Kerstmis

20-11-2018 10:59 40 berichten
Kerstmis..Ja of Nee ?

Gewoon ter nieuwsgierigheid

Sorry meerdere opties kan ik er niet meer aan toevoegen , kan slechts een nieuw topic maken

Wat vinden jullie van kerstmis ?

Totaal aantal stemmen: 57

Helemaal geweldig , ik kan haast niet wachten. (54%)
Het is dat het moet , ik doe maar mee voor de familie e.d (28%)
Ik vIer geen kerstmis , en daarmee uit (18%)
anoniem_376262 wijzigde dit bericht op 20-11-2018 11:04
75.44% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hier heerlijk met ons gezin, 24 ste kanootjes, 25 en 26 skiën, als er genoeg sneeuw ligt. Beetje kokkerellen, maar vooral; tijd voor elkaar en geen bezoek!

Oud en nieuw, krijgen we bezoek uit Nederland....
Alle reacties Link kopieren
Vixxen schreef:
20-11-2018 11:34
Boom: leuk. Kitscherige versiering: leuk. Cadeautjes: leuk. Vrije dagen: leuk. Sfeer: leuk. Verplichte etentjes met familie: niet leuk. :nope:
Precies dit.
Ik heb juist liever oud&nieuw dan kerst :)
Ik heb niks met kerst . En al helemaal niet met oud en nieuw.
Alle reacties Link kopieren
Hartstikke leuk. Dit jaar ga ik naar mijn ouders en familie (ik woon in het buitenland) en ik vind het echt heel leuk om een aantal dagen gezellig mijn mijn familie door te brenegen. (vooral omdat ik ze niet al te vaak zie, helaas)
Bij mijn schoonfamilie vind ik het trouwens ook gezellig, zij zijn volgend jaar weer aan de beurt :-)

Kerstboom vind ik ook trouwens erg gezellig om die samen met mijn kinderen te evrsieren, maar ik vind het ook heerlijk om hem in het nieuwe jaar weer op te ruimen :biggrin:
Bearnaise schreef:
20-11-2018 16:27
Waarom? Ik vind dat ook maar ik kan niet plaatsen waarom dat is gek genoeg.

Ik kan niet zo goed in woorden uitdrukken waarom ik het zo vreselijk vind. Ik vind het vooral vreselijk dat je het leuk MOET vinden, je MOET plezier hebben, je MOET iets leuks doen. Waarom? Er gebeurt in mijn ogen niets speciaals; het enige dat om middernacht verandert is het jaartal. Het is zo'n anticlimax. De hele avond hik je tegen dat moment aan en dan is het er en dan... gebeurt er niks. Het leven gaat gewoon door. Ik vind dat echt niet de moeite waard om voor op te blijven, eerlijk gezegd.
anoniem_64cfde2573b58 wijzigde dit bericht op 20-11-2018 17:42
12.49% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het altijd leuk als het bijna weer zover is! Eén van mijn favo dagen in het jaar is de kerstboom kopen en het hele huis versieren, haha. Aan cadeaus doen wij allang niet meer met kerst, maar we gaan wel met de hele familie gezellig koken en eten op tweede kerstdag. En sinds een aantal jaar ga ik op eerste kerstdag altijd brunchen in een restaurant met mijn schoonfamilie.

Oud & nieuw vind ik echter wel weer verschrikkelijk.
Alle reacties Link kopieren
De weken naar Kerst toe vind ik meestal wel leuk en gezellig; kerstboom opzetten, huis wat versieren, naar een leuke Kerstmarkt hier in de buurt, de lampjes overal....

De kerstdagen zelf vind ik meestal heel hectisch, terwijl mijn man en ik amper ‘verplichtingen’ hebben. We doen ook niet aan kadootjes. Als ik het diner ‘moet’ verzorgen zorgt dit altijd voor veel stress, ik ben geen keukenprinses.

Man en ik zijn ook eens met Kerst naar Bali geweest, ook heel leuk en lekker, maar dan mis ik toch weer een beetje het gezellige familiegebeuren, haha!

Ik zit er dus een beetje tussenin!😊
Alle reacties Link kopieren
Leuk hoor. Elk jaar pak ik het weer anders aan. Alleen ijzersterke items komen elk jaar opnieuw weer uit de kast. Toch heb ik al voor 100 euro gekocht, buiten de geschenken. Ik weet nieteens meer waaraan. Oja, een transparant lichtobject zit erbij geheel van zachte vanillewitte lichtjes opgetrokken, van zo'n 45 cm3. Ik heb hem nog niet uitgepakt dus ik verheug me onwijs op alle ah's en oh's. :proud:
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Ik ben het met de mensen hier eens die kerst zelf niet zo leuk vinden maar wel de weken ervóór. Dan ben je nog zo lekker bezig.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
De sfeer en de lichtjes vanaf begin december vind ik leuk. Zo ook onze kerstboom met ultieme kitchversiering. En de foute kerstmuziek. Mijn vriend en ik kregen ooit een relatie in de kerstperiode, dus daar denk ik ook met fijne gevoelens aan terug. Ik ben gek op lekker eten en koken en ook voor een glühwein kan je me rond kerst wakker maken.
De verplichtingen vind ik minder. Ik heb een hele lieve familie en een hele lieve schoonfamilie. Toch is niemand die dagen helemaal relaxed en moet het allemaal gezellig. Uiteindelijk is iedereen toch weer ggestresst Ik ga liever op andere dagen iets gezelligs doen of eten met de hele familie. Ipv de standaard spelletjes en gourmetten met een gestresste gastvrouw.

Het liefst zou ik gewoon 3 dagen in een soort aangeschoten flow van de glühwein in mijn huispak zitten netflixen met vanalles wat ik lekker vind in huis. Maar dat gaat m niet worden. Misschien 3e en 4e kerstdag :lol:
Alle reacties Link kopieren
Nouschi schreef:
20-11-2018 11:00
Wat weinig opties.
Meer smaken zijn er niet.

Je hebt echt altijd wel wat te zeuren he !
Alle reacties Link kopieren
Nectarinepit schreef:
20-11-2018 17:38
Ik kan niet zo goed in woorden uitdrukken waarom ik het zo vreselijk vind. Ik vind het vooral vreselijk dat je het leuk MOET vinden, je MOET plezier hebben, je MOET iets leuks doen. Waarom? Er gebeurt in mijn ogen niets speciaals; het enige dat om middernacht verandert is het jaartal. Het is zo'n anticlimax. De hele avond hik je tegen dat moment aan en dan is het er en dan... gebeurt er niks. Het leven gaat gewoon door. Ik vind dat echt niet de moeite waard om voor op te blijven, eerlijk gezegd.
Heb je helemaal gelijk in.
Je MOET niks..laat je niks wijs maken.
Ieder zijn ding...Ja toch :)
Alle reacties Link kopieren
Ik vind ook dat je niks moet. Je kan kerstmis vieren op elke manier je wil. Lijkt me ellendig om met kerst visite te krijgen die liever ergens anders was geweest. Maar die dat niet durfden te zeggen. Dan voel je je toch ontzettend belazerd? Doe je vreselijk je best omdat je denkt dat ze graag komen, heb je je voor niks op lopen offeren. En alleen maar omdat ze niet assertief konden zijn zit jij ook aan ze vast. Ja dan krijg je van die vreselijke kerstherinneringen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Als kind vond ik Kerst geweldig. Mijn fijnste Kerst herinneringen stammen dan ook uit die tijd. Nu ben ik blij als het weer voorbij is. Ook al is het voor mij een rustige Kerst met lekker eten. Bij mijn moeder en stiefvader kan ik komen en gaan wanneer ik wil. Meestal ga ik er met het avondeten naartoe. Zomaar een paar uurtjes en dan weer naar huis. Ik heb veel me-time nodig. Maar dan zijn we toch even samen geweest. Ik vind het gewoon teveel feestdagen op elkaar. Kerst, Oud en Nieuw. De versiering overal en de Kerstfiguren in etenswaren vind ik nog het leukst van allemaal.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven