Leren fotograferen

25-01-2021 09:21 29 berichten
Ik heb mezelf een camera cadeau gedaan, vanmiddag komt deze binnen. Heel tof om mee te beginnen, maar ik ben me er wel van bewust dat ik dus helemaal niks weet over fotograferen en camera instellingen (gelukkig zit er ook een auto functie op).

Heeft iemand een tip voor een goede bron om de basis wat te leren? Een fotografiecursus/groep zit er nu even niet in met corona + mijn wisselende belastbaarheid. Er is genoeg te vinden, maar ik weet niet zo goed waar te beginnen.

Iemand een tip voor goede boeken, youtubekanalen, websites etc? Skillshare, Fotograferen voor dummies? Zoiets?

Ik heb overigens een systeemcamera gekocht met basic lens. (Canon EOS M50 met 15-45mm IS STM). Ik wil hier eerst wat mee experimenteren voordat ik andere lenzen ga kopen. Ik vind het vooral leuk foto's te maken van de natuur, landschappen, vogels in de tuin, maar ook dichtbij (insecten, bloemen). Ik dacht dus op een gegeven moment ook een macro lens en misschien een telelens nodig te hebben. Maar eerst hier maar eens mee aan de slag!
Bedankt voor de tips! Het technische schrikt me zeker niet af, ik heb juist heel veel zin om het te leren en te ontdekken!

Wel jammer dat het de komende dagen zoveel regent :(

(En ja, de kat lag stil, dat had ik in mijn voordeel denk ik :hihi: )
Voordeel van het digitale tijdperk is dat experimenteren geen kosten met zich meebrengt in de vorm van fotorolletjes.
Als ik mijn camera van de automatische stand afhaal wordt het meestal M-stand.

Een lensbal is ook grappigAfbeelding
Alle reacties Link kopieren
Watervrouw333 schreef:
26-01-2021 10:49
Voordeel van het digitale tijdperk is dat experimenteren geen kosten met zich meebrengt in de vorm van fotorolletjes.
Als ik mijn camera van de automatische stand afhaal wordt het meestal M-stand.

Een lensbal is ook grappig
afbeelding
Gewoon een grote knikker. ;-D
¡Apagando las luces!
Zal eens gaan kijken of ik lokaal online knikkers kan vinden :idea: . Een geelkleurige was niet zo'n succes, maar op zich wel grappig experiment.

*Tips zijn welkom, liefst een keten ipv een webshop

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven