Meld het de mods

08-07-2020 12:47 1442 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Dit wordt ons nieuwe meld systeem. Hier kun je overtredingen melden zoals we voorheen de stafjes gebruikten. Uiteraard kun je ook nog gewoon staffen en mailen.


Bij voorkeur melden met een linkje naar het topic met het tijdstip en de Nick.

Of melden dat je gestaft hebt in topic x.


We zullen melden als we er naar gaan kijken/gekeken hebben, dan zijn er een paar opties;

Je ziet dat er actie is ondernomen in het topic.
Bijvoorbeeld een topic waarschuwing, de posting is gewist/aangepast of er is een ban uitgedeeld.

We melden dat we het aan overleggen zijn.

We vinden actie (op dat moment) niet noodzakelijk.

Wanneer je vragen of opmerkingen hebt, kun je hiervoor in het Vraag het de modstopic terecht.

Met vriendelijke groet,

Het moderator team.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 13-01-2021 15:29
24.86% gewijzigd
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Alle reacties Link kopieren
Niq schreef:
08-07-2020 19:45
Iemand heeft het ezeltjes topic gestaft. Het is geen onderzoek hoor!
Hopelijk mag het topic blijven :heart:
Ik heb naar het topic gekeken, van mij mag het nog even blijven staan.
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
:thumbsup:
Alle reacties Link kopieren
De OP is weg hier :(
relaties/bioscoop-date-tips/list_messages/465184
"Discussie is prima maar we houden het netjes. Je mag het niet met elkaar eens zijn maar we houden de algemene gedragsregels in acht. "


Beste mod, wat mij betreft staat er een ban op onjuist gebruik van de Nederlandse taal. So you are busted :)

Bovenstaand moet natuurlijk zijn:

"oneens zijn met elkaar".
ModeratorViva schreef:
08-07-2020 22:05
Wat mij betreft moet iemand wel de kans krijgen om gedrag aan te passen. Maar wellicht dat we het nog aanpassen naar een waarschuwing en dan een ban.
Mensen die de OP wissen zijn niet zelden eendagsvliegen. Die hebben één onderwerp en wissen de OP als de antwoorden hen niet aanstaan. Wellicht komen ze naderhand onder 'n nieuwe nick terug? Gewoon zorgen dat de OP niet meer gewist kan worden 30 minuten na plaatsing.
Alle reacties Link kopieren
madamzonderm schreef:
08-07-2020 22:47
De OP is weg hier :(
relaties/bioscoop-date-tips/list_messages/465184
Ik had er nog niet op gereageerd maar heb maatregelen genomen.
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
ModeratorViva schreef:
09-07-2020 10:43
Ik had er nog niet op gereageerd maar heb maatregelen genomen.
Maar dit is toch dubbel werk?
Wat voorheen makkelijk met alleen staffen af kon word nu hier nog een keer extra gemeld en de mod maakt hier weer een melding dat er actie is ondernomen terwijl dit ook in de openingspost is neer gezet.
Dit is extra werk voor de mods.
*2020* schreef:
09-07-2020 10:46
Maar dit is toch dubbel werk?
Wat voorheen makkelijk met alleen staffen af kon word nu hier nog een keer extra gemeld en de mod maakt hier weer een melding dat er actie is ondernomen terwijl dit ook in de openingspost is neer gezet.
Dit is extra werk voor de mods.
Iemand benoemt het hier in dit topic en de Mod antwoord netjes terug. Toch niet zo gek verder?
Denk als er alleen gestaft wordt, en vervolgens aangepast. Het hier niet vermeld wordt.
Alle reacties Link kopieren
*2020* schreef:
09-07-2020 10:46
Maar dit is toch dubbel werk?
Wat voorheen makkelijk met alleen staffen af kon word nu hier nog een keer extra gemeld en de mod maakt hier weer een melding dat er actie is ondernomen terwijl dit ook in de openingspost is neer gezet.
Dit is extra werk voor de mods.
Het melden hier is bedoeld om het geniepige anonieme staffen tegen te gaan. Althans, zo heb ik het begrepen. Natuurlijk is het staffen van een topic waarvan de openingspost is verwijderd, bij uitstek een geval waarbij dat melden eigenlijk niet nodig is. Maar je kunt natuurlijk niet het ene wel en het andere niet melden, dan wordt het allemaal te ingewikkeld. En we mogen, denk ik, blij zijn dat de mods bereid zijn tot dat extra werk, als dat de algehele sfeer hier ten goede komt.
Lekker blijven melden hier, dan kan je zien als ze daarna ook nog een topic komen melden uit 2019 waar de OP ook vandaag van gewist blijkt te zijn. Die waarschuwing kunnen ze dan tenminste achterwege laten.
Alle reacties Link kopieren
*2020* schreef:
09-07-2020 10:46
Maar dit is toch dubbel werk?
Wat voorheen makkelijk met alleen staffen af kon word nu hier nog een keer extra gemeld en de mod maakt hier weer een melding dat er actie is ondernomen terwijl dit ook in de openingspost is neer gezet.
Dit is extra werk voor de mods.
Daarbij voelt het een beetje als public shaming. Ik heb nu gemeld dat een OP wegwas en nu wordt er minstens een en wellicht minstens twee posts aan vuil gemaakt (een om te melden, een van de mod om te zeggen dat wat gedaan is). Kan me voorstellen dat het niet altijd 'prettig' is voor een TO als zo wordt benoemd in een topic dat die de OP weghaalde, zover ze dat lezen. Maar de afweging is nu in een topic zulke dingen te benoemen.
Alle reacties Link kopieren
Niq schreef:
09-07-2020 11:48
Lekker blijven melden hier, dan kan je zien als ze daarna ook nog een topic komen melden uit 2019 waar de OP ook vandaag van gewist blijkt te zijn. Die waarschuwing kunnen ze dan tenminste achterwege laten.
Als TO nog actief is en die niet wist dat OP's weghalen niet okay is volgens de regels. Als die het weet kan die het meenemen in de keus een topic te openen. Voor mij hoeft er geen zware consequentie te zijn op 1e keer OP leeghalen.
Of het topic is nog (erg) actief in 2020. Dan is toch het topic een beetje verziekt.
Alle reacties Link kopieren
madamzonderm schreef:
09-07-2020 12:13
Daarbij voelt het een beetje als public shaming. Ik heb nu gemeld dat een OP wegwas en nu wordt er minstens een en wellicht minstens twee posts aan vuil gemaakt (een om te melden, een van de mod om te zeggen dat wat gedaan is). Kan me voorstellen dat het niet altijd 'prettig' is voor een TO als zo wordt benoemd in een topic dat die de OP weghaalde, zover ze dat lezen. Maar de afweging is nu in een topic zulke dingen te benoemen.
Het hoeft ook niet prettig te zijn voor een TO. Het mag gewoon niet.
Life is short. Eat dessert first.
Mij boeit het niet.
Op naar de volgende melding.
Ik vind: viewtopic.php?f=9&t=465193&p=31620181&s ... #p31620181

Nogal een racistische en stigmatiserende opmerking voor iemand die nog maar net terug is van een maandban voor racistisch en stigmatiserend opmerkingen.
Alle reacties Link kopieren
-Shifty- schreef:
09-07-2020 13:08
Ik vind: viewtopic.php?f=9&t=465193&p=31620181&s ... #p31620181

Nogal een racistische en stigmatiserende opmerking voor iemand die nog maar net terug is van een maandban voor racistisch en stigmatiserend opmerkingen.
Stel je niet zo aan, racistisch is het totaal niet, wellicht stigmatiserend maar dat doet iedereen en dat is nog steeds niet bij wet verboden.
Alles komt goed, alleen de rest niet
yasmijn schreef:
09-07-2020 13:24
Stel je niet zo aan, racistisch is het totaal niet, wellicht stigmatiserend maar dat doet iedereen en dat is nog steeds niet bij wet verboden.
Eens!
madamzonderm schreef:
09-07-2020 12:13
Daarbij voelt het een beetje als public shaming.

Wat een onzin.
Alle reacties Link kopieren
Peixe schreef:
09-07-2020 13:26
Wat een onzin.
Indeed :proud:
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
Het moet niet veel gekker worden als stigmatiseren ook niet meer mag.

Ik wed, Shifty, dat jij mij ook een stigmaatje opplakt. Dat forumfossiel die constant roept dat vroeger alles beter was, een plaat die blijft hangen. Zo'n lekker ouderwetse elpee, weet je wel. Met groeven en krassen.
Alles komt goed, alleen de rest niet
Ook mee eens. Vond het een gemene nare opmerking.. Ik denk dat hij een manier van schrijven heeft dat nogal snel irriteert. Zo'n opmerking kon hij ook verwoorden als. " kijk eens naar alle succesvolle donkere mensen in Nederland, dus Nederland is niet zo racistisch ".

Kun je het niet mee eens zijn natuurlijk. Lijkt mij ook erg kort boor de bocht, zo'n gedachte.

Maar om gelijk het woord racistische opmerking eraan toe te schrijven gaat wat mij betreft ook wat ver. "Racistische uitspraak" wordt nu iets te snel en te makkelijk overal geroepen. Alles wordt wel erg onder een loep gelegd, of een uitspraak wel of niet racistisch is op dit moment.
Alle reacties Link kopieren
Abyss schreef:
09-07-2020 13:31
Ook mee eens. Vond het een gemene nare opmerking.. Ik denk dat hij een manier van schrijven heeft dat nogal snel irriteert. Zo'n opmerking kon hij ook verwoorden als. " kijk eens naar alle succesvolle donkere mensen in Nederland, dus Nederland is niet zo racistisch ".

Kun je het niet mee eens zijn natuurlijk. Lijkt mij ook erg kort boor de bocht, zo'n gedachte.

Maar om gelijk het woord racistische opmerking eraan toe te schrijven gaat wat mij betreft ook wat ver. "Racistische uitspraak" wordt nu iets te snel en te makkelijk overal geroepen. Alles wordt wel erg onder een loep gelegd, of een uitspraak wel of niet racistisch is op dit moment.
Nou, ik weet nog niet hoe en wat ik aan je heb, maar eens.
Alles komt goed, alleen de rest niet
yasmijn schreef:
09-07-2020 13:31
Het moet niet veel gekker worden als stigmatiseren ook niet meer mag.
Racisme en stigmatisatie vertonen een flinke overlap. Zelfs zou je racisme kunnen definiëren als negatief stigmatiseren op grond van huidkleur. Dus waar jij nou ineens vandaan haalt dat stigmatiseren ten alle tijde maar moet kunnen is me een raadsel.

En wat het racistische gehalte van die opmerking betreft: zonder context gelezen is ie op het randje denk ik. Maar gezien eerdere uitingen van PJK vermoed ik helaas toch racistische motieven.
Ik vind het wel racistisch en stigmatiserend als iemand stelt dat gekleurde mensen succesvol zijn omdat ze volop hebben geprofiteerd van de voordelen van de blanke samenleving.

Maar dat plaats ik dan ook binnen de context van het topic wat over racisme gaat, dus is het ook naar mijn mening niet toevallig maar racistisch bedoeld. En ik plaats het ook in de context van de persoon die een nogal bekend racistisch verleden heeft en ook pas net weer een paar dagen terug is van een maanban voor exact dat.

Voor mij is dat niet een kwestie van 1 uitspraak onder een loep leggen. Voor mij is deze uitspraak op zichzelf al wel degelijk racistisch en daarnaast typerend voor deze persoon.
yasmijn schreef:
09-07-2020 13:31
Het moet niet veel gekker worden als stigmatiseren ook niet meer mag.

Ik wed, Shifty, dat jij mij ook een stigmaatje opplakt. Dat forumfossiel die constant roept dat vroeger alles beter was, een plaat die blijft hangen. Zo'n lekker ouderwetse elpee, weet je wel. Met groeven en krassen.

Het is de combinatie 'racisme en stigmatiseren' waarvoor de eerdere ban is gegeven. Ik heb dat niet zelf bedacht en ik zeg ook niet dat stigmatiseren nou ineens een op zichzelfstaand banwaardig feit is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven