Mensen beledigen, dat moet kunnen anno 2018

zondag 4 februari 2018 om 11:23
Ik ben een beetje klaar mee, dat overal grapjes van gemaakt moet worden. En dan ook nog verontwaardigd zijn als ‘sommige’ mensen die grapjes niet leuk vinden. Dan zijn ze zeurpieten en hebben ze lange tenen en hebben ze geen gevoel voor humor. Wat is er mis met rekening houden met elkaar? Ik vind het tegenwoordig echt te ver gaan en dan vooral het stukje stel je niet aan “het is een grapje”. Nee, niet alles is grappig. Het lijkt vooral stoer te zijn om tegen gevoelige onderwerpen aan te trappen, alsof het een stel kleuters zijn die steeds over grenzen gaan.
Zó mijn ei is kwijt.
Zwarte Piet discussie
Sylvana Simmons
H&M rel
Renate van der gijp
Meetoo
Zó mijn ei is kwijt.
Zwarte Piet discussie
Sylvana Simmons
H&M rel
Renate van der gijp
Meetoo

zondag 11 februari 2018 om 21:51
Het is geen oplossing maar een idee over hoe beter dienst te verlenen.hollebollegijs schreef: ↑11-02-2018 21:08Dus omdat ze in Londen oplossingen hebben voor niet bestaande problemen moet dat hier ook maar.
In Londen rijden ze links, ook maar hier invoeren?
Ik begrijp niet zo goed waarom je dit een oplossing voor een probleem blijft noemen.
Ik denk dat men in de etos ook geen problemen had met mensen die bij de kassa gefrustreerd waren omdat ze niet alles konden vinden.
Bij de luxere parfumerie
komen ook geen duidelijk eenzame dames met behoefte aan vriendschap.
Bij de etos wordt mij gevraagd of ik alles heb kunnen vinden, de dames in de parfumerie hebben soms een training gehad hoe 'voor even mijn vriendin te worden'.
Dat is niet vanwege een probleem, geen oplossing, maar een idee van klantvriendelijkheid.
zondag 11 februari 2018 om 21:59
Misschien een leuk idee voor de ETOSHet-groepje schreef: ↑11-02-2018 21:51Het is geen oplossing maar een idee over hoe beter dienst te verlenen.
Ik begrijp niet zo goed waarom je dit een oplossing voor een probleem blijft noemen.
Ik denk dat men in de etos ook geen problemen had met mensen die bij de kassa gefrustreerd waren omdat ze niet alles konden vinden.
Bij de luxere parfumerie
komen ook geen duidelijk eenzame dames met behoefte aan vriendschap.
Bij de etos wordt mij gevraagd of ik alles heb kunnen vinden, de dames in de parfumerie hebben soms een training gehad hoe 'voor even mijn vriendin te worden'.
Dat is niet vanwege een probleem, geen oplossing, maar een idee van klantvriendelijkheid.
Iedereen die begroeten met "dag mens" in plaats met dag mevrouw of dag meneer

Toch veel eenvoudiger je samenleving in te richten op basis van een enkele uitzondering dan volgens de meest voorkomende stucturen.
Maar goed, daar kunnen we eindeloos over discussiëren, daar gaan we niet uitkomen.
Overigens is de ETOS vraag voornamelijk commercieel, misschien noem jij een product dat je niet kon vinden maar wel wilt kopen en dan kan dat nog meeverkocht worden.
Winkels denken niet in vriendschap

Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.

zondag 11 februari 2018 om 22:09
De ns is ook geen filantropische instelling.hollebollegijs schreef: ↑11-02-2018 21:59Misschien een leuk idee voor de ETOS
Iedereen die begroeten met "dag mens" in plaats met dag mevrouw of dag meneer![]()
Toch veel eenvoudiger je samenleving in te richten op basis van een enkele uitzondering dan volgens de meest voorkomende stucturen.
Maar goed, daar kunnen we eindeloos over discussiëren, daar gaan we niet uitkomen.
Overigens is de ETOS vraag voornamelijk commercieel, misschien noem jij een product dat je niet kon vinden maar wel wilt kopen en dan kan dat nog meeverkocht worden.
Winkels denken niet in vriendschap![]()
Ze willen gewoon zoveel mogelijk mensen bereiken en hebben nu ook nog eens gratis aandacht.
Opvallend dat mensen hier een drama van maken maar het wel accepteren dat heel amsterdam cs nu is afgesloten met poortjes, waardoor je of moet inchecken en weer uit en er 20 euro van je rekening wordt afgeschreven als ov tegoed, of gaat omlopen als je erachter moet zijn voor je andere ov.
Dat was ook geen oplossing voor een probleem waar ik iets van heb gemerkt maar kost me wel tijd of geld. Slim gespeeld.

zondag 11 februari 2018 om 22:15
Ik vind het netjes dat ze het nog vragen, ik heb ooit ergens op het bureau aangifte van gedaan, niet gezien dat ik geen bezwaar heb tegen contact met slachtofferhulp, en ik werd gebeld...hollebollegijs schreef: ↑11-02-2018 20:17Het stoort me dat we een "neuzel, zanik samenleving " zijn beland waar spoorwegen bezig zijn met het oplossen van niet bestaande problemen.
Maar dat is door de hele overheid inmiddels zo, ik doe aangifte van diefstal van mijn rijbewijs - had ik in de auto laten liggen - vraagt het meisje doodleuk "wilt u een gesprek met slachtofferhulp" ze schoot zelf in de lach trouwens.
Is een protocol, bij diefstal kan je slachtofferhulp krijgen.
Mijn hemel, welke beleidsmedewerker is daar op gepromoveerd![]()
Ik wist toen niet of ik moest zeggen dat ik echt heel veel last ervaar van hetgeen ik aangifte heb gedaan of niet. Het was echt niet zo dat ik zelf behoefte had aan slachtofferhulp.
(aangifte ging niet mee naar huis, bleek later dat standaard altijd JA staat)
zondag 11 februari 2018 om 22:17
Uitzwaaien kan je ook voor de poortjes toch?Het-groepje schreef: ↑11-02-2018 22:09De ns is ook geen filantropische instelling.
Ze willen gewoon zoveel mogelijk mensen bereiken en hebben nu ook nog eens gratis aandacht.
Opvallend dat mensen hier een drama van maken maar het wel accepteren dat heel amsterdam cs nu is afgesloten met poortjes, waardoor je of moet inchecken en weer uit en er 20 euro van je rekening wordt afgeschreven als ov tegoed, of gaat omlopen als je erachter moet zijn voor je andere ov.
Dat was ook geen oplossing voor een probleem waar ik iets van heb gemerkt maar kost me wel tijd of geld. Slim gespeeld.
Het blijft hun station en daar mogen ze de spelregels - binnen bepaalde marges - bepalen.
Dat geld overigens ook voor hun manier van omroepen.
Je kan een uur gratis op het station - achter de poortjes - vertoeven mits je €20, - op je kaart hebt staan.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
zondag 11 februari 2018 om 22:21
joh dat vroegen ze 25 jaar geleden al toen onze paspoorten in Parijs waren gejathollebollegijs schreef: ↑11-02-2018 20:17Het stoort me dat we een "neuzel, zanik samenleving " zijn beland waar spoorwegen bezig zijn met het oplossen van niet bestaande problemen.
Maar dat is door de hele overheid inmiddels zo, ik doe aangifte van diefstal van mijn rijbewijs - had ik in de auto laten liggen - vraagt het meisje doodleuk "wilt u een gesprek met slachtofferhulp" ze schoot zelf in de lach trouwens.
Is een protocol, bij diefstal kan je slachtofferhulp krijgen.
Mijn hemel, welke beleidsmedewerker is daar op gepromoveerd![]()
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
maandag 12 februari 2018 om 09:56
We zijn allemaal slachtoffer van de boze witte man die middels zijn witte privilege de rest van de peoplekind eronder (probeert) te houden.
Ben je het met die stelling niet eens, dan schuur je toch minstens aan tegen het Nazisme want de nazi's hadden ook een broertje dood aan minderheden.
Zo ongeveer is het klimaat momenteel. Ik kan me heeeeel goed voorstellen dat er vroeg of laat een enorme tegenbeweging op gang komt, die volledig klaar is met dit soort gejank.
Niet voor niets zal het Forum voor Democratie steeds groter worden. Je ziet nu al dat die partij niet bestreden wordt op de inhoud, maar op het feit dat ze kennelijk mensen kwetsen. De grap is dat ze door die redenatie alleen maar groter zullen worden.
Ben je het met die stelling niet eens, dan schuur je toch minstens aan tegen het Nazisme want de nazi's hadden ook een broertje dood aan minderheden.
Zo ongeveer is het klimaat momenteel. Ik kan me heeeeel goed voorstellen dat er vroeg of laat een enorme tegenbeweging op gang komt, die volledig klaar is met dit soort gejank.
Niet voor niets zal het Forum voor Democratie steeds groter worden. Je ziet nu al dat die partij niet bestreden wordt op de inhoud, maar op het feit dat ze kennelijk mensen kwetsen. De grap is dat ze door die redenatie alleen maar groter zullen worden.

maandag 12 februari 2018 om 10:24
Zo is het klimaat nergens, behalve bij een paar gekkies en andere gekkies die denken dat veel mensen zo denken.julius schreef: ↑12-02-2018 09:56We zijn allemaal slachtoffer van de boze witte man die middels zijn witte privilege de rest van de peoplekind eronder (probeert) te houden.
Die baudet schijnt mooi piano te spelen als hij al eens verschijnt in zijn werkkamer, wat verwacht je daar precies van?
maandag 12 februari 2018 om 10:28
Nergens, behalve in de media en op alle hogescholen en universiteiten. O en in de politiek.Het-groepje schreef: ↑12-02-2018 10:24Zo is het klimaat nergens, behalve bij een paar gekkies en andere gekkies die denken dat veel mensen zo denken.
Ik verwacht helemaal niets van Baudet, zal ook nooit op hem stemmen. Ik snap echter wel dat zijn partij steeds groter wordt, zij het voorlopig nog virtueel.Die baudet schijnt mooi piano te spelen als hij al eens verschijnt in zijn werkkamer, wat verwacht je daar precies van?