''leefgeluiden''

22-02-2020 14:38 138 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds een tijdje woon ik in een huisje wat me is aangeboden door de woningbouw.
Leuk huisje, aardige bovenburen en verder ook een leuke buurt

De huizen komen uit 1987 en zijn gelukkig redelijk goed geissoleerd.
Toch hoor je bijna altijd bij dit soort huizen wel mensen lopen, dingen vallen, een deur die open/dicht gaat. Of wat ik net hoorde, zachte muziek van boven komen

Je kan natuurlijk zeggen; zeur niet zo, je hebt er zelf voor gekozen. Maar waarom kan een woningbouw niet bij zulke woningen alles extra goed issoleren zodat je je buren zo min mogelijk hoort?
Nu ook; ik weet niet wat ze allemaal aan het doen zijn, maar ik hoor constant heen en weer geloop, gestommel (geschuif van meubels bv) of andere ''leefgeluiden''
Als ik jou loep zie ik alleen maar klaagposts over geluid. Ik denk dus dat je zelf wat overgevoelig voor geluid bent.
Ten eerste is het zaterdag en dus voor veel mensen de dag om het huis te onderhouden en ten tweede woon je niet in een hutje op de hei en aldus kan je je buren horen, dat hoort bij het wonen tussen je medemens.
Alle reacties Link kopieren
Daar zullen nogal wat kosten aanhangen die ze niet kunnen ophoesten zonder dat de huren flink moeten stijgen.

En van bewoners zelf mag je ook wel wat verwachten vind ik, een isolerende ondervloer onder je laminaat bijvoorbeeld.
Hoe moet een woningbouw dat gaan isoleren dan?
Als je van jezelf weet dat je zó slecht tegen geluid kan had je beter ergens anders kunnen gaan wonen.
Alle reacties Link kopieren
Tsja, we wonen in Nederland en het is hier dichtbevolkt. Tenzij je 6 ton kunt ophoesten voor een vrijstaande woning moet je het hier mee doen.
Hallo?!
Vervelend he! Hier stoor mij vooral aan het slaan met deuren en lopen op hakken op laminaat en zeker s'ochtends vroeg en s'avonds/s'nachts. :wtf: Ik woon in een jaren 50 woning, gewoon rijtjeshuis maar man de muren lijken van karton ik kan gewoon letterlijk verstaan waren de buren het over hebben :-[
vrijstaand huis op het platteland zoeken
Alle reacties Link kopieren
Leefgeluiden zijn normaal, daar kun je zelfs in een hutje op de hei "last" van hebben.
Begin maar met sparen voor extra isolatie e.d., want een woningbouw-vereniging gaat dit niet voor je oplossen.
Gefeliciteerd met je huisje nu hard gaan sparen om een huis te kopen ergens van de bewoonde wereld vandaan.
Merys schreef:
22-02-2020 14:45
Als ik jou loep zie ik alleen maar klaagposts over geluid. Ik denk dus dat je zelf wat overgevoelig voor geluid bent.
Precies.

Dat is voor jou vervelend genoeg natuurlijk, maar de woningbouw kan daar verder weinig aan verhelpen. Ik zou eens naar de huisarts gaan, die kan je wellicht doorverwijzen naar iemand die je kan helpen met de overgevoeligheid om te gaan.
Nu maar duimen dat ze niet gaan renoveren.
Alle reacties Link kopieren
Maartje2016 schreef:
22-02-2020 14:46
Daar zullen nogal wat kosten aanhangen die ze niet kunnen ophoesten zonder dat de huren flink moeten stijgen.

En van bewoners zelf mag je ook wel wat verwachten vind ik, een isolerende ondervloer onder je laminaat bijvoorbeeld.
Vind ik ook. In het appartement waar wij eens woonden, lang geleden alweer, was dat zelfs een voorwaarde om laminaat te mogen leggen. Geen idee of dat ook gecontroleerd werd maar het stond wel zo in het contract. Qua isolatie en geluidsreductie is er tegenwoordig heel veel mogelijk.

Verder is het zaterdag, een dag waarop veel mensen eindelijk tijd hebben om iets te doen. Ik lees ook niet echt iets raars, gewoon leefgeluiden zoals je die nou eenmaal hebt als je in een appartement of rijtjeshuis woont.

Alle reacties Link kopieren
Ik hoor mijn buren ook wel eens. Mijn buren mij vast ook wel.

Mijn uitgangspunt: zolang we het allemaal op normale tijden doen (dus niet midden in de nacht gaan boren of loeiharde muziek draaien) is het normaal. Dat ik af en toe slechter tegen geluid kan, dat is mijn probleem. Buren mogen ook gewoon leven.

Een tip: zet muziek, radio of de tv zachtjes aan. Je woont hier nog niet zo lang, dus je reageert nog op ieder onverwacht geluid. Door de muziek/radio/tv verdwijnen die geluiden naar de achtergrond en wen je er makkelijker aan.
Alle reacties Link kopieren
Tip: misschien heb je iets aan een noice cancelling koptelefoon?
Hallo?!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb misofonie, en als ik jou loep dan denk ik dat dit bij jou ook zomaar eens het geval zou kunnen zijn. Je lijkt echt gevoeliger voor geluid dan de gemiddelde mens.
Alle reacties Link kopieren
Zolang ze niet midden in de nacht Andre Hazes keihard opzetten, hoor je mij niet klagen.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Ook even geloept, maar volgens mij ben jij overgevoelig voor geluiden. Normale leefgeluiden horen gewoon bij het leven. Ga je in een hutje op de hei wonen, dan hoor je de hele tijd vogels fluiten, bladeren ritselen etc.

Misschien is ht een idee om dit eens met je huisarts te bespreken zodat je leert om je minder te storen aan geluiden.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Lady*Voldemort schreef:
22-02-2020 14:51
Precies.

Dat is voor jou vervelend genoeg natuurlijk, maar de woningbouw kan daar verder weinig aan verhelpen. Ik zou eens naar de huisarts gaan, die kan je wellicht doorverwijzen naar iemand die je kan helpen met de overgevoeligheid om te gaan.
Ik spreek niet alleen voor mezelf.
Er zullen vast wel meer mensen zijn die rust willen in hun huis; dus gewoon het beperken van leefgeluiden die je kunt horen van je buren.. klinkt dat nou zo gek?
noas_1993 schreef:
22-02-2020 15:20
Ik spreek niet alleen voor mezelf.
Er zullen vast wel meer mensen zijn die rust willen in hun huis; dus gewoon het beperken van leefgeluiden die je kunt horen van je buren.. klinkt dat nou zo gek?
Hoe had je dat in gedachte?
Alle reacties Link kopieren
Ga sparen voor een hutje op de hei.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben een rijtjeshuis uit 2001 en ook last van leefgeluiden. Ik hoor de buurvrouw lopen in huis als ze hakken draagt, ik hoor hun muziek en hun geschuif met de stoelen. Af en toe is het zeer irritant, omdat ik in mijn eigen huis steeds met de buren wordt geconfronteerd, dus ik snap TO heel goed! Maar ik denk ook dat er weinig aan te doen is helaas. Ik durf er echt niet over te gaan klagen. Zolang het maar niet 's nachts is inderdaad.
Do you want to be right? Or happy?
Alle reacties Link kopieren
noas_1993 schreef:
22-02-2020 15:20
Ik spreek niet alleen voor mezelf.
Er zullen vast wel meer mensen zijn die rust willen in hun huis; dus gewoon het beperken van leefgeluiden die je kunt horen van je buren.. klinkt dat nou zo gek?
Eh, ja, eigenlijk wel. Het is nou eenmaal bijna onmogelijk om geen last te hebben van geluiden van je buren. Als je geen buren zou hebben, zou je wel iets anders vinden waar je je aan ergert. Het gezoem van je koelkast, of je tv die op stand-by staat.
¡Apagando las luces!
Alle reacties Link kopieren
noas_1993 schreef:
22-02-2020 15:20
Ik spreek niet alleen voor mezelf.
Er zullen vast wel meer mensen zijn die rust willen in hun huis; dus gewoon het beperken van leefgeluiden die je kunt horen van je buren.. klinkt dat nou zo gek?
Het zijn hele normale LEEF geluiden.
Moeten we allemaal maar stoppen met leven in ons eigen huis?

Misschien moet je zelf eens naar je overgevoeligheid laten kijken
Alle reacties Link kopieren
*2020* schreef:
22-02-2020 15:26
Hoe had je dat in gedachte?
Wat ik zei; zeker bij in het geval van bovenburen betere isolatie vanuit de woningbouw

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven