Kerstboom voor Sinterklaas
zondag 27 november 2016 om 12:06
Kan dat of kan dat niet?
Moet de Sint het land uit zijn voor de kerstboom er in mag of zet je hem gewoon neer wanneer je er zin in en tijd voor hebt?
Eigenlijk wil ik al drie weken mijn kerstboom op zetten, maar ik moet van mezelf wachten tot Sinterklaas.
Ik overweeg nu wel om hem volgende week op te zetten (de 4e) omdat het anders weer een week later wordt.
Qua tijd komt vandaag beter uit, maar ja, da's te ver voor Sinterklaas he.
Een non-topic op de zondagmorgenmiddag dus.
Hoe doen jullie dat, en vinden jullie het not-done om de boom op te zetten voor de Sint zijn hielen gelicht heeft?
Moet de Sint het land uit zijn voor de kerstboom er in mag of zet je hem gewoon neer wanneer je er zin in en tijd voor hebt?
Eigenlijk wil ik al drie weken mijn kerstboom op zetten, maar ik moet van mezelf wachten tot Sinterklaas.
Ik overweeg nu wel om hem volgende week op te zetten (de 4e) omdat het anders weer een week later wordt.
Qua tijd komt vandaag beter uit, maar ja, da's te ver voor Sinterklaas he.
Een non-topic op de zondagmorgenmiddag dus.
Hoe doen jullie dat, en vinden jullie het not-done om de boom op te zetten voor de Sint zijn hielen gelicht heeft?
668, the neighbour of the Beast
zondag 27 november 2016 om 12:11
Waarom vraag je je überhaupt af het kan of niet? Is er een kerstboompolitie die je op de bon slingert als je het niet volgens de maatschappelijke norm doet? Wie rekent je er op af als je het doet wanneer jij er zin in hebt en is dat belangrijk?
Ik snap heus wel dat je beetje peilt wat 'het forum' vindt, maar snap dan toch weer niet zo goed waarom.
Ik snap heus wel dat je beetje peilt wat 'het forum' vindt, maar snap dan toch weer niet zo goed waarom.
Interviewer: And you see an equivalence between the idea of god and the idea of a fairy or a Leprechaun??? Dawkins: The evidence of both is equally poor!
zondag 27 november 2016 om 12:12
quote:IBAOHI schreef op 27 november 2016 @ 12:11:
Waarom vraag je je überhaupt af het kan of niet? Is er een kerstboompolitie die je op de bon slingert als je het niet volgens de maatschappelijke norm doet? Wie rekent je er op af als je het doet wanneer jij er zin in hebt en is dat belangrijk?
Het is zondag, wat moet je anders doen met je vrije tijd?
Die kerstboompolitie vind ik wel een goeie trouwens, die moeten we instellen.
Het is zondag, wat moet je anders doen met je vrije tijd?
Die kerstboompolitie vind ik wel een goeie trouwens, die moeten we instellen.
zondag 27 november 2016 om 12:13
quote:sterrenregen schreef op 27 november 2016 @ 12:11:
Ik doe het 1 week na sinterklaas maar wat een ander doet moet hij of zij helemaal zelf weten toch. Als je de boom graag in de kamer wil hebben nu dan gewoon gezellig doenIk heb 'm altijd vrij vroeg staan en breek hem ook altijd op 2 januari af omdat ik het dan spuugzat ben
Ik doe het 1 week na sinterklaas maar wat een ander doet moet hij of zij helemaal zelf weten toch. Als je de boom graag in de kamer wil hebben nu dan gewoon gezellig doenIk heb 'm altijd vrij vroeg staan en breek hem ook altijd op 2 januari af omdat ik het dan spuugzat ben
zondag 27 november 2016 om 12:14
Hier de 15e al neergezet. Was die dag vrij en vriend was er niet, ideaal dus . Kost me makkelijk een halve dag voor alles staat (en dan nog opruimen/stofzuigen, doe het wel op m'n gemak dus het kan eigenlijk veel sneller staan) en heb geen vrije dagen meer voor het einde van het jaar. Daarbij gaan we voor de kerst op vakantie en komen we pas na Driekoningen terug, dus wel even getwijfeld of we iets zouden neerzetten. Maar als puntje bij paaltje kwam, wilde ik toch wat gezelligheid in huis halen. Het was dus nu of nooit eigenlijk
zondag 27 november 2016 om 12:16
zondag 27 november 2016 om 12:19
zondag 27 november 2016 om 12:31
Ja, maar dat is dus puur omdat 15/11 een vrije dag was voor mij (als student ook al, als ambtenaar idem ). Was die dag op pakweg de 30e, dan kwam de kerstboom op die dag uit de kelder. Schoonzus heeft 'm trouwens nog iets eerder neergezet.
De lichtjes gaan trouwens wel pas vanaf 6/12 aan, hoewel vanaf de eerste advent ook wel een mooie gelegenheid is.
De lichtjes gaan trouwens wel pas vanaf 6/12 aan, hoewel vanaf de eerste advent ook wel een mooie gelegenheid is.
zondag 27 november 2016 om 12:47
zondag 27 november 2016 om 12:50
Ik zet geen boom op want die blijft niet staan met twee enthousiaste katten. Wel staat er al wat kerstversiering en ga ik morgen nog wat meer kopen en neer zetten. Ik geloof niet meer in Sinterklaas en vier het ook niet meer dus dan vind ik het best kunnen.
Je hoeft niet bang te zijn voor de dood. Als jij er bent is de dood er niet, ben jij er niet dan is de dood er.
zondag 27 november 2016 om 13:30
Ik haal altijd pas na Sinterklaas een kerstboom in huis. Dit jaar zal het wel 7 december worden, want op woensdag ben ik vrij. Ik ga altijd voor een echte, dus ik moet sowieso wachten tot ze verkocht worden. En mijn vriend wil met Sinterklaas nog geen kerstboom hebben. Maar als je een neppe hebt en je man is het ermee eens: wat let je?
zondag 27 november 2016 om 14:46
Altijd pas na Sinterklaas, opzetten althans, dit jaar halen we de boom op 3 december, anders zouden we een hele week moeten wachten. (Ik kan hem niet alleen halen. ) Dat is voor mij een regel en het liefst zou ik zien dat iedereen zich eraan houdt, maar dat is gewoon onmogelijk. Ik vind het ook ontiegelijk stom dat er nu al Kerstversiering in de winkels ligt. Maar ja, ik heb het niet voor het zeggen...