Kauwgum ontploft: student dood

woensdag 9 december 2009 om 20:27
Kauwgum ontploft: student dood
AMSTERDAM - Een 25-jarige scheikunde-student in Oekraïne is gedood toen een stuk kauwgom in zijn mond ontplofte.
De student was op zijn kamer aan het werk. Zijn ouder hoorden een enorme knal en gingen naar zijn kamer om te kijken wat er aan de hand was. Daar bleek hun zoon zwaar verminkt dood te liggen. Het onderste deel van zijn gezicht was weggeblazen.
De jongeman had de gewoonte zijn kauwgom in citroenzuur te dopen, maar heeft zich waarschijnlijk vergist in een andere, explosieve, stof die zich ook in zijn kamer bevond.
Wat een sukkel zeg. Iets te nonchalant geweest waarschijnlijk.
Noemen ze dit de wet van Darwin?
AMSTERDAM - Een 25-jarige scheikunde-student in Oekraïne is gedood toen een stuk kauwgom in zijn mond ontplofte.
De student was op zijn kamer aan het werk. Zijn ouder hoorden een enorme knal en gingen naar zijn kamer om te kijken wat er aan de hand was. Daar bleek hun zoon zwaar verminkt dood te liggen. Het onderste deel van zijn gezicht was weggeblazen.
De jongeman had de gewoonte zijn kauwgom in citroenzuur te dopen, maar heeft zich waarschijnlijk vergist in een andere, explosieve, stof die zich ook in zijn kamer bevond.
Wat een sukkel zeg. Iets te nonchalant geweest waarschijnlijk.
Noemen ze dit de wet van Darwin?
woensdag 9 december 2009 om 20:29
De wet van Darwin? Als in 'survival of the fittest' bedoel je? Tja, hij was waarschijnlijk niet erg dom, intellectueel gezien, maar snugger blijkbaar ook niet. Welke malloot stopt zijn kauwgom nou in een explosieve stof. En waarom heb je die stof in godsnaam uberhaupt in je kamer.
Vind het trouwens wel een heel vreemd verhaal; is het geen broodje aap?!
Vind het trouwens wel een heel vreemd verhaal; is het geen broodje aap?!
woensdag 9 december 2009 om 20:44
Hoezo? Je mag niet zomaar alle stoffen op je kamer hebben hoor lijkt me. Ik kan als particulier toch niet zomaar legaal aan allerlei gevaarlijke stoffen komen. In een lab kan dat natuurlijk wel, maar daar gelden allerlei regels voor. Mij lijkt dat dus niet zo logisch, maar goed misschien heb ik het fout. Ik heb ook geen scheikunde gestudeerd... (iemand hier wel?!)
woensdag 9 december 2009 om 20:48

donderdag 10 december 2009 om 09:20
De Darwin Awards ja, ik lees die al jaren. Best interessant hoe mensen op de meest absurde manieren aan hun einde komen. Myth Busters heeft trouwens getest of het mogelijk was met een dynamietstaaf onder een SUV op een ijsmeer die SUV te laten door het ijs zakken, maar ik heb het resultaat gemist. Heeft iemand die uitzending gezien? Is het mogelijk?
Vorige week viel een truckchauffeur uit zijn cabine pal op z'n hoofd. "Knak" zei z'n kokosnoot en hij bevindt zich nu op de eeuwige jachtvelden. Ook een kanshebber voor een Award, vind ik.
Chemicaliën op de kamer van een chemie-student zijn - helaas - geen uitzondering. Ik heb de resultaten van heel nabij en persoonlijk mogen ervaren maar ik kan het nog navertellen.
Vorige week viel een truckchauffeur uit zijn cabine pal op z'n hoofd. "Knak" zei z'n kokosnoot en hij bevindt zich nu op de eeuwige jachtvelden. Ook een kanshebber voor een Award, vind ik.
Chemicaliën op de kamer van een chemie-student zijn - helaas - geen uitzondering. Ik heb de resultaten van heel nabij en persoonlijk mogen ervaren maar ik kan het nog navertellen.