Kerstmis

20-11-2018 10:59 40 berichten
Kerstmis..Ja of Nee ?

Gewoon ter nieuwsgierigheid

Sorry meerdere opties kan ik er niet meer aan toevoegen , kan slechts een nieuw topic maken

Wat vinden jullie van kerstmis ?

Totaal aantal stemmen: 57

Helemaal geweldig , ik kan haast niet wachten. (54%)
Het is dat het moet , ik doe maar mee voor de familie e.d (28%)
Ik vIer geen kerstmis , en daarmee uit (18%)
anoniem_376262 wijzigde dit bericht op 20-11-2018 11:04
75.44% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wat weinig opties.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
gewoon leuk :-D
Nouschi schreef:
20-11-2018 11:00
Wat weinig opties.
Wil er wel meer toevoegen...welke mist er volgens jou ?
Nouschi schreef:
20-11-2018 11:00
Wat weinig opties.
Sorry toevoegen gaat niet meer ;-)
Alle reacties Link kopieren
Ik heb niks met kerst, dit jaar werk ik 1 dag en de andere eet ik met mijn familie.

En met zijn allen eten vind ik best gezellig hoor, misschien ook wat cadeautjes erbij. Zelf doe ik er verder niet aan, geen boom en geen versieringen.
Boom: leuk. Kitscherige versiering: leuk. Cadeautjes: leuk. Vrije dagen: leuk. Sfeer: leuk. Verplichte etentjes met familie: niet leuk. :nope:
Alle reacties Link kopieren
Ja gezellig met de familie, gewoon gezellig met zijn allen naar mijn moeder, samen zijn, samen eten. Kan ook niet wachten om mijn kitscherige kerstboom met gekleurde lampjes op te tuigen, daar geniet ik elke dag van, heerlijk om 's ochtends beneden te komen en dan de lampjes aan te doen. Ik probeer ook steeds bijzondere kerstballen te kopen, er hangen echte juweeltjes in mijn boom.
Ik vind kerst helemaal geweldig! Dus iedereen laat de organisatie elk jaar aan mij over. Heerlijk!
Ik kan niet wachten! :hyper:

Komend weekend haal ik al het kerstspul boven.
Vixxen schreef:
20-11-2018 11:34
Boom: leuk. Kitscherige versiering: leuk. Cadeautjes: leuk. Vrije dagen: leuk. Sfeer: leuk. Verplichte etentjes met familie: niet leuk. :nope:
+1 :P
Ik heb een hele mooie antieke porseleinen kerstman die zet ik neer en dan is het feest begonnen. Een kerstboom gaat niet meer, daar is het karakter van mijn kat niet naar, die sloopt hem binnen tien minuten, dus dan maar niet.
Gezellig hoor, kaarsjes aan, mooie films kijken, lekker eten, heerlijk bankhangen.
Altijd weer een leuke en gezellige tijd. :)
Helaas geen musketkransjes voor mij, dat is wel jammer, want die vind ik zooooo lekker. Ook de banketstaaf moet ik aan mij voorbij laten gaan.
Helemaal geweldig , ik kan haast niet wachten.
Deze draai ik zelfs in de zomer. :-D

https://www.youtube.com/watch?v=EvDxSW8mzvU
Cateautje schreef:
20-11-2018 12:29
Deze draai ik zelfs in de zomer. :-D

https://www.youtube.com/watch?v=EvDxSW8mzvU

Heerlijk! Ik heb hem ook al ergens in oktober gedraaid. Gewoon, omdat ik er zin in had :P
Ik hou van kerstmis maar niet van dat verplichte gedoe met familie dus man en ik gaan samen naar Antwerpen met kerstmis :flirting: :)
De sfeer eromheen en de weken ervoor vind ik erg leuk. De kerstdagen zelf vind ik altijd een verschrikking. Ookal ben ik met eigen gezin (maar die is groot en er is aanhang) en het is altijd een heel gedoe met boodschappen/koken etc. etc. Ik ben altijd weer blij als het voorbij is. Zo leuk ik het vind om de boom op te tuigen, zo blij ben ik ook weer als ie tegen de vlakte gaat uiteindelijk.
Het is ook wel te merken dat de feestdagen er weer aankomen, krijg weer volop vriendschapsverzoeken van eenzame mannen uit Amerika en Engeland op Facebook. Ik neem aan dat ze denken dat ik ook eenzaam ben en dat er misschien wel wat te halen valt. Maar goed, ik ben ook niet helemaal gespeend van een tat cynisme.
Alle reacties Link kopieren
Ik geniet ieder jaar weer volop van mijn kerstboom :heart: en van de (buiten) versiering en lichtjes van anderen. Hoe meer hoe beter en kitsch is leuk. :-D

Verder vier ik kerst niet echt, ik breng altijd een kort bezoek aan mijn familie, drink daar een kop koffie (wel met een stuk gebak) en dat is het dan.

Vind ik verder helemaal prima, ik vermaak me wel met een goed boek op de bank, met mijn twee katten, en natuurlijk genieten van mijn kerstboom. ;)

Het enige nadeel is dat ik altijd opmerkingen krijg van anderen die het maar vreemd vinden dat ik geen uitgebreid kerstdiner heb en het grootste deel alleen ben (vooral de blikken vol medelijden zijn erg).
Maar daar trek ik me niets van want ik ben helemaal tevree. :D
Olijk, guitig, jofel, koddig, schrander, schalks en hip.
Ik vind kerst helemaal geweldig! Echt de leukste tijd van het jaar :D
Vixxen schreef:
20-11-2018 11:34
Boom: leuk. Kitscherige versiering: leuk. Cadeautjes: leuk. Vrije dagen: leuk. Sfeer: leuk. Verplichte etentjes met familie: niet leuk. :nope:
Dat. Ik vind kerstmis leuk, maar ik heb geen zin om verplicht een ronde langs de familie te doen. Gelukkig weet mijn familie dat.
Ik ben dol op kerst.

Ik kijk er nu al naar uit om in het vliegtuig richting Nederland te stappen om kerst met mijn ouders en familie door te brengen. Ik woon in het buitenland en zie mijn familie niet vaak, dus dat maakt kerst nog specialer.

Ik vind ook alles wat er bij komt kijken leuk. De kerstreclames op tv, de lichtjes en versieringen die overal opduiken. Heerlijk.

Waar ik dan weer helemaal niets mee heb - sterker nog, ik vind het de meest afschuwelijke dag en avond van het jaar - is oudjaarsdag/-avond.
Daar ben ik het mee eens. oudjaarsavond en nieuwjaarsdag zijn echt de meeste verschrikkelijke momenten van het jaar.
Orangetree schreef:
20-11-2018 13:37
Daar ben ik het mee eens. oudjaarsavond en nieuwjaarsdag zijn echt de meeste verschrikkelijke momenten van het jaar.
Waarom? Ik vind dat ook maar ik kan niet plaatsen waarom dat is gek genoeg.
Nee, en oud&nieuw is nog erger.

Dit jaar zijn we met vakantie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven