Napraat 2025.5 met geklets op de ark van Viva.
donderdag 29 mei 2025 om 16:29
Beste forummers,
Welkom in napraat 2025.5 met geklets.
Even ter herinnering: hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Bashen van het andere Napraattopic staan we niet toe.
Let op: ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Ook in 'napraat 2.0' kan er worden nagepraat, maar dan zonder off-topic berichten.
overig/napraat-2-0-zonder-geklets/list_messages/504615#
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Moderator team
Welkom in napraat 2025.5 met geklets.
Even ter herinnering: hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Bashen van het andere Napraattopic staan we niet toe.
Let op: ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Ook in 'napraat 2.0' kan er worden nagepraat, maar dan zonder off-topic berichten.
overig/napraat-2-0-zonder-geklets/list_messages/504615#
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Moderator team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
zaterdag 21 juni 2025 om 09:31
Wij lezen dat topic gewoon mee. Er wordt niet altijd gestaft als er postings worden gewist.Speculaastaart schreef: ↑21-06-2025 07:49En dat moest je ook nog straffen zodat het verwijderd kon worden wegens ongepast?
Dan kunnen ze het het halve forum wel gaan wissen.......
Zogenaamde lollige topics over pubers lopen namelijk altijd uit de hand en pubers worden tot op het belachelijke "grappig " neergezet. Dus er gaat dan altijd één van ons meelezen.
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

zaterdag 21 juni 2025 om 09:38
ModeratorViva schreef: ↑21-06-2025 09:31Wij lezen dat topic gewoon mee. Er wordt niet altijd gestaft als er postings worden gewist.
Zogenaamde lollige topics over pubers lopen namelijk altijd uit de hand en pubers worden tot op het belachelijke "grappig " neergezet. Dus er gaat dan altijd één van ons meelezen.
Maar waarom ben ik dan als enige gewist. Het was grappig er werd niemand voor schut gezet. Er werd heel snel na mijn bericht hier in napraat gemeld dat ik iets gezegd had over een puber niet van mezelf. En nu dit?
zaterdag 21 juni 2025 om 09:39
Omdat we je kennen en dat zagen aankomen.Speculaastaart schreef: ↑21-06-2025 09:38Maar waarom ben ik dan als enige gewist. Het was grappig er werd niemand voor schut gezet. Er werd heel snel na mijn bericht hier in napraat gemeld dat ik iets gezegd had over een puber niet van mezelf. En nu dit?
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.
David Dunning
David Dunning
zaterdag 21 juni 2025 om 09:40
Was ook niet aardig bedoeld, klopt.Marianneke schreef: ↑21-06-2025 07:36Pffff ik had een heel megaquotebericht gemaakt, gaat er ergens iets mis grmbl
Er stond in ieder geval in meerdere posts iets over dat FV naar was, dat ook de oude FV al gemeen was, dat soort dingen. En dat Doreia boos was over geen doktertje mogen spelen en dat het nogal een gemis was. Dat soort sarcasme is nooit aardig.

zaterdag 21 juni 2025 om 09:42
Wanneer iemand op het forum iets post wat niet aardig genoeg of zelfs op de man is, dan krijgt die forummer een waarschuwing of een ban.
Maar op Napraat betekent het blijkbaar dat de Mods aan iedereen gaan opleggen dat er niet nagepraat mag worden over iets of iemand?
Dit is echt klinkklare onzin! Wat een blamage opnieuw voor het moderatiebeleid.
Maar op Napraat betekent het blijkbaar dat de Mods aan iedereen gaan opleggen dat er niet nagepraat mag worden over iets of iemand?
Dit is echt klinkklare onzin! Wat een blamage opnieuw voor het moderatiebeleid.
zaterdag 21 juni 2025 om 10:04
zaterdag 21 juni 2025 om 10:35
Je bent nog steeds niet duidelijk.ModeratorViva schreef: ↑21-06-2025 09:29Het ging niet alleen over Fashionvictim, mijn excuses dat het niet duidelijk was.
Onze harten bleven branden door de liefdesvlam

zaterdag 21 juni 2025 om 10:42
ModeratorViva schreef: ↑21-06-2025 09:29Het ging niet alleen over Fashionvictim, mijn excuses dat het niet duidelijk was.
Dus mijn opmerking over geen doktertje mogen spelen was gemeen?
Het was een grapje uiteraard. Misschien niet heel grappig maar wel gewoon een grapje.
Omdat ze een ban had vanwege medisch advies geven, terug kwam en in die gewiste post nog een potje verontwaardigd ging doen en daarna op anoniem wilde.
zaterdag 21 juni 2025 om 10:47
ModeratorViva schreef: ↑20-06-2025 23:34Beste forummers,
Afgelopen week hebben we een gesprek gevoerd over onaardige berichten op napraat. Daarbij is beslist dat we strenger gaan modereren op onaardige berichten over forummers. Wat er hier vanavond plaatsvond is een mooi voorbeeld van hoe wij het niet willen zien. En zeker als de forummer zelf niet langer deel kan nemen aan het gesprek. We willen jullie dan ook verzoeken dit te staken.
Met vriendelijke groet,
ModeratorS Vivaforum
Gesprek met wie? Onderling? Of doel je op de betreffende discussie op vraag het de mods?
zaterdag 21 juni 2025 om 10:52
Ik vond het een beetje flauw maar las het ook bedoeld als een grapje.
De ban wegens 'medisch' advies vond ik trouwens onnodig. Ze schreef geloof ik iets als 'je bent overspannen' tegen een TO die duidelijk 'overliep'.
ollegrieze wijzigde dit bericht op 21-06-2025 10:58
24.92% gewijzigd
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras.
zaterdag 21 juni 2025 om 10:57
Ik begrijp niet helemaal waarom daarop gemodereerd moet worden. Mensen vinden het irritant, maar verder..?ModeratorViva schreef: ↑21-06-2025 09:31Wij lezen dat topic gewoon mee. Er wordt niet altijd gestaft als er postings worden gewist.
Geef de liefde verdomme een keer een kans en niet de logica

zaterdag 21 juni 2025 om 11:00
OlleGrieze schreef: ↑21-06-2025 10:52Ik vond het een beetje flauw maar las het ook bedoeld als een grapje.
De ban wegens 'medisch' advies vond ik trouwens onnodig. Ze schreef geloof ik iets als 'je bent overspannen' tegen een TO die duidelijk 'overliep'.
Kan. Maar was niet de eerste keer dat ze heel stellig uitspraken deed (en adviezen gaf) die gebaseerd waren op aannames.
zaterdag 21 juni 2025 om 11:00
Nou. We jagen ze er wel weer doorheen zeg.
Onze harten bleven branden door de liefdesvlam
zaterdag 21 juni 2025 om 11:11
Ik moest het ook hier lezen. En ik schrijf nog wel mee op dat topic.
Had niet eens een Vrijmibo die ik de schuld kan geven.

If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.
zaterdag 21 juni 2025 om 11:12
Zou jij het leuk vinden als de leerkracht van je kind anekdotes over jouw kind op internet gaat schrijven? Ik niet.canis-felis schreef: ↑21-06-2025 10:57Ik begrijp niet helemaal waarom daarop gemodereerd moet worden. Mensen vinden het irritant, maar verder..?
En net als bij Doreia, niet voor het eerst en ook al eerder op aangesproken.
zaterdag 21 juni 2025 om 11:26
zaterdag 21 juni 2025 om 11:34
Ik heb er ff wat werk op gehad:OlleGrieze schreef: ↑21-06-2025 10:52Ik vond het een beetje flauw maar las het ook bedoeld als een grapje.
Liezze 18/6 14:41 uur
“Dus ja, ziekmelden. Je bent al overspannen namelijk.
Och Papegaai, ik sluit me helemaal aan bij Doreia en die lieve mevrouw bij het bloedprikken (je mag de controle loslaten).
Meld je ziek, niet voor die ene dag, maar volledig. Je mag echt wat beter voor jezelf gaan zorgen nu
werk-studie/tijdelijk-minder-werken-doo ... ges/511980
Daarna kreeg Doreia een ban ivm het stellen van een diagnose.
En Liezze dan?
(Die quote dus Doreia, vandaar dat het er weer/nog staat wat de mods bij Doreia hebben gewist.)
Liezze stelt dan toch ook een diagnose?!
Pieremachochel