Meld het de mods

08-07-2020 12:47 1442 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Dit wordt ons nieuwe meld systeem. Hier kun je overtredingen melden zoals we voorheen de stafjes gebruikten. Uiteraard kun je ook nog gewoon staffen en mailen.


Bij voorkeur melden met een linkje naar het topic met het tijdstip en de Nick.

Of melden dat je gestaft hebt in topic x.


We zullen melden als we er naar gaan kijken/gekeken hebben, dan zijn er een paar opties;

Je ziet dat er actie is ondernomen in het topic.
Bijvoorbeeld een topic waarschuwing, de posting is gewist/aangepast of er is een ban uitgedeeld.

We melden dat we het aan overleggen zijn.

We vinden actie (op dat moment) niet noodzakelijk.

Wanneer je vragen of opmerkingen hebt, kun je hiervoor in het Vraag het de modstopic terecht.

Met vriendelijke groet,

Het moderator team.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 13-01-2021 15:29
24.86% gewijzigd
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Alle reacties Link kopieren
Abyss schreef:
08-07-2020 16:15
Ja jij doet nu letterlijk aan napraat.
Ik hou d’r van.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
a. Onnodig quoten/OP wissen, eerste keer wissen met tekst in verander vak dat het niet mag, de keer erna een waarschuwing en daarna een ban.

Dus iemand mag 3 keer een OP wissen voordat die een ban krijgt? Dat lijkt me nogal mild. Waarom niet meteen een 24 uur ban zodat die TO weet hoe vervelend zijn/haar gedrag is. (En laten we wel wezen, 1 dag is ook weer niet zo lang)
Alle reacties Link kopieren
Wilhetnietweten schreef:
08-07-2020 16:18
We hebben nu wel ineens heel veel mogelijkheden om met de mods te communiceren! Vroeger was het: stuur maar een mail naar geenantwoord@viva.nl
Toch een vraagje: welk topic gebruiken we nu precies waarvoor? Je hebt nu ‘vraag het de mods’, ‘meld het de mods’ en het CM. Lijkt me dat er nogal wat overlap is. Misschien kan daar nog wat meer onderscheid in worden gemaakt? Zodat helder is welk topic waarvoor is?
Ik ga een poging doen het te verduidelijken.

Het cm topic, daar kun je verzoekjes doen zoals het sluiten van een topic, aanpassen van een titel en problemen met bijv reclame te melden.

Vraag het de mods is in eerste instantie opgezet voor feedback en vragen over het beleid, discussies over het beleid, tips voor ons, en om met ons te kunnen communiceren. Deze blijft ook open om feedback te geven, vragen te stellen en tips te geven.

Dit topic is bedoeld om meldingen te doen die normaal via een stafje worden gedaan, bannen te bespreken en vragen over het ban beleid.

Er is dus inderdaad wat overloop in de diverse topics, we laten ze voorlopig nog even samen doorlopen om te zien wat het handigste is. We vrezen namelijk dat het nogal onoverzichtelijk wordt als alles in één topic besproken wordt. Maar wellicht blijkt volgende maand dat één topic toch een betere optie is, dan zullen we alles samenvoegen.
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Pure nieuwsgierigheid, maar hoe gaan jullie om met forummers die as we speak een ban aan het uitzitten zijn, die langer duurt dan de afkoelbans die er nu voor gegeven zouden worden? Dus met week of maandban?
Abyss schreef:
08-07-2020 16:10
Moreina heb je het topic zelf ook gelezen? je hebt het over dat mensen elkaar in dat topic opjutten tegen coronabeleid.
Volgens mij is daar geen sprake van. Sterker nog, zo'n 90% staat recht tegenover de OP in dat topic als het niet meer is.

Bijna iedereen verdedigt juist het beleid.

En dan nog vind ik dat zo'n topic prima is, en discussie er mag zijn. Dat er geen topics mogen komen die kritisch zijn op Nederlands beleid of een wet of maatregel, en daar een discussie over openen. Dat zou voor mij ver gaan. Een forum is er toch om het erover te hebben. Censureren helpt daar niet bij.

Ik zie in dat topic niet echt andere discussies ontstaan dan in het algemene corona topic. Die kan je dan ook dan verwijderen want daar zitten de dezelfde mensen tegenover elkaar. Als er echt sprake van opjutten is door een groep die zich verzamelt heeft in dat topic en tot opstand oproept dan zeg ik misschien ja.. Maar gelukkig is dat niet het geval volgens mij.

maar goed.. mijn two cents.
Ben wel benieuwd hoe de Mods hierin staan.
Bepaald gedachtegoed is gewoon onwenselijk om daarmee te schermen zeker in het geval van een wereldwijde gezondheidscrisis waarbij we een hele hoop te verliezen hebben, mochten mensen massaal besluiten om hun eigen plan te trekken en de maatregelen aan de laars te lappen vanwege opruiende videos en teksten wat er allemaal rond circuleert op het internet. Vergeet ook niet dat er een hoop stille meelezers zijn die zo een topic lezen en het voor waarheid aannemen of op zijn minst op een dwaalspoor worden gezet erdoor.
Tel daarbij op, alle andere sociale platformen waar we momenteel dood worden gegooid met soortgelijk geroeptoeter en het wordt steeds aannemelijk dat mensen het daadwerkelijk ook gaan geloven.

Wantrouwen en achterdocht is sowieso al steeds meer aan het groeien onder de samenleving is mijn observatie, dergelijke topics dragen daar alleen maar aan bij en dat kunnen we ons momenteel niet permitteren.
Van Youtube weet ik bijvoorbeeld dat er videos worden weggehaald waarin desinformatie wordt verspreid, opgeroepen of aangestuurd wordt op het negeren van de maatregelen etc dus waarom hier ook niet.

Onderschat de kracht van (sociale) platformen niet.


Maar ik laat het verder bij de smodjes.

Weet überhaupt niet of het de bedoeling is om de discussie hier aan te gaan omtrent verzoekjes/meldingen.
Alle reacties Link kopieren
Marée schreef:
08-07-2020 17:30
Pure nieuwsgierigheid, maar hoe gaan jullie om met forummers die as we speak een ban aan het uitzitten zijn, die langer duurt dan de afkoelbans die er nu voor gegeven zouden worden? Dus met week of maandban?
Die hebben helaas pech, bannen die nu nog lopen, blijven gewoon van kracht.
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Moreina schreef:
08-07-2020 17:54
Bepaald gedachtegoed is gewoon onwenselijk om daarmee te schermen zeker in het geval van een wereldwijde gezondheidscrisis waarbij we een hele hoop te verliezen hebben, mochten mensen massaal besluiten om hun eigen plan te trekken en de maatregelen aan de laars te lappen vanwege opruiende videos en teksten wat er allemaal rond circuleert op het internet. Vergeet ook niet dat er een hoop stille meelezers zijn die zo een topic lezen en het voor waarheid aannemen of op zijn minst op een dwaalspoor worden gezet erdoor.
Tel daarbij op, alle andere sociale platformen waar we momenteel dood worden gegooid met soortgelijk geroeptoeter en het wordt steeds aannemelijk dat mensen het daadwerkelijk ook gaan geloven.

Wantrouwen en achterdocht is sowieso al steeds meer aan het groeien onder de samenleving is mijn observatie, dergelijke topics dragen daar alleen maar aan bij en dat kunnen we ons momenteel niet permitteren.
Van Youtube weet ik bijvoorbeeld dat er videos worden weggehaald waarin desinformatie wordt verspreid, opgeroepen of aangestuurd wordt op het negeren van de maatregelen etc dus waarom hier ook niet.

Onderschat de kracht van (sociale) platformen niet.


Maar ik laat het verder bij de smodjes.

Weet überhaupt niet of het de bedoeling is om de discussie hier aan te gaan omtrent verzoekjes/meldingen.
Maar goed, om jouw standpunt in de discussie dan neer te zetten als wenselijk en een andere mening als onwenselijk neer te zetten. Dat is natuurlijk niet fair.

Jij vindt dat en velen vinden dat ook. Maar er is ook een groep die misschien zegt dat bepaalde maatregelen meer kwaad doen dan goeds, ook voor de wereldwijde gezondheid. Denk maar aan berichten dat in Afrika straks misschien wel 250 miljoen mensen in hongersnood gaan verkeren.

dat zijn allemaal standpunten. Daar ben jij het niet mee eens. "want dat zou toch wel gebeuren", of "dat ligt niet aan de maatregelen" etc etc. ik noem wat random meningen. Maar dat is juist een disscussie. Je kunt geen topics gaan verbieden omdat jij het niet zo ziet.

Wel vind ik dat je niet een topic moet toestaan waar, door een hele groep, actief wordt opgeroepen om beleid te negeren van de overheid.
Maar zoals ik zeg, zie ik dat totaal niet terug in het topic zelf.. De meesten zijn juist voor het beleid.

Ook is er een verschil tussen het met een beleid niet eens zijn en het roepen we zouden hier moeten tegen demonstreren, of actie moeten voeren. Volgens mij mag dit gewoon. Je mag een mening hebben en je mag ook demonstreren.

Het oproepen tot het niet volgen van het beleid is dan weer wat anders.
Iemand heeft het ezeltjes topic gestaft. Het is geen onderzoek hoor!
Hopelijk mag het topic blijven :heart:
Niq schreef:
08-07-2020 19:45
Iemand heeft het ezeltjes topic gestaft. Het is geen onderzoek hoor!
Hopelijk mag het topic blijven :heart:
dat is het natuurlijk wel
maar voorlopig is het ook entertainment
Alle reacties Link kopieren
Niq schreef:
08-07-2020 19:45
Iemand heeft het ezeltjes topic gestaft. Het is geen onderzoek hoor!
Hopelijk mag het topic blijven :heart:
Is er een ezeltjestopic? Waar? Dat wil ik lezen!

Edit: gevonden!

Serieus, waarom staft iemand dat nou?
doornroosje9 wijzigde dit bericht op 08-07-2020 19:49
10.98% gewijzigd
Life is short. Eat dessert first.
Niq schreef:
08-07-2020 19:45
Iemand heeft het ezeltjes topic gestaft. Het is geen onderzoek hoor!
Hopelijk mag het topic blijven :heart:
Natuurlijk is het wel een onderzoek (naar afzetmarkt).
Nou ja maakt mij het uit, vind het gewoon stom van VA, want ik neem gewoon aan dat zij stafte.
Niq schreef:
08-07-2020 19:45
Iemand heeft het ezeltjes topic gestaft. Het is geen onderzoek hoor!
Hopelijk mag het topic blijven :heart:
Hoe zie je of iets gestaft is?
doornroosje9 schreef:
08-07-2020 19:48
Is er een ezeltjestopic? Waar? Dat wil ik lezen!

Edit: gevonden!

Serieus, waarom staft iemand dat nou?
omdat het zielig is voor de ezels
Alle reacties Link kopieren
Abyss schreef:
08-07-2020 20:38
Hoe zie je of iets gestaft is?
Door te klikken op het stafje.

Als het niet gestaft is dan kan je iets typen en je melding maken.
Anders staat er: ''Dit bericht is al gemeld''.
Alle reacties Link kopieren
Abyss schreef:
08-07-2020 20:38
Hoe zie je of iets gestaft is?
Om te zien of een post gestaft is 'probeer' je het te staffen (klik op het stafje). Alleen als het gestaft is zie je een melding dat de post al gestaft is.
En wat als het nou niet gestaft is. Dan heb je het bij deze dus gestaft?
Of moet het nog bevestigd worden.. en kun je cancelen

En nog interessanter. Mensen lopen dus topics af, om op stafjes te klikken om te kijken of het gestaft is?

zou dit topic gestaft zijn?

edit: oh dat ging mis, nu heb ik het gestaft.

Sorry mod. was een foutje..
Alle reacties Link kopieren
Abyss schreef:
08-07-2020 20:45
En wat als het nou niet gestaft is. Dan heb je het bij deze dus gestaft?
Of moet het nog bevestigd worden.. en kun je cancelen
Je 'moet' een stafje versturen. Je klikt op het stafje, typt een reden voor de staf (of niet) en klik dan op verstuur. Voor het versturen kan je nog 'cancelen' (niet staffen).
madamzonderm schreef:
08-07-2020 20:47
Je moet een stafje bevestigen. Je klikt op het stafje, typt een reden voor de staf (of niet) en klik dan op verstuur. Voor het versturen kan je nog 'cancelen' (niet staffen).
Ik ben er nu achter hoe het werkt.. Zoals je ziet is dit topic nu gestaft.
Maar nogmaals bedoelde het niet.

Mod topic staffen lijkt mij ook niet zo succesvol

edit: Oh ik heb mijn eigen bericht in dit topic gestaft, niet het topic..
Weetje ik stop maar met dingen aanklikken.
anoniem_64900e86602d4 wijzigde dit bericht op 08-07-2020 20:52
12.53% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Abyss:

Afbeelding

Als je nog kan staffen.

Afbeelding

Als het gemeld is.
Abyss schreef:
08-07-2020 20:45
En nog interessanter. Mensen lopen dus topics af, om op stafjes te klikken om te kijken of het gestaft is?
Jij bent hier toch niet nieuw, al een jaar of 5 zie ik.

Maar als ik dus iemand zie schrijven dat een topic niet mag dan ga ik dat checken ja.
En dat kwam ik hier even melden in dit topic. (en in het bewuste topic)
anoniem_64c635cf8decf wijzigde dit bericht op 08-07-2020 20:54
10.08% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Niq schreef:
08-07-2020 20:52
Jij bent hier toch niet nieuw, al een jaar of 5 zie ik.

Maar als ik dus iemand zie schrijven dat een topic niet mag dan ga ik dat checken ja.
Niq, je kan loepen wanneer het eerste bericht gepost is.
Niq schreef:
08-07-2020 20:52
Jij bent hier toch niet nieuw, al een jaar of 5 zie ik.

Maar als ik dus iemand zie schrijven dat een topic niet mag dan ga ik dat checken ja.
Ik begrijp het. Ik zie nu hoe het gaat. Stafje drukken zie je het gelijk inderdaad. Wist ik niet.
Alle reacties Link kopieren
Abyss schreef:
08-07-2020 20:49
Ik ben er nu achter hoe het werkt.. Zoals je ziet is dit topic nu gestaft.
Maar nogmaals bedoelde het niet.

Mod topic staffen lijkt mij ook niet zo succesvol

edit: Oh ik heb mijn eigen bericht in dit topic gestaft, niet het topic..
Weetje ik stop maar met dingen aanklikken.
;-D

Nou ja, je weet het nu.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
chocolol schreef:
08-07-2020 16:20
Dus iemand mag 3 keer een OP wissen voordat die een ban krijgt? Dat lijkt me nogal mild. Waarom niet meteen een 24 uur ban zodat die TO weet hoe vervelend zijn/haar gedrag is. (En laten we wel wezen, 1 dag is ook weer niet zo lang)
Wat mij betreft moet iemand wel de kans krijgen om gedrag aan te passen. Maar wellicht dat we het nog aanpassen naar een waarschuwing en dan een ban.
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven