Mensen beledigen, dat moet kunnen anno 2018

zondag 4 februari 2018 om 11:23
Ik ben een beetje klaar mee, dat overal grapjes van gemaakt moet worden. En dan ook nog verontwaardigd zijn als ‘sommige’ mensen die grapjes niet leuk vinden. Dan zijn ze zeurpieten en hebben ze lange tenen en hebben ze geen gevoel voor humor. Wat is er mis met rekening houden met elkaar? Ik vind het tegenwoordig echt te ver gaan en dan vooral het stukje stel je niet aan “het is een grapje”. Nee, niet alles is grappig. Het lijkt vooral stoer te zijn om tegen gevoelige onderwerpen aan te trappen, alsof het een stel kleuters zijn die steeds over grenzen gaan.
Zó mijn ei is kwijt.
Zwarte Piet discussie
Sylvana Simmons
H&M rel
Renate van der gijp
Meetoo
Zó mijn ei is kwijt.
Zwarte Piet discussie
Sylvana Simmons
H&M rel
Renate van der gijp
Meetoo
zaterdag 10 februari 2018 om 23:21
Eng hoor, die kaarsen naast het bed en dan die wapperende gordijnen.ardni schreef: ↑10-02-2018 21:09Oh god, daar gaan we wereld, de wereld bestaat uit de linkse kerk en de rechtse mens die alleen maar eerlijk wil zijn.
Ik houd het weer voor gezien, ik was een tijdje niet op het forum geweest, maar....
# https://www.youtube.com/watch?v=pDxoj-tDDIU
de groeten.
Rotoorlog, ik zeg NEE tegen deze OORLOG.

zaterdag 10 februari 2018 om 23:23
Ze schrijft dat humor ten koste van iemand anders nooit grappig is. Dat is wel iets anders.ManOpHetPrikbord schreef: ↑10-02-2018 22:37Ze doet in ieder geval alsof ze ergens verstand van heeft (humor) en om daarna met haar kennis over het onderwerp vervolgens zogenaamd te bewijzen dat bepaalde incorrecte humor nooit grappig is, want incorrect. Een leuke cirkelredenering, en verder is het toch wel een soort van tekstuele zelfbevrediging. Misschien werd ze tijdens het schrijven zelfs wel een beetje vochtig tussen de benen, gewoon omdat ze zichzelf zo fantastisch vond.
zaterdag 10 februari 2018 om 23:35
doemijdiemaardan schreef: ↑10-02-2018 13:15Dus omdat iets niet veel voorkomt, is het raar of abnormaal?
We weten dat transseksualiteit (net als bijv. homoseksualiteit) aangeboren is, maar 'we moeten niet net doen of het normaal is'?
Wat veel mensen stoort is dat voor een relatief kleine groep de hele samenleving op de schop moet.
Gender neutrale wc's, een aangepast volkslied in Canada, aangepaste omroepprotocollen bij de NS
Het zijn allemaal geen wereldschokkende veranderingen natuurlijk maar om me heen hoor ik toch veel pffffffffffffffffffffff daar gaan we weer.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.

zondag 11 februari 2018 om 00:03
Ik zie niet helemaal hoe je reactie verband houdt met het al dan niet beledigen van mensen?hollebollegijs schreef: ↑10-02-2018 23:35Wat veel mensen stoort is dat voor een relatief kleine groep de hele samenleving op de schop moet.
Gender neutrale wc's, een aangepast volkslied in Canada, aangepaste omroepprotocollen bij de NS
Het zijn allemaal geen wereldschokkende veranderingen natuurlijk maar om me heen hoor ik toch veel pffffffffffffffffffffff daar gaan we weer.
zondag 11 februari 2018 om 07:50
Het was een reactie op normaal / niet normaal.doemijdiemaardan schreef: ↑11-02-2018 00:03Ik zie niet helemaal hoe je reactie verband houdt met het al dan niet beledigen van mensen?
In mijn ogen hoeft niemand normaal te zijn.
Maar om je hele samenleving op de kop te zetten voor een te minuscule groep gaat te ver.
Ach en of een grap maken beledigen is daar hebben we het al pagina's lang over ik kan daar weinig aan toevoegen, alles is al gezegd vrees ik

Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.

zondag 11 februari 2018 om 09:23
Maar als het geen wereldschokkende veranderingen zijn (zoals je zelf zegt), is het dan niet wat overdreven om te stellen dat de hele samenleving op de kop wordt gezet?hollebollegijs schreef: ↑11-02-2018 07:50Het was een reactie op normaal / niet normaal.
Maar om je hele samenleving op de kop te zetten voor een te minuscule groep gaat te ver.
Ach en of een grap maken beledigen is daar hebben we het al pagina's lang over ik kan daar weinig aan toevoegen, alles is al gezegd vrees ik![]()

zondag 11 februari 2018 om 10:14
Volgens mij is het niet zo dat de 'transgendergemeenschap'hollebollegijs schreef: ↑11-02-2018 07:50Het was een reactie op normaal / niet normaal.
Ach en of een grap maken beledigen is daar hebben we het al pagina's lang over ik kan daar weinig aan toevoegen, alles is al gezegd vrees ik![]()

Verder zal het mij aan mijn billen oxideren wat er voor bordje op de wc-deur hangt, als ik maar kan gaan.
En dat de NS nu 'beste reizigers' omroept, kan ik ook echt niet van wakker liggen.
Maar de hele samenleving hierdoor op de kop, HBG? Ietwat overtrokken geloof ik

zondag 11 februari 2018 om 17:12
Topics waarin iemand vertelt hoe vreselijk hij/zij iets vindt lopen altijd uit de klauw omdat anderen dat dan weer niet vinden. Zelfs als er een tsunami is geweest met 230.000 doden (bron: Wikipedia) is er op het viva-forum wel iemand te vinden die zegt dat we eerst maar eens moeten zorgen dat onze eigen oudjes het beter krijgen voor we gaan huilen over wat Aziaten...MaryCrawley schreef: ↑09-02-2018 17:33Ik zou het best fijn vinden als je hier een topic kan openen waarin je zegt dat je bijvoorbeeld een nazi mars of in dit geval een grap afschuwelijk vindt.
Zonder dat je daarna 40 pagina's lang hoeft uit te leggen dat dat niet betekent dat je iemand het zwijgen op probeert te leggen.
zondag 11 februari 2018 om 18:13
We creëren een probleem dat niemand heeft, er is geen transgender gevonden die problemen had met de manier van omroepen bij de NS of de WC's vervolgens gaan we oplossingen verzinnen waar niemand voordeel van heeft.doemijdiemaardan schreef: ↑11-02-2018 10:14Volgens mij is het niet zo dat de 'transgendergemeenschap'deze aanpassingen heeft afgedwongen?
Verder zal het mij aan mijn billen oxideren wat er voor bordje op de wc-deur hangt, als ik maar kan gaan.
En dat de NS nu 'beste reizigers' omroept, kan ik ook echt niet van wakker liggen.
Maar de hele samenleving hierdoor op de kop, HBG? Ietwat overtrokken geloof ik![]()
Natuurlijk maakt het niet veel uit maar mensen balen zo langzamerhand van het gezeur en gezanik over futiliteiten.
En dat ongenoegen zoekt een uitweg, het is gewoon aftellen tot zoiets een keer explodeert, je ziet het al met de ZP discussie, eigenlijk gaat het nergens over maar iedereen zit in de loopgraven.
zondag 11 februari 2018 om 18:31
Zo is het. kijk al niet meer naar praatprogramma’s waar alleen mensen zitten die het allemaal zo goed weten.hollebollegijs schreef: ↑11-02-2018 18:13We creëren een probleem dat niemand heeft, er is geen transgender gevonden die problemen had met de manier van omroepen bij de NS of de WC's vervolgens gaan we oplossingen verzinnen waar niemand voordeel van heeft.
Natuurlijk maakt het niet veel uit maar mensen balen zo langzamerhand van het gezeur en gezanik over futiliteiten.
En dat ongenoegen zoekt een uitweg, het is gewoon aftellen tot zoiets een keer explodeert, je ziet het al met de ZP discussie, eigenlijk gaat het nergens over maar iedereen zit in de loopgraven.
Luister ook niet meer naar mensen die de meningen verkondigen.(heb er ook n paar in mijn omgeving) die in dat soort praat programma’s verkondigd wordt .daar stoor ik mij al langere tijd aan,dat dat altijd voor waar aan genomen wordt.
Die personen hebben gewoon geen eigen mening meer. En dat kun je van V.I. niet zeggen.
Klinkklare nonsens. geen dames en heren meer zeggen.als er in n uitgaansgelegenheden het n erge drukte was bij de dames.ging ik altijd al naar de heren. Daar heb ik geen bordje voor nodig om mij te wijzen waar ik mag. En andersom de heren ook naar de dames.
Helemaal zonder richtlijnen.
Was gisteren nog in n grote modezaak.hoe lang gaat het nog duren.voor dat de dames en heren kleding door elkaar hangt.
Staat vast en zeker vandaag of morgen wel iemand op die zegt dat dat absoluut niet meer kan. En dan weer vele discussies op D.W.D.D.
O.M.G. dan moet ik nog langer in de kledingrekken zoeken om iets te vinden.
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .

zondag 11 februari 2018 om 19:11
Ik zie het niet zozeer in het oplossen van een probleem, meer een nieuw inzicht en daarnaar handelen.hollebollegijs schreef: ↑11-02-2018 18:13We creëren een probleem dat niemand heeft, er is geen transgender gevonden die problemen had met de manier van omroepen bij de NS of de WC's vervolgens gaan we oplossingen verzinnen waar niemand voordeel van heeft.
Zoals ik al eerder zei zijn het niet alleen de categorieën mensen die het betreft maar ook vele anderen die ermee te maken hebben die bepaalde zaken ongemakkelijk vinden.
zondag 11 februari 2018 om 19:57
Er was niemand die het ongemakkelijk vond dat bijvoorbeeld de NS dames & heren zei.Het-groepje schreef: ↑11-02-2018 19:11Ik zie het niet zozeer in het oplossen van een probleem, meer een nieuw inzicht en daarnaar handelen.
Zoals ik al eerder zei zijn het niet alleen de categorieën mensen die het betreft maar ook vele anderen die ermee te maken hebben die bepaalde zaken ongemakkelijk vinden.
De wereld is nu eenmaal ingedeeld in mannen en vrouwen en een paar transgenders die het ook allemaal geen probleem vonden.
Vervolgens gaat een overbetaalde beleidsmedewerker van de NS aan de slag en denkt "kom voor welk niet bestaand probleem ga ik vandaag wat verzinnen" zo'n man moet zijn salaris tenslotte ook verantwoorden.
Daar komt dan iets uit waarvan heel Nederland denkt "zucht daar gaan we weer"
I

zondag 11 februari 2018 om 20:08
Heel Nederland ja?hollebollegijs schreef: ↑11-02-2018 19:57Er was niemand die het ongemakkelijk vond dat bijvoorbeeld de NS dames & heren zei.
De wereld is nu eenmaal ingedeeld in mannen en vrouwen en een paar transgenders die het ook allemaal geen probleem vonden.
Vervolgens gaat een overbetaalde beleidsmedewerker van de NS aan de slag en denkt "kom voor welk niet bestaand probleem ga ik vandaag wat verzinnen" zo'n man moet zijn salaris tenslotte ook verantwoorden.
I
Ik heb er bijzonder weinig over gehoord en ik heb er ook geen last van. Heb jij er last van? Beperkt het je?
Zolang ik naar de wc kan en zolang de trein rijdt naar waar ik heen wil, vind ik het allemaal best.

zondag 11 februari 2018 om 20:12
Maar als het niet veel uitmaakt, waarom explodeert het dan? Het maakt mij niets uit dat er transgendertoiletten komen. Als er mensen zijn die daar blij mee zijn, prima. Ik ben al blij als de NS iets omroept wat ik überhaupt kan verstaan, dus of ze dames en heren of beste mensen of hallo luitjes zeggen, echt, niets interesseert me minder. Zelfs de kleur van zwarte piet maakt me niets uit, al maken ze hem pimpelpaars. Al het gezeur en gezanik daarover begrijp ik dan weer niet. En nee, ik ben niet geïndoctrineerd want ik kijk nooit naar de wereld draait door en aanverwante programma's.hollebollegijs schreef: ↑11-02-2018 18:13We creëren een probleem dat niemand heeft, er is geen transgender gevonden die problemen had met de manier van omroepen bij de NS of de WC's vervolgens gaan we oplossingen verzinnen waar niemand voordeel van heeft.
zondag 11 februari 2018 om 20:17
Het stoort me dat we een "neuzel, zanik samenleving " zijn beland waar spoorwegen bezig zijn met het oplossen van niet bestaande problemen.doemijdiemaardan schreef: ↑11-02-2018 20:08Heel Nederland ja?
Ik heb er bijzonder weinig over gehoord en ik heb er ook geen last van. Heb jij er last van? Beperkt het je?
Zolang ik naar de wc kan en zolang de trein rijdt naar waar ik heen wil, vind ik het allemaal best.
Maar dat is door de hele overheid inmiddels zo, ik doe aangifte van diefstal van mijn rijbewijs - had ik in de auto laten liggen - vraagt het meisje doodleuk "wilt u een gesprek met slachtofferhulp" ze schoot zelf in de lach trouwens.
Is een protocol, bij diefstal kan je slachtofferhulp krijgen.
Mijn hemel, welke beleidsmedewerker is daar op gepromoveerd

zondag 11 februari 2018 om 20:24
Het stoort jou dus. Om daar nu direct heel Nederland bij te betrekkenhollebollegijs schreef: ↑11-02-2018 20:17Het stoort me dat we een "neuzel, zanik samenleving " zijn beland waar spoorwegen bezig zijn met het oplossen van niet bestaande problemen.
Maar dat is door de hele overheid inmiddels zo, ik doe aangifte van diefstal van mijn rijbewijs - had ik in de auto laten liggen - vraagt het meisje doodleuk "wilt u een gesprek met slachtofferhulp" ze schoot zelf in de lach trouwens.
Mijn hemel, welke beleidsmedewerker is daar op gepromoveerd![]()

Maar hoeveel last ondervind jij er van in het dagelijks leven? In welke zin beperken eerdergenoemde aanpassingen jou?

zondag 11 februari 2018 om 20:26
Heb ik ook een keer gehad toen mijn fiets gestolen washollebollegijs schreef: ↑11-02-2018 20:17Het stoort me dat we een "neuzel, zanik samenleving " zijn beland waar spoorwegen bezig zijn met het oplossen van niet bestaande problemen.
Mijn hemel, welke beleidsmedewerker is daar op gepromoveerd![]()

zondag 11 februari 2018 om 20:34
Ach welnee, in Londen hadden ze het allang.hollebollegijs schreef: ↑11-02-2018 19:57Er was niemand die het ongemakkelijk vond dat bijvoorbeeld de NS dames & heren zei.
I
zondag 11 februari 2018 om 20:58
Ik erger me er aan dus heb ik er last van.doemijdiemaardan schreef: ↑11-02-2018 20:24Het stoort jou dus. Om daar nu direct heel Nederland bij te betrekken![]()
Maar hoeveel last ondervind jij er van in het dagelijks leven? In welke zin beperken eerdergenoemde aanpassingen jou?
En met mij heel veel mensen aan de reacties te lezen & te horen.
Kijk de columns van Youp van het Hek bijvoorbeeld maar eens na.
Het enige dat "we" kunnen is ons stemgedrag aanpassen.
zondag 11 februari 2018 om 21:00
De betreffende agente vertelde dat er een enkele keer gebruik van wordt gemaakt

Ik zou zeggen, neem een borrel of ga 5 kilometer hardlopen en je bent het kwijt.
Slachtofferhulp is voor SLACHTOFFERS en niet voor sukkels zoals HBG die hun rijbewijs niet opbergen.

zondag 11 februari 2018 om 21:02
Maar, ik heb het al twee keer gevraagd, je zegt zelf dat het niet erg is en niet wereldschokkend, maar waarom windt je jezelf er dan zo over op? Het leven wordt voor een aantal mensen wat leuker/makkelijker en verder heeft niemand er last van. Hoezo dan al die boosheid en onvrede? Ik snap het werkelijk niet.hollebollegijs schreef: ↑11-02-2018 20:58Ik erger me er aan dus heb ik er last van.
En met mij heel veel mensen aan de reacties te lezen & te horen.
Kijk de columns van Youp van het Hek bijvoorbeeld maar eens na.
Het enige dat "we" kunnen is ons stemgedrag aanpassen.
zondag 11 februari 2018 om 21:07
Nou, niemand had ook last van dames & heren.popita schreef: ↑11-02-2018 21:02Maar, ik heb het al twee keer gevraagd, je zegt zelf dat het niet erg is en niet wereldschokkend, maar waarom windt je jezelf er dan zo over op? Het leven wordt voor een aantal mensen wat leuker/makkelijker en verder heeft niemand er last van. Hoezo dan al die boosheid en onvrede? Ik snap het werkelijk niet.
Gewoon het hele gezeur & gezanik van problemen VERZINNEN en dan oplossingen lanceren waar niemand op zit te wachten.
Wie heeft gezegd dat ik boos ben?
Ergernis is iets anders dan woede.
Ergernis is een emotie, dus je stelt een merkwaardige vraag, waar komen emoties vandaan

Dat weet geen mens.
zondag 11 februari 2018 om 21:08
Dus omdat ze in Londen oplossingen hebben voor niet bestaande problemen moet dat hier ook maar.
In Londen rijden ze links, ook maar hier invoeren?

zondag 11 februari 2018 om 21:12
Je had het over exploderen, dat klonk mij nogal boos in de orenhollebollegijs schreef: ↑11-02-2018 21:07Nou, niemand had ook last van dames & heren.
Gewoon het hele gezeur & gezanik van problemen VERZINNEN en dan oplossingen lanceren waar niemand op zit te wachten.
Wie heeft gezegd dat ik boos ben?
Ergernis is iets anders dan woede.
Ergernis is een emotie, dus je stelt een merkwaardige vraag, waar komen emoties vandaan![]()
Dat weet geen mens.

Ergernis is een vervelende emotie. Je kunt beter lachen om de merkwaardigheden van het leven, of er je schouders over ophalen. In beide gevallen verandert er niets, maar je voelt jezelf er beter bij.
zondag 11 februari 2018 om 21:27
Mmmmmmmmmmm ja / nee
Dit explodeert een keer in de politiek, wacht rustig af.
Ik haal over de meeste dingen mijn schouders op, over heel veel dingen maar soms niet en dan ontstaat een ergernis.
Is niet erg, je kan er niets mee, beetje klagen op internet
![Happy :-]](./../../../../smilies/77_happy.gif)
Overigens heb ik wel gemerkt dat als veel mensen zich ergeren dingen te sturen zijn maar dan moet het wel gaan over grotere zaken dan de dames & heren bij de NS