Naam kat

10-09-2022 19:24 62 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Wij willen er graag nog een kitten bij, uit het asiel. Onze oudere poes is een tijdje terug overleden, heeft de leeftijd van 14 mogen bereiken. Heb haar moeten laten inslapen vanwege hartfalen.

Ik heb nog een poesje van 3. En 2 honden. Willen dus eigelijk een kitten omdat ik denk dat die het snelste geaccepteerd word door mijn al bestaande beestenboel.

Nu zit ik met mijn dochter te brainstormen over een naam voor een kat. Tot nu toe komen we uit op Puck of Maddox voor een kater. Lola voor een poes. Mijn andere poes heeft een naam eindigend op een Y, dus dat willen we dan liever niet.

Iemand nog leuke ideeen? Heb idd Google al geraadpleegd maar er zijn zoveel sites met namen.
Als de poes uit Friesland komt: Bauke, Sjoerd of Wietze.
Get on, boogie, turnin' me on
(Shine up, shine up) - Doris D And the Pins
Mojo Jojo
Ik zou eerst eens kijken of je inderdaad eenkitten kunt vinden en die dan uitzoeken; misschien heeft die kat al een naam of past de naam die je nu verzint totaal niet bij dat kitten. Beetje gekke volgorde.
We're just two lost souls
Willem
Kattentuintje schreef:
10-09-2022 19:31
Ik zou eerst eens kijken of je inderdaad eenkitten kunt vinden en die dan uitzoeken; misschien heeft die kat al een naam of past de naam die je nu verzint totaal niet bij dat kitten. Beetje gekke volgorde.

Ja het kan zijn dat hij of zij al een naam heeft. Maar dit is eigelijk gewoon de voorpret. Kittens genoeg in het asiel.
Lisa2022 schreef:
10-09-2022 19:33
Ja het kan zijn dat hij of zij al een naam heeft. Maar dit is eigelijk gewoon de voorpret. Kittens genoeg in het asiel.
Het is toch veel leuker om zelf te verzinnen dan op een forum om namen te vragen?
Olaf of Bella.
Here am I in my little bubble
Moiren schreef:
10-09-2022 19:35
Het is toch veel leuker om zelf te verzinnen dan op een forum om namen te vragen?

Mag toch wel ideetjes op doen?
Lisa2022 schreef:
10-09-2022 19:37
Mag toch wel ideetjes op doen?
Van mij mag alles. Ik zou het leuker vinden om zelf te verzinnen :)
Die van ons heet Puck. Maar da's een poes...
Moiren schreef:
10-09-2022 19:39
Van mij mag alles. Ik zou het leuker vinden om zelf te verzinnen :)
Ik vind de 'verzin een naam voor onze nieuwe kat/hond/cavia/gekko' topics altijd super leuk.
Heel veel leuke ideeën en uiteindelijk krijgt het beestje steevast een andere / niet genoemde naam. :)
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Catanova
Glitch
Miep
Judas
Guppie
Makker
Yip
Orca
Charles
Lizzy/Elizabeth/Beppie
Zombie
violetskies wijzigde dit bericht op 10-09-2022 19:50
20.83% gewijzigd
You can breathe, you can blink, you can cry. Hell, you’re all gonna be doing that.
Toevallig je andere topics ook gevolgd. En ben zelf ook bekend met chronisch pijn, werkdruk (voorheen) en geldzorgen. Dan zou ik er geen huisdier bij willen hebben.

Je komt over alsof je veel onrust hebt. Een kitten compleet opvoeden, mét de nodige kosten... is dat wel verstandig nu? Niet oordelend bedoeld, maar inlevend, omdat ik je situatie herken bij mezelf.
Al onze katten hebben een naam uit de boeken van Annie MG Schmidt
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Moiren schreef:
10-09-2022 19:32
Willem

Of Dikke Teun
Gerda
Moiren
Schanulleke
RainyDays schreef:
10-09-2022 19:37
Olaf of Bella.
Die van ons heet Olaf, niet uit Ice Age maar naar Count Olaf. Dat karakter komt ook meer overeen :)
Lola vind ik super leuk trouwens!

Namen van mijn 2 huidige katten / katten die ik ooit heb gehad / katten van zus/vrienden/etc:

Dender (mijn oude mannetje van 20 :love: )
Geesje (ook wel Plofje, omdat ze de gewoonte heeft pal voor mijn voeten op de grond neer te ploffen voor een aai. :heart: :heart: )

Kalle, Drfy, Cato & Marie, Mumla, Sjors (Bollebol), Piewie & Merlijn, Ludo, Krengetje, Pippols, Fradsen, Aisja, Scooter, Rossini (rosje), Rikkie, Reus, Joxar, Mikkie, Gabbertje, Svetlana, Thura.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
KamilleT schreef:
10-09-2022 20:00
Die van ons heet Olaf, niet uit Ice Age maar naar Count Olaf. Dat karakter komt ook meer overeen :)
Je bedoelt Frozen?
Onze katten hebben bijna allemaal een weer gerelateerde naam:
Bliksem
Donder
Storm
Thor-nado (zoon wilde Thor)
Sunny
Maar we hebben ook:
Vriendje
Loki
Bacardi
Such a beautiful place to be with Friends.
Sherlock schreef:
10-09-2022 19:49
Toevallig je andere topics ook gevolgd. En ben zelf ook bekend met chronisch pijn, werkdruk (voorheen) en geldzorgen. Dan zou ik er geen huisdier bij willen hebben.

Je komt over alsof je veel onrust hebt. Een kitten compleet opvoeden, mét de nodige kosten... is dat wel verstandig nu? Niet oordelend bedoeld, maar inlevend, omdat ik je situatie herken bij mezelf.

Ik haal juist mijn energie uit mijn huisdieren. Heb altijd dieren om mij heen gehad, zou echt niet zonder kunnen. Mijn dieren kwamen bij mij als kitten of puppy. Ik weet wat het is om deze op te moeten voeden en ja het brengt kosten met zich mee. Maar dat heb ik er graag voor over. En daar heb ik zeker over nagedacht. Maar dieren geven mij zoveel plezier en ik vind een stuk ontspanning bij hun. Mijn dieren komen niks te kort. Mijn grote hond is al 11, mijn steun en toeverlaat.
Posh of Porcha

Dafna, maar die heb ik al gereserveerd als ik er ooit een poes bij neem ( alleen als ik er eentje vindt die gedumpt is )

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven