kraswerende laag bril verwijderen

06-01-2010 16:16 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Als brillendrager met een stevige sterkte koop ik altijd de dunnere kunstofvariant. Voor de goede orde; er zijn weet ik veel hoeveel varianten 'dunner gemaakte glazen' dus ik weet niet precies welke. Deze glazen worden dan extragratis bewerkt met een kraswerende ontspiegelende laag. Tot zo ver leuk en aardig.

Nu draag ik mijn bril altijd behalve in bed of onder de douche en hij slijt. Leuk excuus voor een nieuwe zou je misschien zeggen, maar voor minstens 350 euro zou ik eigenlijk liever nog iets langer met de oude doen. Grootste probleem is eigenlijk de kraswerende laag. Zowel op mijn vorige montuur als op het huidige slijt die. Dat zie je als je de bril op hebt, lijkt net of ie viezig is. Op de pootjes overigens ook, de toplaag slijt en de witte waas die er op ligt lijkt net alsof ik mijn bril eens in de antikal moet leggen.

ZIjn er opticiens/ dappere zielen in de zaal die weten hoe ik dit zou kunnen behandelen? Mogelijke chemicalieen om de kraswerende laag in zijn geheel te verwijderen? Ik heb een oud reserve montuur met het zelfde probleem dus ik kan even experimenteren voordat ik met een matglazen bril zit.
Ik heb hetzelfde probleem, dus helaas ik kan je niet helpen maar ik lees wel mee, word een beetje moe van door de 'mist' kijken en lelijke monturen.
Ik denk niet dat je die laag zelf kunt verwijderen. je kan er wel mee naar de opticien gaan, die sturen heb dan op, zodat de laag verwijderd kan worden.
ha mevrouwdekees!

bij 1 van mijn brillen had ik dat ook, maar dan alleen op het montuur. witte wazige gloed erover. Mijn opticien heeft dat eraf gepolijst, ik weet alleen niet of dat ook met het glas kan. Moet erbij zeggen dat ik een vrij dure opticien heb met allerlei high-tech apparaatjes in huis, ik weet dus niet of een pearle of hans anders dat ook doet.

ik zou zeggen: ga bij je eigen opticien langs om te informeren, of ga bij een wat betere opticien langs. het kostte me niks trouwens. zou niet zelf gaan klussen eigenlijk, maar misschien ben jij super handig.

succes!
Best handig, wel een goedkope opticien (specsavers). Ik heb nog niet geinformeerd bij hen, wilde eigenlijk ook eens kijken of het uberhaupt kan. Polijsten bijvoorbeeld zou ik met het dremeltje van Kees best eens even op de pootjes van mijn oude exemplaar durven proberen!
Alleen nieuwe glazen kopen, is dat een optie?
Mamzelle, dat is het duurst van de hele bril, ik heb er -8 en een cylinderafwijking van 2 in zitten. De glazen kosten iets van 250 euro, als ik dat uitgeef dan kan die 100 voor een nieuw montuur er ook nog wel bij.
oeh een dremeltje!! ik zou het niet aandurven, maar ben dan een schijterd met gereedschap. loop gewoon eens binnen bij een sjieke opticien, en vraag of ze het doen, het montuur werd bij mij kosteloos gepolijst, maar ik denk dat ze de glazen er echt uit zouden moeten halen en opsturen. dat zal niet gratis zijn denk ik, maar allicht goedkoper dan nieuwe glazen/bril. ik weet haast zeker dat mijn opticien dat ook zou doen voor iemand die er geen klant is.
MdK, polijsten is ook schuren en als je scheef schuurt, kan dat ten koste gaan van het brandpunt, dus van de bruikbaarheid. Dat hoef je niet meteen te merken, maar kan ook pas na een tijdje op gaan vallen. Als je er hoofdpijn van krijgt bijvoorbeeld.

Ik zou er dus gewoon mee terug naar de opticien gaan en 'm dáár laten polijsten. In het ergste geval kost het een klein bedrag aan servicekosten. Daarmee is nog steeds geen man overboord, toch?
MDK, bij Hans Anders kan je voor weinig een nieuwe bril scoren hoor ik heb -6 -9, en ben erg tevreden over de beide brillen.

