Kado voor een piloot!

06-10-2009 17:40 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ooit een topic geopend over een vriend die bijna piloot is en geen werk heeft...

Maar nu even wat anders, wel voor diezelfde piloot

Hij is over 5 weken klaar met zijn opleiding..

Heeft iemand een leuk origineel idee voor een kado?

Voor zijn verjaardag heb ik hem al een abonnement op een pilotentijdschrift gegeven...

Bedankt voor het meedenken!!
Een familieverpakking condooms??

* denkt terug aan een weekje curacao waar het KLM personeel ook een paar dagen 'vakantie' had en de piloot duidelijk alle stewardessen afwerkte... *
Een modelbouwvliegtuig.
een parachutesprong?
Een cursus parachute springen ?
iets wat handig is als ie een 'stop-over' heeft, dus ergens in een stad landt en daar een tijdje moet blijven.

heb alleen geen geniale ingeving, sorry ;) maar misschien bij een winkel met reisartikelen ofzo
Hmm bedenk me nu pas : is toch niet 'jouw' vriend?? Anders kun je bovenstaande als niet geschreven beschouwen.

Ik heb eigenlijk geen idee wat een echt leuk cadeau zou zijn - misschien een horloge met verschillende uurwerken erin, zodat hij altijd NL tijd kan vergelijken met de tijd van het land van aankomst??
Manchetknopen?
Mooie erotische foto van jezelf...die kan hij dan in de cockpit zetten!
quote:elninjoo schreef op 06 oktober 2009 @ 17:44:

een parachutesprong? LOL We dachten hetzelfde..... Is wel een nuttig cadeau ook voor een beginnend piloot
Als hij van lezen houdt en jij veel geld over hebt:

Zo'n nieuw apparaatje waar je gedigitaliseerde boeken op kan zetten. Zo kan je in 1 kleine gadget heel veel boeken meenemen. Handig voor als hij ergens een nachtje moet blijven en niet veel kan meenemen. Ik heb ze gezien op bol.com
Het hoeft toch niet perse iets te zijn dat op zijn (aankomende) beroep slaat. Hij is toch wel meer dan dat.

Als je wel perse een kado wilt geven dat daarop gebaseerd is, zou ik hem uit eten nemen ofzo. Met die enorme schuld zal dat er niet al te vaak meer inzitten.
Cum non tum age
Er bestaat een spel van BM dat Stef Stuntpiloot heet, eigenlijk voor kinderen bedoeld maar studenten gebruiken het veel als drankspelletje. Het is een vliegtuig met een mannetje erin die probeert al voorbijvliegend je fiches te stelen....

mijn vriend was er heel blij mee om vooral nostalgische redenen...
Een screening door de AIVD......
quote:noa schreef op 06 oktober 2009 @ 18:03:

Het hoeft toch niet perse iets te zijn dat op zijn (aankomende) beroep slaat. Hij is toch wel meer dan dat.

Als je wel perse een kado wilt geven dat daarop gebaseerd is, zou ik hem uit eten nemen ofzo. Met die enorme schuld zal dat er niet al te vaak meer inzitten.Haha, jij hebt duidelijk geen idee van de salarissen van piloten en hoe hard die omhoog gaan!
quote:Kastanjez schreef op 06 oktober 2009 @ 18:37:

[...]

Haha, jij hebt duidelijk geen idee van de salarissen van piloten en hoe hard die omhoog gaan!

Oh jawel hoor (ik weet er veel meer van dan jij denkt).

Als je even leest, zie je dat hij nog geen baan heeft, dat is dus een ander vehaal he.
Cum non tum age
quote:hmmmm schreef op 06 oktober 2009 @ 18:13:

Er bestaat een spel van BM dat Stef Stuntpiloot heet, eigenlijk voor kinderen bedoeld maar studenten gebruiken het veel als drankspelletje. Het is een vliegtuig met een mannetje erin die probeert al voorbijvliegend je fiches te stelen....

mijn vriend was er heel blij mee om vooral nostalgische redenen...Stef is geweldig, maar het vinden van dat spel voor hem is al een kado op zich... Het wordt in NL amper of helemaal niet meer verkocht vanwege de associatie met drank en op Marktplaats is het ook zelden terug te vinden. Helaas!!
Ulg! wat een cadeaus hahaha.

Mijn ( ex ) vriend is piloot en zijn broers ook! en ik weet uit ervaring dat hun allemaal heel blij zijn met hun zonnebril. Misschien dat je zoiets kan doen met wat vrienden? Het is een kostbaar cadeau maar kan je 'makkelijk' onder de ¤200,- houden.

Maar is wel afhankelijk wat voor piloot hij is. Heli of vliegtuig.
Een goed begin is het halve werk, maar een goed begin is maar de helft
quote:noa schreef op 06 oktober 2009 @ 18:43:

[...]

Als je even leest, zie je dat hij nog geen baan heeft, dat is dus een ander vehaal he.Inderdaad, maar de eerste 3jr je bruto netto krijgen is ook wel okay! ( tenminste zo is het bij Exvriend ) maar de schuld blijft giga!
Een goed begin is het halve werk, maar een goed begin is maar de helft
Een zonnebril is idd een goed kado.
Cum non tum age
Leuk die zonnebril. Of een koffer?
Of ga gelijk voor een hele outfit .

Waarom wil je met jouw kado zo de nadruk leggen op zijn toekomstige beroep?

Doe je dat met andere vrienden/familie ook waar je een kado voor wilt kopen?

Hij is toch een vriend van jou? Je zult hem waarschijnlijk goed kennen en meer weten van zijn vrijetijdsbesteding, interesses, enz. Probeer daar je kado op uit te zoeken.
Hotel hobby's!
quote:noa schreef op 06 oktober 2009 @ 18:43:

[...]

Als je even leest, zie je dat hij nog geen baan heeft, dat is dus een ander vehaal he.

Ehm... als je zelf piloot bent, weet je er zeker meer vanaf dan ik, maar jij weet niet wat ik denk over jou en jij weet niet wat ik weet, dus dit vind ik een beetje een vreemde opmerking.

Ik had me nog niet gerealiseerd dat hij nog geen baan heeft, maar het was verder ook niet rot bedoeld ofzo hoor. Ik vond het gewoon écht een grappige opmerking, omdat ik geen piloten met geldzorgen ken, ondanks hun grote schulden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven