Kitlers

17-07-2015 15:57 3009 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor al uw nonsens en zwartgallig geklooi.

IEDEREEN WELKOM!
I don't care what is written about me so long as it isn't true.
quote:DorothyParker schreef op 18 juli 2015 @ 23:52:

En nog een dode mug.

Don't mess with Doorminator!

Fak hee het bestaat ook nog ROFLOL
Ja, volgens mij is er een Zwijndrecht in België.

We doen zelfs nog moeilijker. We hebben in België twee dorpen die hetzelfde noemen. Snap de logica ook niet
Ik weet iets koels. Een muggen killer in de vorm van een Dalek die EXTERRRMINATE doet en dan die beesten dood zapt. (voor de Doctor Who kenners onder ons)
quote:KiaOraHoi schreef op 18 juli 2015 @ 23:57:

[...]

[afbeelding]

quote:DorothyParker schreef op 18 juli 2015 @ 23:59:

Ja, volgens mij is er een Zwijndrecht in België.

We doen zelfs nog moeilijker. We hebben in België twee dorpen die hetzelfde noemen. Snap de logica ook niet

Over namen gesproken, ik snap iets niet taalkundig gezien.

De fransen noemen het Paris, wij Parijs

Maar New York blijft gewoon New York

Stuttgart blijft Stuttgart

Maar berlin wordt Berlijn.

De duitsers doen het ook. Arnhem wordt Arnheim maar Rotterdam blijft gewoon Rotterdam.

Oftewel wanneer spreken mensen het gewoon uit zoals het is en wanneer wordt het verbastert naar de eigen taal. Ik dacht eerst dat het met de moeilijkheid te maken had maar die logica kan ik niet ontdekken.
quote:GrumpyCat2 schreef op 19 juli 2015 @ 00:01:

[...]

Over namen gesproken, ik snap iets niet taalkundig gezien.

De fransen noemen het Paris, wij Parijs

Maar New York blijft gewoon New York

Stuttgart blijft Stuttgart

Maar berlin wordt Berlijn.

De duitsers doen het ook. Arnhem wordt Arnheim maar Rotterdam blijft gewoon Rotterdam.

Oftewel wanneer spreken mensen het gewoon uit zoals het is en wanneer wordt het verbastert naar de eigen taal. Ik dacht eerst dat het met de moeilijkheid te maken had maar die logica kan ik niet ontdekken.

Snap dat ook niet zo goed. Namen mogen eigenlijk nooit vertaald worden (weet ik als tweetalige heel goed). Daarom heeft elke straat in Brussel 2 namen, 1 Franse en 1 Nederlandse. Maar ik, die uit een Vlaams dorp kom, moet mijn straatnaam dus wel in het Nederlands uitspreken, ook al voer ik een Franstalige conversatie.

Dus ik snap niet waarom sommige steden opeens van naam veranderen.
We zijn nu naar South Park aan het kijken. Zijn ze Toddlers and Tiaras belachelijk aan het maken
Kut nu kan ik nie slapen ik moet t weten!!!

Trouwens ik vind Frans echt moeilijk wilde het even gezegd hebben en ik vind het vet klote dat als ik al probeer te spreken ik kei snelle antwoorden terug krijg waar geen chocola van valt te maken.

En o ja als ik bij een tankstation bij een parking in een tweetalig gebied ben en de cassiere vertikt Nederlands/Vlaams te spreken en blijft maar stoïcijns frans praten dan laat ik de hele rommel daar dus staan an de kassa en loop ik zo weer naar buiten.

Beetje 3 euro voor n blik redbull rekenen en mij niet eens te woord willen staan dan ben je in mijn ogen een eigenwijze en mag je je zooi houden. Tot zover mijn frustratie over Fransen en Walloniers.
quote:DorothyParker schreef op 19 juli 2015 @ 00:07:

We zijn nu naar South Park aan het kijken. Zijn ze Toddlers and Tiaras belachelijk aan het maken Wij zijn een Clint Eastwood film aan het kijken. Southpark is geweldig!!!! Wij houden regelmatig marathons omdat we alle afleveringen hebben hier. ManBearPig for president!!!
Dan verander ik een beetje qua principes in een Alex jeweettog dat stukje bij de kassa met de plastic zak.

"Gij raakt die knop niet aan"

"Als u een zak neemt tik ik 10 eurocent"

NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEH

Edit deze sloeg op dat wijf in het tankstation.
Fransen spreken ook heel snel, en dat kan frustrerend zijn voor mensen die het niet goed spreken.

Vriend is ook een "echte" Vlaming. Die spreekt misschien drie woorden Frans. Maar ik kan er niets aan doen, als ik boos/geïrriteerd ben schakel ik meteen over naar het Frans. Frans is zo'n leuke taal om te vloeken/schelden
quote:GrumpyCat2 schreef op 19 juli 2015 @ 00:08:

Kut nu kan ik nie slapen ik moet t weten!!!

Trouwens ik vind Frans echt moeilijk wilde het even gezegd hebben en ik vind het vet klote dat als ik al probeer te spreken ik kei snelle antwoorden terug krijg waar geen chocola van valt te maken.

En o ja als ik bij een tankstation bij een parking in een tweetalig gebied ben en de cassiere vertikt Nederlands/Vlaams te spreken en blijft maar stoïcijns frans praten dan laat ik de hele rommel daar dus staan an de kassa en loop ik zo weer naar buiten.

Beetje 3 euro voor n blik redbull rekenen en mij niet eens te woord willen staan dan ben je in mijn ogen een eigenwijze en mag je je zooi houden. Tot zover mijn frustratie over Fransen en Walloniers.

Elke Vlaming deelt die frustratie.

Ook al kan ik perfect Frans, in een Vlaams dorp wil ik Vlaams spreken.

(Slechte tip van een Brusselaar: altijd eens beginnen te schelden/beledigen/dreigen in het Nederlands. Dan kunnen al die francophones spontaan verbazend goed Nederlands spreken )
Ik vind met name in de touristische sector dat ze zo'n trut op staande voet mogen ontslaan. Want toen ik boos wegliep ging ze ineens wel in het vlaams roepen dat ik die zooi terug moest zetten. En de "douw het maar in je reet" verstond ze ook prima toen ik vervolgens gewoon de zaak uit liep. Getuige haar boze blik. Daaaaag !!! Ik ga mijn zuurverdiende centen wel ergens anders uitgeven.

Maar een soortgelijk akkefietje had ik ook keer in Engeland. Schijnbaar is er daar een verschil tussen de Schotse Pond en de Engelse pond. Wist ik veel! Ik had gewoon gepind en het is wel evenveel geld waard. Gewoon principe geneuzel dus. Dus ik wilde ergens afrekenen als duidelijk tourist zijnde, ging dat wijf moeilijk doen. Dus ik dacht nou hou je veelste dure troep dan maar

Ik heb ECHT geen geduld voor dit soort irritante lui.
Dat is ook vooral vals nationalisme.

Vlamingen weigeren Frans te spreken in de Walen, Walen weigeren Nederlands te spreken in Vlaanderen.

Puur kinderachtig gedoe.

Engeland en Schotland is even erg (mijn beste vriend komt uit Schotland ). Liever kijken naar de verschillen, dan naar de overeenkomsten.

Dacht dat er in Nederland ook veel "gezever" was tussen Friesland en de rest? Wilden die ook niet onafhankelijk worden?
Hey ik val om. Dus ik ga naar bed ook al is de film nog niet afgelopen. En deze snap je vast wel Door

In Miami weigeren ook veel mensen Engels te spreken. Doen net of ze gek zijn, tot je goed boos wordt en ineens kunnen ze het toch. Ik weiger in Amerika om Spaans te gaan spreken kom op zeg.

Wat jij zegt Door heb ik ook vaak in Brussel, veel collega's gaan dan tijdens een conferentie Frans spreken. Echt niet, ik doe het gewoon in het Nederlands dat kunnen ze prima.

Ik wil me best aanpassen hoor, spreek meerdere talen maar sommigen maken het dat ik het niet doe . Als je het probeert en het lukt niet ga ik gewoon schakelen.
quote:DorothyParker schreef op 19 juli 2015 @ 00:30:

Dat is ook vooral vals nationalisme.

Vlamingen weigeren Frans te spreken in de Walen, Walen weigeren Nederlands te spreken in Vlaanderen.

Puur kinderachtig gedoe.

Engeland en Schotland is even erg (mijn beste vriend komt uit Schotland ). Liever kijken naar de verschillen, dan naar de overeenkomsten.

Dacht dat er in Nederland ook veel "gezever" was tussen Friesland en de rest? Wilden die ook niet onafhankelijk worden?Friezen boos om film New Kids
Overigens versta ik van die Friezen echt geen ene flikker whahaha
Behalve een Fries heeft iedereen dat gevoel volgens mij.
Groot gelijk Kia!
Ik vind Fries een superleuke taal!

Zou het graag leren.
En nu ga ik echt slapen. Ook al lig ik nog helemaal in een deuk om dat filmpje. Fryslan Boppe!!!
quote:KiaOraHoi schreef op 19 juli 2015 @ 00:31:

In Miami weigeren ook veel mensen Engels te spreken. Doen net of ze gek zijn, tot je goed boos wordt en ineens kunnen ze het toch. Ik weiger in Amerika om Spaans te gaan spreken kom op zeg.

Wat jij zegt Door heb ik ook vaak in Brussel, veel collega's gaan dan tijdens een conferentie Frans spreken. Echt niet, ik doe het gewoon in het Nederlands dat kunnen ze prima.

Ik wil me best aanpassen hoor, spreek meerdere talen maar sommigen maken het dat ik het niet doe . Als je het probeert en het lukt niet ga ik gewoon schakelen.

Denk dat ik ook vooral verdraagzaam ben omdat mijn familie over heel West-Europa verspreidt is. (Dus ja, ook in Nederland )

Fransen, Engelsen, Duitsers, Belgen (beide landstalen), Nederlanders, Italianen en Spanjaarden die samen rond 1 tafel zitten. Iedereen spreekt in zijn eigen taal, en iedereen wordt begrepen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven