Mensen beledigen, dat moet kunnen anno 2018

04-02-2018 11:23 1059 berichten
Ik ben een beetje klaar mee, dat overal grapjes van gemaakt moet worden. En dan ook nog verontwaardigd zijn als ‘sommige’ mensen die grapjes niet leuk vinden. Dan zijn ze zeurpieten en hebben ze lange tenen en hebben ze geen gevoel voor humor. Wat is er mis met rekening houden met elkaar? Ik vind het tegenwoordig echt te ver gaan en dan vooral het stukje stel je niet aan “het is een grapje”. Nee, niet alles is grappig. Het lijkt vooral stoer te zijn om tegen gevoelige onderwerpen aan te trappen, alsof het een stel kleuters zijn die steeds over grenzen gaan.
Zó mijn ei is kwijt.

Zwarte Piet discussie
Sylvana Simmons
H&M rel
Renate van der gijp
Meetoo
Cateautje schreef:
07-02-2018 15:35
Vertel.
Ik ben het niet met je eens en dat is niet eerlijk, tot zover snap ik het, maar verder...
Ik vind dat je enorm doordramt over jouw punt. Ik vind het uitermate vervelend dat ik geen ruimte krijg om mijn mening te geven zonder meteen voor slachtoffer of ‘je moet niet zeuren’ wordt weggezet. Het lijkt verdacht veel op censuur.
Cateautje schreef:
07-02-2018 15:37
Je hoeft geen half topic vol te schrijven om één en ander duidelijk te stellen, 1 a 2 posts zijn al meer dan voldoende.
Misschien als je niet persoonlijk was geworden, maar je moest zo nodig.
Pfff gaat ie lekker?
Tass, laat je niet uit de tent lokken.
Ttass schreef:
07-02-2018 15:42
Ik vind dat je enorm doordramt over jouw punt. Ik vind het uitermate vervelend dat ik geen ruimte krijg om mijn mening te geven zonder meteen voor slachtoffer of ‘je moet niet zeuren’ wordt weggezet. Het lijkt verdacht veel op censuur.
Ik heb een te verwaarlozen aantal keren gepost, dus daar kan het niet aan liggen. Misschien moet je eens nader kijken naar je eigen drammerigheid en hoe zielig het allemaal is en hoe je daarmee alles behalve de handen op elkaar krijgt.
Tass, we zijn in discussie, laat je niet opstoken en vergiftigen.
Cateautje schreef:
07-02-2018 15:37
Je hoeft geen half topic vol te schrijven om één en ander duidelijk te stellen, 1 a 2 posts zijn al meer dan voldoende.
Misschien als je niet persoonlijk was geworden, maar je moest zo nodig.
Oke, ik erken het, je hebt me door: ik moest zo nodig :O

Ik vind het in een discussietopic handig om rechtstreeks een mening te uiten en rechtstreeks de persoon aan te spreken met wie ik het eens of oneens ben. Dat maakt het duidelijk, mensen hoeven dan niet te gissen wat ik bedoel of wie ik aanspreek. Als jij dat ‘persoonlijk maken’ noemt dan snap ik eerlijk gezegd niet wat jij dan in een discussietopic zoekt.
PowerCube schreef:
07-02-2018 15:48
Oke, ik erken het, je hebt me door: ik moest zo nodig :O

Ik vind het in een discussietopic handig om rechtstreeks een mening te uiten en rechtstreeks de persoon aan te spreken met wie ik het eens of oneens ben. Dat maakt het duidelijk, mensen hoeven dan niet te gissen wat ik bedoel of wie ik aanspreek. Als jij dat ‘persoonlijk maken’ noemt dan snap ik eerlijk gezegd niet wat jij dan in een discussietopic zoekt.
Tja, en nu ligt het alweer aan mij. :proud:
Yep, het gif werkt.
Cateautje schreef:
07-02-2018 15:50
Tja, en nu ligt het alweer aan mij. :proud:
Als jij dat zo wilt zien, prima.
Het onderwerp is mij deze discussie met jou in ieder geval niet waard. Ik ben hier niet om jou vliegen af te vangen. Veel plezier met de verdere discussie.
PowerCube schreef:
07-02-2018 15:32
Belediging is een breed begrip en ik voel mij persoonlijk niet snel beledigd. Ik vind dingen wel snel smakeloos maar dat is iets totaal anders. Ik vind dat je mensen best mag aanspreken op smakeloze grappen of denkbeelden. Die mensen zijn vervolgens mans genoeg om zich daartegen te verdedigen of te zeggen waarom ze het niet smakeloos vinden. Of om hun schouders op te halen over mijn morele oordeel natuurlijk.
Ja dat is makkelijk altijd, een mening kan smakeloos zijn en dat mag in dit land want er is altijd wel iemand beledigd, de grens ligt bij oproepen tot geweld wat mij betreft.
Alle reacties Link kopieren
Ik wist niet dat beledigen anno 2018 verboden was?

Ik heb me werkelijk waar nog nooit beledigd gevoeld. Nog nooit. Het boeit me gewoon echt geen reet wat iemand anders van me vindt, en als iemand zn mening geeft over stereotype kenmerken van de groep waarin ik kennelijk thuis hoor, dan heb ik al helemaaaal iets van, lekker boeiend.

Je beledigd voelen is een keuze. Kies je ervoor om je beledigd te voelen door van alles en nog wat, dan heb ik nieuws voor je: dat is niet strafbaar en zal nooit strafbaar kunnen zijn. Live with it, meer kan ik er niet van maken.
PowerCube schreef:
07-02-2018 15:32
Belediging is een breed begrip en ik voel mij persoonlijk niet snel beledigd. Ik vind dingen wel snel smakeloos maar dat is iets totaal anders. Ik vind dat je mensen best mag aanspreken op smakeloze grappen of denkbeelden. Die mensen zijn vervolgens mans genoeg om zich daartegen te verdedigen of te zeggen waarom ze het niet smakeloos vinden. Of om hun schouders op te halen over mijn morele oordeel natuurlijk.
Ik ook niet hoor. Ik wilde alleen ook even de andere kant toelichten, het gaat immers over 'mensen beledigen'. En dat wordt door sommige mensen nogal hard veroordeeld. Ik vind het alleen opmerkelijk dat diezelfde forummers er geen problemen mee hebben om op het forum anderen wel te beledigen of op de man te spelen.
Van beide kanten wordt er geen blijk gegeven van enkele nuance of empathie voor de mening / gevoel van humor of wat dan ook. En op genuanceerde posts wordt niet gereageerd.
Ook bijzonder dat de Titel en de OP best breed ingezet zijn, maar men niet veel verder komt dan 1 uitspraak (of meerdere maar wel uit hetzelfde programma). Er zijn wel pogingen gedaan overigens.

Heerlijk dit forum.
GenieInABottle schreef:
07-02-2018 16:07
Ik ook niet hoor. Ik wilde alleen ook even de andere kant toelichten, het gaat immers over 'mensen beledigen'. En dat wordt door sommige mensen nogal hard veroordeeld. Ik vind het alleen opmerkelijk dat diezelfde forummers er geen problemen mee hebben om op het forum anderen wel te beledigen of op de man te spelen.
Van beide kanten wordt er geen blijk gegeven van enkele nuance of empathie voor de mening / gevoel van humor of wat dan ook. En op genuanceerde posts wordt niet gereageerd.
(...)
Ik heb dat inderdaad ook al een paar keer aangekaart. En volgens mij ook best genuanceerd gereageerd.
Verder wordt er gesproken over pesterij als het om (foute) grappen gaat, maar wordt even vergeten dat er volop op Napraat volop geroddeld en belachelijk gemaakt wordt.
Tja.
nessemeisje schreef:
07-02-2018 16:14
Ik heb dat inderdaad ook al een paar keer aangekaart. En volgens mij ook best genuanceerd gereageerd.
Verder wordt er gesproken over pesterij als het om (foute) grappen gaat, maar wordt even vergeten dat er volop op Napraat volop geroddeld en belachelijk gemaakt wordt.
Tja.
Jij zegt het. :)
Ttass schreef:
07-02-2018 15:42
:facepalm: :facepalm: :facepalm: :facepalm: :facepalm: :facepalm: :facepalm: :facepalm: :facepalm: :facepalm:
Rotoorlog, ik zeg NEE tegen deze OORLOG.
De discussie is een beetje te snel voor mij gegaan om alles te kunnen blijven volgen. Ik vind het jammer dat het zo loopt, omdat ik het onderwerp "waar liggen de grenzen precies" interessant genoeg vind om een discussie waard te zijn. Op mij persoonlijk kwam deze grap kwetsend over, omdat die duidelijk was gericht op één persoon in één specifieke (kwetsbare) situatie. (Voor goed begrip: ik voel mij niet persoonlijk gekwetst en ik vind ook niet dat er nooit grappen gemaakt mogen worden over transgenders of homo's of wie dan ook) Maar dit doet mij denken aan schoolpleinpesten: dat ene kwetsbare jongetje dat wordt nagedaan en uitgelachen, maar als iemand daar iets van zegt, dan wordt het afgedaan als "niet zo bedoeld" of "grapje". Daar wringt het voor mij en dat maakt het in mijn ogen anders dan andere satire.
julius schreef:
07-02-2018 16:04

Ik heb me werkelijk waar nog nooit beledigd gevoeld. Nog nooit. Het boeit me gewoon echt geen reet wat iemand anders van me vindt, en als iemand zn mening geeft over stereotype kenmerken van de groep waarin ik kennelijk thuis hoor, dan heb ik al helemaaaal iets van, lekker boeiend.

Je beledigd voelen is een keuze. Kies je ervoor om je beledigd te voelen door van alles en nog wat, dan heb ik nieuws voor je: dat is niet strafbaar en zal nooit strafbaar kunnen zijn. Live with it, meer kan ik er niet van maken.
👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻
Geen bijzonderheden
Neemt niet weg dat ik zaken smakeloos vind. Zoals Gijp en Derksen.
Geen bijzonderheden
Op de man posten en roddelen zijn niet bepaald mijn liefhebberijen. En ik ben fervent verdediger van de vrijheid van meningsuiting. Alsnog moet ik op dit forum me blijkbaar allerlei verdachtmakingen laten welgevallen, die vooral neerkomen op het terugkerende thema dat alleen een select groepje ridders de vrijheid van meningsuiting op dit forum koestert en dat de rest linkse gutmenschen zijn, die stiekem een politiek correcte dictatuur willen.

Het is de actueelparadox: je pleidooi voor de vrijheid van meningsuiting wordt uitgelegd als bewijs van je intolerantie voor andere standpunten.
Kun je je niet tegen verdedigen, moet je lijdzaam ondergaan, want anders ben je een schreeuwende sjw'er.
popita schreef:
07-02-2018 16:43
De discussie is een beetje te snel voor mij gegaan om alles te kunnen blijven volgen. Ik vind het jammer dat het zo loopt, omdat ik het onderwerp "waar liggen de grenzen precies" interessant genoeg vind om een discussie waard te zijn. Op mij persoonlijk kwam deze grap kwetsend over, omdat die duidelijk was gericht op één persoon in één specifieke (kwetsbare) situatie. (Voor goed begrip: ik voel mij niet persoonlijk gekwetst en ik vind ook niet dat er nooit grappen gemaakt mogen worden over transgenders of homo's of wie dan ook) Maar dit doet mij denken aan schoolpleinpesten: dat ene kwetsbare jongetje dat wordt nagedaan en uitgelachen, maar als iemand daar iets van zegt, dan wordt het afgedaan als "niet zo bedoeld" of "grapje". Daar wringt het voor mij en dat maakt het in mijn ogen anders dan andere satire.

Dit, jij verwoordt het goed.
anoniem_356192 wijzigde dit bericht op 07-02-2018 19:12
1.31% gewijzigd
En weet je, normaal gesproken ga ik voor sommige onderwerpen naar FOK!, omdat ik Viva dan redelijk 'soft' en politiek correct vind. Kan je nagaan. Vind het wel apart dat ik in deze discussie dan blijkbaar tot de humorloze SJW'ers behoor.
julius schreef:
07-02-2018 16:04

Heel leuk opgeschreven en heel stoer bedoeld, maar of je bent nog nooit getreiterd of gepest, en/of je zult iets met je assertiviteit moeten.
Nou ja...
Ik vraag me wel eens af waar deze maatschappij de prioriteiten legt.

We maken ons druk over een grap uit een satirisch programma, en leggen het op een goudschaaltje of het wel of niet kan.

Tegelijkertijd worden de voorzieningen voor onze ouderen in rap tempo afgebroken, ziet het ernaar uit dat mensen die nu 50 zijn, zich tot hun 70e, desnoods met rollator, naar het werk moeten slepen alvorens ze met pensioen kunnen, kinderen die psychische of andere bijstand nodig hebben, laten we gewoon 2 jaar op een wachtlijst staan tot de gemeente weer budget heeft en uitgevogeld heeft wat ze eventueel heel misschien zouden kunnen bieden... en daar hoor je geen enkel grootscheeps protest tegen.

Maken we ons dan liever druk om bijzaken?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
pejeka schreef:
07-02-2018 19:20
Ik vraag me wel eens af waar deze maatschappij de prioriteiten legt.

We maken ons druk over een grap uit een satirisch programma, en leggen het op een goudschaaltje of het wel of niet kan.

Tegelijkertijd worden de voorzieningen voor onze ouderen in rap tempo afgebroken, ziet het ernaar uit dat mensen die nu 50 zijn, zich tot hun 70e, desnoods met rollator, naar het werk moeten slepen alvorens ze met pensioen kunnen, kinderen die psychische of andere bijstand nodig hebben, laten we gewoon 2 jaar op een wachtlijst staan tot de gemeente weer budget heeft en uitgevogeld heeft wat ze eventueel heel misschien zouden kunnen bieden... en daar hoor je geen enkel grootscheeps protest tegen.

Maken we ons dan liever druk om bijzaken?
Het vingertje is een aloude methode om de frustraties te botvieren Pejeka. Het Nederlandse volk is er altijd al eentje geweest van moraalridders.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven