Mensen beledigen, dat moet kunnen anno 2018

zondag 4 februari 2018 om 11:23
Ik ben een beetje klaar mee, dat overal grapjes van gemaakt moet worden. En dan ook nog verontwaardigd zijn als ‘sommige’ mensen die grapjes niet leuk vinden. Dan zijn ze zeurpieten en hebben ze lange tenen en hebben ze geen gevoel voor humor. Wat is er mis met rekening houden met elkaar? Ik vind het tegenwoordig echt te ver gaan en dan vooral het stukje stel je niet aan “het is een grapje”. Nee, niet alles is grappig. Het lijkt vooral stoer te zijn om tegen gevoelige onderwerpen aan te trappen, alsof het een stel kleuters zijn die steeds over grenzen gaan.
Zó mijn ei is kwijt.
Zwarte Piet discussie
Sylvana Simmons
H&M rel
Renate van der gijp
Meetoo
Zó mijn ei is kwijt.
Zwarte Piet discussie
Sylvana Simmons
H&M rel
Renate van der gijp
Meetoo
zaterdag 10 februari 2018 om 18:24
Volgens mij bestaat er geen wettelijke verplichting tot het (persoonlijk) al dan niet "normaal" vinden van allerlei dingen.vrouwjagersma schreef: ↑10-02-2018 16:46Dat is jouw interpretatie. In mijn ogen impliceerde hij dat transgenders niet normaal zijn. De enige manier om er achter te komen wie gelijk heeft, is Derksen vragen wat hij bedoelt.
De enige verplichting die er wel bestaat, is dat iedereen recht heeft op een gelijke behandeling zodra er sprake is van een rechtspositionele relatie. Maar iedere burger heeft daarnaast gewoon het recht dingen abnormaal te vinden, zo lang hij/zij niet tot dusdanige daden overgaat, dat die ander daardoor geschaad wordt.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!

zaterdag 10 februari 2018 om 18:28
Absoluut met je eens, hoor. Ik wilde alleen zeggen dat wij allemaal blijkbaar een andere interpretatie van Derksens opmerking hebben.pejeka schreef: ↑10-02-2018 18:24Volgens mij bestaat er geen wettelijke verplichting tot het (persoonlijk) al dan niet "normaal" vinden van allerlei dingen.
De enige verplichting die er wel bestaat, is dat iedereen recht heeft op een gelijke behandeling zodra er sprake is van een rechtspositionele relatie. Maar iedere burger heeft daarnaast gewoon het recht dingen abnormaal te vinden, zo lang hij/zij niet tot dusdanige daden overgaat, dat die ander daardoor geschaad wordt.
zaterdag 10 februari 2018 om 18:39
Dat is ook prima. Maar waarom dan de ophef? Ik ben wel een beetje klaar met een samenleving waarin, zodra iemand zich ook maar iets te ongenuanceerd uitlaat naar de zin van bepaalde groeperingen, er gelijk "racisme" en "discriminatie" wordt geroepen, en dat een op zich niet kwetsend bedoelde uiting opeens wordt opgeblazen tot enorme proporties, waar toch vooral een week lang in alle praatprogramma's aandacht aan moet worden geschonken...vrouwjagersma schreef: ↑10-02-2018 18:28Absoluut met je eens, hoor. Ik wilde alleen zeggen dat wij allemaal blijkbaar een andere interpretatie van Derksens opmerking hebben.

zaterdag 10 februari 2018 om 18:48
Een paar pagina's eerder omschreef iemand dat heel treffend, met vier groepen. Ik zit in de groep die vindt dat iedereen maar moet zeggen wat ze niet laten kan, maar dat sommige opmerkingen niet bepaald bijdragen aan de feestvreugde. Dat betekent niet dat ik dat programma wil verbieden, wel dat ik niet begrijp waarom volksstammen zo moeten lachen om VI. Dat is alles, wat mij betreft.pejeka schreef: ↑10-02-2018 18:39Dat is ook prima. Maar waarom dan de ophef? Ik ben wel een beetje klaar met een samenleving waarin, zodra iemand zich ook maar iets te ongenuanceerd uitlaat naar de zin van bepaalde groeperingen, er gelijk "racisme" en "discriminatie" wordt geroepen, en dat een op zich niet kwetsend bedoelde uiting opeens wordt opgeblazen tot enorme proporties, waar toch vooral een week lang in alle praatprogramma's aandacht aan moet worden geschonken...

zaterdag 10 februari 2018 om 18:50
Ben inderdaad ook benieuwd. Professor snottebel, die ga ik onthoudendoemijdiemaardan schreef: ↑10-02-2018 16:20Verklaar je nader. Graag. Wat is het dat ik schrijf dat je zo triggert?

zaterdag 10 februari 2018 om 18:51
vrouwjagersma schreef: ↑10-02-2018 18:48Een paar pagina's eerder omschreef iemand dat heel treffend, met vier groepen. Ik zit in de groep die vindt dat iedereen maar moet zeggen wat ze niet laten kan, maar dat sommige opmerkingen niet bepaald bijdragen aan de feestvreugde. Dat betekent niet dat ik dat programma wil verbieden, wel dat ik niet begrijp waarom volksstammen zo moeten lachen om VI. Dat is alles, wat mij betreft.
Ik kan van allerlei dingen soms niet voorstellen wat er nou grappig aan is. Neemt niet weg dat ik degenen die dat wel inzien, hun lol gun. Leven en laten leven.
Wat ik niet snap, is allerlei groeperingen die tegenwoordig blijkbaar bestaan, en die met een stofkammetje iedere uiting van een ander fileren, en als ze ook maar dénken iets gevonden te hebben, luidkeels gaan schreeuwen omdat ze zich tekort gedaan voelen. Nee, kan ik niet tegen.

zaterdag 10 februari 2018 om 18:56
Mooi ttas.Janis_Ian schreef: ↑10-02-2018 17:48Mooi Ttas![]()
Vandaag in NRC "punching up": https://www.nrc.nl/nieuws/2018/02/09/pu ... p-a1591694
En mooi stuk janis, hele goede analyse.

zaterdag 10 februari 2018 om 20:02
Ik krijg uitslag van zulke linkse "kijk ons eens goed zijn en rechtse mensen slecht" mensen, bijna alle BN'ers dus.Janis_Ian schreef: ↑10-02-2018 17:48Mooi Ttas![]()
Vandaag in NRC "punching up": https://www.nrc.nl/nieuws/2018/02/09/pu ... p-a1591694

zaterdag 10 februari 2018 om 20:05
Waar staat dat dan?Wageningen1985 schreef: ↑10-02-2018 20:02Ik krijg uitslag van zulke linkse "kijk ons eens goed zijn en rechtse mensen slecht" mensen, bijna alle BN'ers dus.

zaterdag 10 februari 2018 om 20:06
Je moet wel bijna onzekerheidsissues hebben als je dát eruit leest.Wageningen1985 schreef: ↑10-02-2018 20:02Ik krijg uitslag van zulke linkse "kijk ons eens goed zijn en rechtse mensen slecht" mensen, bijna alle BN'ers dus.

zaterdag 10 februari 2018 om 20:12
Het gaat om de context, NOS en DWDD zijn volgends haar "goed" want die moeten het elke aflevering over bijvoorbeeld me too hebben, kijk is hoe zielig alle vrouwen zijn blabla. Terwijl de heren van VI voor hun mening uit durven te komen, ook al gaat deze tegen de stroom in, dat vind ik dapper, terwijl ook Wilders voor zijn mening uit durft te komen ook al wordt hij met de dood bedreigd, ik ben het niet eens met alles wat Wilders zegt, maar hij heeft wel lef.

zaterdag 10 februari 2018 om 20:15
Ik lees het er heel duidelijk uit, ze probeert wel erg de gutmensch uit te hangen, ik lees erin dat men geen grappen meer mag maken over homo's of vrouwen want dat is zielig, dan vraag ik mij af of je überhaupt wel ergens grappen over mag maken.

zaterdag 10 februari 2018 om 20:32
Dan heb je niet begrepen wat ze wilde zeggen. Dat is jammer.Wageningen1985 schreef: ↑10-02-2018 20:15Ik lees het er heel duidelijk uit, ze probeert wel erg de gutmensch uit te hangen, ik lees erin dat men geen grappen meer mag maken over homo's of vrouwen want dat is zielig, dan vraag ik mij af of je überhaupt wel ergens grappen over mag maken.

zaterdag 10 februari 2018 om 20:40
Er zijn de laatste tijd veel minderheden die terecht meer respect opeisen. Denk aan niet-witte mensen, homo’s, transgenders, en o ja, hoe kon ik ze vergeten: vrouwen, de enige minderheid die een meerderheid is. Deze minderheden worden daar (soms) in gesteund door ‘instituten’ als de NOS en De wereld draait door. Die instituten hebben geen echte macht maar wel een soort opiniërende macht. Daarom zou het kunnen dat Van der Gijp zijn eigen grap eerder punching up vindt – we lachen niet om transgenders, maar om het correcte ‘gezag’ dat ons vertelt wat wij zouden moeten denken.vrouwjagersma schreef: ↑10-02-2018 20:32Dan heb je niet begrepen wat ze wilde zeggen. Dat is jammer.
Het feit dat Van der Gijp het zelf grappig vindt, zegt waarschijnlijk iets over hoe hij zichzelf ziet: niet als een concurrerende opiniërende macht, die Voetbal Inside wel is, maar als een machteloze man die zich alleen als hofnar kan verzetten tegen wat hem wordt opgelegd.
Bijvoorbeeld in dit stuk, ze zegt nog net niet, "De NOS is goed VI is slecht" ik zou werkelijk niet weten hoe ik het anders moet interpreteren.

zaterdag 10 februari 2018 om 20:45
Nou ja, wat ik lees is dat ze zegt:
Dus ze erkent dat Gijp deze grap wellicht maakt om het politiek correcte denken belachelijk te maken, maar dat de uitwerking van zijn grap is dat het publiek niet lacht om die malle Gutmenschen van DWDD, maar gewoon echt letterlijk lacht om een man met een pruik op en wat is dat dom dat iemand zich een vrouw voelt.Daarom zou het kunnen dat Van der Gijp zijn eigen grap eerder punching up vindt – we lachen niet om transgenders, maar om het correcte ‘gezag’ dat ons vertelt wat wij zouden moeten denken.
(...)
Het jammere bij dit soort punching up is dat er geen echte macht geraakt wordt, en dat de mensen die erom lachen in veel gevallen wel ‘naar beneden’ lachen – haha, een man die zich verkleedt als vrouw! Daardoor is het ‘slachtoffer’ dus nooit de NOS, maar wel de transvrouw die haar pruik niet op durft.
zaterdag 10 februari 2018 om 21:03
Het recht om te kwetsen, het enige wat ik wil weten is of mensen hun kinderen dat meegeven.
Je mag een ander kwetsen & beledigen dat is een mooi recht.
Mocht dat zo zijn dan moet ik daar maar tijdig op inspelen(in de opvoeding).
Ik vraag me ook echt af of mensen zo met elkaar omgaan.
Het is in iedergeval niet OSM,ik vind het niet normaal en ook niet "iets moois".
Helaas kun je je kinderen niet beschermen tegen de groep die niet OSM is en het blijkbaar een prachtig goed vind.
Je mag een ander kwetsen & beledigen dat is een mooi recht.
Mocht dat zo zijn dan moet ik daar maar tijdig op inspelen(in de opvoeding).
Ik vraag me ook echt af of mensen zo met elkaar omgaan.
Het is in iedergeval niet OSM,ik vind het niet normaal en ook niet "iets moois".
Helaas kun je je kinderen niet beschermen tegen de groep die niet OSM is en het blijkbaar een prachtig goed vind.
zaterdag 10 februari 2018 om 21:09
Oh god, daar gaan we wereld, de wereld bestaat uit de linkse kerk en de rechtse mens die alleen maar eerlijk wil zijn.Wageningen1985 schreef: ↑10-02-2018 20:02Ik krijg uitslag van zulke linkse "kijk ons eens goed zijn en rechtse mensen slecht" mensen, bijna alle BN'ers dus.
Ik houd het weer voor gezien, ik was een tijdje niet op het forum geweest, maar....
# https://www.youtube.com/watch?v=pDxoj-tDDIU
de groeten.

zaterdag 10 februari 2018 om 21:11
Ik krijg dan weer jeuk van mensen die om onverklaarbare redenen overal het stempeltje 'links of 'rechts' op willen plakken.Wageningen1985 schreef: ↑10-02-2018 20:02Ik krijg uitslag van zulke linkse "kijk ons eens goed zijn en rechtse mensen slecht" mensen, bijna alle BN'ers dus.

zaterdag 10 februari 2018 om 21:20
Dus omdat ik mijn mening geef ga je maar weer? Je moet het zelf weten maar wat een slap excuus.ardni schreef: ↑10-02-2018 21:09Oh god, daar gaan we wereld, de wereld bestaat uit de linkse kerk en de rechtse mens die alleen maar eerlijk wil zijn.
Ik houd het weer voor gezien, ik was een tijdje niet op het forum geweest, maar....
# https://www.youtube.com/watch?v=pDxoj-tDDIU
de groeten.

zaterdag 10 februari 2018 om 22:22
Ik heb het nog eens gelezen, maar echt, ik zie het nietWageningen1985 schreef: ↑10-02-2018 20:15Ik lees het er heel duidelijk uit, ze probeert wel erg de gutmensch uit te hangen, ik lees erin dat men geen grappen meer mag maken over homo's of vrouwen want dat is zielig, dan vraag ik mij af of je überhaupt wel ergens grappen over mag maken.

zaterdag 10 februari 2018 om 22:25
Dit lees ik dus ookvrouwjagersma schreef: ↑10-02-2018 20:45Nou ja, wat ik lees is dat ze zegt:
Dus ze erkent dat Gijp deze grap wellicht maakt om het politiek correcte denken belachelijk te maken, maar dat de uitwerking van zijn grap is dat het publiek niet lacht om die malle Gutmenschen van DWDD, maar gewoon echt letterlijk lacht om een man met een pruik op en wat is dat dom dat iemand zich een vrouw voelt.
zaterdag 10 februari 2018 om 22:35
Links is goed en rechts is slecht. Kun je wel uitslag van krijgen, maar is gewoon wat het is.Wageningen1985 schreef: ↑10-02-2018 20:02Ik krijg uitslag van zulke linkse "kijk ons eens goed zijn en rechtse mensen slecht" mensen, bijna alle BN'ers dus.
Overigens lees ik dat niet in die column.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.
David Dunning
David Dunning

zaterdag 10 februari 2018 om 22:37
Ze doet in ieder geval alsof ze ergens verstand van heeft (humor) en om daarna met haar kennis over het onderwerp vervolgens zogenaamd te bewijzen dat bepaalde incorrecte humor nooit grappig is, want incorrect. Een leuke cirkelredenering, en verder is het toch wel een soort van tekstuele zelfbevrediging. Misschien werd ze tijdens het schrijven zelfs wel een beetje vochtig tussen de benen, gewoon omdat ze zichzelf zo fantastisch vond.