aangekeken worden. Ik heb

immers broeken aan, loshangend haar etc.. in de wijk Mea Shearim in

Jeruzalem word ik ook niet met open armen ontvangen. Daar kunnen

Sjamasj en Orly je meer over vertellen. dus trek het je vooral niet te

persoonlijk aan.

Ethan weigert te slapen, super irritant. We hebben nu een Tomy uit

Israel gekregen, super ding, maar nog steeds niet slapen. Ik ga dus nog

maar even proberen of hij niet even zijn ogen dicht wil doen, want de

oppas komt zo. Ik ga nog even werken. Ik meld me later nog wel, liefs.

O ja, volgens mij moet Nanoa overmorgen bevallen. Dus Nanoa zet 'm op!
Ola!

Zo weekend zit er weer op. Er zit nog steeds verf op mijn handen, was gisteravond zo beneveld door de Flexadampen, dat ik vergeten ben het met terpetine van mijn handen af te halen.........Maar ja, het leidt tot het ultieme doel: ons oude huis voor een goede prijs verkopen.....Overigens wel strubbelingen met het nieuwe huis: ze zijn daar noodgedwongen aan het renoveren. De gemeente heeft daar een vergunning voor verleend, nu blijkt echter dat de aannemer de bouw niet conform de verleende vergunning uitvoert. Gevolg: ogenblikkelijke stillegging van de werkzaamheden op laste van een dwangsom...........Vraag is dus wanneer wij het huis kunnen betrekken. Heb er zo geen zin meer in.........

Haha, babykriebels..........Wel, op zich wel,  Raph (afkorting van Raphael) is nu weer helemaal de oude. Dus mijn man en ik genieten met volle teugen van het ventje! Helaas zou het niet verstandig zijn om nu zwanger te worden, dit ivm de naderende (?) verhuizing....

Wel Yuval, ik hoop dat je gewoon een vlekkeloze zwangerschap hebt, en dat de buikpijn geen voorbode is van iets afschuwelijks. Misschien krijg je wel 2 larfjes tegelijk?? Oh nee, je had al een echo gehad (snel zeg!) en daar was er maar 1 op te zien, toch? Overigens, ik las net pas over de operatie van je hond! Kostbaar, maar tjee, dat akkefietje heeft dus heel wat teweeg gebracht bij hondlief!

Xaartje: vreselijk om in te wonen bij iemand!!! En dat terwijl je zo snakt naar je eigen stulpje! Ik zou die man van je maar eens goed opvoeden!!! Hou vol! Hoe is het met je moeder??

Fleurtje: dat buikje komt nog wel. Een vriendin van mij kreeg pas een buik met 8 maanden...........Geniet nog maar van je platte buik, kun je tenminste nog lekker slapen!!

Vredesalaamshalom: breek me de bek niet open van antwerpse orthodoxen!!! Deels zal je hoofddoek ermee te maken hebben, maar die lui zijn zooooooooooooooooooooooooooooo xenofoob (geldt voor bekant heel Antwerpen). Ik ben diverse keren in de joodse wijk geweest en vaak zat naar de supermarkt, de slijter en de bakker aldaar. Ik was samen met man en broer. Broer is orthodox, die kreeg de voorkeursbehandeling. Man en ik zijn niet-orthodox, nou er kon geen woord van af. Laat staan een glimlach. Ik zou het gewoon blijven proberen. Sta er boven!

Wel, jongens, het werd weer een heel epistel!

Toedeloe!
Hallo Vredesalaamshalom [poeh..lange,maar wel een mooie nick:D],leuk dat je hier mee komt schrijven! Zoals Yuval ook al zei,de orhodoxen joden zijn erg op zichzelf, en gedragen zich ook gesloten tegenover joden die minder [of niet] religieus zijn.Neem 't dus niet al te persoonlijk op joh.

Zelf heb ik 1 orthodoxe vriendin [ook met pruik op].Haar man zegt ook bijna nooit iets tegen me als ik daar kom omdat dat bij de gewoonte is.

Maar vorig jaar kwam ik bij hun, met mijn 2 maanden oude zoon met Purim [joods carneval] en haar man was zo dronken dat hij zoveel tegen me kletste.Hij vroeg me zelfs of ik mijn zoon ook borstvoeding gaf en m'n vriendin schaamde zich rot voor hem...Ik lachte me kapot:D!

Waar woonde je eigenlijk voordat je in Antwerpen woonde?Ik heb nog een tijdje in Knokke [aan de kust]gewoond.Dat plaatsje ken je zeker wel?

Yuval,mischien wil Ethan niet slapen omdat z'n tandjes doorkomen?Wat is trouwens een Tomy?Nog nooit van gehoord.Ben je al wat aan 't plannen voor Raphael's verjaardag?Hoe is 't trouwens intussen met je buikpijn?Mischien komt 't doordat je baarmoeder zich uitrekt.Ik hoop dat alles goed blijft gaan.Gewoon positief blijven he!

Xaar...hoe is 't nu met je moeder?Ben je al begonnen met je nieuwe baan?

Sjamash,ik ben nog verhuist toen ik 8 maanden zwanger was.Maar dat was natuurlijk niet zo'n groot huis als jullie nu krijgen.Ik hoop dat je oude huis gauw verkocht wordt,dan heb je alweer 1 probleem minder.

Zo,ik moet nou even naar mijn oudste zijn nieuwe school omdat ze kennis willen maken met alle nieuwkomers en ouders.Hij gaat uiteindelijk toch naar een religieuze school.

Ik wens jullie allemaal een prettige dag!
Hee ladies!

hoe is t met al het grut??? 

Ik heb vorige week zondag mijn werkvergunning gekregen!!!! en deze week dus ook gelijk gewerkt!! Het was ff wennen maar ik vind het hardstikke leuk. Het betaalt hardstikke lekker, zeker voor iemand van mijn leeftijd, en zeker voor israelische maatstaven. En het afgsproken salaris bleek ook nog eens netto te zijn! Ik ga elke dag met de bus heen en weer. Het is echt reuze interessant werk. Ik ben blij!

Met mijn moeder gaat t goed, dit weekend is ze jarig en maandagmiddag moet ze onder het mes. Volgens de chirurg is het zo gedaan, en moet daarmee al het slechte weefsel weg zijn maar dat onderzoeken ze nog even natuurlijk.

Doordeweeks heb ik meestal geen internet dus ik zal volgende week verslag doen.

Gister gehoord dat STING naar israel komt!!! zooooo geweldig. Het enige nadeel is dat het 60 euro kost. Maar ja, hoe vaak speelt hij in israel!! Ik moet r nog heel even over nadenken, maar misschien moet ik t mijzelf wel gunnen. Normaal ga ik altijd met mijn moeder naar STING (hebben m een stuk of 7 keer gezien samen) maar die is vorig jaar met een vriendin gegaan en gaat ook dit jaar weer met haar, tsja dat krijg je als je niet in nederland woont.

Zo mijn weekend is begonnen!!!!

@vredesalaamshalom, hoe gaat het met jou? heb je wat aan onze inbreng?? Als er dingen zijn die je met ons wil delen ga je gang. Ik ben best nieuwsgierig naar jouw belevingen. Vertel eens wat over jezelf, ben je getrouwd,kinderen, werk je enzovoort...

Alvast een vroeg shabbat shalom haverot!

Litra'ot
Even een korte mail van mij, zit niet zo lekker in mijn vel.

Maar:

Nanoa mogen we je al feliciteren??????
Hallo meiden,

Shabbat is weer in aantocht,en dat maakt van mij dus vandaag weer een keukenprinses.Ik hou helemaal niet van koken [zit liever op 't forum],maar ja..mijn hongerige kerels willen toch vanavond iets voorgeschoteld krijgen. Heb gehaktballetjes in tomatensaus gemaakt,rijst en sperzieboontjes.

Xaar,wat leuk dat je werk zo goed bevalt en dat 't goed betaald is mooi meegenomen.Trouwens,alvast gefeliciteerd met je moeder haar verjaardag, en sterkte voor haar voor maandag!

Hee,ik begin wel erg nieuwschierig te worden of Nanoa nou al bevallen is van de kleine Luna?Mischien is 't toch nog een jongen geworden?

Fleur,voel je je al lekker zwanger of nogsteeds geen piepklein buikje?Bij mijn 1e begon mijn buik pas met 7 maanden ineens te groeien.Bij mijn 2e had ik tot de laatste maand bijna geen buik [hij was ook maar 2 kilo].Maar nu ik niet meer zwanger ben heb ik wel ineens een dikke buik:(.

Sjamah,gaat 't intussen al wat beter?Je hebt soms van die dagen he...Hou je taai meid!

Yuval,ik mis je hier joh!En ik heb ook support nodig op 't andere topic.Ik word daar soms echt niet goed. Alles in orde met de kids?

Allemaal een Shabbat Shalom toegewenst!!!!
Ja, daar ben ik. Ik heb het zo druk, ik begrijp er niets van.

Morgen verjaardagsfeest voor Raph, maandag is hij jarig en gaat hij

naar de 'grote' school. Ik ben er best een beetje verdrietig over. Hij

is ineens zo groot, en gaat nu echt  allemaal nieuwe dingen leren

en doen. Ik moet er nog erg aan wennen, maar hij zelf ook. De afgelopen

vier jaar zijn echt zo hard gegaan.

Ik heb net even bijgelezen op het andere topic. Toch maar weer een

berichtje geplaatst. Het maakt toch geen donder uit, maar ik kon niet

niets schrijven. Ze begrijpen gewoon niet dat we er niet meer zijn als

Israel er niet is om ons te beschermen. Anyway, ik ga me weer in de

strijd gooien...

Ik ben, tegen alle verwachtingen in, nog steeds zwanger. Ik pas mijn

broeken bijna niet meer. Het gaat echt zo hard bij een derde. Ik hoop

dat het goed blijft gaan, maar ik heb nog steeds krampen.

De kinderen gaan echt zo goed, momenteel. Ze zijn echt een genot. Raph zei laatst tegen de oppas dat hij mij zo miste... ;(. Omdat ik altijd alles kan vinden wat hij kwijt is, en alles altijd weet. Heerlijk dat hij nog denkt dat ik een supermens ben!

Volgens moet Nanoa al bevallen zijn. ik ben benieuwd hoe alles gegaan is en hoe het met Luna gaat.

Sjamash, voel je al iets beter? Waarom zit je niet lekker in je vel? Stress over je huizen?

Xaartje, hoe is het nou als werkende vrouw in Israel?

Ik ga weer iets vaker inloggen, want ik loop achter op alles hier!

Ik ga nu lekker een filmpje kijken, ben alleen thuis.

Tot gauw, meiden! liefs

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven