leeftijd niet willen zeggen

13-08-2009 16:18 60 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vanochtend had ik een vergadering met een aantal collega's en omdat er eentje jarig was, begon iemand aan iedereen te vragen hoe oud hij/zij was. En er waren 2 mannen die dat pertinent niet wilden zeggen! Ik dacht altijd dat het iets typisch vrouwelijks was om moeilijk te doen over je leeftijd. Had ik het al die tijd mis of hebben mannen dat onlangs van ons overgenomen?

En klopt het trouwens eigenlijk wel dat veel vrouwen hun leeftijd niet willen zeggen of er over liegen? Want misschien klopt dat ook wel helemaal niet. Ik zeg altijd gewoon hoe oud ik ben (40).

Als iemand mijn leeftijd vraagt,

Totaal aantal stemmen: 152

Dan zeg ik gewoon hoe oud ik ben. (97%)
Dan weiger ik dat te zeggen. (1%)
Dan lieg een paar jaar naar beneden. (2%)
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Ik heb het zelfs meegemaakt met iemand aan wie we vroegen hoe oud hij was. Ik word volgend jaar 49, zei hij. Waarop de vrouw naast hem zei:

"he, maar jij bent toch net zo oud als ik"

"dat zou best kunnen."

"ik ben 45"

"ik niet"

"maar jij bent toch van '64"

"ja"

"dan ben je toch 45?"

"ben ik dan niet van '64? Ik bel mijn vrouw wel even"

Hij bleek inderdaad 45 te zijn. Hij had geen idee, het was werkelijk geen geintje. Hij belde er helemaal voor uit Frankrijk naar Nederland. We hebben er wel flink om gelachen
Ik zeg gewoon hoe oud ik ben. Zie niet in wat er beter is aan jonger.
ik vergeet altijd hou oud ik ben, moet dan echt gaan rekenen het boeit me niet, vind het totaal niet belangrijk.

Ook mensen van 30 kunnen zich gedragen als kinderen van 12 en omgekeerd. Ik vind het maar relatief...
Ik vind het zo niet belangrijk, ik zeg gewoon hoe oud ik ben hoor big deal.

Mensen laten raden vindt ik sneu en vissen naar complimenten .....wat iemand al zei..men schat je meestal lager want te hoog is genant.

Ik ben 34 en vind het helemaal goed...en zo niet kan ik er toch niks aan veranderen...
Als mensen (vrouwen) me laten raden gooi ik er altijd 10 jaar bovenop.
Als je loslaat, heb je twee handen vrij.
quote:Roelfien schreef op 13 augustus 2009 @ 16:24:

Ik heb totaal geen problemen met mijn leeftijd hoor. Wel schrikken mensen vaak een beetje omdat ze denken dat ik veel jonger ben.Iedereen mag weten dat ik 51 ben dat heb ik op deze site ook gewoon in mijn profiel staan. Net als bij Roelfien denkt men vaak dat ik veel jonger ben, men schat mij structureel 10 jaar jonger dan ik ben, ik heb zelfs 's meegemaakt dat iemand naar m'n id-kaart vroeg omdat hij me niet geloofde toen ik desgevraagd geheel naar waarheid m'n leeftijd meldde.Ook mooi was toen ik iemand ontmoette met wie ik tot dan alleen telefonisch contact had gehad die zei ik had een ouder iemand verwacht dus toen zei ik ik ben ook ouder.Blijkbaar komt m'n stem meer overeen met m'n leeftijd dan m'n uiterlijk.
Het enige dat het leven draaglijk maakt is de wetenschap dat het tijdelijk is.
quote:ingmagh schreef op 13 augustus 2009 @ 16:46:

Ik heb het zelfs meegemaakt met iemand aan wie we vroegen hoe oud hij was. Ik word volgend jaar 49, zei hij. Waarop de vrouw naast hem zei:

"he, maar jij bent toch net zo oud als ik"

"dat zou best kunnen."

"ik ben 45"

"ik niet"

"maar jij bent toch van '64"

"ja"

"dan ben je toch 45?"

"ben ik dan niet van '64? Ik bel mijn vrouw wel even"

Hij bleek inderdaad 45 te zijn. Hij had geen idee, het was werkelijk geen geintje. Hij belde er helemaal voor uit Frankrijk naar Nederland. We hebben er wel flink om gelachen
xx
Leeftijd mag iedereen weten, 41. Met mijn gewicht is het een heel ander verhaal.
En hoe oud leken die mannen?
Men mag van mij rustig weten hoor, dat ik 56 ben. Soms schatten ze me jonger. Het is dom om over je leeftijd te liegen (doet mijn zus), ze zegt altijd dat ze jonger is dan ze werkelijk is...toen ze laatst via een datingsite een man had leren kennen die ze errug leuk vond, vroeg ze: Hoe moet ik hem nu zeggen dat ik 5 jaar ouder ben dan op die datingsite....

Tja, dom dus...
Ik maak er vaak een grap van en zeg eerst 10 jaar ouder of jonger. Als mensen dan niet weten hoe ze moeten reageren vertel ik dat ik mijn echte leeftijd. Als ik dan een opmerking krijg van 'wat oud' or wat jong' verwijs ik ze voor klachten of vragen naar mijn ouders die besloten mij in 1980 te verwekken...:)

Ik snap het probleem ook niet zo, maar voor sommigen is het een issue
Ben al 7 jaar 29.
quote:tonkje schreef op 13 augustus 2009 @ 16:18:

Ik dacht altijd dat het iets typisch vrouwelijks was om moeilijk te doen over je leeftijd.Ik zou het niet weten. Mij is wel bijgebracht, dat het onfatsoenlijk is om aan een vrouw of meisje te vragen, hoe oud ze is.
World of Warcraft: Legion
Ik was laatst op een verjaardagsvisite waar ook twee vrouwen waren van wie ik schat dat ze iets jonger zijn dan ik. N.a.v. een bepaald gespreksthema vroeg ik de ene hoe oud ze was. Toen keek ze me aan alsof ik gek was en zei dat ze dat niet ging vertellen. Dat vond ik op mijn beurt weer raar. Die andere vrouw zei toen ook dat ze het niet wou zeggen, maar toen ik vroeg waarom niet kreeg ik daar niet echt een duidelijk antwoord op. Van mij mag iedereen het weten, vind het meestal zelfs heel erg leuk om te vertellen omdat ik regelmatig tien jaar jonger word geschat. (Altijd goed voor m'n ego, nietwaar?)
quote:elninjoo schreef op 13 augustus 2009 @ 16:19:

Dan zeg ik gewoon dat ik 40 ben (wat ik ook echt ben)Grappig, ik had je veel jonger geschat!
Ja gek eigenlijk dat je niet zou willen zeggen hoe oud je bent.

Ik ben overigens 40 en dat vind ik een mooi rond getal.
Als mensen mij vragen hoe oud ik ben, vraag ik ook altijd wat ze denken.

Niet omdat ik jonger geschat wil worden liever ouder zelfs, maar omdat ik wil weten of ik over kom op mensen als een meissie van 15 of als een 20 jarige.

Nadat ze geschat hebben vertel ik trouwens wel altijd hoe oud ik echt ben,.

En ik word dus volgende maand 20.
pff, mij maakt t niet uit.

leeftijd, 24 gewicht 75 kilo lengte 1.87, pincode 6439.

ben niet zo geheimzinnig
Sloerie en Huppelkut, aangenaam!
Toen ik vroeger net 20 was loog ik wel eens 1 of 2 jaar naar beneden. Ik vond 20 zoooooo oud

Nu ben ik 30 en heb ik dat gelukkig niet meer. 30 jaar zijn is mooi , een mooi getal waar ik mij niet voor schaam
Zo ! En dan kunnen we nu weer allemaal normaal doen....
hm ik ben 36 en voel me 51
Ik ben 41 en als ik ze vraagt te schatten zitten ze er altijd onder...mooi zo.
quote:misschicken schreef op 14 augustus 2009 @ 08:44:

Ik ben 41 en als ik ze vraagt te schatten zitten ze er altijd onder...mooi zo.ik zeg: foto zien!!!!!
quote:Festen schreef op 14 augustus 2009 @ 09:01:

[...]

ik zeg: foto zien!!!!! Jij haaift niet he? Jammer joh!
ik zeg het ook maar ik vind het wel een vreemde vraag om zo te stellen, was het relevant dan ? ik vind van niet maar goed...

liefst geef ik geen antwoord, niet omdat ik het niet wil zeggen maar omdat niet iedereen dat zomaar hoeft te weten.

maar als iedereen antwoord antwoord ik ook, ze weten immers niet waarom ik het niet zou zeggen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven