Napraat 2.0, deel 2 (zonder geklets)

23-09-2020 22:13 3022 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Welkom in napraat 2.0!

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598 .

Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Bashen van het andere Napraattopic staan we niet toe.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Gewone kletspraatjes is hier niet de bedoeling. Die kun je kwijt in het 'napraattopic, deel 136 (met geklets)' overig/napraattopic-136-met-geklets/lis ... es/467944#.

Veel napraatplezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Moderator team
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Alle reacties Link kopieren
Niq schreef:
12-10-2020 18:43
Wist je dat veel bejaarde mensen het zelf ook vergelijken met de oorlog.
Ja? En vonden ze het ook een leuke tijd? Dat is NL wel wat BendeGeit daar zegt.
Hoe kan het dat zoveel mensen ontevreden zijn over hun lijf en zo weinig mensen tevreden zijn over hun verstand? - EB
DerryGirl schreef:
12-10-2020 19:18
Waarom reageer je dan? Wel commentaar leveren maar niks lezen. Onhandig op een forum.
Kan jij even de regels opstellen en in vraag het de mod vragen om het toe te voegen in de OP.
Je bedoelt denk namelijk en niet Nederland?
Alle reacties Link kopieren
Niq schreef:
12-10-2020 19:19
Nou met een snelle blik kon je ook zien dat anderen haar ook minder nette benamingen gaf, maar dat mag dan natuurlijk.
Nee dat mag ook niet. Maar ik vind dat niet in verhouding tot achterlijk kutwijf.
Hoe kan het dat zoveel mensen ontevreden zijn over hun lijf en zo weinig mensen tevreden zijn over hun verstand? - EB
Nee natuurlijk niet!
Alle reacties Link kopieren
Niq schreef:
12-10-2020 19:20
Kan jij even de regels opstellen en in vraag het de mod vragen om het toe te voegen in de OP.
Daar gaat het niet om. Als je niet leest en je hebt wel commentaar op en dan word je erop gewezen dat wat je zegt niet klopt en dan gepikeerd zijn? Serieus? OK Niq. Doei.
Hoe kan het dat zoveel mensen ontevreden zijn over hun lijf en zo weinig mensen tevreden zijn over hun verstand? - EB
Alle reacties Link kopieren
In_Tenebris schreef:
12-10-2020 19:12
Ik reageer op wat ik hier lees en ik heb verder helemaal geen zin in dat soort topics.
hoe kun je in hemelsnaam een mening hebben over iets als je geen idee hebt van wat er gezegd is?
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
bethweeter schreef:
12-10-2020 19:11
En er zijn genoeg mensen voor wie het wel aan de holocaust doet denken. Dat speelt namelijk generaties door.

Met bovenstaande reactie verlaag je jezelf tot het niveau van mensen die de oorlog een makkie vinden in vergelijking met niet kunnen voetballen. En dat niveau is niet bepaald hoog.

Jij maakt grote sprongen in je redenering om mijn mening over iets weg te zetten, poeh!

Dat problemen in families generaties lang door kunnen werken is vrij algemeen bekend. Dat geldt voor slachtoffers van de holocaust en voor kinderen van NSB'ers, en zo zijn er nog veel meer voorbeelden te noemen.

Ik denk dat het donker gemaakte gedeelte in jouw tekst vooral jouw interpretatie is van wat er gezegd werd.

Als mensen bij het noemen van WOII gelijk herinnerd worden aan de slachtoffers in hun familie dan leven ze in een moeilijk land met een koningshuis en een bevolking die de Joden heeft laten stikken, letterlijk.
rosanna08 schreef:
12-10-2020 19:25
hoe kun je in hemelsnaam een mening hebben over iets als je geen idee hebt van wat er gezegd is?

Dan kan hij al maanden :proud:
Alle reacties Link kopieren
Niq schreef:
12-10-2020 19:14
Dat zeg ik weleens tegen mijn vader, Heil Achternaam. Sorry dat we daar om kunnen lachen.
sorry dat ik dit echt heel smakeloos vind
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
rosanna08 schreef:
12-10-2020 19:25
hoe kun je in hemelsnaam een mening hebben over iets als je geen idee hebt van wat er gezegd is?
Er werd toch door DerryGirlxxx geschreven wat er gaande was. Of moeten we daar maar niet van uitgaan als in niet de waarheid?
moderatorviva wijzigde dit bericht op 12-10-2020 19:39
Reden: naam verbastering
42.45% gewijzigd
rosanna08 schreef:
12-10-2020 19:27
sorry dat ik dit echt heel smakeloos vind
Geen sorry, ik had al sorry gezegd toch.
Alle reacties Link kopieren
Niq schreef:
12-10-2020 19:27
Er werd toch door DerryGirlxxxgeschreven wat er gaande was. Of moeten we daar maar niet van uitgaan als in niet de waarheid?
dus als iemand hier schrijft dat jij dit en dit en zus en zo hebt geschreven, moeten we dat ook maar gelijk geloven?
moderatorviva wijzigde dit bericht op 12-10-2020 19:39
Reden: quote aangepast
1.28% gewijzigd
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
bethweeter schreef:
12-10-2020 19:13
En ‘heil’ als groet gebruiken vind je zeker ook prima? Moet niet zo spastisch over gedaan worden?


waar uit welke rare kronkel in je hoofd haal je dit vandaan om aan mij te vragen? Als iemand dat zegt dan staf ik wel. Overigens vind ik jouw manier van denken nogal vreemd, hoe je reageert ook.
Alle reacties Link kopieren
DerryGirl schreef:
12-10-2020 19:18
Waarom reageer je dan? Wel commentaar leveren maar niks lezen. Onhandig op een forum.
Jouw bericht hier gaf aardig weer wat op t betr topic gezegd werd.
ik vind @in-tenebris bericht een prima reactie op jouw bericht.
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
rosanna08 schreef:
12-10-2020 19:29
dus als iemand hier schrijft dat jij dit en dit en zus en zo hebt geschreven, moeten we dat ook maar gelijk geloven?
Daarom reageerde ik alleen op de dingen waarvan ik wel weet heb.
Alle reacties Link kopieren
De geit een ban van 48 uur. Dus dit is dan al vaker voor gekomen bij deze forummer.
Hoe kan het dat zoveel mensen ontevreden zijn over hun lijf en zo weinig mensen tevreden zijn over hun verstand? - EB
Alle reacties Link kopieren
In_Tenebris schreef:
12-10-2020 19:26
Jij maakt grote sprongen in je redenering om mijn mening over iets weg te zetten, poeh!

Dat problemen in families generaties lang door kunnen werken is vrij algemeen bekend. Dat geldt voor slachtoffers van de holocaust en voor kinderen van NSB'ers, en zo zijn er nog veel meer voorbeelden te noemen.

Ik denk dat het donker gemaakte gedeelte in jouw tekst vooral jouw interpretatie is van wat er gezegd werd.

Als mensen bij het noemen van WOII gelijk herinnerd worden aan de slachtoffers in hun familie dan leven ze in een moeilijk land met een koningshuis en een bevolking die de Joden heeft laten stikken, letterlijk.
Jij maakt rare sprongen. Je komt hier even je mening geven zonder dat je in het topic hebt meegelezen. En dat maak je nog eens extra duidelijk in de eerste zin van je laatste alinea.

Maar ik ben er wel weer klaar mee
Alle reacties Link kopieren
simbalabimba schreef:
12-10-2020 19:29
Jouw bericht hier gaf aardig weer wat op t betr topic gezegd werd.
ik vind @in-tenebris bericht een prima reactie op jouw bericht.
Ik niet. Dus we zijn het niet eens met elkaar. En doorrrrr...
Hoe kan het dat zoveel mensen ontevreden zijn over hun lijf en zo weinig mensen tevreden zijn over hun verstand? - EB
In_Tenebris schreef:
12-10-2020 19:07
Omdat ze een andere mening hebben? Overigens was er vanmiddag op radio 1 aandacht voor het feit dat een arts aangeeft ( weet even niet welke ) dat er vooral mensen met een niet westerse achtergrond met corona in het ziekenhuis liggen. Dat er meer mensen met overgewicht op de ic komen was ook al bekend.
Ik vind het wel raar om dat in een adem te noemen. Er is een verband tussen overgewicht en vatbaar zijn voor COVID 19. Maar voor mensen met een niet westerse achtergrond is een andere verklaring. B.v. niet goed geïnformeerd.
Fijn sfeertje wel :proud:
DerryGirl schreef:
12-10-2020 19:32
Ik niet. Dus we zijn het niet eens met elkaar. En doorrrrr...
Jij probeert het wel te bepalen hier hè.
DerryGirl schreef:
12-10-2020 19:18
Waarom reageer je dan? Wel commentaar leveren maar niks lezen. Onhandig op een forum.


Doe jij even of je voor mij bepaalt of ik mag reageren! Ik reageer op wat jij schrijft over dat topic, zat ik nou slecht voorbereid in je klas?
DerryGirl schreef:
12-10-2020 19:30
De geit een ban van 48 uur. Dus dit is dan al vaker voor gekomen bij deze forummer.

Ja was laatst op het Meld topic ook heel fijngevoelig.
Merys schreef:
12-10-2020 19:33
Fijn sfeertje wel :proud:

Ja top!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven