Kleine geneugten

17-01-2020 20:09 165 berichten
Alle reacties Link kopieren
Afbeelding

Een feel-good-topic: Kleine simpele dingetjes die je dag goed maken. :sun:

Bijvoorbeeld:
- de eerste 'schone' bladzijde van een nieuw kladblok
- je favoriete parkeerplek dicht bij de ingang is vrij
- met tanken precies op een rond getal uitkomen
- in een net verschoond bed stappen tussen de lakens die buiten hebben gehangen
- je iets te krappe schoenen uittrekken

Van welke (al dan niet onzin-) dingen word jij blij?
Ik vind hier dingen van.
tonkje schreef:
17-01-2020 22:46
Lente, zomer, herfst, herfst. :)
:proud: Touché.
cat |kat| n.
The furry little sociopath who rules your household and manages to look innocent while doing so.
Het heerlijke gevoel dat je hebt als je net weer een vakantie of weekend weg hebt geboekt. Zo leuk om daar na uit te kijken.

Als je 's morgens vroeg in bed kunt blijven liggen en er niet op een bepaald uur uit moet. Ik ben geen ochtendmens.
Calamitycat schreef:
17-01-2020 21:50
Hét perfecte optelplaatje vinden, bij voorkeur iets met een kat :$

Ja dit. :D
Olijk, guitig, jofel, koddig, schrander, schalks en hip.
Een ijskoude coca cola light (dus geen Pepsi) als je bezweet en dorstig bent, nieuwe, bijzondere theesmaken ontdekken die dan super lekker blijken te zijn (vandaag kurkuma-gemberthee ontdekt, aanrader). Als een gerecht echt echt echt heel bijzonder lekker en verfijnd is.

Het moment dat je lichaam het koele water raakt als je het bloedheet hebt en bij zwemwater komt waar je kunt afkoelen. Of het moment dat je in een heet bad stapt als je zit te rillen van de kou.

Als je per ongeluk een wollen trui in de was hebt gegooid en hij is niet gekrompen (of een rode sok bij de witte was die niet heeft afgegeven etc.), als je het uitproest met vriendinnen, als niemand er een infuus in krijgt bij die ene patiënt en jij prikt in 1x raak, als je borstvoeding geeft en stuwing hebt omdat er te lang tussen de voedingen zit het moment dat je je kind aanlegt, als datzelfde kindje vervolgens met druppels melk om zijn mondje in een gelukzalig coma ligt met een vol buikje, mijn man als hij met opgerolde overhemdsmouwen staat te koken met een glas wijn of een biertje, iemand die echt mooi kan spelen die pianospeelt op het station of in de bieb, een kindertekening met iets als ‘lifuh opa, wort gou betur!’ erop aan het bed van een patiënt geplakt. Als de supervisor zegt ‘wat een goed idee, Lux.’ De laatste rode dropfruitduo pakken.

Als ik ziek ben en mijn moeder komt me verzorgen. Door de douane gaan bij Schiphol, of de grens NL/BE of NL/DU over als je met de auto op vakantie gaat.

De verhaspelde woordjes die mijn peuter zegt, zoals toen hij kleiner was het oefantje (ipv olifantje) en nu slookila (ipv chocola) en spittekoop (stethoscoop).

Maar het allermeest zijn schaterlach :love:
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
- De eerste dag in het voorjaar waarop ik zonder jas naar buiten kan
- De geur na een regenbui in de zomer
- Een windstille, zonnige winterdag (0 graden)
- De geur van schone was (vooral beddengoed inderdaad <3)
- Na een drukke dag thuis op de bank neerploffen in een huispak
- Uit kunnen slapen op zaterdag en dan met een groot glas thee de krant lezen
Geen motto
Als je in bed stapt en geen wekker hoeft te zetten (nu dus :lol: )

Als precies vanalles wat je net wilde kopen in de supermarkt in de aanbieding is.

Kleine aardigheidjes voor anderen kunnen doen. Vriendelijk iemand erop wijzen dat hij/zij aan de beurt is bijvoorbeeld, of iemand de weg wijzen.
vrijenblij20220 schreef:
17-01-2020 23:00
Als je 's morgens vroeg in bed kunt blijven liggen en er niet op een bepaald uur uit moet. Ik ben geen ochtendmens.
Mee eens :cheer2:
Voor iedereen een groene tuin
IBIopviva schreef:
17-01-2020 22:23
Heel herkenbaar. Lag soms 2 uur wakker zonder te weten waarom. Toen ik een elektrische deken kocht merkte ik dat ik steeds binnen 10 min in slaap viel. Blijkbaar had ik het gewoon koud zonder dat echt door te hebben.
Ben nu al een jaar stabiel in gewicht maar de kou blijft.
Ik ben nu ook een jaar stabiel, maar de kou blijft idd.
Op mijn werk draag ik een uniform met korte mouwen en waar ik voorheen regelmatig een natte rug van het zweet had, trek ik nu een vest erover aan zodra het kan.
Kaatjuhhh schreef:
17-01-2020 20:14
Een van mijn katten slapend op mijn schoot

Bij mij: heerlijk als poes zich op mijn benen nestelt zo'n 5 minuten nadat ik in bed ben gaan liggen. :flirting:

In het weekend met joggingbroek aan in huis rond kunnen lopen.
Een theorie stelt dat, als iemand ooit ontdekt waar het Universum precies voor dient en waarom het er is, het meteen zal verdwijnen en vervangen zal worden door iets dat nog bizarder en onbegrijpelijker is. Een andere theorie stelt dat dit al gebeurd is.
AccioAvocado schreef:
17-01-2020 20:32

Het geluid van regen en onweer wanneer je lekker binnen zit (vooral 's avonds).

Ja, heerlijk. Vooral in bed. Als het flink onweert, doe ik de gordijnen open om het te kunnen zien.
Een theorie stelt dat, als iemand ooit ontdekt waar het Universum precies voor dient en waarom het er is, het meteen zal verdwijnen en vervangen zal worden door iets dat nog bizarder en onbegrijpelijker is. Een andere theorie stelt dat dit al gebeurd is.
- Als Mr. Frank Visser het met mij en de rest van de kijkers eens is
- Als alle sokken van je schone was matchen
- Als je het bijbehorende dekseltje van je magnetronschaaltje in één keer kan vinden
Ik vind hier dingen van.
Een lege lap borduurstof en dan de eerste steken maken van een nieuw patroon!
Kletsen met vrienden
Knuffel van ouders, broer, of vrienden
hanke321 schreef:
17-01-2020 20:25
Schoon, mooi en kwalitatief goed bedddegoed.
Dit!

Verder:

de geur van mijn favoriete wasverzachter

gezellige sfeerlampen en kaarsen aan bij het invallen van de schemering, genietend van de sfeer en mijn mooie spullen

genieten van een gure grijze grauwe dag

in de winterperiode buiten overal buitenkerstlampjes zien

huis aan kant en dan lekker chillen in mijn favoriete hoekje van de bank, iets leuks kijkend op de laptop

in het weekend de nacht doorhalen en tegen de ochtend naar bed gaan met de gedachte 'ik heb nu echt het maximale uit de dag gehaald'

in het weekend GEEN wekker

de eerste hap van lekker eten/snack waar ik ontzettend veel zin in heb

de eerste slok van een vers opengetrokken blikje energydrink sugarfree

een lekkere latte macchiato

voldaan en tevreden gevoel na een uur sporten

sporten met oortjes met vette muziek in

iets zien in de winkel wat ik al een tijd wilde hebben, denken dat het uitverkocht was en dan toch nog tegen het laatste exemplaar aanlopen

het gevoel als je dat vervolgens in je winkelmandje doet en afrekent

een kassabon kijken waar heel veel korting van het totaalbedrag is afgegaan

mooie foto's van mezelf en mooie omgevingen maken

mooie make-up en mooi gelakte nagels

spiegelgladde net onthaarde benen

het gevoel van net fris gedoucht zijn na de dagelijkse ochtenddouche en dan mooie, schone en fijne kleren aantrekken, verse make-up op

als ik 's nachts naar bed ga en bij het uitdoen van de lampen nog een keer achterom kijken en een netjes opgeruimde woonkamer zien

Ik geniet van heel veel dingen volgens mij :)
Uitslapen.
Kerstlampjes. :heart:
Precies de goede temperatuur buiten, met een heerlijk zonnetje erbij.
Op de weegschaal staan en (weer) afgevallen zijn.
Een heerlijk schoon huis en me dan nestelen op de bank met een dekentje, kruik en een grote kop thee, en dan niks meer hoeven.
Mezelf verwennen met iets lekkers, want ook als je af wil vallen mag dat soms.
De kat die me pootjes geeft in mijn gezicht als hij geknuffeld wil worden.
Man die altijd zulke lieve dingen over me zegt en me echt op handen draagt.
Mijn coach (van Weight Watchers) die me elke week weer de hemel in prijst.
De kat als ze zich dapper genoeg voelt om van de kast te komen (andere dan die hierboven).
De kat die met me mee loopt naar de supermarkt (is dezelfde als de dappere).
Een heerlijk muziekje keihard aanzetten en dan zingen en dansen door de woonkamer.
Gekookt hebben en dat het onverwachts goed smaakt (beter dan normaal).
retrostar schreef:
17-01-2020 20:45
500 kcal overhebben om vrij te verbrassen.
Ik geniet echt oprecht van wat lekkers, maar vind het aan de andere kant ook juist wel de 'kunst' om die kcal ook gewoon eens niet te nemen, en op te gebruiken 'gewoon omdat het kan'. Dat ik veel beter de discipline op kan brengen om tegen mezelf te zeggen: niks daarvan, het is mooi geweest voor vandaag en ik laat het hierbij want heb genoeg gehad'

En dan toch een beetje 'trots', vooral als ik dat steeds meer terugzie aan mijn taille ;-D
Wanneer ik mijn boodschappen op de kassaband leg, een grove inschatting maak van het totaalbedrag en dat op een euro na klopt.
Sabeltandcavia schreef:
17-01-2020 23:45
- Als Mr. Frank Visser het met mij en de rest van de kijkers eens is
Vooral bij de laatste aflevering van afgelopen donderdag, een juichmoment :biggrin:
Voor iedereen een groene tuin
Een vrolijk zwaaiende wiebelkont met kwispelende pluimstaart naast mijn bed in plaats van de wekker.

Een aardappel in de vorm van een hartje.

Wolkenluchten bij het opgaan van de zon, met altijd weer andere vormen, kleuren en vegen.

Als je vriend zich nog niet geschoren heeft en zo’n heerlijk schuurbaardje heeft.

Als het heeft gevroren en je toch net niet je auto hoeft te krabben.

Een glanzende vers gevallen kastanje oprapen.
- knisperende sneeuw en de stilte als er net zo’n pak is gevallen
- spinnende kat op schoot
- in de vroege lente de ontluikende nieuwe bloemen en groene blaadjes
- bosgeur
- onweer en regen na een verstikkend hete dag
- de zout in je haar na een dagje strand en ook daarna als ze weer lekker zacht gewassen zijn
- de roze wangetjes van slapende zoon
- fluitende vogels in de ochtend
- als eerste een nieuwe pot mayonaise of chocopasta mogen aanbreken
- schone was aan de waslijn
- een schoon bed
- De intro van wie is de mol, heerlijk dat het weer begonnen is
Schuin spaan en Zee gras planten potjes
In de vroege ochtend naar de wc moeten en dan weer fijn in m'n warme bed tegen mijn man vlijen en dan lepeltje-lepeltje gaan liggen, in z'n armen, heerlijk gelukzalig.
Hele 'simpele' dingen in het bos:

- de manier hoe een boom is gegroeid
- hoe de zon door de blaadjes schijnt
- hoe de paddenstoelen nog meer tot hun recht komen wanneer ze nat zijn
- een wandelpad ontdekken waar je nog niet eerder gelopen hebt
- de manier hoe de vogeltjes op de grond eten aan het pikken zijn
- een eikel die net valt oprapen
- de weerspiegeling in een plas
- de geur van bloeiende heide
- de eerste korenbloem die bloeit
- het feit dat elk seizoen hele andere bomen opvallen omdat ze dan juist er uit springen
- mooie groene mos, en dan het liefst even voelen
- op een bankje in het zonnetje zitten genieten
- een prachtig gekleurd herfstblad
- enzo :)
Een kind dat op straat naar me zwaait of lacht
Het buitengedroogde beddengoed weer op bed doen
Groente,fruit en kruiden uit eigen tuin,10 stappen en dan bedenken welke groente vandaag?
De soms zo mooie roze avond lucht
Vakantie plannen maken en vakantie houden
Nieuwe kleding kopen
Naar de kapper gaan
Mijn kat die aarzelt bij wie hij op schoot gaat,bij mij dus ik heb een fleece over mijn benen
De vliering opruimen wat uren duurt ik kom van alles tegen,een doos vol foto,s sinterklaas verlanglijstje van kind dat toen net kon schrijven ik smelt
Man ontroerd zien worden bij het zien van iets uit zijn jeugd ja ook op zolder gevonden
Iemand bij de kassa voor laten gaan,ach maar 5 boodschappen en ik had er wel 12
Pasgeweilde vloer
Pan vol goulasch prutel de pruttel
het leven is als n neus,haal eruit wat erin zit.
Het perfecte gifje vinden bij je whatsapp gesprek en dat je dan zelf heel hard moet lachen...
Afbeelding

Het eerste eitje van dit jaar vinden :heart:
Ik vind hier dingen van.
Wat ik echt heel lekker vind is als ik thuis kom van een lange dag werken, mijn handen wassen met een lekker ruikende handzeep. Echt heerlijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven