NaNoWriMo (2014)

04-10-2014 14:34 424 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ieder jaar in november wagen duizenden mensen ter wereld zich aan het schrijven van een roman van minimaal 50.000 woorden.

NaNoWriMo komt er weer aan! Oftewel National Novel Writing Month. En dus ben ik er met een gloednieuw topic.

Op 1 november begint het, maar nu is de tijd aangebroken om je mentaal voor te bereiden en eventueel een plan de campagne in elkaar te zetten.

Who's with me?

Ik ben er vroeg bij dit jaar.
Captain, ik zeg natuurlijk doen. Wie weet schrap je hem later, maar het is toch leuk om hem te schrijven!
De eerste zin altijd overslaan. Dat is bij mij altijd een groot struikelblok Soms probeer ik karakters alvast te leren kennen, en ik wil altijd een bepalende scene alvast in mijn hoofd hebben. Voor de rest zie ik wel waar het verhaal me heen voert
Nog 4 of 5 nachtjes slapen (afhankelijk van wanneer je van plant bent te beginnen met schrijven).

Ik kom gelukkig wel dichter bij een keuze. Straks heb ik nachtdienst, dan heb ik vast wel even tijd om e.e.a op papier te zetten. Ik heb graag wel een beetje een rode lijn waar ik me aan vast kan houden.
Weten jullie al vanuit welk vertelspectief (ik-vorm, hij/zij-vorm, alwetende verteller, etc jullie gaan schrijven? En tegenwoordige of verleden tijd?

Ik schrijf eigenlijk altijd in de verleden tijd. Tegenwoordige tijd vind ik onprettig, ook om te lezen. Uitzondering is als het een heel klein stukje van het verhaal is. Maar dan moet het wel nuttig zijn en erin passen.

Verder schrijf ik meestal in de 3e persoon. En anders in de 1e persoon, maar dat vind ik soms moeilijk (zeker met NaNo), omdat ik dan aan het gezichtpunt van 1 personage vast zit. Verschillende gezichtspunten vanuit de 1e persoon heb ik eigenlijk nog nooit gedaan.

Het begint nu echt dichtbij te komen.
Up! Had mijn bericht net voor de forumcatastrofe geplaatst. :-)
Ik doe verleden tijd, vind ik zelf prettiger lezen. Vertelperspectief vanuit de derde persoon, maar ik weet nog niet of ik alleen vanuit de hoofdpersoon ga vertellen of ook vanuit andere personages. Waarschijnlijk wel. Ik overweeg nog flashbacks er in te doen.

Nu ik de nieuwe lay-out van het forum heb gecheckt, ga ik maar weer verder met de laatste voorbereidingen:-)
Ik schrijf vanuit de ik eigenlijk altijd in de tegenwoordige tijd, maar derde persoon altijd verleden tijd. Raarrrr

Maar het wordt derde persoon. Dus verleden tijd.
Oeh, het is twee over twaalf, nog een dag te gaan mensen!
Nog 8 uur!
Ik ga weer eens in de eerste persoon schrijven, en uiteraard in de verleden tijd. Ben benieuwd of dit verhaal me makkelijk afgaat.
Keihard aan het doorwerken aan de synopsis, zodat ik morgen een vliegende start kan maken:-)
Zijn jullie er klaar voor?

Nog even en het is zo ver
Als je bang bent dat alles in de soep loopt, neem dan een pannetje mee.
Haha, wat fanatiek van je, fiool. Ik heb alleen maar zitten luieren in de tijd die ik eigenlijk had moet gebruiken voor plotten e.d.
Gaan er nog mensen naar een write in morgen? En waar?
Ikke niet. Ik ben van mening dat schrijven in essentie een hele asociale bezigheid is:-)
Ik ook niet, ik heb geen laptop en geen zin om met de hand te schrijven. Als ik eenmaal een laptop heb zou ik misschien wel gaan.
O jee.. over 2 uur begint het en ik heb alleen een hele hele hele grove lijn. Ben duidelijk niet goed georganiseerd.

Op hoop van zegen dan maar!
“The snow doesn't give a soft white damn whom it touches.”
Dan ben je gewoon een pantser bloubokkie, geen probleem toch? Ik ook

Je hoeft alleen maar te beginnen met schrijven toch?
Nog een half uur, people. Ik ga er zo even lekker voor zitten, als ik thuis ben. Kop thee erbij.
Bloubokkie, komt goed. Gewoon beginnen en kijken waar je verhaal je heen leidt. Ik doe hetzelfde, dus je hebt nu al twee lotgenoten.
En GO!

Succes iedereen!
Goedemorgen! Even snel mijn eerste paar zinnen opschrijven en dan sporten en dan ga ik echt los :-)
Succes iedereen!! Ik begin vanmiddag pas maar heb er zin in!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven