Kunst van bepaalde personen

28-02-2020 14:53 36 berichten
Alle reacties Link kopieren
Naar aanleiding van een artikel in de Volkskrant over Roman Polanski (regisseur. Frans. Wordt verdacht van verkrachting van minderjarige meisjes).

In Frankrijk verschuift de publieke opinie van " kunstwerk en maker moet je scheiden " naar " hoe kan je een film van een verkrachter nou een prijs geven "?

Hoe kijken jullie daar tegen aan? Kan R Kelly nog? Kan Michael Jackson nog? Al is de laatste door zijn dood weer een apart verhaal.
Alle reacties Link kopieren
interessant maar ja: ik vind wel dat dat kan. .

Of anders gezegd: ik vind het geen probleem om muziek van R. Kelley leuk te vinden ( eh... feitelijk wel maar daar gaat het niet om hahah). maar ik zou me er niet prettig bij voelen om zo`n hufter financieel te supporten: ik zou dus geen concertkaartje kopen ofzo.

He bah, als je er langer over denkt is het toch wel erg dubbel.

Mooi dilemma!
Alle reacties Link kopieren
guppekop schreef:
28-02-2020 14:57
interessant maar ja: ik vind wel dat dat kan. .

Of anders gezegd: ik vind het geen probleem om muziek van R. Kelley leuk te vinden ( eh... feitelijk wel maar daar gaat het niet om hahah). maar ik zou me er niet prettig bij voelen om zo`n hufter financieel te supporten: ik zou dus geen concertkaartje kopen ofzo.

He bah, als je er langer over denkt is het toch wel erg dubbel.

Mooi dilemma!
Dank je.

Ik vind Ignition van R Kelly echt heel goed. Maar als hij veroordeelt wordt is hij natuurlijk wel zo fout als de neten. Dan gaan mijn ratio en emotie tegen elkaar in.
Best een goeie vraag ja.
Ik heb er helaas geen goed antwoord op.
Alle reacties Link kopieren
De kwaliteit van iemands werk kan ik los zien van wat iemand heeft gedaan. Iemand kan dus een meesterwerk produceren en iets gruwelijk hebben gedaan. Het meesterwerk blijft een meesterwerk.

Vraag is: wat doe je met dat meesterwerk? Betaal je om het te bezoeken bijvoorbeeld, of juist niet?
Correct me if I’m wrong, maar ik heb het idee dat het bij Michael Jackson nooit tot concreetheid gekomen is dus dat vind ik lastig.

R. Kelly is zo fout dat ik nog eerder voor zijn voordeur ga zitten pissen dan dat ik zijn muziek nog draai.
Ik kan dat niet scheiden en ik luister dus niet naar Michael Jackson of R kelly. Vind MJ nog wel anders omdat hij dood is, maar ik visualiseer wat die jongens in die docu vertelden en ik word daar naar van. Het is niet alleen principe dus, ik voel me ook onprettig als ik het hoor.

Bij levende artiesten heb ik het idee dat ik bijdraag aan iemanda rijkdom dat diegene weer de mogelijkheid geeft om verantwoordelijkheid af te komen. Ik vond Ignition ook een zaaaaaalige plaat maar ik luister hem dus niet meer.

Laten we alsjeblieft mannen eens verantwoordelijkheid en gevolgen laten dragen voor hun acties. Laat Polanski dus ook maar lekker wegrotten in de goot.
Alle reacties Link kopieren
Bill Cosby is totaal verdwenen, enige show zonder eeuwige herhalingen

En terecht in mijn ogen, dat soort mannen maakt slachtoffers. Laten ze vooral niet vereren zodat lijkt of je er mee weg kunt komen
lilalinda schreef:
28-02-2020 15:19
Bill Cosby is totaal verdwenen, enige show zonder eeuwige herhalingen

En terecht in mijn ogen, dat soort mannen maakt slachtoffers. Laten ze vooral niet vereren zodat lijkt of je er mee weg kunt komen

Helemaal mee eens, maar toch kan ik nog wel lekker huishouden op een deuntje van Michael Jackson.
lilalinda schreef:
28-02-2020 15:19
Bill Cosby is totaal verdwenen, enige show zonder eeuwige herhalingen

En terecht in mijn ogen, dat soort mannen maakt slachtoffers. Laten ze vooral niet vereren zodat lijkt of je er mee weg kunt komen
Precies. Opdattie maar mag wegrotten in eenzaamheid en matige gezondheid. Weinstein ook en ik hoop dat er meer gaan vallen. We vergoeilijken als maatschappij zoveel misdragingen van mannen onder allerlei noemers. Moet eens afgelopen zijn.
Alle reacties Link kopieren
De schrijver van Alice in Wonderland is ook beschuldigd van pedofilie. Dat boek laat je je kinderen toch ook gewoon nog lezen? En naar de films kijken?

Edit: misschien omdat die beschuldigingen van langer geleden zijn.
maartje2016 wijzigde dit bericht op 28-02-2020 15:25
18.38% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
YellowLemon schreef:
28-02-2020 15:13
Correct me if I’m wrong, maar ik heb het idee dat het bij Michael Jackson nooit tot concreetheid gekomen is dus dat vind ik lastig.

Niets gelezen, bekentenissen van slachtoffers gezien in reportages?
Hoe concreet moet jij het hebben, voor je gelooft dat MJ een pedoseksueel was die handig gebruik maakte van zijn beroemdheid?
Alle reacties Link kopieren
Pluk89 schreef:
28-02-2020 15:24
Precies. Opdattie maar mag wegrotten in eenzaamheid en matige gezondheid. Weinstein ook en ik hoop dat er meer gaan vallen. We vergoeilijken als maatschappij zoveel misdragingen van mannen onder allerlei noemers. Moet eens afgelopen zijn.
Ben ik het wel mee eens denk ik.

Maar iemand moet wel veroordeeld zijn.
Alle reacties Link kopieren
Maartje2016 schreef:
28-02-2020 15:24
De schrijver van Alice in Wonderland is ook beschuldigd van pedofilie. Dat boek laat je je kinderen toch ook gewoon nog lezen? En naar de films kijken?

Edit: misschien omdat die beschuldigingen van langer geleden zijn.
Stel je voor dat er ook foute Feyenoorderders zouden zijn dat lijkt me vrijs lastig worden :-)
hannaa45 schreef:
28-02-2020 15:25
Niets gelezen, bekentenissen van slachtoffers gezien in reportages?
Hoe concreet moet jij het hebben, voor je gelooft dat MJ een pedoseksueel was die handig gebruik maakte van zijn beroemdheid?
Ik heb me nooit heel erg verdiept in MJ nee want ik houd sowieso niet van zijn muziek. Daarom zei ik al, corrigeer me als ik fout zit.

R. Kelly heb ik uit al mijn playlists geflikkerd nadat ik de documentaire over hem gezien heb.
Alle reacties Link kopieren
Westerpaviljoen schreef:
28-02-2020 15:27


Maar iemand moet wel veroordeeld zijn.
Verschillende misbruikers waren al dood voor het bekend werd.
Zoals bijvoorbeeld Jimmy Savile en MJ had veel geld voor goede advocaten en wist zijn slachtoffertjes goed te bespelen.

Ik vind het vooral onbegrijpelijk dat een schrijver als Gabriel Matzneff, die boeken schreef over zijn belevenissen met pedoseksualiteit tot voor kort nog prijzen kreeg in Frankrijk.
anoniem_393038 wijzigde dit bericht op 28-02-2020 15:42
2.30% gewijzigd
Pluk89 schreef:
28-02-2020 15:24
Precies. Opdattie maar mag wegrotten in eenzaamheid en matige gezondheid. Weinstein ook en ik hoop dat er meer gaan vallen. We vergoeilijken als maatschappij zoveel misdragingen van mannen onder allerlei noemers. Moet eens afgelopen zijn.
Eens.

Mocht het vrouwen betreffen, precies zelfde verhaal btw.

Ik snap echt niet dat mensen onder mom van kunst en muziek ect dan dat aspect 'kunnen' vergeten.
Dan is er echt wat mis met je.
Alle reacties Link kopieren
Ik luister niet meer naar Peter Tosh en Raymond van het Groenewoud, nadat ik in een interview van hen erg denigrerende opmerkingen over vrouwen las.
Sommigen hebben liever gelijk, dan dat ze gelukkig worden.
Alle reacties Link kopieren
Oblio schreef:
28-02-2020 15:38
Ik luister niet meer naar Peter Tosh en Raymond van het Groenewoud, nadat ik in een interview van hen erg denigrerende opmerkingen over vrouwen las.
Ik hou straks geen artiest meer over.....
Roman Polanski is gewoon veroordeeld hoor, daarom zet hij ook geen stap meer in de VS.

Van Michael Jackson is nooit iets bewezen, sterker nog: die twee aanklagers van nu lijken totaal onbetrouwbaar. Waarom iemand trapt in die zogenaamde 'docu' is mij een raadsel.

Er zijn zat kunstenaars die -naar de maatstaven van nu- niet helemaal jofel zijn. Kun je het werk nog steeds goed van vinden. Of niet, hangt er maar net vanaf hoe erg je door bepaalde zaken geraakt wordt.
Alle reacties Link kopieren
Wat ook bijzonder is, is wel dat de uitzending in DWDD over het overlijden van David Bowie, de populariteit van Patricia Paaij door haar confessies dat zij met DB het bed had gedeeld, geen goed hebben gedaan.
Het plassex filmpje gaf denk ik de genadeklap.
Sommigen hebben liever gelijk, dan dat ze gelukkig worden.
Alle reacties Link kopieren
Wat Patricia heeft gedaan is niet strafbaar.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Oblio schreef:
28-02-2020 16:39
Wat ook bijzonder is, is wel dat de uitzending in DWDD over het overlijden van David Bowie, de populariteit van Patricia Paaij door haar confessies dat zij met DB het bed had gedeeld, geen goed hebben gedaan.
Het plassex filmpje gaf denk ik de genadeklap.

Wat heeft dit er mee te maken? Snap de link niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik probeer de kunst niet los te zien van de persoon. Ik luister graag internetradio en als RKelly of MJ voorbij komt dan zap ik toch vaak naar een ander kanaal. Iemand die respectloos met de grenzen van en ander omgaat hoeft ik niet te bewonderen om zijn andere talenten.
chocolol schreef:
28-02-2020 17:25
Wat heeft dit er mee te maken? Snap de link niet.
Dat de maatschappij anders oordeelt over vrouwelijke seksualiteit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven