logisch ritme?
dinsdag 30 december 2014 om 11:00
Ik heb misschien een stomme vraag: mijn man heeft sinds deze maand 10 nachtdiensten per maand, maar met hele onlogische tijden (in mijn ogen dan) Hij begint om 2 u 's nachts en is overdag tussen 10 en 12 ergens weer thuis. Wat is nou een logische tijd om te gaan slapen? Direct bij thuiskomst en dan tot een uur of 10 's avonds? Of juist heel vroeg naar bed en dan slapen tot hij moet werken?
Iemand tips?
Iemand tips?
dinsdag 30 december 2014 om 11:46
Ik denk dat je je dag op eenzelfde manier moet indelen. Als je normaal van je werk komt, ga je ook niet meteen naar bed. Ik zou (maar ik heb geen ervaring met nachtdiensten) gewoon ongeveer 8 uur slaap aanhouden en voor de rest inplannen wat je normaal ook zou doen. Het zal ook wel een kwestie zijn van wennen.
Find people who will make you better (M. Obama)
dinsdag 30 december 2014 om 11:50
Ik zou ervoor zorgen dat ik zoveel mogelijk wakker ben als het licht is en slaap als het donker is. Dus niet overdag de hele dag slapen.
In zijn geval zou ik dus voor het werk gaan slapen.
Overigens kun je best direct naar bed als je thuiskomt van werk. Ik heb lang tot 02.00 gewerkt en heb mezelf gewoon aangewend om meteen naar bed te gaan thuis. Tijdens de autorit naar huis stelde ik me daar al op in. Als ik wakker bleef en pas om een uur of 4 ging slapen kreeg ik daar last van.
In zijn geval zou ik dus voor het werk gaan slapen.
Overigens kun je best direct naar bed als je thuiskomt van werk. Ik heb lang tot 02.00 gewerkt en heb mezelf gewoon aangewend om meteen naar bed te gaan thuis. Tijdens de autorit naar huis stelde ik me daar al op in. Als ik wakker bleef en pas om een uur of 4 ging slapen kreeg ik daar last van.
.
dinsdag 30 december 2014 om 12:20
Met die tijden zou ik het denk ik het fijnst vinden om bij thuiskomst nog even wakker te blijven en tegen een uur of 16.00 te gaan slapen en tussen 0.00 en 1.00 weer op te staan (afhankelijk van hoeveel reistijd je moet afleggen).
Als ik direct zou gaan slapen dan zou ik om een uur of 20.00 weer wakker zijn maar te moe voor nog een shift van 20.00 uur s avonds tot 12.00 de volgende dag.
Maar ik slaap in de vroege avond wel beter dan in de nacht of vroege ochtend eigenlijk.
Als ik direct zou gaan slapen dan zou ik om een uur of 20.00 weer wakker zijn maar te moe voor nog een shift van 20.00 uur s avonds tot 12.00 de volgende dag.
Maar ik slaap in de vroege avond wel beter dan in de nacht of vroege ochtend eigenlijk.
dinsdag 30 december 2014 om 12:38
Mijn man werkt ook wel eens op die uren. Als hij dan een nacht werkt, gaat hij bij thuiskomst 2-3 uurtjes slapen, staat op, maakt er een soort ochtend van (koffie, krant), rommelt wat in huis, tuin en hobby, gaat tegen achten naar bed en slaapt dan tot half één. Op die manier heeft hij voldoende slaap en houdt toch een beetje een normaal ritme qua eten en slapen.
dinsdag 30 december 2014 om 12:46
quote:michelleobama schreef op 30 december 2014 @ 11:46:
Ik denk dat je je dag op eenzelfde manier moet indelen. Als je normaal van je werk komt, ga je ook niet meteen naar bed. Ik zou (maar ik heb geen ervaring met nachtdiensten) gewoon ongeveer 8 uur slaap aanhouden en voor de rest inplannen wat je normaal ook zou doen. Het zal ook wel een kwestie zijn van wennen.Zo zou ik het ook doen. Mijn man heeft nachtdiensten gedraaid, kwam dan om 08.00 uur thuis, ging om 13.00 uur slapen en stond dan rond 20.30 uur weer op. Beviel hem het beste. En inderdaad, normaal gesproken ga je ook niet meteen naar bed als je uit je werk komt. Je hebt toch even tijd nodig om te ontspannen, de werkdag te verwerken, enz. Tenminste, zo zie ik het. Denk ook dat ik niet eens zou kunnen slapen als ik direct na thuiskomst mijn bed in dook. En eerlijk gezegd heb ik liever een paar uurtjes ontspanning ná een werkdag dan voordat ik moet beginnen, dan zou ik eigenlijk niet veel zin hebben iets te gaan doen "want ik moet tóch zo naar mijn werk". Maar dat kan voor iedereen anders zijn, gewoon je eigen ritme vinden waar je je lekker bij voelt, lijkt me.
Ik denk dat je je dag op eenzelfde manier moet indelen. Als je normaal van je werk komt, ga je ook niet meteen naar bed. Ik zou (maar ik heb geen ervaring met nachtdiensten) gewoon ongeveer 8 uur slaap aanhouden en voor de rest inplannen wat je normaal ook zou doen. Het zal ook wel een kwestie zijn van wennen.Zo zou ik het ook doen. Mijn man heeft nachtdiensten gedraaid, kwam dan om 08.00 uur thuis, ging om 13.00 uur slapen en stond dan rond 20.30 uur weer op. Beviel hem het beste. En inderdaad, normaal gesproken ga je ook niet meteen naar bed als je uit je werk komt. Je hebt toch even tijd nodig om te ontspannen, de werkdag te verwerken, enz. Tenminste, zo zie ik het. Denk ook dat ik niet eens zou kunnen slapen als ik direct na thuiskomst mijn bed in dook. En eerlijk gezegd heb ik liever een paar uurtjes ontspanning ná een werkdag dan voordat ik moet beginnen, dan zou ik eigenlijk niet veel zin hebben iets te gaan doen "want ik moet tóch zo naar mijn werk". Maar dat kan voor iedereen anders zijn, gewoon je eigen ritme vinden waar je je lekker bij voelt, lijkt me.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!