Karma...

11-02-2010 13:54 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zat net op een ander topic te lezen en daar hadden ze het over karma, dat bracht mij op het idee dit topic te open.

Ben benieuwd wie er in geloofd, en wie er wel eens iets meegemaakt dat je dacht; dit is nou echt karma, of is dit nou karma?
van gedachten veranderd ....
een dikke knuffel voor de van gedachten veranderde suus (ook al ken ik je niet, bloos-smiley)
Lief van je Prulleke, dank je wel
Doet mij vooral aan Culture Club denken.
quote:Nijntje schreef op 11 februari 2010 @ 17:02:

Ik geloof wel in een soortement van intern karma. Als ik iets goeds doe voor een ander, voel ik me beter over mezelf.

Ik geloof wel in karma. En wat jij zegt Nijn klopt ook. Afgezien van een fijn gevoel zelf er van overhouden, merk ik ook dat je vaak zelf ook wat "gelukjes" meemaakt.

Ik heb een paar keer gezorgd dat mensen hun verloren sleutels of portomonee weer terug kregen. En prompt vlak erna heb ik een keer mijn handtas op een vol terras vergeten. Uur later kwam ik erachter, ook terug gehad. Het stomste wat ik ooit terug heb gehad zijn 2 pasfoto's die ik was verloren op het postkantoor. Mijn adres stond op de achterkant. Kwam iemand het aan de deur terugbrengen. Een tas wel eens in de kroeg vergeten. Na een dag stressen had toch de eerlijke vinder via de bank mij weten te bereiken. Nou zo kan ik wel doorgaan. Even afkloppen maar wat een geluk heb ik altijd daarmee.

Ja en ik wil graag geloven dat mensen die een ander moedwillig heel erg kwaad doet, dat die de bal ook ooit een keer teruggekaatst krijgt. Dat kan bijna niet anders. Mensen die door en door slecht zijn die zullen wel een keer gestraft worden daarvoor.

Je ziet gewoon teveel dat mensen die goed doen voor anderen, ook vaak goed ontvangen. En dat hoeft niet materialistisch te zijn, maar kan ook dankbaarheid of iets anders zijn.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Maar karma kan ook slecht zijn. Dat je iets in het leven moet leren voor je weer verder gaat. Dat je net zovaak bijv een "foute" man op je pad komt tot je ervan geleerd hebt. En zorgt dat je het niet meer overkomt.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven