Kilometerstand auto vraag

07-12-2021 21:37 56 berichten
Ik ben aan het kijken of ik straks als de scheiding rond is nog wat geld over heb voor een klein autootje. Ik bedoel model stad. Suzuki alto of Hyundai i10.
Nu hoop ik eigenlijk niet meer dan 3000 euro uit te geven en wat ik dan tegen kom heeft behoorlijk wat kilometers gereden. Is het bij de merken zoals Nissan, Hyundai, Suzuki echt een probleem als er bijna 200.000 op de klok staat?
Alle reacties Link kopieren
Is er een speciale reden dat je enkel naar deze merken kijkt?
Alle reacties Link kopieren
Suzuki alto gaat amper iets aan kapot, alleen het model is er inmiddels niet meer. Reparaties zijn ook niet duur. het ligt er vooral aan hoe die onderhouden is en hoe er mee gereden is maar dan zou het echt niet uit moeten maken.
Betrouwbaarheid.
Daarbij zijn de prijzen van de occasions van Suzuki en Nissan best te doen.

Aan Franse auto’s durf ik niet goed te beginnen. Ik hoor toch vaak minder goede verhalen.
Alle reacties Link kopieren
Met Hyundai geen ervaring maar wel met Nissan, Suzuki en Toyota. Een Nissan Sunny gekocht met 241.000 km op de teller en die werd Total loss gereden geparkeerd op een parkeerplaats met 328.000 km op de teller. Het interieur was echt letterlijk tot op de draad versleten maar motorisch en qua plaatwerk een tank.

Als ze redelijk op tijd zijn onderhouden en je zelf geen 25.000 km + per jaar ermee hoeft te rijden dan zou ik het zeker aandurven met bovengenoemde merken en een onderhoudsboekje.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Ik woon centraal. Ik heb de auto nodig voor naar mijn vader te rijden, af en toe dierenarts etc. Onze huidige auto staat veel stil eigenlijk.
Alle reacties Link kopieren
lisbeth schreef:
07-12-2021 21:45
Ik woon centraal. Ik heb de auto nodig voor naar mijn vader te rijden, af en toe dierenarts etc. Onze huidige auto staat veel stil eigenlijk.
Is in dit geval leasen niet een optie?
Alle reacties Link kopieren
lisbeth schreef:
07-12-2021 21:42
Betrouwbaarheid.
Daarbij zijn de prijzen van de occasions van Suzuki en Nissan best te doen.

Aan Franse auto’s durf ik niet goed te beginnen. Ik hoor toch vaak minder goede verhalen.
Dat snap ik. Al rijd ik momenteel wel weer Frans naar volle tevredenheid.

Jaren terug een Hyundai Atos gereden: voor 1500 euro gekocht en had maar 70000 gelopen. Echt nooit wat aan gehad tot ik de 250000 aantikte. Toen was het het een na het ander.
Had niet de indruk dat dit aan de km alleen lag: was vooral rotten van materiaal door de tand des tijds.
Alle reacties Link kopieren
RP7 schreef:
07-12-2021 21:46
Is in dit geval leasen niet een optie?
Dan is TO toch een veelvoud kwijt na een jaar dan de genoemde 3000,-
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Ff gekeken snel op marktplaats: ik zie zat i10 staan onder de 3000 euro met een lage kilometerstand…
Alle reacties Link kopieren
drominique schreef:
07-12-2021 21:50
Ff gekeken snel op marktplaats: ik zie zat i10 staan onder de 3000 euro met een lage kilometerstand…
Op autoscout ook. Laagste stand is 65.500 voor €2950. I10 uit 2008. Wat is het probleem precies TO?
Ben nieuw hierin hoor. Had tot nu toe alleen via de anwb site gekeken.
2008 is wel al 13 jaar oud. Zou dat niet een probleem vormen?
Alle reacties Link kopieren
lisbeth schreef:
07-12-2021 22:00
Ben nieuw hierin hoor. Had tot nu toe alleen via de anwb site gekeken.
2008 is wel al 13 jaar oud. Zou dat niet een probleem vormen?
Heb je iemand die je mee kan nemen om te gaan kijken die verstand heeft van auto’s?
Dat lijkt me wel handig misschien?

Persoonlijk rijdt ik liever een wat oudere auto met een lagere km stand dan een jongere met een hoge km stand.
Een versnellingsbak, interieur enz verslijten echt meer van veel rijden dan door de jaren
drominique schreef:
07-12-2021 22:04
Heb je iemand die je mee kan nemen om te gaan kijken die verstand heeft van auto’s?
Dat lijkt me wel handig misschien?

Persoonlijk rijdt ik liever een wat oudere auto met een lagere km stand dan een jongere met een hoge km stand.
Een versnellingsbak, interieur enz verslijten echt meer van veel rijden dan door de jaren
Nee dat is een beetje het probleem
Normaal regelt partner de auto. Maar nu moet ik het zelf regelen.
Alle reacties Link kopieren
Alles staat of valt in de basis met onderhoud. Staar je dus niet blind op kilometerstand en zeker niet leeftijd.
Uiteindelijk moet je altijd een beetje geluk hebben met een auto, maar als je de standaard dingen een beetje checkt bij aankoop kun je al een mooie schifting maken.
Maar een Hyundai uit 2008 kan echt nog wel wat jaartjes mee, zeker als je weinig rijdt en 'm gewoon het onderhoud geeft. Het voordeel van een iets oudere auto is ook dat je afschrijving veel lager is (vaak vergeten kostenpost van auto's).

Edit: eventueel kun je nog een onafhankelijke aankoopkeuring laten doen als het een kopen van een auto nieuw voor je is en je toch relatieve zekerheid wil (=wel relatief duur voor een goedkope auto).
kmh wijzigde dit bericht op 07-12-2021 22:15
16.28% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
lisbeth schreef:
07-12-2021 22:00
Ben nieuw hierin hoor. Had tot nu toe alleen via de anwb site gekeken.
2008 is wel al 13 jaar oud. Zou dat niet een probleem vormen?
Ik vind 13 niet super oud. Heb mijn vorige auto weg gedaan toen hij 20 was. Schoonmoeder haar auto is inmiddels 21. Ik heb meer gezeik met mijn gloednieuwe auto die nu 4 jaar is, dan dat ik ooit met mijn ouwe beesie heb gehad. Leeftijd zegt lang niet alles.
https://www.autoscout24.nl/aanbod/hyund ... c=listPage

Zoiets zoek ik eigenlijk wel
Alle reacties Link kopieren
Volvo is een merk dat wel 400.000 km op de teller kan hebben...

Dus ik zou een oude Volvo zoeken. Wij hebben iig goede ervaringen. Zeker tot 300.000 km kun je vrij lang ronden zonder mega reparaties (natuurlijk wel De ‘voorspelbare’ zoals distributie riem, banden ed )
Mijn auto is uit 2000, tot nu toe nooit problemen mee, maar het merk bestaat (in Europa) niet meer, Daihatsu. Ik rijd er ook weinig mee. ANWB heeft ‘m ooit aangemerkt als auto die aan z’n eigen succes ten onder is gegaan, want ze gaan nooit stuk. Maar niet voor de autoliefhebber, want het is echt een bejaardenkarretje.
De Daihatsu cuore vind je nog wel tweedehands heb ik gezien
Alle reacties Link kopieren
lisbeth schreef:
07-12-2021 21:45
Ik woon centraal. Ik heb de auto nodig voor naar mijn vader te rijden, af en toe dierenarts etc. Onze huidige auto staat veel stil eigenlijk.

Hoe vaak rij je naar je vader? Is een deelauto geen optie als je er toch niet veel mee rijdt?
Greenwheels ofzo.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Ik had vroeger (heb) ook greenwheels, maar ik vind het heel onhandig. Je moet onwijs goed plannen, spontane dingen zijn lastig, en duurt wat je ging doen langer, dan moet je toch terug als die auto door een ander is gereserveerd. Juist als je weinig rijdt, wil je gewoon in de auto springen als je wel de geest krijgt.

Wil je er een met de feestdagen, dan mag je het nu alvast blokken.
Alle reacties Link kopieren
lisbeth schreef:
07-12-2021 21:42
Betrouwbaarheid.
Daarbij zijn de prijzen van de occasions van Suzuki en Nissan best te doen.

Aan Franse auto’s durf ik niet goed te beginnen. Ik hoor toch vaak minder goede verhalen.
Nissan scoort het slechtst op betrouwbaarheid van de Japanse merken. Zou ik overslaan.
Alle reacties Link kopieren
Heb je een betrouwbare garage? Mijn garage is super betrouwbaar, en van hun heb ik aanbevelingen gekregen over de occasiondealers in de buurt. Zo ben ik voor 3000 aan een prima (Franse) auto uit 2008 gekomen.
Alle reacties Link kopieren
Check ook de occasiontests van de ANWB, superhandige info.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven