Napraat, deel 134 (met geklets)

05-08-2020 20:37 3008 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Welkom in napraat 134!

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598 .

Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Ook in 'napraat 2.0' kan er worden nagepraat, maar dan zonder off-topic berichten.
overig/napraat-2-0/list_messages/465266#

Veel napraatplezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod. team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Solomio schreef:
07-08-2020 12:19
Ik heb ook een mobiele airco, maar sinds mijn kat uit het raam viel/sprong durf ik mijn raam niet meer zo ver open te doen als nodig is voor de airco-slang.
Je hebt van die speciale hoezen om die kier af te sluiten.
Zoiets.

Bekijk Universele Raamafdichting set voor Mobiele Airco - Airlock - Ook tegen insecten - deur of raam tot 400cm op: https://www.bol.com/nl/p/universele-raa ... _iphoneapp
broekrok schreef:
07-08-2020 12:18
Nou uhhhh, ik ken iemand..... die gaat de warmte ontvluchten... :P
En nee, ik ben het niet
Het wordt daar 28 gr! Dat is een stuk koeler! :moon:
Life is short. Eat dessert first.
VANTA schreef:
07-08-2020 12:15
Ik wil ook wat in m'n bips.

Kan je aanvragen in het bashtopic :biggrin:
LīlyRose schreef:

Ja precies. En anders een handdoek en wel een niettang.
LīlyRose schreef:
Ja, dat bedacht ik toen ik dat postte.
Ik fiets even naar de doe-het-zelf-zaak.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
Ik heb geen airco. Ik word gestoord van de herrie die ze maken :(
Ik weet niet hoe universeel elk forum is, er zullen vast dingen standaard zijn en het ligt ook aan hoe algemeen het forum waarop je schrijft is.

Een brei-forum heeft denk ik niet zoveel uitgesproken meningen, fitties of miscommunicatie lijkt mij zo.

Ik heb jaren op het kindje op komst forum geschreven. Dat liep op een gegeven moment 'dood'.
Maar daar waren sommige topics ook heftig.

Anyway..

wij hebben wel airco's in de slaapkamers, niets is erger dan niet kunnen slapen door de hitte. (nu is het zo dat ik sowieso slecht slaap, maar dat terzijde.)
We zitten nu beneden met een fan aan. Het is binnen 26,5 graad.

Ik heb voetenbadjes voor het bezoek morgen gekocht, waterpistolen, waterballonnen en een sproeidinges.

Ik ben er klaar voor.
LīlyRose schreef:
07-08-2020 12:35
Ik heb geen airco. Ik word gestoord van de herrie die ze maken :(
Hier zit een quiet functie op, dan hoor je hem bijna niet meer. Zelfs 's nachts is dat goed te doen. Koelt dan wel langzamer, maar als je 'm even een uurtje voor het slapen gaan opzet, geen probleem.
Wij hebben zo’n ding waar je water en koelelementen achterin stopt en daardoor blaast ie dan koele lucht.
Beneden is het prima te doen zonder dat ding vooralsnog, bij de zoons op hun kamers hebben we zo’n ding in kleinere vorm.
We wonen in een oud boerderijtje, boven is het heel laag, kleine raampjes, daar is het niet uit te houden.
Wij en dochter slapen beneden, dat wil ook nog zonder.
Ik vind het geluid ook onprettig, maar van hitte word ik helemaal gestoord.
doornroosje9 schreef:
07-08-2020 12:44
Hier zit een quiet functie op, dan hoor je hem bijna niet meer. Zelfs 's nachts is dat goed te doen. Koelt dan wel langzamer, maar als je 'm even een uurtje voor het slapen gaan opzet, geen probleem.
Jij hebt niet een losse unit toch?
Ik kan ook niet goed tegen het geluid van airco/ventilator.

Hier blijven 's nachts alle ramen open en dan zakt de temperatuur naar zo'n 17 graden (althans tot nu toe, ben benieuwd vannacht) . Redelijk te doen om te slapen.
Wij hebben dan nog een beetje geluk dat het hier aan de kust vaak een beetje waait.
herfstappeltaart schreef:
07-08-2020 12:48

Hier blijven 's nachts alle ramen open en dan zakt de temperatuur naar zo'n 17 graden. Redelijk te doen om te slapen.
Wij hebben dan nog een beetje geluk dat het hier aan de kust vaak een beetje waait.
Mazzel. Ik woon letterlijk in een hotspot. Alles blijft warmte afstralen dus koelt het ook niet af.
De buurvrouw loopt nou al 2 dagen te puffen en te klagen dat het zo heet is en wanneer het nou toch gaat regene me onderhand maar rondjes lopen door de tuin :rofl:
LīlyRose schreef:
Jij hebt niet een losse unit toch?
O nee, vast! Idd, die losse dingen maken veel meer lawaai. Had ik ook geprobeerd vorige zomer, maar echt te luid.
herfstappeltaart schreef:

Hier blijven 's nachts alle ramen open en dan zakt de temperatuur naar zo'n 17 graden (althans tot nu toe, ben benieuwd vannacht) . Redelijk te doen om te slapen.
Heb je een logeerkamer? :proud:

17 gr, heerlijk!
Ik slaap met oordopjes..
Solomio schreef:
07-08-2020 08:11
We kunnen ook mopperen over mensen die dubbel posten.

T was belangrijk :A: (en ik zie het nu pas)
Solomio schreef:
07-08-2020 08:15
Tis een gave.

Maar, serieuze vraag: als het dagenlang regent mag daar wel over gemopperd worden?

Ik snap niet waarom mopperen over de hitte dan anders is.

Daar mag ook niet over gemopperd worden. Het wordt er toch niet beter van.
Ik probeer ook om niet te mopperen over sneeuw. Best moeilijk.
Felidaes schreef:
07-08-2020 12:51
Ik slaap met oordopjes..
Dan hoor ik mijn tinnitus weer :rofl:
doornroosje9 schreef:
07-08-2020 12:51
Heb je een logeerkamer? :proud:

17 gr, heerlijk!

Ja hoor welkom. :clown:
LīlyRose schreef:
07-08-2020 12:53
Dan hoor ik mijn tinnitus weer :rofl:
bleh...

Wat ons hielp doen we de nog geen airco hadden is een dunne katoenen doek natmaken, eronder te gaan liggen en de fan aan.
Felidaes schreef:
07-08-2020 12:54
bleh...

Wat ons hielp doen we de nog geen airco hadden is een dunne katoenen doek natmaken, eronder te gaan liggen en de fan aan.

Ik ga soms 's nachts even naar de badkamer, plens koud water over mijn armen en gezicht, beetje nat laten (niet klets natuurlijk) en dan slaap ik weer verder :biggrin:
Dat helpt ook wel.
Dreamer schreef:
07-08-2020 10:39
Hier heb ik altijd zoveel bewondering voor he. Ik fotografeer graag en zie vaak mooie foto's, die zo vroeg gemaakt zijn. Maar mocht ik al de wekker ooit zetten, om zoiets te gaan doen, weet ik zeker dat ik die dan uitzet en me weer omkeer. Vroeg opstaan kan ik echt alleen als het moet en zelfs dan met moeite.

:photo:

Ik loop op zaterdag altijd minstens tien km (hard of een poging daartoe), aan het einde van de ochtend. Ga ik morgen natuurlijk niet doen. Maar nu zag ik vanmorgen toen ik naar mijn werk reed dat het tussen 8 en 9 uur 21 graden is. Bij die temperatuur is wel te (hard)lopen. Maar ja, het is zaterdag morgen, dan zet ik geen wekker. Ik heb bewondering voor de mensen die wel voor 9 uur al sporten.
Zo warm is het toch niet?
Solomio schreef:
07-08-2020 10:52
Je kunt mij iig niet verwijten dat ik geen positief ingesteld mens ben.
Maar hitte maakt mij echt beroerd.

:hug:

Dat is ook naar. Maar de hele tijd zeggen dat het zo warm is maakt het voor je gevoel nog warmer. En zeker niet kouder.

Ik zal niets meer zeggen over lekker weer en een airco, ok? :lips:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven