Mensen beledigen, dat moet kunnen anno 2018

04-02-2018 11:23 1059 berichten
Ik ben een beetje klaar mee, dat overal grapjes van gemaakt moet worden. En dan ook nog verontwaardigd zijn als ‘sommige’ mensen die grapjes niet leuk vinden. Dan zijn ze zeurpieten en hebben ze lange tenen en hebben ze geen gevoel voor humor. Wat is er mis met rekening houden met elkaar? Ik vind het tegenwoordig echt te ver gaan en dan vooral het stukje stel je niet aan “het is een grapje”. Nee, niet alles is grappig. Het lijkt vooral stoer te zijn om tegen gevoelige onderwerpen aan te trappen, alsof het een stel kleuters zijn die steeds over grenzen gaan.
Zó mijn ei is kwijt.

Zwarte Piet discussie
Sylvana Simmons
H&M rel
Renate van der gijp
Meetoo
Nou, ik heb er nog eens een nachtje over geslapen en vanmorgen gelezen wat er allemaal weer geschreven is en kan maar tot één conclusie komen, deze discussie wordt niet eerlijk gevoerd, heb er zelfs een nare smaak van in de mond.
Gremdaat heeft gelijk.
Cateautje schreef:
07-02-2018 12:33
Nou, ik heb er nog eens een nachtje over geslapen en vanmorgen gelezen wat er allemaal weer geschreven is en kan maar tot één conclusie komen, deze discussie wordt niet eerlijk gevoerd, heb er zelfs een nare smaak van in de mond.

Daar doe je toch zelf ook helaas aan mee. Vind jouw reacties nou ook niet allemaal even eerlijk of sympathiek.
2Italy2 schreef:
07-02-2018 12:34
Gremdaat heeft gelijk.
Ik vind dat hij ook een punt heeft. Maar dan nog blijven er vage grenzen over wat acceptabel is en wat niet.
Vixxen schreef:
07-02-2018 13:05
Daar doe je toch zelf ook helaas aan mee. Vind jouw reacties nou ook niet allemaal even eerlijk of sympathiek.
Oh, je mag mijn bijdragen niet sympathiek vinden, je jammert maar een end weg, maar eerlijk zijn ze wel
Fleurtje_5 schreef:
07-02-2018 11:01
De directe omgeving zijn toch vooral ook zijn vrienden en niet Voetbal I ?
Ik bedoel ook als dat soort types in de omgeving voorkomen, als je vader bv van de bank rolt bij dat soort opmerkingen .
Cateautje schreef:
Ja je suis bo :rofl: was idd heel smaakvol van je .
Simitçi schreef:
07-02-2018 13:14
Ja je suis bo :rofl: was idd heel smaakvol van je .
Tja, even laten weten wat er van deze discussie wordt gemaakt. Wat dat betreft is het maar beter om het in het belachelijke te trekken, want de manipulaties van de huilers gaan gewoon veel te ver.
Simitçi schreef:
07-02-2018 13:12
Ik bedoel ook als dat soort types in de omgeving voorkomen, als je vader bv van de bank rolt bij dat soort opmerkingen .
Het idee alleen al dat mijn vader dit grappig zou vinden :rofl: Ik zou me plaatsvervangend kapotschamen denk ik.

Ik zei op pagina 1 of zo al dat ik deze grap onder de vrijheid van meningsuiting vind vallen, maar ik heb er zeker wel een duidelijke mening over. Die mening is dat er niets grappigs aan is. Verder ben ik ontzettend blij in een bubbel te leven waar Gijp, Derksen en dat programma geen enkele rol spelen. Elitair of juist gutmensch? Jammer dan, dan maar elitair en/of gutmensch.
Volgens mij waren er maar drie (3) mensen op dit forum die moesten lachen om de grap van Gijp. Vast wel meer, maar of zij schreven niet mee in dit topic (en het andere over Bo) of zullen zich er niet over uit laten, want not done.
En dan krijgen jullie het hier toch nog voor elkaar om te zij, jij, julliën.

Je kan toch niet verwachten dat VI zijn manier van programma maken gaat aanpassen naar de maatstaven van hoe het allemaal zogenaamd hoort.
24 u.p.d. heb je tv, met ik weet niet hoeveel zenders. Heel veel stoorzenders. Voor ieder wat wils.
Lachen @Gijp #meetoo.
Er wordt wat afgemanipuleerd in dit topic. Als men het niet met een stelling eens is dan wordt geopperd dat er niets gezegd mag worden.
Als iemand de verantwoordelijken aanwijst om jonge mensen te begeleiden om uit de kast te komen, dan wordt die persoon en de bijdrage ontkent en heeft blijkbaar alleen iets infantiels voor zich uitgeroepen.

Ik denk dat ik de plaatsvervangende gekwetsten maar laat winnen, dan kunnen ze uithuilen en over tot de orde van de dag, want ik wens niet de bron te zijn van onoverkomelijke trauma's omdat ik een flauwe grap nu eenmaal niet serieus genoeg genomen heb.
Bruise schreef:
07-02-2018 13:34
Volgens mij waren er maar drie (3) mensen op dit forum die moesten lachen om de grap van Gijp. Vast wel meer, maar of zij schreven niet mee in dit topic (en het andere over Bo) of zullen zich er niet over uit laten, want not done.
En dan krijgen jullie het hier toch nog voor elkaar om te zij, jij, julliën.

Je kan toch niet verwachten dat VI zijn manier van programma maken gaat aanpassen naar de maatstaven van hoe het allemaal zogenaamd hoort.
24 u.p.d. heb je tv, met ik weet niet hoeveel zenders. Heel veel stoorzenders. Voor ieder wat wils.
Geen idee of dit tegen mij gericht is, maar ik ben hier niet aan het zij, jij, julliën.

Ik spreek wel mijn verbazing uit over dat programma en zeg dat ik de lol er niet van inzie/dat ik blij ben in een omgeving te zitten waar dit programma en deze mensen geen rol spelen. Ik heb namelijk een stukje teruggekeken en daar word ik niet blij van. Ik vind het van een heel laag niveau. Dat is mijn goed recht.

Ik ben fel tegen censuur en vind zelfs dat mensen het recht hebben anderen te beledigen. Ik kan helemaal niet tegen policor geklets. Maar wie uitdeelt moet ook kunnen incasseren. Als jij een smakeloze grap maakt over de rug van een ander kun je erop wachten dat mensen je van repliek gaan dienen. Zo werkt het dan ook wel weer. Dat mensen die tegengeluid geven vervolgens worden weggezet als humorloos of plaatsvervangend gekwetst of worden beticht van manipulatie (Cateautje), is inderdaad een goed voorbeeld van: ik mag alles zeggen, maar jij niet.
PowerCube schreef:
07-02-2018 14:23
Geen idee of dit tegen mij gericht is, maar ik ben hier niet aan het zij, jij, julliën.

Ik spreek wel mijn verbazing uit over dat programma en zeg dat ik de lol er niet van inzie/dat ik blij ben in een omgeving te zitten waar dit programma en deze mensen geen rol spelen. Ik heb namelijk een stukje teruggekeken en daar word ik niet blij van. Ik vind het van een heel laag niveau. Dat is mijn goed recht.

Ik ben fel tegen censuur en vind zelfs dat mensen het recht hebben anderen te beledigen. Ik kan helemaal niet tegen policor geklets. Maar wie uitdeelt moet ook kunnen incasseren. Als jij een smakeloze grap maakt over de rug van een ander kun je erop wachten dat mensen je van repliek gaan dienen. Zo werkt het dan ook wel weer. Dat mensen die tegengeluid geven vervolgens worden weggezet als humorloos of plaatsvervangend gekwetst of worden beticht van manipulatie (Cateautje), is inderdaad een goed voorbeeld van: ik mag alles zeggen, maar jij niet.
Het enige dat ik kan doen is je te adviseren dit topic nog eens goed en objectief door te lezen.

Dit, wat jij nu schrijft, is overigens de manipulatie waar ik op doel.
Alle reacties Link kopieren
PowerCube schreef:

:thumbsup:
Am Yisrael Chai!
PowerCube schreef:
...
Aanvulling: aan de andere kant hebben ook behoorlijk wat forummers die het 'tegengeluid' (volgens jouw post) geven er geen moeite mee met beledigende uitspraken te doen. En dat is ook een goed voorbeeld van 'ik mag alles zeggen, maar jij niet'.
Cateautje schreef:
07-02-2018 14:29
Het enige dat ik kan doen is je te adviseren dit topic nog eens goed en objectief door te lezen.

Dit, wat jij nu schrijft, is overigens de manipulatie waar ik op doel.
Jij zegt nu 1. dat ik het topic niet goed en objectief gelezen heb en 2. dat ik manipuleer. Verder onderbouw je niets en leg je niets uit.

Daar kan ik niet zo veel mee, omdat ik het topic wel goed heb gelezen (objectief lezen kan volgens mij niemand) en ook niet het oogmerk heb om te manipuleren. Wat wil je eigenlijk met zo’n opmerking, vraag ik me af.
PowerCube schreef:
07-02-2018 15:21
Jij zegt nu 1. dat ik het topic niet goed en objectief gelezen heb en 2. dat ik manipuleer. Verder onderbouw je niets en leg je niets uit.

Daar kan ik niet zo veel mee, omdat ik het topic wel goed heb gelezen (objectief lezen kan volgens mij niemand) en ook niet het oogmerk heb om te manipuleren. Wat wil je eigenlijk met zo’n opmerking, vraag ik me af.
Nu begrijp ik het even niet. Je weet veel meer dan ik, profileert je als de allesweter in tegenstelling tot mij en nu weet je ineens niet wat ik bedoel en moet ik onderbouwen en uitleggen en dat terwijl je mij toch echt in de veronderstelling laat het allemaal precies te doorzien, ondanks het feit dat je blijkbaar tot de groep behoort die niets mag zeggen.
Ja ik weet, vol tegenstellingen, vandaar ook..
GenieInABottle schreef:
07-02-2018 15:16
Aanvulling: aan de andere kant hebben ook behoorlijk wat forummers die het 'tegengeluid' (volgens jouw post) geven er geen moeite mee met beledigende uitspraken te doen. En dat is ook een goed voorbeeld van 'ik mag alles zeggen, maar jij niet'.
Belediging is een breed begrip en ik voel mij persoonlijk niet snel beledigd. Ik vind dingen wel snel smakeloos maar dat is iets totaal anders. Ik vind dat je mensen best mag aanspreken op smakeloze grappen of denkbeelden. Die mensen zijn vervolgens mans genoeg om zich daartegen te verdedigen of te zeggen waarom ze het niet smakeloos vinden. Of om hun schouders op te halen over mijn morele oordeel natuurlijk.
Cateautje schreef:
Je voert hem zelf ook niet eerlijk.
Cateautje schreef:
07-02-2018 15:30
Nu begrijp ik het even niet. Je weet veel meer dan ik, profileert je als de allesweter in tegenstelling tot mij en nu weet je ineens niet wat ik bedoel en moet ik onderbouwen en uitleggen en dat terwijl je mij toch echt in de veronderstelling laat het allemaal precies te doorzien, ondanks het feit dat je blijkbaar tot de groep behoort die niets mag zeggen.
Ja ik weet, vol tegenstellingen, vandaar ook..
Sorry, ik denk dat je de verkeerde persoon voor je hebt. Ik heb helemaal in het begin van de discussie gezegd dat ik dit vrijheid van meningsuiting vind en heb hier pas vandaag weer 1 of 2 (?) berichten geschreven.
Ttass schreef:
07-02-2018 15:33
Je voert hem zelf ook niet eerlijk.
Vertel.
Ik ben het niet met je eens en dat is niet eerlijk, tot zover snap ik het, maar verder...
PowerCube schreef:

Afbeelding
PowerCube schreef:
07-02-2018 15:34
Sorry, ik denk dat je de verkeerde persoon voor je hebt. Ik heb helemaal in het begin van de discussie gezegd dat ik dit vrijheid van meningsuiting vind en heb hier pas vandaag weer 1 of 2 (?) berichten geschreven.
Je hoeft geen half topic vol te schrijven om één en ander duidelijk te stellen, 1 a 2 posts zijn al meer dan voldoende.
Misschien als je niet persoonlijk was geworden, maar je moest zo nodig.
Ja, het wordt steeds goedkoper.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven