NaNoWriMo (2014)
zaterdag 4 oktober 2014 om 14:34
Ieder jaar in november wagen duizenden mensen ter wereld zich aan het schrijven van een roman van minimaal 50.000 woorden.
NaNoWriMo komt er weer aan! Oftewel National Novel Writing Month. En dus ben ik er met een gloednieuw topic.
Op 1 november begint het, maar nu is de tijd aangebroken om je mentaal voor te bereiden en eventueel een plan de campagne in elkaar te zetten.
Who's with me?
Ik ben er vroeg bij dit jaar.
NaNoWriMo komt er weer aan! Oftewel National Novel Writing Month. En dus ben ik er met een gloednieuw topic.
Op 1 november begint het, maar nu is de tijd aangebroken om je mentaal voor te bereiden en eventueel een plan de campagne in elkaar te zetten.
Who's with me?
Ik ben er vroeg bij dit jaar.
maandag 27 oktober 2014 om 11:20
woensdag 29 oktober 2014 om 06:43
Weten jullie al vanuit welk vertelspectief (ik-vorm, hij/zij-vorm, alwetende verteller, etc jullie gaan schrijven? En tegenwoordige of verleden tijd?
Ik schrijf eigenlijk altijd in de verleden tijd. Tegenwoordige tijd vind ik onprettig, ook om te lezen. Uitzondering is als het een heel klein stukje van het verhaal is. Maar dan moet het wel nuttig zijn en erin passen.
Verder schrijf ik meestal in de 3e persoon. En anders in de 1e persoon, maar dat vind ik soms moeilijk (zeker met NaNo), omdat ik dan aan het gezichtpunt van 1 personage vast zit. Verschillende gezichtspunten vanuit de 1e persoon heb ik eigenlijk nog nooit gedaan.
Het begint nu echt dichtbij te komen.
Ik schrijf eigenlijk altijd in de verleden tijd. Tegenwoordige tijd vind ik onprettig, ook om te lezen. Uitzondering is als het een heel klein stukje van het verhaal is. Maar dan moet het wel nuttig zijn en erin passen.
Verder schrijf ik meestal in de 3e persoon. En anders in de 1e persoon, maar dat vind ik soms moeilijk (zeker met NaNo), omdat ik dan aan het gezichtpunt van 1 personage vast zit. Verschillende gezichtspunten vanuit de 1e persoon heb ik eigenlijk nog nooit gedaan.
Het begint nu echt dichtbij te komen.
donderdag 30 oktober 2014 om 19:35
Ik doe verleden tijd, vind ik zelf prettiger lezen. Vertelperspectief vanuit de derde persoon, maar ik weet nog niet of ik alleen vanuit de hoofdpersoon ga vertellen of ook vanuit andere personages. Waarschijnlijk wel. Ik overweeg nog flashbacks er in te doen.
Nu ik de nieuwe lay-out van het forum heb gecheckt, ga ik maar weer verder met de laatste voorbereidingen:-)
Nu ik de nieuwe lay-out van het forum heb gecheckt, ga ik maar weer verder met de laatste voorbereidingen:-)