Als je dan ook nog eens vriend van hans wordt ben je voor 6 euro per maand klaar: elk jaar een nieuwe bril!

Om je coating te beschermen: alleen schoonmaken met een zacht stoffen doekje: nooit! met tissues of erger nog, vochtige papieren brillendoekjes. Die zijn echt funest voor je glazen.

En er ook niet je hardplastic beuatycase overheen schuren, dat helpt ook.

Ik zou niet zelf gaan dremelen. Voor je het weet schuur je er een nieuw prisma in en kijk je volledig scheel
quote:qwertu schreef op 06 januari 2010 @ 16:49:

MdK, polijsten is ook schuren en als je scheef schuurt, kan dat ten koste gaan van het brandpunt, dus van de bruikbaarheid. Dat hoef je niet meteen te merken, maar kan ook pas na een tijdje op gaan vallen. Als je er hoofdpijn van krijgt bijvoorbeeld.

Datte dus
Maar Tila, is dat ook extra-extra dun èn met cylinder?
Ja, dat was een mooie crosspost hè?
De bril van mijn man had ook zo'n witte kalkachtige laag op de pootjes. Bij de opticies (ook specsavers) hebben ze die toen gratis weggepolijst. Best wel service, en daarna zag de bril er weer uit als nieuw. Of ze dat ook bij de glazen doen weet ik niet, maar het valt te proberen.
Ik wilde ook niet de glaasjes dremelen! Malloten, duh!

Ik poets mijn bril eigenlijk altijd met een t-shirt (die van Kees )

Tila; ik heb (ok, lang geleden) veel geeikel met de HA gehad, daardoor eigenlijk nooit meer daar een bril willen kopen. Maar he, alweer 12 jaar terug ofzo en in durp ouders, dus misschien moet ik maar weer eens de gok wagen.

Wat een extra lastig iets is, is dat ik een heel smal gezicht heb en daardoor eigenlijk altijd brilletjes uit de kinder/ tiener collectie heb. Dus weinig keus.
Hier hetzelfde probleem, MdK, vandaar dat ik dus lenzen draag.

Mijn montuurtje voor de reservebril komt uit Frankrijk trouwens. Daar hebben ze net wat smallere koppies dan hier, wat de keuzemogelijkheden wel flink heeft verruimd. Maar goed, je moet er maar net een reisje Parijs voor over hebben, om een nieuw montuur aan te schaffen.
En die willen dus niet meer lekker zitten Q. ik kan er niet meer lekker beeldscherm mee lezen en ergens tussen de overstap van lenzen naar bril (toen ik 20 was) en nu (28) heb ik zomaar wallen gekregen!
Lenzen is inderdaad niet altijd een oplossing. Ik kan overal lenzen dragen, de hele dag lang, maar niet op mijn werk ivm de airco daar. Dus ik moest ook weer echt aan de bril (ik had er altijd wel eentje, maar die was niet echt goed meer).

Een smal motuur moet ik ook altijd hebben, in Frankrijk kun je inderdaad goed terecht, maar met wat zoeken kun je ook wel iets bij de pearle of groeneveld of een losse opticien vinden. In rotterdam op de meent had je eerst ook zo'n speciale brillenzaak met enorm mooie monturen (wel duur ) Met HA en specsavers heb ik niet echt goede ervaringen, dus die sla ik over.

Tot nu toe heb ik nooit gedoe gehad met de coating gelukkig. Ik sloop ze meestal op andere manieren....
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
Heb járenlang lenzen en bril gedragen en nu afgelopen jaar mijn ogen laten laseren. Het is écht de beste investering die ik ooit gedaan heb. Niet meer de ellende van lelijke monturen, vieze brillenglazen, droge lenzen enz.

Ik had -8 en een kleine cilinderafwijking, en nu géén bril en lenzen meer nodig. Heerlijk.
Lijkt me heerlijk Summerxx maar met een heul raar hoornvlies, grote afwijking, grote cylinder enz. voorlopig maar ff niet. Ik zou op den duur wel een geinplanteerd lensje onder mijn hoornvlies willen. Is omkeerbaar en daar hebben ze al meer dan 50 jaar ervaring mee. Maar ja, tot die tijd...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven