Mensen beledigen, dat moet kunnen anno 2018

zondag 4 februari 2018 om 11:23
Ik ben een beetje klaar mee, dat overal grapjes van gemaakt moet worden. En dan ook nog verontwaardigd zijn als ‘sommige’ mensen die grapjes niet leuk vinden. Dan zijn ze zeurpieten en hebben ze lange tenen en hebben ze geen gevoel voor humor. Wat is er mis met rekening houden met elkaar? Ik vind het tegenwoordig echt te ver gaan en dan vooral het stukje stel je niet aan “het is een grapje”. Nee, niet alles is grappig. Het lijkt vooral stoer te zijn om tegen gevoelige onderwerpen aan te trappen, alsof het een stel kleuters zijn die steeds over grenzen gaan.
Zó mijn ei is kwijt.
Zwarte Piet discussie
Sylvana Simmons
H&M rel
Renate van der gijp
Meetoo
Zó mijn ei is kwijt.
Zwarte Piet discussie
Sylvana Simmons
H&M rel
Renate van der gijp
Meetoo
dinsdag 6 februari 2018 om 21:15
Ttass schreef: ↑06-02-2018 20:34Het is toch bizar dat ze anno 2018 uit de kast moeten komen en uit moeten leggen op wat voor sekse ze vallen? Als iemand vandaag tegen mij zegt ik ben homo transgender of ik ben jehova getuige, dan maakt mij dat niet uit. Ik snap het stukje verantwoorden niet zo. Wat boeit men dat guusje homo is of dat klaasje moslim is geworden? Ik snap niet dat mensen zich moeten verantwoorden.
Zo werkt het, de meeste mensen zijn hetero en dat is maar goed ook anders stierven we als soort uit.
Wijk je af heb je daar moeite mee, dat is met seksuele voorkeur, dat is met kledingkeus, met partner keus , met religie etc.
Mensen - tenminste de meeste - willen niet opvallen, mensen willen onderdeel zijn van een groep en niet het buitenbeentje.
En dat ze daar verantwoording voor af willen leggen (hoeft helemaal niet) is ook weer een menselijke eigenschap, dat doen we met de simpelste dingen.
Je zit op een verjaardag, 20 personen, niemand vind het leuk en rond 22;00 verontschuldigd ( terwijl dat niet hoeft) iemand zich en zegt "ik moet morgen heeeeeeeeeeeeeeel vroeg op dus sorry ik moet echt gaan" wat overigens het startschot is voor een leegloop want mensen zijn roedeldieren.
hollebollegijs wijzigde dit bericht op 06-02-2018 21:16
0.04% gewijzigd
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
hollebollegijs schreef: ↑06-02-2018 21:15Zo werkt het, de meeste mensen zijn hetero en dat is maar goed ook anders stierven we als soort uit.
Wijk je af heb je daar moeite mee, dat is met seksuele voorkeur, dat is met kledingkeus, met partner keus , met religie etc.
Mensen - tenminste de meeste - willen niet opvallen, mensen willen onderdeel zijn van een groep en niet het buitenbeentje.
En dat ze daar verantwoording voor af willen leggen (hoeft helemaal niet) is ook weer een menselijke eigenschap, dat doen we met de simpelste dingen.
Je zit op een verjaardag, 20 personen, niemand vind het leuk en rond 22;00 verontschuldigd ( terwijl dat niet hoeft) iemand zich en zegt "ik moet morgen heeeeeeeeeeeeeeel vroeg op dus sorry ik moet echt gaan" wat overigens het startschot is voor een leegloop want mensen zijn roedeldieren.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.

Ik maak niemand verdacht. Ik heb alleen Gijp geciteerd.Fleurtje_5 schreef: ↑06-02-2018 21:10:worship:Eens. Mensen verdacht maken is erger dan een foute grap met pruik

dinsdag 6 februari 2018 om 21:17
vrouwjagersma schreef: ↑06-02-2018 18:58Dat je alleen grappen maakt over mensen die je dierbaar zijn is compleet nieuw voor mij.
Wist je dat niet? Al die grappen over Trump bijvoorbeeld, dat zijn allemaal fanatieke fans.

dinsdag 6 februari 2018 om 21:37
Ach kom op. Er worden anno 2018 nog steeds, en niet alleen allochtone, kinderen verstoten, er bestaan therapieen ter genezing, kinderen raken hun vrienden kwijt.Fleurtje_5 schreef: ↑06-02-2018 21:10:worship:Eens. Mensen verdacht maken is erger dan een foute grap met pruik
Is het serieus normaal om dat bekrompen gedrag als de norm te nemen door een derksen die dat uitspreekt (zijn vrouw zou bij hem weggaan want dit is toch niet normaal) als de 'stem des redelijkheid' te gaan bestempelen?
En nee, als mensen dit soort uitspraken doen maak je hen niet verdacht door dat af te keuren, je duidt alleen hun uitspraken voor wat ze zijn.
Je kunt namelijk van een meneer met een pruik of een mevrouw met een snor vinden wat je wil, dat je dat om te giechelen vindt zegt meer iets over hoe letterlijk achterlijk je bent.
Want allang ingehaald door de realiteit, wetgeving, straatbeeld, medische vooruitgang.
Je giebelt ook niet als je je ziektekostenverzekering maandelijks aftikt en weet dat een transgender traject zo tienduizenden euro's kost, gewoon vergoed want we vinden het belangrijk dat dit kan in dit land. Maar dan wel giebelen en het niet normaal vinden als je er eentje tegenkomt, sterker nog: Beamen dat dit toch echt niet normaal is.
Maar het is wel normaal dat in het traject, waar ook de giecheltjes aan meebetalen, therapie zit hoe juist ook te gaan met dit soort reacties.
Dus heb je als je dit alles zo grappig vind toch wel een afslag of twintig gemist denk ik dan.
Dit zijn geen helden waar je als lbgt-er wat aan hebt, maar hypocriete en op dit gebied domme mensen.
Mag, en fijn dat men zich erin herkent.
Maar ik zou die herkenning nou niet zien als iets om trots op te zijn of waarmee je je medemens helpt.
dinsdag 6 februari 2018 om 21:43
Alsof je hen wel helpt door heul verontwaardigd te gaan zitten doen. Prachtig. Ik ben goed want ik lach niet om grapjes bij VI. En zo help ik transgenders. En homo's.
Gijp heeft allang aangetoond veel meer te doen voor transgenders (zie boekpresentatie) dan het gros van de verontwaardigde toetsenbordhelden.
Die komen niet verder dan boe roepen en mensen uitjouwen en trachten te beledigen die het niet met hun eens zijn. En adverteerdersbellen natuurlijk.
Potsierlijk zeg.

Gijp heeft allang aangetoond veel meer te doen voor transgenders (zie boekpresentatie) dan het gros van de verontwaardigde toetsenbordhelden.
Die komen niet verder dan boe roepen en mensen uitjouwen en trachten te beledigen die het niet met hun eens zijn. En adverteerdersbellen natuurlijk.
Potsierlijk zeg.

dinsdag 6 februari 2018 om 21:50
Ik ben bevriend met een transgender en zij is zeker erg blij met mijn verontwaardiging en boe geroep. Zo voelt ze zich gesteund.nessemeisje schreef: ↑06-02-2018 21:43Alsof je hen wel helpt door heul verontwaardigd te gaan zitten doen. Prachtig. Ik ben goed want ik lach niet om grapjes bij VI. En zo help ik transgenders. En homo's.
![]()
Potsierlijk zeg.

dinsdag 6 februari 2018 om 21:51
Nou dit slaat iig niet op mij. Ik gaf in het begin van dit topic al aan dat ik een mietje ben en helemaal niet veel kan hebben. Zelfs op het forum heb ik daar soms last van. Maar ik vind niet dat een ander dan iets niet zou mogen zeggen en ik ga geen adverteerders bellen (en op het forum staf ik nooit).Het-groepje schreef: ↑06-02-2018 19:37Maar we mogen er niet vanuit gaan dat dit iets hatelijks is ttas.
Je moet er volgens de dames hier al-tijd vanuit gaan dat iets leuk bedoeld is.
Als mijn collega mij morgen nadoet en daarna zegt dat als hij zo zou doen zijn vrouw bij hem weg zou gaan want dat is niet normaal, is het gewoon flauw en humorloos om iemand daarop aan te spreken.
Ik vraag me echt af of men dit deurmatgedrag zelf ook vertoont of alleen van de omgeving verwacht.
Als Bo zich uit spreekt dan is je vergelijking het zelfde, maar nu weten we niet eens wat Bo vindt en iedereen is in haar plaats beledigd en gekwetst.
En de TO reageert helemaal nergens op maar denkt dat af en toe ach roepen en iemand beschuldigen van homo haat argumenten zijn. Ook niet kies als je zo'n topic opent maar dat is mijn mening.

dinsdag 6 februari 2018 om 21:51
Ik sluit me bij je aan.nessemeisje schreef: ↑06-02-2018 21:43Alsof je hen wel helpt door heul verontwaardigd te gaan zitten doen. Prachtig. Ik ben goed want ik lach niet om grapjes bij VI. En zo help ik transgenders. En homo's.
![]()
Potsierlijk zeg.
Word altijd zo lodderig van mensen die zichzelf als geweldig profileren door het opsteken en wijzen van het vingertje ten koste van hun medemens.

dinsdag 6 februari 2018 om 21:55
Ik reageer overal op hoor, ik heb genoeg argumenten aangehaald. Beetje jammer dit.strikjemetstippels schreef: ↑06-02-2018 21:51Nou dit slaat iig niet op mij. Ik gaf in het begin van dit topic al aan dat ik een mietje ben en helemaal niet veel kan hebben. Zelfs op het forum heb ik daar soms last van. Maar ik vind niet dat een ander dan iets niet zou mogen zeggen en ik ga geen adverteerders bellen (en op het forum staf ik nooit).
Als Bo zich uit spreekt dan is je vergelijking het zelfde, maar nu weten we niet eens wat Bo vindt en iedereen is in haar plaats beledigd en gekwetst.
En de TO reageert helemaal nergens op maar denkt dat af en toe ach roepen en iemand beschuldigen van homo haat argumenten zijn. Ook niet kies als je zo'n topic opent maar dat is mijn mening.
dinsdag 6 februari 2018 om 21:58
En ik ben bevriend met meerdere lesbiennes en homo's die er weer precies hetzelde over denken als ik.
En nu?
Wie heeft er 'gelijk'? Waarom zou je moreel verheven zijn? Omdat je -in jouw geval- een transgender kent?
Wie weet wie ik allemaal ken. Of denk je dat alle transgenders hetzelfde denken en voelen en vinden? I think not. Het zijn namelijk ook gewoon individuen en ze ze zijn meer dan alleen de nieuwste accesoire voor de Goede Mens.
nessemeisje wijzigde dit bericht op 06-02-2018 22:00
Reden: quote erbij
Reden: quote erbij
18.60% gewijzigd

dinsdag 6 februari 2018 om 22:08
Wat ik pas potsierlijk vind is dat ik geen enkele groep zo erg hoor gillen, janken, stampvoeten, klagen, huilen, jammeren, jeremiëren, etc dan rechtse, witte, over het algemeen ook ouwe mensen, overwegend van het mannelijk geslacht.
Hun domme, niet grappige, bekrompen, angstige, bevooroordeelde, intolerante gebral domineert dagelijks talkshows, kranten, fora, nieuwsuitzendingen, twitter, radio, etc. En het bizarre is: het enige wat ze te overal te melden hebben is dat ze niks mogen zeggen, niemand naar ze luistert en dat ze achtergesteld worden. TERWIJL HET VERDORIE OVERAL EN ALTIJD OVER ZE GAAT.
Echt, hou gewoon lekker eens je bek allemaal. Ik word zo moe van jullie gezeur en gezever en gezanik en gemekker en gejank. Het interesseert me echt geen reet wat een domme ex-voetballer met een depressie op een marginaal zendertje van transgenders vindt. Het interesseert me dus ook geen reet wat zijn stokoude verzuurde sidekick van zijn mening vindt. Of wat Gerard Joling of Edwin Evers daarvan vindt. Of Matthijs van Nieuwkerk. Of GeenStijl.
En nee, niet omdat ik ze de mond wil snoeren. Come on, het is een free world dus iedereen mag zeggen wat ie wil en vinden wat ie vindt. Ze doen maar, zeggen maar en vinden maar. Maar verwar desinteresse in vredesnaam niet met afkeuring. Don't flatter yourself.
Hun domme, niet grappige, bekrompen, angstige, bevooroordeelde, intolerante gebral domineert dagelijks talkshows, kranten, fora, nieuwsuitzendingen, twitter, radio, etc. En het bizarre is: het enige wat ze te overal te melden hebben is dat ze niks mogen zeggen, niemand naar ze luistert en dat ze achtergesteld worden. TERWIJL HET VERDORIE OVERAL EN ALTIJD OVER ZE GAAT.
Echt, hou gewoon lekker eens je bek allemaal. Ik word zo moe van jullie gezeur en gezever en gezanik en gemekker en gejank. Het interesseert me echt geen reet wat een domme ex-voetballer met een depressie op een marginaal zendertje van transgenders vindt. Het interesseert me dus ook geen reet wat zijn stokoude verzuurde sidekick van zijn mening vindt. Of wat Gerard Joling of Edwin Evers daarvan vindt. Of Matthijs van Nieuwkerk. Of GeenStijl.
En nee, niet omdat ik ze de mond wil snoeren. Come on, het is een free world dus iedereen mag zeggen wat ie wil en vinden wat ie vindt. Ze doen maar, zeggen maar en vinden maar. Maar verwar desinteresse in vredesnaam niet met afkeuring. Don't flatter yourself.
Am Yisrael Chai!

dinsdag 6 februari 2018 om 22:09
nessemeisje schreef: ↑06-02-2018 21:58En ik ben bevriend met meerdere lesbiennes en homo's die er weer precies hetzelde over denken als ik.
En nu?
Wie heeft er 'gelijk'? Waarom zou je moreel verheven zijn? Omdat je -in jouw geval- een transgender kent?
Wie weet wie ik allemaal ken. Of denk je dat alle transgenders hetzelfde denken en voelen en vinden? I think not. Het zijn namelijk ook gewoon individuen en ze ze zijn meer dan alleen de nieuwste accesoire voor de Goede Mens.
Heb ik ergens gezegd dat ik moreel verheven ben? Nee. Ik reageer alleen op iemand die zei dat het voor transgenders niet uitmaakt dat er niet-transgenders zijn die er door verontwaardigt zijn en dat nu voor die doelgroep uiten. Ik heb het gewoon even bij iemand nagevraagd. That's it. Voel je niet gelijk persoonlijk aangevallen. Ik weet ook niet zo goed wat jouw homoseksuele vrienden met transgenders te maken hebben, maar goed.
dinsdag 6 februari 2018 om 22:10
Uiteraard, alles kan, maar een soort is bedoeld om zich voort te planten en dan zijn man-vrouw relaties wel erg handig.vrouwjagersma schreef: ↑06-02-2018 21:16Homo's kunnen overigens wel degelijk kinderen verwekken of baren, hollebollegijs.
hollebollegijs wijzigde dit bericht op 06-02-2018 22:16
2.74% gewijzigd

dinsdag 6 februari 2018 om 22:11
Jij haalt dat erbij.

dinsdag 6 februari 2018 om 22:22
Dan zal het dit wel heel leuk en nodig vinden een niche zijn, en horen velen hier tot een exclusieve club. Is toch ook interessant voor je zelfbeeld enzo, als je dat nodig hebt.nessemeisje schreef: ↑06-02-2018 22:12Wat is dan de toegevoegde waarde van het vermelden dat de meeste mensen om je heen er niet om konden lachen?
dinsdag 6 februari 2018 om 22:25
Whut?Het-groepje schreef: ↑06-02-2018 22:22Dan zal het dit wel heel leuk en nodig vinden een niche zijn, en horen velen hier tot een exclusieve club. Is toch ook interessant voor je zelfbeeld enzo, als je dat nodig hebt.

dinsdag 6 februari 2018 om 22:26
Ik ben blij dat mijn omgeving het verschil wel weet tussen moedwillig iemand pesten en een ‘grap’.Het-groepje schreef: ↑06-02-2018 22:22Dan zal het dit wel heel leuk en nodig vinden een niche zijn, en horen velen hier tot een exclusieve club. Is toch ook interessant voor je zelfbeeld enzo, als je dat nodig hebt.