Kerstboom voor Sinterklaas

27-11-2016 12:06 51 berichten
Alle reacties Link kopieren
Kan dat of kan dat niet?

Moet de Sint het land uit zijn voor de kerstboom er in mag of zet je hem gewoon neer wanneer je er zin in en tijd voor hebt?

Eigenlijk wil ik al drie weken mijn kerstboom op zetten, maar ik moet van mezelf wachten tot Sinterklaas.

Ik overweeg nu wel om hem volgende week op te zetten (de 4e) omdat het anders weer een week later wordt.

Qua tijd komt vandaag beter uit, maar ja, da's te ver voor Sinterklaas he.

Een non-topic op de zondagmorgenmiddag dus.

Hoe doen jullie dat, en vinden jullie het not-done om de boom op te zetten voor de Sint zijn hielen gelicht heeft?
668, the neighbour of the Beast
Ik zag hem een paar weken geleden al bij mensen in huis staan, dat mogen ze lekker helemaal zelf weten.

Met pasen kun je er eitjes in hangen.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
quote:PimPom schreef op 27 november 2016 @ 16:01:

Ik heb de boom gemonteerd, lampjes erin en nu bezig met de ballen!

[afbeelding]

Ik ook

Ik zei tegen man; wanneer zal ik hem opzetten?

Man ging spontaan de boom van zolder halen, dus ja, dan maar het huis in kerststijl brengen nu
Vroeger vond ik het ook een rotstreek van winkels om al kerstspullen in de etalage te zetten vóór Sinterklaas, maar tegenwoordig mag je al blij zijn als ze er niet al vóór augustus mee beginnen.

Het is net als met de liefde: natuurlijk wil je die heel leuke jongen, maar als hij vanaf dag één aan je voeten ligt dan is het toch minder leuk. Je wil een beetje kunnen verlangen en niet meteen alles in je schoot geworpen krijgen. Zo vergelijk ik dat. Ik begrijp de winkels ook wel want je wil de eerste zijn en dat is Action op het moment dus de andere winkels hebben geen keus. KiK (Duitse winkel) begon ook meteen toen Action de eerste artikelen had. En dan gaan de mensen toch kopen, ook al lopen ze nog in hun bikini.

Maar goed, de productielust en inventiviteit van de Chinezen zorgt ervoor dat er een enorme aanvoer is van heel leuke spullen, dus je ziet wel telkens iets nieuws zodat het vuurtje aan blijft. Neem tenminste aan dat veel Chinees is.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Ik heb op het moment alle bomen staan maar ze zijn nog maar spaars gedecoreerd met lichtjes en de nieuw gekochte ballen en hangers.

Het tuincentrum heeft trouwens al bomen. Ook heel grote in pot. Al een tijdje.
quote:Marels schreef op 27 november 2016 @ 16:29:

[...]

Ik ook

Man ging spontaan de boom van zolder halen, dus ja, dan maar het huis in kerststijl brengen nu

Haha! Jij toch ook! Bij mij staat alles en is weer fijn versierd....ik vind het weer erg gezellig zo

quote:retrostar schreef op 27 november 2016 @ 18:14:

(...)

Het tuincentrum heeft trouwens al bomen. Ook heel grote in pot. Al een tijdje.Familie van mij werkt in een tuincentrum, die waren begin november begonnen met de kerstafdeling....en dat was eigenlijk al een beetje laat in vergelijking met andere tuincentra...
"I love not Man the less, but Nature more..."
Ik ben nog bezig. Takken enzo staan, lichtjes zitten er in, maar in heb nieuwe ballen dus ik moet overal nog touwtjes aan knopen enzo.
Nah, toch na de Sint pas. Hoewel ik het wel gezellig vind, maar één feesttijd tegelijk.

Wat ieder met zijn boom doet moet 'ie zelf weten. Al vind ik het wel raar dat het dorp hier eerst een Kerstmarkt organiseert en de week daarna pas de Sint zijn intocht mag komen doen. Het dorp ziet er nu eerder uit alsof we de Kerstman verwachten dan Sinterklaas.
Jij hebt kleine kinderen Fleet, wij doen eigenlijk niet aan Sinterklaas
Hij staat hier weer, sinds vandaag.

Heb geen vast moment.

Hou van lichtjes en kleurtjes dus mag van mij liever langer dan te kort.
quote:PimPom schreef op 27 november 2016 @ 18:53:

Familie van mij werkt in een tuincentrum, die waren begin november begonnen met de kerstafdeling....en dat was eigenlijk al een beetje laat in vergelijking met andere tuincentra...Zeker laat. Maar ze weten ook niet meer waar ze goed aan doen.
Ik ben vooral aan het weggooien nu omdat ik teveel heb. Decoraties die ik vorig jaar niet heb gebruikt en dit jaar ook niet, gooi ik eruit.
Ik wacht nog een weekje maar van mij mag je hoor.
quote:Marels schreef op 27 november 2016 @ 16:29:

[...]

Ik ook

Man ging spontaan de boom van zolder halen, dus ja, dan maar het huis in kerststijl brengen nu Hier staat hij al een week. Zo gezellig
Neee, pas als de Sint weg is toch?

Ik vind het wel leuk om te zien hoe mensen het huis verlicht hebben. Ik denk er ook over, om ons huis een randje kerstverlichting te geven, we wonen best klein dus veel draad hebben we niet nodig
Ik denk dat ik m komende week al op zet.
Ik ben klaar, op de tafeldecoraties en kerststukken na.

Eén boom is in zilverkleur, glas met wat wit, metaal, veertjes; thema: sterren en vogels (de lucht dus).

De grootste boom is in rood, wit en wat zilver; thema: een tikkeltje Amerikaans met witte hertjes, sneeuwvlokken en geruite sokjes en kerstmutsjes met bontrandje. Die is overvol.

Een boom heeft hooguit tien zilveren ballen en die is lekker rustig.

Slaapkamerboompje heeft ook hooguit zeven ballen van glas en metaal.

Nog eentje, een kleintje, is geheel lichtgroen.

De cypres in de logeerkamer heeft alleen batterijlichtjes en verder niet.
Woon jij in een kasteel ofzo Retro?

Ik moet al proppen om mijn boom die beduidend breder is dan de vorige in mijn huis te passen...

Mijne is overigens zilver met paars en wat houten ornamenten. Zonder slingers, ik twijfel nog wel of ik er van die zilveren kettingen in ga hangen. Ik vind hem nu mooi rustig en ik ben bang dat het met slingers te druk word.
quote:Marels schreef op 28 november 2016 @ 22:23:

Woon jij in een kasteel ofzo Retro?

Ik moet al proppen om mijn boom die beduidend breder is dan de vorige in mijn huis te passen...

Mijne is overigens zilver met paars en wat houten ornamenten. Zonder slingers, ik twijfel nog wel of ik er van die zilveren kettingen in ga hangen. Ik vind hem nu mooi rustig en ik ben bang dat het met slingers te druk word.

Nee hoor, maar in elk vertrek heb ik een boompje gezet. In de huiskamer twee . Slaapkamer, de hal; eerst stonden op die plekken grote planten. Die heb ik gesnoeid en in één kamer bij elkaar gezet.

De grootste boom is 1,85 cm. Dat is de drukke boom in rood/wit.
Paars met hout en zilver lijkt me ook mooi. Een slinger van kralen of metaal hoef je niet helemaal te gebruiken; je kan ook kleinere stukken nemen.
Nee kerstboom MOET na Sinterklaas.

. Sinterklaas vieren met een kerstboom in de woonkamer vind ik echt een beetje vreemd.
quote:ardni schreef op 02 december 2016 @ 17:54:

. Sinterklaas vieren met een kerstboom in de woonkamer vind ik echt een beetje vreemd.+1 Maar ik heb ook de "gekke" tik dat ik van mezelf pas chocolade pepernoten en gevulde speculaas mag kopen als Sint in het land is.( terwijl ik er dòl op ben).. Wat iemand eerder hier zei: ik wil een beetje naar de dingen kunnen verlangen..Als ik dan al in september aan de pepernoten ga, verliezen ze dat speciale deze-tijd-van-het-jaar gevoel...

. Sinterklaas vieren met een kerstboom in de woonkamer vind ik echt een beetje vreemd.Ik doe niet aan Sinterklaas, dus die man op zijn schimmel heeft dikke pech!
"I love not Man the less, but Nature more..."

. Sinterklaas vieren met een kerstboom in de woonkamer vind ik echt een beetje vreemd.

Ja!

Zoals iemand anders al eerder zei, alleen word ik opstandig van al die bomen die al eerder staan. De kerstboom is van vlak voor kerst tot 3 koningen. PUNT. En een echte boom. PUNT.
Wat maakt het uit.

Wij vierden altijd sinterklaas tussen de kerstbomen. December is nu eenmaal een winter-feestmaand.

De winterversieringen was al gereed voor eerste advent.

Ik maak me er helemaal niet druk om en de gasten ook niet.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
quote:Mevrouw75 schreef op 02 december 2016 @ 19:08:

[...]

Ja!

Zoals iemand anders al eerder zei, alleen word ik opstandig van al die bomen die al eerder staan. De kerstboom is van vlak voor kerst tot 3 koningen. PUNT. En een echte boom. PUNT.precies, dat dus!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven