lont voor kaars

17-11-2011 18:29 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb oude kaarsen opgespaard en wil die nu smelten om nieuwe kaarsen te maken. Echter heb ik een probleem, want ik weet niet waar ik lonten kan kopen. En geen kaars zonder lont natuurlijk!

Weet iemand waar je die kan kopen? Hobby winkel lijkt me op zich, maar die weet ik niet in buurt te zitten (Leiden). Andere suggesties?
Een kaarsenwinkel?
Denk dat je die ook gewoon online kunt bestellen. Google is your best friend.
Mijn moeder deed dat vroeger ook ,als ze op msn komt zo zal ik eens vragen waar ze de hare haalde
Bij de pipo, das een hobbywinkel! Even googelen waar die in leiden zit. Anders zou ik het ook niet weten...
Als je niets in de buurt kunt vinden dan gewoon online bestellen.

Hier bijvoorbeeld.
ik weet dat leander in breda ze heeft per meter (ze sturen ook op..! ik weet namelijk dat ze niet in de webshop staan maar ik bel altijd even en dan kunnen ze dus gewoon sturen...)

Volgens mij is het verder lastig te krijgen..

Ik heb gister een hele boek kaarsjes in blik gemaakt (lege conserven blikjes op gespaard en die gevuld.)

Trouwens oppassen dat je niet van dat dikke lont hebt, dan gaan je kaarsen fakkelen, ik had die bij pipoos gehaald.. DRAMA! die van eerder genoemde zaak zijn prima!)

succes, en ik ben benieuwd!
Of hier..
Of bij LTC Leiden in de W. Barentzstraat in Leiden.

Het lijkt me eigenlijk redelijk makkelijk verkrijgbaar.
Ik maak mijn restkaarsen met behulp van Chipsbussen en gebruik een gewone dinerkaars als lont.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Mijn moeder haalde het blijkbaar gewoon bij de hobbywinkel...
ow die chipsbussen is een goeie! Krijg je wel grote dikke kaarsen natuurlijk!
Bedankt voor de tips!! Hier kan ik wel wat mee...
quote:misstoesy schreef op 17 november 2011 @ 20:17:

ow die chipsbussen is een goeie! Krijg je wel grote dikke kaarsen natuurlijk!JA, leuk laagje voor laagje gieten tot je het eind van de lontkaars hebt bereikt. Om de kaarsen makkelijk uit d ebus te krijgen spuit ik de bus van te voren in met bakspray, waardoor ik meerdere kaarsen met 1 bus kan maken. Beetje artistiek omgaan met de kleuren en hier en daar wat mengen en je maakt d emooiste kaarsen. Hier zitten vrienden te springen om hun sinterklaas danwel kerstkado's (kaarsen dus). Ze branden prima, en zijn dus gratis. EN het is leuk om te doen ook.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Let wel op dat je de juiste lontdikte bij het juiste kaarsformaat kiest. Anders heb je heel snel last van roetvorming in je huis. Zoek ergens een kaarsenmakerij in de buurt. Die chipsbussen zijn inderdaad heel handig, die gebruikten wij ook altijd. (heb in zo'n makerij gewerkt)

Veel succes zoooo leuk om te maken!

*Nog een tip om de lont recht in de kaars te krijgen: Maak een rubbertje en steek je scherpe naald met lont er doorheen. Dan door die chipsbus z'n onderkant (in het midden) Het rubbertje zorg er dan voor dat er geen vet uit de bus lekt. Vervolgens maak je een knoop boven de opening van de bus en steek de naald, net onder die knoop, door de lont heen. Als je dan de naald bovenop de bus laat rusten, kun je de lont aan de onderkant nog een beetje strakker trekken en aanschuiven met dat rubbertje. Dan zit de lont strak, stevig en in het midden!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven