Kado 70-jarig huwelijk

25-09-2012 20:17 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit jaar zijn mijn opa en oma 70-jaar getrouwd (beide ruim 90 jaar). Ik ben op zoek naar tips voor een leuk kado. Ze zijn niet zo mobiel meer. Foto's van kinderen, kleinkinderen en achterkleinkinderen hebben ze genoeg.

Ik zit te denken aan iets dat ze kunnen neerzetten/ophangen maar ook andere tips zijn welkom!
Bij vlagen ben ik geniaal! Helaas is het vandaag windstil.
Als het buitenmensen zijn/waren. Een bankje in een natuurgebied.

http://natuurmonumenten.n ... n-bankje-de-natuur-cadeau
Heel leuk idee! Maar helaas ruim boven ons budget (kost 1000 Euro)
http://www.kossiesdesign. ... id=13:dekbedden&Itemid=20

http://www.cadeautips.net/bedrukt-dekbe ... igen-foto/
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Wonen ze op zichzelf? Hebben ze een tuin? Balkon?
Mijn opa en oma deed ik absoluut geen plezier met hebben dingen zoals foto s of prullaria. Mijn opa en oma wilde ook absoluut geen dure cadeaus, daar werden ze eerder kwaad om dan blij. Ik kocht toen een simpel pak koffie en met het schaamrood op de kaken gaf ik het ze omdat dat pak koffie echt het enigste was waar ik mee aan kwam zetten op hun huwelijksdag ( geen idee meer de hoeveelste) Maar toch waren ze er als een kind zo blij mee. Dus het meest simpelste cadeau in mijn geval was dat dus koffie kan voor hun dus al genoeg zijn.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 25 september 2012 @ 20:29:

Wonen ze op zichzelf? Hebben ze een tuin? Balkon?Ze wonen in een aanleunwoning, met een kleine tuin.
Geen tips maar wat vreselijk leuk en bijzonder...70 jaar getrouwd!!!

Een leuke dag gewenst...hoe wordt de dag vormgegeven?
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
quote:cherryoncream schreef op 25 september 2012 @ 20:29:

Mijn opa en oma deed ik absoluut geen plezier met hebben dingen zoals foto s of prullaria. Mijn opa en oma wilde ook absoluut geen dure cadeaus, daar werden ze eerder kwaad om dan blij. Ik kocht toen een simpel pak koffie en met het schaamrood op de kaken gaf ik het ze omdat dat pak koffie echt het enigste was waar ik mee aan kwam zetten op hun huwelijksdag ( geen idee meer de hoeveelste) Maar toch waren ze er als een kind zo blij mee. Dus het meest simpelste cadeau in mijn geval was dat dus koffie kan voor hun dus al genoeg zijn.Herkenbaar. Wij nemen bij elke verjaardag paling mee mee. Maar ik wilde toch proberen voor deze bijzondere gelegenheid iets ander te verzinnen.
quote:sprokkelientje schreef op 25 september 2012 @ 20:30:

Geen tips maar wat vreselijk leuk en bijzonder...70 jaar getrouwd!!!

Een leuke dag gewenst...hoe wordt de dag vormgegeven?De vieren het in het bejaardentehuis waar ze 'aanleunen' met buren en familie, met een buffet.
eeen opknapbeurt voor de tuin?

Een week dat iedereen een keer komt koken?

Een uitje met de auto?
quote:mizuki schreef op 25 september 2012 @ 20:31:

[...]

Herkenbaar. Wij nemen bij elke verjaardag paling mee mee. Maar ik wilde toch proberen voor deze bijzondere gelegenheid iets ander te verzinnen.Een kaasplankje dan? 2 flesjes wijn in het midden en dan wat kaasje erom heen. Leuk om te geven en erg lekker.
http://www.lunchservicedeluxe.nl/paginas/Ontbijtservice
“Don’t look back – you’re not going that way.”
quote:mizuki schreef op 25 september 2012 @ 20:30:

[...]

Ze wonen in een aanleunwoning, met een kleine tuin.Bankje voor onder het raam? Nieuwe tuinstoelen? Vogelhuisje? Tuinlamp?
Wij hebben inmiddels een soort traditie ontwikkeld voor de verjaardag van onze opa, we gaan met alle kleinkinderen voor zijn verjaardag koken. elk jaar bij een ander thuis. Altijd rete-gezellig, en voor opa heerlijk!

wij hebben laatst een tijdschrift gemaakt voor mijn schoonouders. Via Jilster.nl, echt heel mooi. Met foto's en teksten van vrienden en familie. Wel wat werk, maar ontzettend leuk!
quote:Iekx schreef op 25 september 2012 @ 20:42:

Wij hebben inmiddels een soort traditie ontwikkeld voor de verjaardag van onze opa, we gaan met alle kleinkinderen voor zijn verjaardag koken. elk jaar bij een ander thuis. Altijd rete-gezellig, en voor opa heerlijk!

wij hebben laatst een tijdschrift gemaakt voor mijn schoonouders. Via Jilster.nl, echt heel mooi. Met foto's en teksten van vrienden en familie. Wel wat werk, maar ontzettend leuk!

Zo'n tijdschrift vind ik een gaaf idee. Bij een 70-jarig huwelijk en de gehuwden dus in de 90 denk ik dat ze niet veel materiele wensen meer zullen hebben. Iets waar tijd en aandacht aan is besteed en wat persoonlijk en uniek is en ze aan anderen kunnen laten zien, lijkt me dan geweldig.

Dat tijdschrift kun je naast foto's van de hele familie en interviews en lievelingsrecepten etc ook opvullen met geschiedenis enzo.
Wat bijzonder 70 jaar getrouwd! Wat misschien ook leuk is om te geven is een levensloop boek, dus met hun leven erin. Foto's, kbelangrijke gebeurtenissen enz.
Ik heb ooit bij een huwelijk een boek gemaakt met van bruid en bruidegom foto's van baby tot aan de geboorte van hun dochter (ze zijn daarna pas getrouwd).

Misschien kunnen jullie iets doen met hun levensloop? Een mooi boek? Het enige wat je nodig hebt is een goede scanner.
Hebben ze niet een favoriete (plaatselijke) zanger(es) die voor een gelegenheidsprijs wil komen?
Bij het 65-jarig huwelijk van mijn opa en oma heb ik ze een luxe ontbijt laten thuisbezorgen. Ze vonden het geweldig, dat hadden ze nog nooit gekregen!
Een kalender met iedere week ergens een speciaal bezoekje ingevuld door kind, kleinkind of achterkleinkind. (1 oktober herfstwandeling met Harry, 7 november komt Annie in de tuin werken, 5 december komt Lies met de kinderen speculaas bakken...etc. etc)
Oh wat een goede ideen! Ik heb nog wel even inspiratie voor mijn ouwe oma.
Wat bijzonder, 70 jaar! Wauw! Zowel voor de duur van het huwelijk als voor dat ze allebei nog leven, dat is weinig mensen gegeven.

Is een trip down memorylane wat? Een tour langs de voor hun belangrijke lokaties in hun leven? Geboortehuis, plaats waar ze elkaar ontmoet hebben, stadhuis waar ze getrouwd zijn dan lunchen, langs de huizen waar ze daarna gewoond hebben, langs bedrijven waar ze gewerkt hebben. Dan uit eten of eten voor hen koken. De lokaties moeten dan natuurlijk wel een beetje dicht bij elkaar liggen. Als de een in Nederlands-Indie is geboren en de ander in Duitsland en ze hebben overal verspreid gewoond, is het natuurlijk niet haalbaar.

Een dag van 8 uur die oude mensen overal langsslepen is ook niet zo'n goed idee. Dan kun je uit de belangrijke punten weer de highlights zoeken. Of je maakt foto's van de lokaties met een verhaal erbij en gaat dan bv in hun trouwplaats in de buurt van het stadhuis wat eten.
Ik kan me namelijk heel goed voorstellen dat ze geen materiele wensen hebben. Die heb ik op mijn 40e al amper voor mijn verjaardag of trouwdag. Mijn huis is vol genoeg en ik denk dat na zo'n lang leven je niet meer zit te wachten op grote spullen of iets wat nog 30 jaar meekan (een apparaat ofzo).

Je kunt bv ook met alle kinderen, kleinkinderen en wellicht achterkleinkinderen afspreken dat elk (stel) in het weekend een keer kookt in roulatie. Daar een bonnenboekje voor maken met foto's van degene die hieraan meedoen. Kunnen ze dat ouderwets afscheuren en inleveren.
Bijzonder!

Je zegt dat ze genoeg foto's hebben van iedereen, hebben ze ook een foto met iedereen? Dus alle kinderen, kleinkinderen, achterkleinkinderen? Een datum prikken en iedereen mobiliseren bij de fotograaf?

Een (fruit)boompje of bankje voor in de tuin?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven