Man flu

15-11-2014 21:34 140 berichten
Alle reacties Link kopieren
Is het nou echt zo erg om als man ziek te zijn? Hij is al een week aan het sukkelen, niet eens echt doodziek in bed, maar ziekjes op de bank. Eten kan wel gewoon, maar huishoudelijke taken, dan voelt hij zich ineens slecht

Hij komt alleen de dag door met paracetamol en dutjes.

Ben ik nou zo verschrikkelijk kil en niet meelevend of is het aanstelleritis. Ik ga vaak genoeg met paracetamol op werken en de kinderen ophalen.

Of bestaat de man flu echt?
Alle reacties Link kopieren
Ik klaag inderdaad wel eens, maar meestal pas als ik het echt niet meer volhoud. Je weet niet half welk geklaag ik allemaal inhoud



En ik denk eigenlijk dat dat voor de meeste mensen geldt. Aan de andere kant, hebben we wel een klaagcultuur, als het gaat over overheid, weer of de buurman/vrouw/hond/puber.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
quote:Mevrouw75 schreef op 16 november 2014 @ 11:43:

[...]





Je moet wel de juiste vrouwen daten natuurlijk.Ja daar heb je gelijk in
I'm a long long way from home
quote:Saphira schreef op 16 november 2014 @ 11:17:

Hier in huis onderscheiden we twee zorgen zien: griep/hoge koorts of flinke verkoudheid, buik griep of zo met goeie verhoging. Die eerste soort heb ik gelukkig al sinds mijn pubertijd niet meer gehad en vriend in ruim 10 jaar tijd misschien 1 of 2 keer. Toen lag ie dus ook op bed, kon niets en wilde vooral met rust gelaten worden. Die tweede variant komt eens per 1 of 2 jaar een keer voor bij ons beiden. Ik ga dan altijd stug naar mijn werk om vervolgens 's avonds en in het weekend niet meer waard te zijn, vriend deed dat ook altijd maar is sinds een paar jaar zover dat hij zich dan ook ziek meldt als het echt niet gaat en hij zijn vervanging goed kan regelen. Voor ons beiden geldt dat we ons in zo'n geval lamlendig voelen, uiteraard zouden we nog wel een vaatwasser kunnen uitruimen, maar gewoon op de bank hangen met een dekentje is fijner. En dat gunnen we elkaar dan ook gewoon, inclusief wat vertroetelen. Sterker nog, ik smelt altijd volledig weg bij hoe aandoenlijk mijn vriend dan is en hoe dankbaar hij mijn vertroetel dan ook aanneemt. Dat hij zich dan klote voelt is rot, maar dat ik met kippensoepjes en het brengen van dekentjes nog iets kan betekenen is fijn. En huishouden doe ik dan wel even, andersom doet hij dat ook gewoon als ik niet lekker ben. We zijn er niet om het elkaar bij belabberd voelen nog lastiger te maken met het stellen van hoge eisen.

En ja, een jaar of twee terug zaten we in de situatie dat we beiden met flinke verhoging een weekend op de bank lagen. Toen gebeurde het huishouden dus gewoon niet en aten we uit de vriezer of lieten we iets komen. De week erop hebben we dat samen gewoon weer ingelopen.Buikgriep heb jij bij de tweede variant staan? Dat is dan een mild buikgriepje... Ik heb het helaas een paar keer gehad en dan hang ik minstens een dag kotsend (enzo) boven de plee (als ik daar al kan komen) en ben de dagen daarna niets waard. Naar werk gaan is echt geen optie dan hoor. En lekker op de bank met een dekentje ook niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:Sensy12 schreef op 16 november 2014 @ 11:48:

Of je nu man of vrouw bent, klagen is gewoon zo niet sexy.



Nee, maar als mijn vent zich belabberd voelt, het snot met liters zijn neus uitloopt en hij een lekkere gloeiende koortskop van de verhoging geeft, dan gaat niet klagen er ook niet voor zorgen dat ik hem ineens wil bespringen, dus wat mij betreft mag hij dan lekker een eind weg klagen.

Misschien dat dat er ook achterzit: flink klagen, want voordat je het weet vindt je partner je nog wel sexy en moet je niet alleen de vaatwasser leeg ruimen, maar daarna ook nog flink aan de bak in bed?
quote:Snoesje666 schreef op 16 november 2014 @ 11:24:

Ik ben een beul. Vast niet maar ik vind je wel een beetje onredelijk. Waarom mag een ziek kind niet op een tablet (bijvoorbeeld)? Je hoeft toch niet superfit te zijn om een beetje naar zo'n ding te staren?!
Alle reacties Link kopieren
Een ziek kind mag zich best vermaken. Denk dat ergens nog plezier uithalen terwijl je ziek bent, je herstel bespoedigt dan ziek zijn en je ziek MOETEN gedragen. Alsof ziek zijn betekent dat je geen plezier mag/kan hebben. Rare gedachtekronkel.
Alle reacties Link kopieren
Snoesje, geeft jouw man eerst nog een poot voor ie braaf in bed gaat liggen? Of moet ie opzitten?
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
Mijn man heeft 1x per jaar griep, ligt 3 dagen bed, ijlt en gloeit van de koorts. Verder is het een bikkel en gaat maar door tot ik hem een time out geef. (met hernia naar USA willen vliegen om te werken)

Ik verzorg hem als hij ziek is en hij mij.
Alle reacties Link kopieren
Dat is juist vaak het punt. Als hij echt ziek is verzorg ik hem uiteraard, maar kriebelhoest en verkouden is een ander verhaal.

Voor de meeste mannen ( niet alle!) is het ziekmelden op het werk en vervolgens in bed kruipen. Voor de meeste moeders is het ziekmelden en dan toch nog thuis zodra het kan wat klusjes doen.
Alle reacties Link kopieren
quote:blommit schreef op 15 november 2014 @ 22:15:Mannen zijn überhaupt veel lichamelijker in hun beleving. Seks en eten, daar draaien hun emoties om.Je vergeet drinken.
volg je verstand, gebruik je gevoel
Ik snap dat nooit, die mythe dat mannen zich zo aanstellen als ze ziek zijn. Ik herken het niet. Mijn vader werkte tot hij er bij neer viel. Ik kan me nog herinneren dat hij eens ziek naar huis kwam, thuis moest spugen en daarna gewoon weer terug naar zijn werk ging 'want hij was toch weer beter nu?'



Mijn vriend is precies zo als mijn vader. Al is mijn vriend wel vaak ziek, die neemt nogal snel dingen over van anderen. Hij is dus bijna altijd verkouden en moet heel vaak spugen.
Alle reacties Link kopieren
Ik herken het ook niet. Ikzelf ben de klager hier, maar ik oogst er slechts meesmuilende lachjes mee en af en toe wat praktische hulp, zoals het aanbieden van een paracetamol.

Man roept altijd dat het niks voorstelt, ook als hij met infuus en al het ziekenhuisbed uitdrijft van het zweet.
Alle reacties Link kopieren
quote:gemini2009 schreef op 16 november 2014 @ 17:44:

Dat is juist vaak het punt. Als hij echt ziek is verzorg ik hem uiteraard, maar kriebelhoest en verkouden is een ander verhaal.

Voor de meeste mannen ( niet alle!) is het ziekmelden op het werk en vervolgens in bed kruipen. Voor de meeste moeders is het ziekmelden en dan toch nog thuis zodra het kan wat klusjes doen.Dat doen die moeders toch echt zelf. Dat de man de tijd neemt om ziek te zijn moet je hem niet kwalijk nemen, je moet het goede voorbeeld volgen!
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Collega's die alle virussen en bacteriën lekker rond komen proesten zorgen voor een goede weerstand bij de rest, dan bouw je een mooi arsenaal aan antistoffen op. Heb je weer geen griepspuit meer nodig.
quote:parbleumondieu schreef op 16 november 2014 @ 19:50:

Collega's die alle virussen en bacteriën lekker rond komen proesten zorgen voor een goede weerstand bij de rest, dan bouw je een mooi arsenaal aan antistoffen op. Heb je weer geen griepspuit meer nodig.Daar heb ik een kind voor

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven