logisch ritme?
dinsdag 30 december 2014 om 11:00
Ik heb misschien een stomme vraag: mijn man heeft sinds deze maand 10 nachtdiensten per maand, maar met hele onlogische tijden (in mijn ogen dan) Hij begint om 2 u 's nachts en is overdag tussen 10 en 12 ergens weer thuis. Wat is nou een logische tijd om te gaan slapen? Direct bij thuiskomst en dan tot een uur of 10 's avonds? Of juist heel vroeg naar bed en dan slapen tot hij moet werken?
Iemand tips?
Iemand tips?
dinsdag 30 december 2014 om 11:46
Ik denk dat je je dag op eenzelfde manier moet indelen. Als je normaal van je werk komt, ga je ook niet meteen naar bed. Ik zou (maar ik heb geen ervaring met nachtdiensten) gewoon ongeveer 8 uur slaap aanhouden en voor de rest inplannen wat je normaal ook zou doen. Het zal ook wel een kwestie zijn van wennen.
Find people who will make you better (M. Obama)
dinsdag 30 december 2014 om 11:50
Ik zou ervoor zorgen dat ik zoveel mogelijk wakker ben als het licht is en slaap als het donker is. Dus niet overdag de hele dag slapen.
In zijn geval zou ik dus voor het werk gaan slapen.
Overigens kun je best direct naar bed als je thuiskomt van werk. Ik heb lang tot 02.00 gewerkt en heb mezelf gewoon aangewend om meteen naar bed te gaan thuis. Tijdens de autorit naar huis stelde ik me daar al op in. Als ik wakker bleef en pas om een uur of 4 ging slapen kreeg ik daar last van.
In zijn geval zou ik dus voor het werk gaan slapen.
Overigens kun je best direct naar bed als je thuiskomt van werk. Ik heb lang tot 02.00 gewerkt en heb mezelf gewoon aangewend om meteen naar bed te gaan thuis. Tijdens de autorit naar huis stelde ik me daar al op in. Als ik wakker bleef en pas om een uur of 4 ging slapen kreeg ik daar last van.
.
dinsdag 30 december 2014 om 12:20
Met die tijden zou ik het denk ik het fijnst vinden om bij thuiskomst nog even wakker te blijven en tegen een uur of 16.00 te gaan slapen en tussen 0.00 en 1.00 weer op te staan (afhankelijk van hoeveel reistijd je moet afleggen).