Jouw ochtendritueel

02-03-2016 22:59 195 berichten
In het topic over ochtendritueel met 2 kinderen veel mensen die om 6h of eerder klaar zijn. Weg kinderwens

Dat topic is niet de juiste plek voor deze vraag. Ik vraag me af:

1. Hoe laat sta je op

2. Wat is je gezinssamenstelling

3. Wat is je ochtendritueel

4. Hoe laat ga je van huis en wat is je reistijd?

TO trapt af:

1. 6.45h

2 Man en ik

3. Douchen, aankleden, opmaken/haar, ontbijten of ontbijt maken om op het werk te eten.

4. Ik ga meestal om 7.30/7.45 van huis en begin dan om 8/8.15 met werken.
Ja, precies! Dat vind ik er ook zo fijn aan! En of ik nou veel moet doen of lekker kan luieren, het geeft altijd een heel fijn gevoel om veel aan je dag te hebben. Vond ik toen ik studeerde ook altijd zo fijn, om 5.00 opstaan, leren/schrijven en dan om 11.00 denken: genoeg gedaan voor vandaag! En dan nog best een lange dag voor de boeg voor leuke dingen; koffietje, lunch, terrassen, park hangen etc.
- Sta om 6.45u op, man is dan al uren de deur uit

- 3 kinderen (boven de 10 jaar)

Opstaan, douchen, kinderen wakker maken, kleding voor hen klaarleggen, hond eten geven, ontbijt maken, hond uit laten, kinderen inmiddels beneden dus koffie en ontbijten, jongste kind naar school helpen, alle troepjes boven even opruimen en een was in de machine en rond 8.45u slinger ik thuis mijn laptop aan en ga ik aan het werk. Prima te doen hoor, haal die kinderwens maar weer van stal, TO.
quote:Bambi schreef op 04 maart 2016 @ 14:36:

- Sta om 6.45u op, man is dan al uren de deur uit

- 3 kinderen (boven de 10 jaar)

Opstaan, douchen, kinderen wakker maken, kleding voor hen klaarleggen, hond eten geven, ontbijt maken, hond uit laten, kinderen inmiddels beneden dus koffie en ontbijten, jongste kind naar school helpen, alle troepjes boven even opruimen en een was in de machine en rond 8.45u slinger ik thuis mijn laptop aan en ga ik aan het werk. Prima te doen hoor, haal die kinderwens maar weer van stal, TO. Ja maar dat gaat hier niet op, jij begint om 8.45 en hebt geen reistijd. Wij beginnen om 8h en hebben gemiddeld een half uur reistijd. Ik gok zomaar dat je 2 volwassenen en 2 kinderen niet klaar voor de dag krijgt en de kinderen op de opvang in 45 min
Als ik om 5u 's ochtends opsta wil ik om 9u naar bed, alleen ik kan niet slapen zo vroeg dus dan raak ik chronisch oververmoeid. Liever ga ik vanaf een uurtje of 10 op, 12 tot een uurtje of 7 leuke dingen doen en dan aan het werk tot een uurtje tot 1 en dan maffen. Dat was heerlijk studeren! En elke dag 9 uur slaap
quote:matroesjka_ schreef op 04 maart 2016 @ 07:02:

Nog best veel mensen die laat (na 8.30) beginnen met werken.

Ik vind half 10 al zo vroeg

Maar ik ben echt een enorm avondmens. Vanaf een uur of 16 begin ik een beetje fit te worden: ook al werk ik nu al 2 jaar ft, elke ochtend is weer een gevecht om eruit te komen en elke avond is weer een gevecht om in slaap te komen. Om 16u springt mijn kacheltje op 'aan' en krijg ik energie.

Wat ik nu heb is dat ik 's avonds zo gesloopt ben van het mezelf in een standaard dagritme proppen, dat ik alleen nog maar op de bank wil hangen. Maar slaap heb ik niet en voor 1u kom ik gewoon niet in slaap. Het is gewoon écht niet mijn ritme, want heb eigenlijk wel 8uur slaap nodig, maar kom dus op 7.5. Als ik op tijd inslaap. Een bedrijf waar je iets later mag beginnen is echt een must voor mij, anders wordt het niks.
Ik sta om 6.20 op, man om 6.30. Douchen ( al wil ik dat ook nog wel eens 's avonds doen), aankleden klaarmaken, wat drinken, tas en laptop inladen en om 7.00 zitten we in de auto, richting werk. We rijden nu nog samen, op de dagen dat ik op mijn standplaats werk, werken op 5 minuten afstand van elkaar. Ik start om 7.30-7.40 met werken, afhankelijk van drukte op de weg. Man start rond 7.45.

Beiden duidelijk ochtendmensen, ik functioneer overduidelijk beter in de ochtend dan in de middag of avond. Het liefst start ik nog eerder met werken, maar dat werkt niet met de beveiliging van het pand

Als ik naar ons hoofdkantoor moet, vlakbij Utrecht, rij ik vaak al voor de spits weg, rond een uur of 6. Voordeel is dan wel dat ik ook weer rond 15.00 weg rij van het hoofdkantoor en redelijk op tijd thuis ben. Gebeurd zo'n 2x per week op dit moment.

Met kinderen wordt dat wel even anders plannen denk ik, maar het scheelt dat man redelijk flexibel is met zijn werktijden en ik in overleg ook veel voor elkaar kan krijgen.
quote:lux. schreef op 04 maart 2016 @ 14:53:

Als ik om 5u 's ochtends opsta wil ik om 9u naar bed, alleen ik kan niet slapen zo vroeg dus dan raak ik chronisch oververmoeid. Liever ga ik vanaf een uurtje of 12 tot een uurtje of 8 leuke dingen doen en dan aan het werk tot een uurtje tot 2 en dan maffen. Dat was heerlijk studeren!Tot 2 uur opblijven is mij nooit gelukt, maar tot middernacht zo ongeveer ging prima, ook als om 5.00 de wekker ging. Het is jammer dat ik het gevoel heb nu meer slaap nodig te hebben. Maar ze zeggen dat het als je nog weer ouder bent (50+ ofzo?) dat je dan ook wel weer met 5 uur nachtrust kunt. Zou leuk zijn. En de voordelen van laat opblijven en de voordelen van vroeg opstaan.
quote:NYC schreef op 04 maart 2016 @ 15:02:

[...]

Tot 2 uur opblijven is mij nooit gelukt, maar tot middernacht zo ongeveer ging prima, ook als om 5.00 de wekker ging. Het is jammer dat ik het gevoel heb nu meer slaap nodig te hebben. Maar ze zeggen dat het als je nog weer ouder bent (50+ ofzo?) dat je dan ook wel weer met 5 uur nachtrust kunt. Zou leuk zijn. En de voordelen van laat opblijven en de voordelen van vroeg opstaan.Ik zei het verkeerd. Ik werkte van 19u tot 01u dan. Maar ging dan om 1 uur in bed nog ff lezen om te ontspannen. Sliep tegen 2u dan. 5u slaap per nacht lijkt me afschuwelijk. Ben gek op slapen.
Ik sta tussen half acht en kwart voor acht op. Zoon van 7 is dan al wakker. Wassen, aankleden. Ontbijt maken, schoollunch maken, bak koffie. Om 8.25 de deur uit, kind naar school brengen met auto en rechtstreeks door naar werk. Ik make-up in de file. Om 9.10 zit ik achter m'n bureau.
Maar ik zou ook veel liever een 6-urige werkdag hebben dan een 8-urige

Mijn ideale werkweek is denk ik 4x6 werken. Lijkt me fijner dan 3x8 of 4x8.

40 uur vind ik eigenlijk teveel. 45 uur en dan nog studeren was gewoon vreselijk. 40 uur is vooral irritant omdat je óveral voor vrij moet nemen. En dat kost je dan weer vakantiedagen, want er valt weinig te compenseren. In het vervolg zie ik 40 uur meer als optie voor uiterste nood

Hoop ooit voldoende inkomsten uit een eigen bedrijf te kunnen genereren waar ik van 11-17 werk op ma-do. Lijkt me ideaal
Dat vind ik wel serieus irritant aan fulltime werken. Steeds vrij moeten nemen voor dingen (mijn bank is dus gewoon NOOIT open op een moment dat ik niet werk) en nooit eens een dag kunnen ruilen met een collega.
Alle reacties Link kopieren
1. Hoe laat sta je op

8:15

Nu nog vriend en ik

Douchen, ontbijten, evt eten voor savonds in de slowcooker flikkeren en tandenpoetsen

8:45 ga ik weg en precies om 9 uur ben ik binnen.
quote:matroesjka_ schreef op 04 maart 2016 @ 15:18:

Dat vind ik wel serieus irritant aan fulltime werken. Steeds vrij moeten nemen voor dingen (mijn bank is dus gewoon NOOIT open op een moment dat ik niet werk) en nooit eens een dag kunnen ruilen met een collega.

Ja echt zo bloedje irritant. Ziekenhuisafspraken op een onmogelijke tijd, als je 4 dagen werkt dan kun je gewoon die dag ruilen. Loodgieter, elektricien of ander onderhoud, bank- of gemeentelijke zaken moet allemaal onder kantoortijd. Maar ik heb ook zo'n bloedhekel aan winkelen in het weekend, zó druk, dus je kunt ook nooit een keer de stad in zonder onder de voet gelopen te worden. Brrr nee ik haat fulltime werken.

Maar 24 uur is niet realistisch voorlopig. 30uur wel (4x7.5) en dat vind ik al een hele verbetering ten opzichte van 5x8. Dat halve uurtje vind ik ook zoveel schelen al!
quote:lux. schreef op 04 maart 2016 @ 14:53:

Als ik om 5u 's ochtends opsta wil ik om 9u naar bed, alleen ik kan niet slapen zo vroeg dus dan raak ik chronisch oververmoeid. Liever ga ik vanaf een uurtje of 10 op, 12 tot een uurtje of 7 leuke dingen doen en dan aan het werk tot een uurtje tot 1 en dan maffen. Dat was heerlijk studeren! En elke dag 9 uur slaap

Precies dit.

Ik moet om 6.15 opstaan, lig dus vaak al om 21.30 in bed. Maar ik ben een avondmens, dus lig wel wakker tot 12. Ik raak inderdaad oververmoeid, maar ik werk in het onderwijs en heb 3 kinderen, dus later opstaan is geen optie.
quote:JulienClerc schreef op 04 maart 2016 @ 15:37:

[...]

Precies dit.

Ik moet om 6.15 opstaan, lig dus vaak al om 21.30 in bed. Maar ik ben een avondmens, dus lig wel wakker tot 12. Ik raak inderdaad oververmoeid, maar ik werk in het onderwijs en heb 3 kinderen, dus later opstaan is geen optie.

Ja ik ga ook echt kapot gaan zodra er een kind is dan roepen mensen vrolijk dat ze 'pas' om half 7 opstaan. Dan heb ik er dus net 6.5 uur opzitten, dan ben ik nog haske moe.

Weet ook zeker dat het vanavond weer drama wordt. Werd vannacht om 5u wakker (de horror), om 7u eindelijk weer in slaap gevallen, om 7u39 de wekker. Viel om 1u in slaap, dus heb er krap 5 uurtjes opzitten vannacht. Ben helemaal misselijk van vermoeidheid al de hele dag, maar denk maar niet dat ik kan slapen als ik om half 10 m'n bed in duik hoor.
quote:lux. schreef op 04 maart 2016 @ 15:14:

Maar ik zou ook veel liever een 6-urige werkdag hebben dan een 8-urige

Mijn ideale werkweek is denk ik 4x6 werken. Lijkt me fijner dan 3x8 of 4x8.

40 uur vind ik eigenlijk teveel. 45 uur en dan nog studeren was gewoon vreselijk. 40 uur is vooral irritant omdat je óveral voor vrij moet nemen. En dat kost je dan weer vakantiedagen, want er valt weinig te compenseren. In het vervolg zie ik 40 uur meer als optie voor uiterste nood

Hoop ooit voldoende inkomsten uit een eigen bedrijf te kunnen genereren waar ik van 11-17 werk op ma-do. Lijkt me ideaal Ik ben gezegend met een 6 urige werkdag en het is inderdaad veel beter dan een 8 urige werkdag
quote:Blandar schreef op 04 maart 2016 @ 16:06:

[...]

Ik ben gezegend met een 6 urige werkdag en het is inderdaad veel beter dan een 8 urige werkdagIk ben jaloers!
Ik krijg m'n werk regelmatig in 8 uur al niet af..........
Oh dear, how sad, never mind.
1. Hoe laat sta je op

1. 4:20 uur

2. Mijn vriend en ik (vriend werkt 's avonds en is meestal rond half 2 's nachts thuis) en 2 katten.

3. Ik sta meteen op en ga onder de douche. Dan aankleden, opmaken, haar doen, eetspullen klaarmaken ( ik heb een maagverkleining gehad en eet niet veel. Beschuitrol staat op het werk, dus ik neem alleen wat vers beleg mee en fruit). Om 5 uur even een kwartiertje achter de computer. Dan katten eten geven, tanden poetsen, tas inpakken, sieraden om, plassen, jas aan en vriend gedag kussen en dan uitgebreid de katten gedag zeggen.

4. Als ik met de trein reis ga ik op 5:40 uur de deur uit, neem de trein van 6:01 en ben om 5 over 7 op kantoor. Als ik met de auto ga, ga ik weg als ik klaar ben, dat kan wat eerder zijn, maar kan ook wat later zijn. Ben dan meestal nog voor 7 uur op kantoor. Heb een auto op gas gekocht, die kan ik eind volgende week ophalen, dan hoef ik niet meer met de trein. Als ik telefoondienst heb (1 dag in de week), werk ik tot 5 uur en ben dan half 7 (met de auto) of kwart voor 7 (met de trein) thuis. Heb ik geen telefoon, dan ga ik eerder weg. Werk 4 dagen in de week, 34 uur per week met 1 thuiswerkdag en probeer op mijn thuiswerkdag de meeste uren te werken, zodat ik de andere 2 dagen dat ik geen telefoon heb minder uren hoef te maken.

Ben lichtelijk jaloers op de mensen die pas om 7 uur of soms later opstaan. Maar ja....ik ben een ochtendmens en wil graag in alle rust beginnen. Niet om half 9 op een drukke afdeling binnenwandelen.
quote:Kaaaaaaaatje schreef op 04 maart 2016 @ 09:12:

[...]

Ik ben ook een uitgesproken ochtendmens. Hij echt een avondmens. Er zijn twee manieren om er mee om te gaan. Van hem verwachten dat hij 's ochtends net zo actief is als ik of accepteren dat hij het niet doet om mij te pesten en 's ochtends wat voor hem zorgen. Zoals hij voor mij zorgt. Het helpt wel dat we allebei oprecht blij zijn met de hulp van de ander.

Mijn vriend is dus ook een avondmens en ik een ochtendmens. Hij werkt 's avonds vanwege zijn gezondheid. Hij kan ook overdag werken, maar dan heeft hij meer last van zijn gezondheid dan als hij 's avonds werkt. Ik ga rond half 10/10 uur naar bed en val regelmatig in slaap als we samen op de bank zitten. Daarentegen sta ik ook om 7 uur als ik vrij ben, hij pas rond 9 uur. Pas na 3 koppen koffie en krantje lezen op balkon met een peukkie (hij rookt niet binnen) is hij wakker. En dat gaat prima op deze manier hoor.
quote:Hayek schreef op 04 maart 2016 @ 16:25:

Ik krijg m'n werk regelmatig in 8 uur al niet af..........Dit
quote:Daantje1970 schreef op 04 maart 2016 @ 16:53:

1. Hoe laat sta je op

1. 4:20 uur

2. Mijn vriend en ik (vriend werkt 's avonds en is meestal rond half 2 's nachts thuis) en 2 katten.

3. Ik sta meteen op en ga onder de douche. Dan aankleden, opmaken, haar doen, eetspullen klaarmaken ( ik heb een maagverkleining gehad en eet niet veel. Beschuitrol staat op het werk, dus ik neem alleen wat vers beleg mee en fruit). Om 5 uur even een kwartiertje achter de computer. Dan katten eten geven, tanden poetsen, tas inpakken, sieraden om, plassen, jas aan en vriend gedag kussen en dan uitgebreid de katten gedag zeggen.

4. Als ik met de trein reis ga ik op 5:40 uur de deur uit, neem de trein van 6:01 en ben om 5 over 7 op kantoor. Als ik met de auto ga, ga ik weg als ik klaar ben, dat kan wat eerder zijn, maar kan ook wat later zijn. Ben dan meestal nog voor 7 uur op kantoor. Heb een auto op gas gekocht, die kan ik eind volgende week ophalen, dan hoef ik niet meer met de trein. Als ik telefoondienst heb (1 dag in de week), werk ik tot 5 uur en ben dan half 7 (met de auto) of kwart voor 7 (met de trein) thuis. Heb ik geen telefoon, dan ga ik eerder weg. Werk 4 dagen in de week, 34 uur per week met 1 thuiswerkdag en probeer op mijn thuiswerkdag de meeste uren te werken, zodat ik de andere 2 dagen dat ik geen telefoon heb minder uren hoef te maken.

Ben lichtelijk jaloers op de mensen die pas om 7 uur of soms later opstaan. Maar ja....ik ben een ochtendmens en wil graag in alle rust beginnen. Niet om half 9 op een drukke afdeling binnenwandelen.Zo'n collega heb ik ook. Die is volgens mij helemaal niet blij als ik een keer voor 8 uur kom
1. Hoe laat sta je op

De wekker gaat om 7 uur en na drie keer snoozen sleep ik mezelf uit bed rond 7.30 uur. Vaak wordt het later en moeten we haasten.

Ik, en dochters van 16 en 11. Die van 16 regelt alles zelf en gaat meestal om 07.35 uur weg. Dan moet ik dus op zijn om haar uit te zwaaien.

Opstaan, jongste wakker maken, douchen, ontbijten en lunch voor jongste maken (moet ze eigenlijk zelf gaan doen). Streven is om om 08.15 uur de deur uit te gaan.

08.15 uur gaat mijn jongste, maar ik red dat meestal niet en dan wordt het soms wel 08.40 uur. Reistijd is ongeveer drie kwartier tot een uur, dus ik ben laat op mijn werk.

Ik ben vooral jaloers op mensen met een heel korte reistijd. 12 minuten, wat een luxe! Vanaf volgende maand ga ik met het ov naar mijn werk, 29 minuten treinen + 2 x 10 minuten van/naar station. Ik zie wel op tegen die trein, met al die lawaaierige, riekende mensen 's morgens.
quote:matroesjka_ schreef op 04 maart 2016 @ 17:20:

[...]

Zo'n collega heb ik ook. Die is volgens mij helemaal niet blij als ik een keer voor 8 uur kom Er zijn 2 collega's die ook rond 7 uur beginnen, wij zitten met z'n drietjes aan hetzelfde blok. De rest komt pas om 8 uur en daarna binnen. Alleen op de dagen dat de 2 collega's niet op kantoor zijn heb ik het eerste uur de afdeling helemaal voor mezelf. Alleen zit in een kantoortuin en zijn er meer afdeling op onze etage en daar beginnen sommige collega's ook wel vroeg, maar daar heb ik geen last van.
Ik sta rond rond 07.00 op, douche, ontbijt en ga variërend tussen 07.40 en 07.55 de deur uit. Ben dan 55 minuten later op kantoor (ga met ov en doe onderweg ook mijn make-up) en ben 's avonds rond 18.15-18.30 weer thuis. Drie dagen in de week in ieder geval, de vierde werkdag (en soms nog een 1/2 dag) werk ik vaak thuis (ik werk gemiddeld 36 uur). Ik woon samen met mijn vriend, die redelijk hetzelfde ritme heeft, maar wel altijd pas om 19.00 thuis komt (werkt 4x9). Daardoor eten wij vaak pas laat, rond 19.30. Ik ga rond 22.15/22.30 naar bed, maar lijd al mijn hele leven aan een slaapprobleem, dus pak helaas niet al die uren tot 07.00.

In het weekend sta ik hooguit om 08.30-09.00 op.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven