Napraat 2.0, deel 2 (zonder geklets)

23-09-2020 22:13 3022 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Welkom in napraat 2.0!

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598 .

Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Bashen van het andere Napraattopic staan we niet toe.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Gewone kletspraatjes is hier niet de bedoeling. Die kun je kwijt in het 'napraattopic, deel 136 (met geklets)' overig/napraattopic-136-met-geklets/lis ... es/467944#.

Veel napraatplezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Moderator team
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Alle reacties Link kopieren
maree schreef:
05-07-2023 08:23
Misschien niet het goede topic, maar weet iemand wat er gebeurd is met het topic de pubermoeder van gisteren op vakantie in Spanje? Kan het niet meer vinden.

Verwijderd. Was een gepermabande.
(Zie moderatortopic en bantopic)
Bericht aan mijzelf: Lachen. Omdraaien. En met mijn ogen rollen. Niet andersom.
Alle reacties Link kopieren
PoesmetLaarzen schreef:
05-07-2023 10:23
Verwijderd. Was een gepermabande.
(Zie moderatortopic en bantopic)
Dank je! Weet ik voor een volgende keer waar ik kan kijken :)
Alle reacties Link kopieren
Al -terug-lezend (👍🏻 voor de werkende zoekfunctie) kwam ik dit in een bericht tegen:
zaterdag 1 oktober 2022 om 18:35
[ Gemene uitspraken en vernederingen enz
enz
Ja ik hoef geen pb trouwens :) ]

Dat was het natuurlijk waardoor men wist dat deze persoon de gepermabande was.
😎
Ik heb gewoon gelijk.
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 15-08-2023 19:54
Reden: Bashen andere napraat staan we ook hier niet toe. Provoceren
99.20% gewijzigd
It won't stop until you wise up
Alle reacties Link kopieren
Wat een gezeur
You're not wrong, you're an asshole
Alle reacties Link kopieren
Murgatroyd schreef:
15-08-2023 16:11
Wat een gezeur

Ook dat mag er hier zijn. Welkom.
It won't stop until you wise up
Alle reacties Link kopieren
Ik hoopte dat er een leuke napraat post was over een spraakmakend topic. Dus nu zit ik toch weer te treuren.
Forget about what I said; the lights are gone and the party's over
Alle reacties Link kopieren
Het was een stomme post over een stom topic
You're not wrong, you're an asshole
Alle reacties Link kopieren
Aviendha schreef:
15-08-2023 16:22
Ik hoopte dat er een leuke napraat post was over een spraakmakend topic. Dus nu zit ik toch weer te treuren.

Dat is idd jammer. Ik zal eens gaan buurten.
It won't stop until you wise up
Alle reacties Link kopieren
Oh, wat een spanning en jolijt hier :cheer2:
Get on, boogie, turnin' me on
(Shine up, shine up) - Doris D And the Pins
Alle reacties Link kopieren
ik herhaal mijn vraag van het vraag het de mod topic nog eens hier.

maar, stel ik zou hetzelfde zeggen als wat een forrummer deed over NAW en koffiedrinken

zou ik dan wel geband worden? Want ik ben met deze nick geen oudgediende. schrijf niet regelmatig op 1 dedicated topic... dus voor velen ben ik een "vreemde"
hoi
Pikachu schreef:
18-08-2023 16:25
ik herhaal mijn vraag van het vraag het de mod topic nog eens hier.

maar, stel ik zou hetzelfde zeggen als wat een forrummer deed over NAW en koffiedrinken

zou ik dan wel geband worden? Want ik ben met deze nick geen oudgediende. schrijf niet regelmatig op 1 dedicated topic... dus voor velen ben ik een "vreemde"
Waarom stel je deze vraag hier? Dit is een vraag voor de mods. En dit is geen mod topic.
Alle reacties Link kopieren
Pikachu schreef:
18-08-2023 16:25
ik herhaal mijn vraag van het vraag het de mod topic nog eens hier.

maar, stel ik zou hetzelfde zeggen als wat een forrummer deed over NAW en koffiedrinken

zou ik dan wel geband worden? Want ik ben met deze nick geen oudgediende. schrijf niet regelmatig op 1 dedicated topic... dus voor velen ben ik een "vreemde"
Je vraag is al uitgebreid beantwoord in vraag het de mods.
Iedereen heeft recht op mijn mening.
Alle reacties Link kopieren
Henk-und-Roelie schreef:
15-08-2023 20:32
Oh, wat een spanning en jolijt hier :cheer2:
Ja zoveel interessante discussies tegelijk de laatste tijd, ik raak niet uitgelezen!
You're not wrong, you're an asshole
Alle reacties Link kopieren
ja en nee..

dat wat men schrijft wordt in een context gezien dus iemand die allang meeschrijft waarvan men weet dat diegene grapjes maakt en het niet meent krijgt geen ban, en de volgende die hetzelfde "grapje "maakt maar die minder bekend is krijgt wel een ban. Aan de ene kant snap ik dat, aan de andere kant voelt het scheef.

Is niet specifiek een vraag maar meer een overmijmering van mij.. dus daarom past het beter hier dan daar.
hoi
Alle reacties Link kopieren
Maar Pikachu waarom zou jij nou nog eens hetzelfde grapje willen maken? Dat is toch helemaal niet leuk? Verzin dan zelf een grapje.
You're not wrong, you're an asshole
Alle reacties Link kopieren
Wat is eigenlijk het verschil tussen de beide napraten? Wordt toch in allebei gekletst?
Alle reacties Link kopieren
Silver schreef:
18-08-2023 17:08
Wat is eigenlijk het verschil tussen de beide napraten? Wordt toch in allebei gekletst?
Napraters zonde geklets praten in de regel vooral na over napraat. Dat is een topic, dus geen geklets.
You're not wrong, you're an asshole
Alle reacties Link kopieren
Pikachu schreef:
18-08-2023 16:25
ik herhaal mijn vraag van het vraag het de mod topic nog eens hier.

maar, stel ik zou hetzelfde zeggen als wat een forrummer deed over NAW en koffiedrinken

zou ik dan wel geband worden? Want ik ben met deze nick geen oudgediende. schrijf niet regelmatig op 1 dedicated topic... dus voor velen ben ik een "vreemde"
Ik vind je vraag interessant.
De mods hebben eigenlijk geantwoord dat ze het per post/ geval zullen bekijken (zo even uit mijn hoofd). Ook hebben ze aangegeven dat ze het nu laten gaan (omdat diegene frustratie/ woede moest uiten), maar dat het geen vrijbrief is om op de persoon dergelijke posts te plaatsen.

ik bracht het ter sprake, omdat het best dreigend klinkt als iemand van plan is naw gegevens van iemand uit te gaan zoeken. Waarom zou je dat in vredesnaam zeggen? Ik voel die behoefte totaal niet, dus ja: zo'n post schrik ik wel van.

Maar goed, uiteindelijk na zoveel posts later en als allerlei forummers er weer een plasje over doen, komt eruit dat die persoon dit helemaal niet van plan is: naw gegevens van forummers opzoeken. Fijn dat dit gezegd wordt, maar uiteindelijk ken je de meeste forummers eigenlijk niet en ook niet hun IT-skills.

Nu schrijf ik hier geen dingen, die ik IRL ook niet zou vertellen of zeggen. Maar je zou maar een gevoelig onderwerp hebben geplaatst, vervolgens bij de mods aangeven dat je het ergens niet mee eens bent en dan lees je dat iemand van plan is om je naw op te gaan zoeken :@@:
En dan moet je maar snappen dat die en die forummer het 'zo niet bedoelt'. En dat moet je maar gewoon begrijpen en haha hihi, sjonge jonge wat overdreven, hoor! Alsof iedereen elkaar maar kent hier ofzo.
dreamglasses wijzigde dit bericht op 18-08-2023 17:30
1.75% gewijzigd
Only dead fish go with the flow
Alle reacties Link kopieren
Pikachu schreef:
18-08-2023 17:02
ja en nee..

dat wat men schrijft wordt in een context gezien dus iemand die allang meeschrijft waarvan men weet dat diegene grapjes maakt en het niet meent krijgt geen ban, en de volgende die hetzelfde "grapje "maakt maar die minder bekend is krijgt wel een ban. Aan de ene kant snap ik dat, aan de andere kant voelt het scheef.

Is niet specifiek een vraag maar meer een overmijmering van mij.. dus daarom past het beter hier dan daar.
Inderdaad dit.
Only dead fish go with the flow
Alle reacties Link kopieren
Silver schreef:
18-08-2023 17:08
Wat is eigenlijk het verschil tussen de beide napraten? Wordt toch in allebei gekletst?
Hier alleen napraten over topics, zonder geklets over eten, privé toestanden, etc
Only dead fish go with the flow
Alle reacties Link kopieren
Aanvullend. Niet in napraat 2.0 praten over napraat 1.0. Dan krijg je een ban.
It won't stop until you wise up
Alle reacties Link kopieren
Pikachu schreef:
18-08-2023 17:02
ja en nee..

dat wat men schrijft wordt in een context gezien dus iemand die allang meeschrijft waarvan men weet dat diegene grapjes maakt en het niet meent krijgt geen ban, en de volgende die hetzelfde "grapje "maakt maar die minder bekend is krijgt wel een ban. Aan de ene kant snap ik dat, aan de andere kant voelt het scheef.

Is niet specifiek een vraag maar meer een overmijmering van mij.. dus daarom past het beter hier dan daar.
Wellicht wat beter lezen? De mod schreef dat iemand die een ander persoonlijk bedreigt, een ban krijgt. Solo gaf aan dat vrijwilligers zich mochten melden: "de volgende die..." niet Jantje of Pietje. Dat is natuurlijk wel even anders. Daarnaast wordt er naar de context gekeken, dus als jij als nieuwe forummer ook al jarenlang in een bepaalde hoek geduwd wordt door een groepje forummers, dan wordt ook jou net wat meer toegestaan. Alleen wordt het wat lastiger om tegelijkertijd nieuw en jarenlang gepest te zijn...
Campanula schreef:
18-08-2023 17:56
Aanvullend. Niet in napraat 2.0 praten over napraat 1.0. Dan krijg je een ban.
Napraat 1.0 bestaat niet
Alle reacties Link kopieren
Hela schreef:
18-08-2023 18:19
Napraat 1.0 bestaat niet

Och ja. Het heet 'Napraattopic 161, met geklets en gescroll'

Bedankt Hela. :applause:
It won't stop until you wise up

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven