Kleine dingen die jouw leven net dat beetje extra geven

20-10-2009 14:10 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat zijn nou die kleine dingetjes die jouw leven, naast de dagelijkse sleur van werk, huishouden en gezin, net dat beetje extra's meegeven? Vaak zijn het de dingen die je voor anderen kan doen, of juist helemaal voor jezelf....

Zo speel ik eens in de 2 weken spelletjes met ouderen, leuk om te zien hoe ze daarvan genieten. Ook genieten voor mij dus. Verder ben ik bloeddonor en elke keer als ik daarvan terugkom, voel ik me blij dat ik iets kan doen voor mensen die het nodig hebben.

Een ander voorbeeld voor mij is postcrossing, waarbij ik kaartjes verstuur naar en ontvang uit alle landen van de wereld. Ik word helemaal gelukkig als ik weer eens een kaartje op mijn deurmat vind.

Maar voor mij is het ook lekker koken voor een groep vrienden, een taart bakken, of naar het strand, een hele nacht dansen in de stad of in mn eentje met ee boek naar de sauna. Van die geniet momenten waarmee ik weer even helemaal oplaad.

Wat is het voor jou?
Het feit dat ik een donorcodicil heb, klinkt raar want dood is niet mijn wens maar het idee dat ik mensen daar eventueel mee kan helpen sterkt mij wel.

Als mijn zoon weer een leuke opmerking maakt waardoor je echt in een deuk kunt liggen.

Een gezelschapsspel doen.

Wandelen met de hond
Me realiseren wat ik allemaal heb.Blij zijn dat ik mijn moeder toch nog 23 jaar gekend heb.De fijne band met m'n zusje.In een deuk liggen met mijn lief.De zon.Een goed boek.
Scouting! Als ik weer een weekend leuke spelletjes heb gedaan met de welpen en ze iets nieuws heb geleerd, en ze aan het eind van de opkomst weer naar huis gaan en toch nog even komen bedanken en knuffelen, ben ik weer helemaal blij.

Of als ik na lang zoeken toch die cache heb gevonden bij het geo cachen.

En last but not least: iedere keer weer als ik mijn man zie (ik weet het, suikerzoet, maar ik ben na tien jaar nog steeds helemaal dol op hem).
Hallo Acid,

Wat een leuk idee dat van het "postcrossing", nooit eerder van gehoord. Doe je dit met jouw vrienden die over ver wonen, of vindt je deze mensen via andere wegen? De kleine dingen die mij "dat beetje extra" geven, zijn:

De zon zien opkomen, mijn dagelijkse wandelingen met de honden in het bos, kijken naar de dalende vliegtuigen, uitgebreid koken voor vrienden, 's avonds samen met mijn lief genieten van een \__/ Four Roses.. en elkaars belevenissen van de dag doornemen
wat kunnen het simpele dingen zijn he? Ik vind het heel leuk om te lezen wat jullie dat gevoel geeft. En wie weet kunnen we elkaar nog inspireren.

frobyn, ik weet niet of het mag vanwege reclame? maar anders haal ik het zo wel weer weg. Kijk eens op postcrossing dot com. Het is écht heel leuk!
@Acidanonymous, ik heb gelijk even gekeken op 'postcrossing' leuk idee en heb me gelijk aangemeld, ben erg benieuwd, is eigenlijk weer een soort ouderwets penvriend(in) idee.
Mijn katten, vooral mijn katten, kan ik bijvoorbeeld s' nachts niet slapen door kleine kopzorgen en kom ik even mijn bed uit is er vooral eentje ZO blij dat hij op een neer springt van geluk, zo grappig.

En lange wandelingen in het bos, met zon of regen, maakt niets uit.

En gewoon even een CD'tje opzetten met mooie muziek.
mijn leven is een stuk leefbaarder geworden door mijn uggs. klinkt misschien heel vreemd, maar tis echt zo. ben een koukleum namelijk met zwakke enkels en dan is dit echt goddelijk!
Bomen, alle soorten en maten behalve kerstbomen. Vooral van treurwilgen word ik blij , in het Zuiderpark te Den Haag hebben ze zo'n beetje alle bomen die er bestaan en heel soms moet ik zo'n boom vasthouden en daar schaam ik me helemaal niet voor.

Zo'n mooie oude boom, daar kan ik uren bij wegdromen, wat die boom allemaal heeft meegemaakt enzo en als er namen in gekerfd staan vind ik dat een beetje zielig.

Zet mij onder een treurwilg en ik kom dan volledig tot rust....
Je weet toch!
He, wat een leuk topic! Wat mijn leven glans geeft:

*weten dat ik onderdeel ben van een gemeenschap (oei dat klinkt klef he), maar ik vind het echt leuk als ik wordt aangesproken op straat door mensen die ik misschien maar vaag ken.

*lekker koken voor familie als ze onverwacht langskomen

*dat ik met andere ogen naar mijn vader kijk nu ik zelf een klein kind heb

*dat ik mijn moeder (soms) begrijp nu ik zelf een kind heb

*lol met mijn zusje en broertje

*van die lome zondagochtenden dat je lekker thuis aan het keutelen bent en nergens heen hoeft

*als ik mijn klanten goed geholpen heb en ze echt blij de deur uitgaan.
Vanochtend (op mijn verjaardag! :D) een wandeling gemaakt met iemand, en ik realiseerde me hóe lekker dat is; rust, mooie omgeving, kletsen, wandelen.. vriendschap!

Voel me helemaal opgeladen - en helemaal geen dinsdag-midden-in-de-week-gevoel!!
Na een diep dal kan ik eindelijk van kleine dingen genieten, ik zit weer goed in mijn vel en kennelijk straal ik dat ook uit, heb allerlei zogenaamde "toevallige" ontmoetingen, op het juiste moment met mensen die me verder brengen.

Ik geniet ontzettend van mn katje die met de dag groeit,

Wandelen alleen, met vrienden of met mn hond in het bos of op het strand,

Mooie bloemen plukken,

Uren kletsen met mn moeder of oma,

Glimlachen naar mensen op straat en een lach terugkrijgen,

Mooie muziek,

Een goed boek,

Dagdromen,

Lakens die in de buitenlucht gedroogd zijn, heerlijk.

Soms lekker impulsief doen, dan gebeuren vaak de leukste dingen...
- Knuffelen met mijn kat

- Lezen

- Een leuke serie of film kijken

- Kletsen met vriendinnen

- Mooie dieren, bloemen en planten

- Lekker eten, bij voorkeur in goed gezelschap

- Mooie kleren en schoenen

- Uitslapen
gefeliciteerd jumpsje!
Leuk om te zien dat veel mensen van dezelfde dingen genieten, zoals een kat (zou ik ook wel willen, ben helaas allergisch). Maar juist ook van hele uiteenlopende dingen als ugs of treurwilgen
het 3000+ clubje hier op overig maakt mij erg blij!

Maar ook: zoon die koffie voor me maakt, vriendin die onverwacht langskomt, een maaltijd die goed gelukt is en gezellig verloopt,een lekkere huilfilm op tv, een kaart maken met de kinderen voor de "allerliefste oppas" die laatst jarig was.

Als jongste 's morgens nog even bij mij komt liggen voor we moeten opstaan.

etc
*De knuffels van mn lief.

*Nog even een half uurtje op bed liggen wakker worden met de hondjes.

*Wandelen met de hondjes.

*Koffie verkeerd drinken met mijn beste vriendin.

*Een schoon en opgeruimd huis kan me soms heel blij maken.

*Taartjes bakken.

*Fotograferen en na het doorspitten van mn archief weer een juweeltje vinden.

*Knuffelen met het dochtertje van een vriendin.

Een lekker grote bak met ijs...
Tegen de warme kont van mijn man aankruipen s avonds.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven