Motorrijlessen Amsterdam

03-08-2016 17:36 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag iedereen,

Zojuist besloten om na járen verlangend kijken naar elke motor op de weg zelf te beginnen met lessen. Meteen het internet ingedoken om rijscholen op te zoeken maar men men men iets met bomen en bossen enzo.

Dus bij deze de vraag: iemand nog recente ervaringen met rijscholen waar ik iets aan zou kunnen hebben? En had je al een autorijbewijs? En met hoeveel lessen had je je motorrijbewijs? Alle tips etc zijn welkom want ik betreed nu een voor mij nog onbekende wereld!
Geen ervaring met rijschool in de buurt van a'dam. Wel wat tips zorg voor instructeur die zelf ook op motor rijdt en niet in de auto tijdens les. Eigen helm is echt heel prettig om al te hebben. Hoeveel lessen hangt heel erg van af of je angstig bent of niet

Verder lekker genieten het is super leuk
Bedankt voor je reactie en tips Bloemetje! Zal ze zeker in mijn achterhoofd houden.

Valt me wel tegen hoe weinig mensen op het forum iets met motorrijden hebben :(
Er is hier ergens al een motortopic, daar kun je misschien ook je vragen kwijt.
Ja, idd is wel nog topic over, anders je vraag plaatsen op motor-forum.nl behoorlijk actief forum
De oudere topics had ik al gelezen maar die zijn van een paar jaar geleden. Ik wilde graag recente ervaringen met motorrijscholen.
Wat je zou kunnen doen is verschillende proeflessen ( doorgaans tussen de €10 en €25) aanvragen bij verschillende rijscholen. Zo krijg je een goed beeld van de rijschool en instructeur(s).

Vraag of de lessen worden gegeven door 1 of meerdere instructeurs. Het is fijn om een klik te hebben met je instructeur. Wanneer je je op je gemak voelt, zullen je avb oefeningen je een stuk beter af gaan (en zul je dus minder lessen nodig hebben).

Informeer ook naar de procedure omtrent examenaanvraag. Er zijn rijscholen die vooraf al examens inkopen bij het CBR, waardoor je sneller aan de beurt bent. Bij de rijscholen die pas je examen gaan aanvragen als je eraan toe bent, kan het zomaar zijn dat je 1,5 a 2 maanden moet wachten. Zomerseizoen = motorseizoen en dus zeer lange wachttijden...

Succes met je keuze en veel plezier met lessen!
wat Teotihuacan zegt.

Al hoeft een instructeur niet per se op de motor mee te rijden hoor!

Deed die van mij ook niet en toch heb ik mijn motorrijbewijs in totaal 12 lessen (voor voertuigbeheersing en verkeersdeelname samen) gehaald.

(en was echt een groentje, zelfs nog nooit op een brommer gereden voordat ik op een motor stapte).

En je kunt ook zoeken (bij het cbr) op slagingspercentages van de verschillende rijscholen.

http://www.rijschoolgegev ... xamenplaats=30&automaat=0

Waar op letten bij het kiezen van een rijschool:

http://www.rijschoolgegevens.nl/index.asp?pageid=23
Nog een aanvulling:

Bij de meeste cbr examencentra scoort de ANWB motorrijopleiding zeer goed.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven