Mensen beledigen, dat moet kunnen anno 2018

zondag 4 februari 2018 om 11:23
Ik ben een beetje klaar mee, dat overal grapjes van gemaakt moet worden. En dan ook nog verontwaardigd zijn als ‘sommige’ mensen die grapjes niet leuk vinden. Dan zijn ze zeurpieten en hebben ze lange tenen en hebben ze geen gevoel voor humor. Wat is er mis met rekening houden met elkaar? Ik vind het tegenwoordig echt te ver gaan en dan vooral het stukje stel je niet aan “het is een grapje”. Nee, niet alles is grappig. Het lijkt vooral stoer te zijn om tegen gevoelige onderwerpen aan te trappen, alsof het een stel kleuters zijn die steeds over grenzen gaan.
Zó mijn ei is kwijt.
Zwarte Piet discussie
Sylvana Simmons
H&M rel
Renate van der gijp
Meetoo
Zó mijn ei is kwijt.
Zwarte Piet discussie
Sylvana Simmons
H&M rel
Renate van der gijp
Meetoo

dinsdag 6 februari 2018 om 19:06
Vreselijk dat soort opmerkingen !

dinsdag 6 februari 2018 om 19:10
Onzin, jouw zinnen zijn altijd mooi.vrouwjagersma schreef: ↑06-02-2018 19:04Ik denk dat je hier aanloopt tegen ons principiële denkverschil. Ik geloof dat een sfeer waarin mensen te horen krijgen dat ze bepaalde dingen niet kunnen vanwege geaardheid of geslacht bijdraagt aan het succes van deze doelgroepen in die dingen. Niet iedereen heeft het doorzettingsvermogen tegen de stroom in te roeien. Dit is absoluut geen oproep tot censuur, maar wel een verklaring waarom ik bepaalde opmerkingen echt jammer vind.
Ik forum mobiel, dus mijn zinnen zijn lelijk.
Ik denk het ook eerlijk gezegd, dat van dat denkverschil. Doe je niets aan

Overigens heb ik eens terug gelezen (in het algemeen) en ik zie echt niets van Doreia over haar mening omtrent homo's en voetbal, alleen over talent en geen talent hebben onafhankelijk van geaardheid. Ik zie dat niemand doen overigens, van de 'voorstanders' van Gijp en co.

dinsdag 6 februari 2018 om 19:10
Ik kan er wel tegen en het is lang niet altijd slecht bedoeld (heel vaak niet), maar ik kan me voorstellen dat het voor iemand van 18 niet per se makkelijk of verstandig is om uit de kast te komen bij de lokale voetbalclub.
En wat Gijp ook bedoelt, hij helpt niet.

dinsdag 6 februari 2018 om 19:27
Ik heb de video weer opnieuw gekeken.
De mensen die het zó staan te verdedigen. Vrijheid van menings uiting vind ik ook belangerijk, dat is nodig in een democratisch land. Ik probeer echt in te zien waar die grap nou zit? Je trekt een blonde pruik aan en vertelt dat je Renate heet, waarop Johan Derksen weer zegt: Ik begrijp best dat het een serieus onderwerp […]. Ik vind het prima, maar als je kijkt met je volle verstand en je nuchtere kijk op het leven, dan hoor ik ‘de kinderen zijn zo blij’ en ‘zijn vrouw is zo blij’, maar als ik zo in Grolloo de hond uit ga laten dan zit mijn vrouw al in de trein. Die blijft niet natuurlijk. We moeten ook niet net doen alsof dit normaal is. We proberen dat nu te respecteren door te zeggen: ‘Dat is toch heel normaal.’ Ik blijf het bijzonder vinden.
Waar zit de grap?
De mensen die het zó staan te verdedigen. Vrijheid van menings uiting vind ik ook belangerijk, dat is nodig in een democratisch land. Ik probeer echt in te zien waar die grap nou zit? Je trekt een blonde pruik aan en vertelt dat je Renate heet, waarop Johan Derksen weer zegt: Ik begrijp best dat het een serieus onderwerp […]. Ik vind het prima, maar als je kijkt met je volle verstand en je nuchtere kijk op het leven, dan hoor ik ‘de kinderen zijn zo blij’ en ‘zijn vrouw is zo blij’, maar als ik zo in Grolloo de hond uit ga laten dan zit mijn vrouw al in de trein. Die blijft niet natuurlijk. We moeten ook niet net doen alsof dit normaal is. We proberen dat nu te respecteren door te zeggen: ‘Dat is toch heel normaal.’ Ik blijf het bijzonder vinden.
Waar zit de grap?

dinsdag 6 februari 2018 om 19:34
Met gebalde vuist is het moeilijk iemand een hand geven.
Dames, het was me een genoegen. Ik voel mij niet langer uitgenodigd om mijn visie op het geheel te geven. De manier hoe mijn posts zodanig worden verdraaid en mij tot een homofobe racist maken vind ík dan weer beledigend. Fijne avond allemaal.
Dames, het was me een genoegen. Ik voel mij niet langer uitgenodigd om mijn visie op het geheel te geven. De manier hoe mijn posts zodanig worden verdraaid en mij tot een homofobe racist maken vind ík dan weer beledigend. Fijne avond allemaal.
dinsdag 6 februari 2018 om 19:34

dinsdag 6 februari 2018 om 19:36
Het is de grap van Gijp niet van Derksen, die laatste gaat er serieus op in en het mag dan niet leuk of grappig zijn, hij spreekt niet alleen maar voor zichzelf. Het idee dat de Nederlandse bevolking zo open en vrij zou zijn dat iedereen transmensen de normaalste zaak van de wereld beschouwen, is niet het allerslimste idee.Ttass schreef: ↑06-02-2018 19:27Ik heb de video weer opnieuw gekeken.
Waar zit de grap?

dinsdag 6 februari 2018 om 19:36
Leg dan uit wat je met je post bedoelt?Doreia schreef: ↑06-02-2018 19:34Met gebalde vuist is het moeilijk iemand een hand geven.
anoniem_353921 wijzigde dit bericht op 06-02-2018 20:45
0.36% gewijzigd

dinsdag 6 februari 2018 om 19:37
Maar we mogen er niet vanuit gaan dat dit iets hatelijks is ttas.Ttass schreef: ↑06-02-2018 19:27Ik heb de video weer opnieuw gekeken.
Waar zit de grap?
Je moet er volgens de dames hier al-tijd vanuit gaan dat iets leuk bedoeld is.
Als mijn collega mij morgen nadoet en daarna zegt dat als hij zo zou doen zijn vrouw bij hem weg zou gaan want dat is niet normaal, is het gewoon flauw en humorloos om iemand daarop aan te spreken.
Ik vraag me echt af of men dit deurmatgedrag zelf ook vertoont of alleen van de omgeving verwacht.
dinsdag 6 februari 2018 om 19:41
Er is er maar eentje die jou verkeerd gelezen heeft volgens mij.Doreia schreef: ↑06-02-2018 19:34Met gebalde vuist is het moeilijk iemand een hand geven.
Beetje flauw om dan te doen alsof je door iedereen zo afgeschilderd wordt.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.
David Dunning
David Dunning

dinsdag 6 februari 2018 om 19:50
Nee, want het hele circus moet wel blijven draaien: Joop.nl moet gevuld, DWDD, Humberto en weet ik veel wat en wie nog meer moeten hun programma vol krijgen met kundigen, bn'ers (die weten alles altijd heel goed), en gekwetsten.

dinsdag 6 februari 2018 om 19:58
Ik ben niet gekwetst. Maar ik heb elk jaar leerlingen die worstelen met hun geaardheid. Jonge mensen die niet durven te zeggen dat ze geen hetero zijn. De meeste uitdekastkomers zijn verbaasd over hoe fijn mensen reageren, gelukkig. Maar er zijn ook een hoop vervelende vooroordelen en pesterijtjes. Als ik voetbaljongens in vier havo heb die gewoon zeggen ja, Kevin is homo en we schrokken wel, maar we houden nog steeds van hem, ongemakkelijke duw, scheldwoord, waarom kunnen Gijp en Derksen dan hun invloed niet wat positiever gebruiken?

dinsdag 6 februari 2018 om 20:02
.Het-groepje schreef: ↑06-02-2018 19:37Maar we mogen er niet vanuit gaan dat dit iets hatelijks is ttas.
Je moet er volgens de dames hier al-tijd vanuit gaan dat iets leuk bedoeld is.
Als mijn collega mij morgen nadoet en daarna zegt dat als hij zo zou doen zijn vrouw bij hem weg zou gaan want dat is niet normaal, is het gewoon flauw en humorloos om iemand daarop aan te spreken.
Ik vraag me echt af of men dit deurmatgedrag zelf ook vertoont of alleen van de omgeving verwacht.
Niet hatelijk? Het is verdomme toch gewoon de waarheid? Of gaan we nu op z'n luizenmoeders 'niet raar maar bijzonder' veinzen?
Transgenders zijn uitzonderingen, niet de standaard. Daarom staat de krant vol van Henk die Truus wordt. En niemand is verplicht het leuk of gaaf te vinden.
Derksen wenst hem alle geluk toe, maar vindt het wel vreemd. Dat lijkt mij echt een heel normale reactie.
Niet normaal vind ik dat Gijp homofoob wordt genoemd terwijl hij tussen 100-en hossende transgenders en gays hun feestje komt versieren of dat die Annebel van FvD voor racist wordt uitgemaakt terwijl zij de enige BN-er in Amsterdam is die WEL een asielzoeker in huis nam (en nog zonder bedelen voor een aparte badkamerrenovatie). Het is zo absurd dat het niet grappig meer is.
Met hun acties dragen ze meer bij aan de acceptatie van homo's en vluchtelingen dan alle gratuit moreel verdwaasde SJW-ers.
anoniem_357224 wijzigde dit bericht op 06-02-2018 20:06
21.68% gewijzigd
dinsdag 6 februari 2018 om 20:06
Gewoon omdat die daar niet voor bedoeld was. Bovendien heeft die jongen méér aan positieve invloed van zijn ouders en andere naasten dan aan een aai over de bol van Derksen via de TV. Daar gaat het dan om.vrouwjagersma schreef: ↑06-02-2018 19:58Ik ben niet gekwetst. Maar ik heb elk jaar leerlingen die worstelen met hun geaardheid. Jonge mensen die niet durven te zeggen dat ze geen hetero zijn. De meeste uitdekastkomers zijn verbaasd over hoe fijn mensen reageren, gelukkig. Maar er zijn ook een hoop vervelende vooroordelen en pesterijtjes. Als ik voetbaljongens in vier havo heb die gewoon zeggen ja, Kevin is homo en we schrokken wel, maar we houden nog steeds van hem, ongemakkelijke duw, scheldwoord, waarom kunnen Gijp en Derksen dan hun invloed niet wat positiever gebruiken?
Als cabaretiers, columnisten, showmakers, enz. voortaan eerst op een goudschaaltje moeten gaan wegen of er heel misschien een jongere in Hardegarijp is die zich onzeker voelt, zijn die beroepen gauw uitgestorven.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!

dinsdag 6 februari 2018 om 20:10
Het is geen geheim dat de voetbalwereld worstelt met homofobie. VI mag doen wat het wil, maar ik zou het gaaf vinden als ze de slechte grappen laten liggen en iets constructiefs doen.pejeka schreef: ↑06-02-2018 20:06Gewoon omdat die daar niet voor bedoeld was. Bovendien heeft die jongen méér aan positieve invloed van zijn ouders en andere naasten dan aan een aai over de bol van Derksen via de TV. Daar gaat het dan om.
Als cabaretiers, columnisten, showmakers, enz. voortaan eerst op een goudschaaltje moeten gaan wegen of er heel misschien een jongere in Hardegarijp is die zich onzeker voelt, zijn die beroepen gauw uitgestorven.
Verder vind ik cabaretiers niet te vergelijken met deze pogingen tot humor. Ik ken in ieder geval geen enkele cabaretier die zo oppervlakkig over maatschappelijke thema's praat.
dinsdag 6 februari 2018 om 20:13
Er zijn er toch genoeg. En niet VI heeft de taak, maar de trainers en coaches die elke dag weer in direct contact komen met de jongeren in hun club. Laat die het voortouw nemen, zou ik zeggen.vrouwjagersma schreef: ↑06-02-2018 20:10Het is geen geheim dat de voetbalwereld worstelt met homofobie. VI mag doen wat het wil, maar ik zou het gaaf vinden als ze de slechte grappen laten liggen en iets constructiefs doen.
Verder vind ik cabaretiers niet te vergelijken met deze pogingen tot humor. Ik ken in ieder geval geen enkele cabaretier die zo oppervlakkig over maatschappelijke thema's praat.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
dinsdag 6 februari 2018 om 20:14
Inderdaad want aanschuiven aan de deugtafel van dwdd en Jinek is hét ultieme doel.Hetvrijewoord schreef: ↑06-02-2018 19:50Nee, want het hele circus moet wel blijven draaien: Joop.nl moet gevuld, DWDD, Humberto en weet ik veel wat en wie nog meer moeten hun programma vol krijgen met kundigen, bn'ers (die weten alles altijd heel goed), en gekwetsten.
Kijk mij eens deugen en góed zijn.
Ik had jou op negeer maar door de quotes las ik het. Op aktueel ben jij simpelweg een full blown racist. Doe niet alsof wij hier gek zijn.
dinsdag 6 februari 2018 om 20:25
Dit dus.MarkSD schreef: ↑06-02-2018 20:02.
Niet hatelijk? Het is verdomme toch gewoon de waarheid? Of gaan we nu op z'n luizenmoeders 'niet raar maar bijzonder' veinzen?
Transgenders zijn uitzonderingen, niet de standaard. Daarom staat de krant vol van Henk die Truus wordt. En niemand is verplicht het leuk of gaaf te vinden.
Derksen wenst hem alle geluk toe, maar vindt het wel vreemd. Dat lijkt mij echt een heel normale reactie.
Niet normaal vind ik dat Gijp homofoob wordt genoemd terwijl hij tussen 100-en hossende transgenders en gays hun feestje komt versieren of dat die Annebel van FvD voor racist wordt uitgemaakt terwijl zij de enige BN-er in Amsterdam is die WEL een asielzoeker in huis nam (en nog zonder bedelen voor een aparte badkamerrenovatie). Het is zo absurd dat het niet grappig meer is.
Met hun acties dragen ze meer bij aan de acceptatie van homo's en vluchtelingen dan alle gratuit moreel verdwaasde SJW-ers.
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .

dinsdag 6 februari 2018 om 20:28
Of blijven drammen dat je de grap niet begrijpt. Aandacht, aandacht. Heerlijk om je in te wentelen.Rosabella1 schreef: ↑06-02-2018 20:14Inderdaad want aanschuiven aan de deugtafel van dwdd en Jinek is hét ultieme doel.
Kijk mij eens deugen en góed zijn.
Mug....olifant x100

dinsdag 6 februari 2018 om 20:34
Het is toch bizar dat ze anno 2018 uit de kast moeten komen en uit moeten leggen op wat voor sekse ze vallen? Als iemand vandaag tegen mij zegt ik ben homo transgender of ik ben jehova getuige, dan maakt mij dat niet uit. Ik snap het stukje verantwoorden niet zo. Wat boeit men dat guusje homo is of dat klaasje moslim is geworden? Ik snap niet dat mensen zich moeten verantwoorden.vrouwjagersma schreef: ↑06-02-2018 19:58Ik ben niet gekwetst. Maar ik heb elk jaar leerlingen die worstelen met hun geaardheid. Jonge mensen die niet durven te zeggen dat ze geen hetero zijn. De meeste uitdekastkomers zijn verbaasd over hoe fijn mensen reageren, gelukkig. Maar er zijn ook een hoop vervelende vooroordelen en pesterijtjes. Als ik voetbaljongens in vier havo heb die gewoon zeggen ja, Kevin is homo en we schrokken wel, maar we houden nog steeds van hem, ongemakkelijke duw, scheldwoord, waarom kunnen Gijp en Derksen dan hun invloed niet wat positiever gebruiken?
dinsdag 6 februari 2018 om 21:10
:worship:Eens. Mensen verdacht maken is erger dan een foute grap met pruikMarkSD schreef: ↑06-02-2018 20:02.
Rotoorlog, ik zeg NEE tegen deze OORLOG.