Napraat 2.0, deel 2 (zonder geklets)

23-09-2020 22:13 3022 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Welkom in napraat 2.0!

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598 .

Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Bashen van het andere Napraattopic staan we niet toe.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Gewone kletspraatjes is hier niet de bedoeling. Die kun je kwijt in het 'napraattopic, deel 136 (met geklets)' overig/napraattopic-136-met-geklets/lis ... es/467944#.

Veel napraatplezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Moderator team
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Alle reacties Link kopieren
Zo wat is die BendeGeit achterlijk bezig in Corona 29. Vergelijkt de coronacrisis met WOII en beweerdt dat hij/zij/het leuke verhalen heeft gehoord. Schande dat er straks MISSCHIEN niet gesport mag worden. Tijdelijk. Maar dan nog: alleen maar obese migranten op de IC's volgens 'meerdere bronnen'.

Waarom zijn mensen zo?
Hoe kan het dat zoveel mensen ontevreden zijn over hun lijf en zo weinig mensen tevreden zijn over hun verstand? - EB
Wist je dat veel bejaarde mensen het zelf ook vergelijken met de oorlog.
Oh wat leuk! Er is nog een napraat! Daar hebben veel mensen behoefte aan las ik net op dat andere.
Die klagen daar over het kletsen.

Joehoe!! :shout:
Niq schreef:
12-10-2020 18:43
Wist je dat veel bejaarde mensen het zelf ook vergelijken met de oorlog.


Het aantal mensen dat de oorlog meegemaakt heeft is niet zo groot meer. De oorlog is 75 jaar geleden afgelopen. Overigens vind ik mensen vaak spastisch reageren zodra WOII gebruikt wordt in een vergelijking, een soort pavlovreactie, dat kan dan echt niet. Alsof ze niet begrijpen dat iemand op die manier aan wil geven dat de situatie heel ernstig is en de maatregelen die de burgers treffen ook. Alsof iemand met die vergelijking refereert aan de holocaust.
Het aantal mensen dat de oorlog meegemaakt heeft is niet zo groot meer.
Zijn 85 plussers die ik spreek, dus hebben het wel bewust meegemaakt.
DerryGirl schreef:
12-10-2020 18:40
Zo wat is die BendeGeit achterlijk bezig in Corona 29. Vergelijkt de coronacrisis met WOII en beweerdt dat hij/zij/het leuke verhalen heeft gehoord. Schande dat er straks MISSCHIEN niet gesport mag worden. Tijdelijk. Maar dan nog: alleen maar obese migranten op de IC's volgens 'meerdere bronnen'.

Waarom zijn mensen zo?


Omdat ze een andere mening hebben? Overigens was er vanmiddag op radio 1 aandacht voor het feit dat een arts aangeeft ( weet even niet welke ) dat er vooral mensen met een niet westerse achtergrond met corona in het ziekenhuis liggen. Dat er meer mensen met overgewicht op de ic komen was ook al bekend.
Alle reacties Link kopieren
In_Tenebris schreef:
12-10-2020 19:07
Omdat ze een andere mening hebben? Overigens was er vanmiddag op radio 1 aandacht voor het feit dat een arts aangeeft ( weet even niet welke ) dat er vooral mensen met een niet westerse achtergrond met corona in het ziekenhuis liggen. Dat er meer mensen met overgewicht op de ic komen was ook al bekend.
Andere mening? Mss even al haar posts lezen. Het wordt gekker en gekker daar in dat topic.
Life is short. Eat dessert first.
Je mocht destijds toch ook de Brabanders benoemen, waarom dan nu niet de niet westerse.
doornroosje9 schreef:
12-10-2020 19:10
Andere mening? Mss even al haar posts lezen. Het wordt gekker en gekker daar in dat topic.
Ze vroeg over mensen, dus ik neem dat algemeen.
Alle reacties Link kopieren
Niq schreef:
12-10-2020 19:10
Je mocht destijds toch ook de Brabanders benoemen, waarom dan nu niet de niet westerse.
Het gaat niet om het benoemen, meer het oordelen en veroordelen. Of het misbruiken zoals Wilders graag doet.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
In_Tenebris schreef:
12-10-2020 19:01
Het aantal mensen dat de oorlog meegemaakt heeft is niet zo groot meer. De oorlog is 75 jaar geleden afgelopen. Overigens vind ik mensen vaak spastisch reageren zodra WOII gebruikt wordt in een vergelijking, een soort pavlovreactie, dat kan dan echt niet. Alsof ze niet begrijpen dat iemand op die manier aan wil geven dat de situatie heel ernstig is en de maatregelen die de burgers treffen ook. Alsof iemand met die vergelijking refereert aan de holocaust.
En er zijn genoeg mensen voor wie het wel aan de holocaust doet denken. Dat speelt namelijk generaties door.

Met bovenstaande reactie verlaag je jezelf tot het niveau van mensen die de oorlog een makkie vinden in vergelijking met niet kunnen voetballen. En dat niveau is niet bepaald hoog.
doornroosje9 schreef:
12-10-2020 19:11
Het gaat niet om het benoemen, meer het oordelen en veroordelen. Of het misbruiken zoals Wilders graag doet.
Dat was geen oordeel, maar gewoon benoeming? De Brabanders waren de grootste paria's, moest je weg van blijven.
doornroosje9 schreef:
12-10-2020 19:10
Andere mening? Mss even al haar posts lezen. Het wordt gekker en gekker daar in dat topic.

Ik reageer op wat ik hier lees en ik heb verder helemaal geen zin in dat soort topics.
Alle reacties Link kopieren
En ‘heil’ als groet gebruiken vind je zeker ook prima? Moet niet zo spastisch over gedaan worden?
Alle reacties Link kopieren
In_Tenebris schreef:
12-10-2020 19:12
Ik reageer op wat ik hier lees en ik heb verder helemaal geen zin in dat soort topics.
Nou ja, dat snap ik dan weer.
Life is short. Eat dessert first.
Dat zeg ik weleens tegen mijn vader, Heil Achternaam. Sorry dat we daar om kunnen lachen.
doornroosje9 schreef:
12-10-2020 19:14
Nou ja, dat snap ik dan weer.

Ik niet. Het lijkt me dat napraten gaat over wat je gelezen hebt ;)
Wisten jullie dat ******** 'stiekem' op anoniem is gegaan. Dat zal moeilijk worden als je hier maar onder 1 naam terug mag komen vanwege beperkingen.
Alle reacties Link kopieren
Het gaat me niet om de mening, het gaat me over hoe die uitgesproken wordt. En de vergelijking met WOII is echt niet OK.
En een andere forummer een achterlijk kutwijf noemen ook niet.
En check de verhalen van IC verpleegkundigen: er liggen nog steeds voornamelijk wiite mensen op de IC en in de ziekenhuizen. Op de cohort zijn nog steeds jonge westerse mensen oververtegenwoordigd. Mijn bron? Familieleden die werken op de. IC (1 in Randstad en 2 in de provincie. 1 ambulance chauffeur die mensen moet verplaatsen naar de provincie vanuit de Randstad. Heeft alleen nog maar witte mensen gehad. En die waren lang niet altijd obers ook nog.
Ik weet naar wie je geluisterd hebt, die arts uit Groningen. Hij weet niet wat er speelt in de grote steden.
Hoe kan het dat zoveel mensen ontevreden zijn over hun lijf en zo weinig mensen tevreden zijn over hun verstand? - EB
.
anoniem_64c635cf8decf wijzigde dit bericht op 12-10-2020 19:18
99.18% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ban de Geit..
Nou ja.. dat dus..
Niq schreef:
12-10-2020 19:17
Dus niet zomaar op iemand reageren? Op het geschrevene hè, dat dat even duidelijk is.

Nou doek de boel dan maar op. Ben ik het toch weer eens met 2020.
Alle reacties Link kopieren
In_Tenebris schreef:
12-10-2020 19:01
Het aantal mensen dat de oorlog meegemaakt heeft is niet zo groot meer. De oorlog is 75 jaar geleden afgelopen. Overigens vind ik mensen vaak spastisch reageren zodra WOII gebruikt wordt in een vergelijking, een soort pavlovreactie, dat kan dan echt niet. Alsof ze niet begrijpen dat iemand op die manier aan wil geven dat de situatie heel ernstig is en de maatregelen die de burgers treffen ook. Alsof iemand met die vergelijking refereert aan de holocaust.
Zoiets ja. Ik las het ook en denk dan “ men snapt toch wel hoe zoiets bedoeld wordt”?
Maar de 1 na de ander grijpt zo’n bericht aan om op te reageren.
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
Alle reacties Link kopieren
In_Tenebris schreef:
12-10-2020 19:12
Ik reageer op wat ik hier lees en ik heb verder helemaal geen zin in dat soort topics.
Waarom reageer je dan? Wel commentaar leveren maar niks lezen. Onhandig op een forum.
Hoe kan het dat zoveel mensen ontevreden zijn over hun lijf en zo weinig mensen tevreden zijn over hun verstand? - EB
Nou met een snelle blik kon je ook zien dat anderen haar ook minder nette benamingen gaf, maar dat mag dan natuurlijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven