Napraat- en uitvechttopic 3

17-04-2010 23:22 2899 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit is het grote napraattopic :-) Hierin kunnen jullie reageren, onderling discussiëren, off-topicen over het beleid e.d., kortom: alle reacties plaatsen die in dit topic en in de moderatortopics niet passen. Let op:

- de angels en Naomi lezen hier niet per definitie mee en reageren hier dus ook niet op alles.

- vragen aan Naomi kunnen gesteld blijven worden in Vragen aan Vivamod

- we gaan in dit topic uit van zelfregulering; we gaan niet modereren en betreden is op eigen risico

NB: er wordt wél gemodereerd op privacy en uitermate grove beledigingen!
Het kan ook gewoon zo zijn, Willem, dat ze simpelweg ongelijk hadden. Maar ja, als ik jou zo lees, dan is het bij jou meer een kwestie van "Ik niet, dus jullie ook niet" en dat is natuurlijk er erg zwak argument.
quote:willem1959 schreef op 25 april 2010 @ 13:05:

[...]

Omdat het opheffen van een ban de authoriteit van de angels aantast en een precedent schept voor andere zaken. Nu zullen er oeverloze discussies ontstaan over het wel of niet opheffen van een ban in een andere situatie. Of, zoals Geve schreef:

3 Het ontbannen van een aantal van die hysterische "dames" na offtopic gaan (wat het overduidelijk ook was) in het modtopic een slecht signaal. Als je maar allemaal samen hard genoeg schreeuwt dan krijg je een tweede kans. Toegeven aan de vox populi ontneemt je een stuk van je autonomie, daar komen jullie nog wel achter

Toegeven aan de hysterische meute omdat je bang voor ze bent is inderdaad niet zo slim, maar een ban terugdraaien die op grond van de verkeerde reden was gegeven (namelijk verontwaardigde forummers monddood maken) vind ik niet meer dan logisch.

Uiteraard werd het sausje van off-topic (door Angel 1) en onduidelijke waarschuwingen (door Naomi) gebruikt, maar dat is natuurlijk flauwekul.

[...]

Omdat het opheffen van een ban de authoriteit van de angels aantast en een precedent schept voor andere zaken. Nu zullen er oeverloze discussies ontstaan over het wel of niet opheffen van een ban in een andere situatie. Of, zoals Geve schreef:

3 Het ontbannen van een aantal van die hysterische "dames" na offtopic gaan (wat het overduidelijk ook was) in het modtopic een slecht signaal. Als je maar allemaal samen hard genoeg schreeuwt dan krijg je een tweede kans. Toegeven aan de vox populi ontneemt je een stuk van je autonomie, daar komen jullie nog wel achterWillem die oeverloze discussies zijn hier toch wel Daar hebben we geen vroegtijdige ontbanning voor nodig!
quote:Dana schreef op 24 april 2010 @ 19:34:

Bedankt voor jullie reacties. Het heeft me opgelucht om m'n voorgaande post te schrijven en nu ik jullie reacties lees kan ik het weer loslaten. Summerbreeze, jou wil ik ook even met naam bedanken. Kan je nagaan hoe verkeerd ik jouw gevoel dan ook weer had ingeschat. Het eeuwige nadeel van internetcommunicatie waarbij zoveel dingen anders overkomen dan ze bedoeld waren.

Hier laat ik het nu even bij. Ik had gisteravond ook gewoon te lang op het forum gezeten, denk ik, waardoor het me ook niet meer goed lukte om afstand te nemen. Dus nu gaat de computer hier weer even bewust uit - maar gelukkig niet meer met zo'n rotgevoel als gisteren. Gelukkig

[...]

3 Het ontbannen van een aantal van die hysterische "dames" na offtopic gaan (wat het overduidelijk ook was) in het modtopic een slecht signaal. Als je maar allemaal samen hard genoeg schreeuwt dan krijg je een tweede kans. Toegeven aan de vox populi ontneemt je een stuk van je autonomie, daar komen jullie nog wel achter

Wat zit je nou steeds te stoken, Willem? Je hebt het er dagen later nog over, en opent zelfs een topic. Waarom zeur je zo?

Naar trekje van je, dat verongelijkte..

Buiten dat: ik heb helemaal niet hysterisch gedaan. Ik heb 1 alleen verteld dat ik mishandeling en "opvoednormen" een wereld van verschil vind. Hartstikke ontopic..
Willem komt voor niemand op en wil ook niet dat er iemand voor hem opkomt. Zijn eigen woorden.

Vandaar dat hij nu waarschijnlijk gepikeerd is dat deze ontereche bans zijn opgeheven en zijn onterechte bans (want die zijn er zeker!) niet.
Willem is boos.

Zijn lolly is afgepakt.

Andere forummers hebben hun lolly teruggekregen.

Willem moet nu huilen.
quote:Ligeia schreef op 25 april 2010 @ 14:16:

Willem is boos.

Zijn lolly is afgepakt.

Willem moet nu huilen.

Treffend, oh zo treffend
..

Wat flauw... van hem.
quote:Ligeia schreef op 25 april 2010 @ 14:16:

Willem is boos.

Zijn lolly is afgepakt.

Willem moet nu huilen.
quote:Jaschenca schreef op 25 april 2010 @ 13:18:

[...]

Nee, dat was Astrada, die was zelf rijp voor de dwangbuis Oh Ja! en ja
Hmmmm... ik heb een heel interessante discussie gemist over het nut of onnut van een corrigerende tik. En hoewel ik snap dat ik zwaar mosterd ben, wil ik er toch nog even mijn plasje overheen doen. Want wat ik bijzonder vreemd vind, FV, aan jouw aanpak, is dat je slaan als een wenselijker oplossing ziet (zo begrijp ik althans uit je reacties) dan het inschakelen van professionele hulp.

Ik heb ook zo'n leukerd die maling heeft aan de wereld en die van de ene driftbui in de andere kan rollen. En ik sta ook regelmatig met mijn handen in het haar. Slaan (of welke vorm van geweld of machtsvertoon dan ook) is voor mij geen optie, maar ik wist ook niet meer hoe ik er anders uit kon komen. Ik heb dus wél hulp ingeschakeld. Inmiddels gaat het redelijk tot goed, maar als ik weer zo'n machteloos gevoel krijg, dan weet ik wie ik moet bellen.

Wat ik zie bij mijn dochter, is dat haar drift en haar agressie voortkomen uit machteloosheid. Ik word zelf uit machteloosheid ook boos (geen drift weliswaar, maar toch ). Als ik haar dan bovendien laat zien dat machteloosheid opgelost mag worden met agressie, dan geef ik haar in mijn ogen precies het verkeerde voorbeeld. Grenzen stellen kun je op honderd andere manieren. Het goede voorbeeld geven kan maar op één manier en dat is door géén agressie of geweld te gebruiken. Ook niet als je zelf uit machteloosheid niet meer weet wat je moet doen.

En dat is precies waarom ik tegen álle vormen van geweld tegen kinderen ben. Ik onderscheid het verschil tussen stelselmatig tuchtigen of een corrigerende tik, ik schaar het een onder mishandeling en het ander niet, maar dat maakt het ander voor mij nog steeds geen geaccepteerde of ook maar wenselijke manier van met je kind om gaan.

Die two cents wilde ik nog even neerleggen.
* zucht*... eens met qwert .

Vooral ook het laatste stukje waar in mijn gevoel ook de grens zit.

Zelf zat ik gisteren ook nog vol met een hoop hersenspinsels.

Niet alleen gerelateerd aan het onderwerp van de discussie, maar ook de vorm van de discussie ansich en mijn aandeel daarin.

Wilde er nog een lange post aan wagen, maar leek mij voor mijzelf beter om het even los te laten ( en misschien ook voor jullie dat ik dat deed ) .

Ik heb wel de conclusie getrokken dat ik nog kritischer/zorgvuldiger op mijn posts zal zijn in een verhitte discussie.

Vooral ook de nuance er beter in proberen te brengen en meer open er in te staan.

Al sta ik nog achter de boodschap van ieder geschreven woord van mij, maar wellicht had ik het geschreven woord iets rustiger moeten bekijken.

Nou ja.. of het lukt?

Maar de moeite waard om iets met mijn constatering te doen.

(al vind ik het vaak al lastig genoeg mij staande te houden in een snelle/felle discussie)
Nou Iry als er 1 het rustig heeft gebracht ben jij het wel hoor. Niks meer aan doen.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Eens. Iry jou valt hierin echt niets te verwijten, je was erg geëmotioneerd door het onderwerp, maar toch ging je de grens niet over.

Ik denk dat het gewoon de grote hoeveelheid soms felle mensen was dat toen met z'n allen over tegengestelde meningen heen viel. Het is nu eenmaal een beladen onderwerp.
is One nou eigenlijk al met een uitleg gekomen of heeft ze forum-vakantie?
Ik vrees dat je daar heel lang op kunt wachten Suus. Ik zou mijn adem maar niet inhouden
Kwas ook niet van plan mijn adem in te houden hoor. Vind de stilte alleen oorverdovend
Ik ook. Maar blijkbaar is dit hoe dingen bij Naomi gaan. Een angel maakt een inschattingsfout, Naomi verdedigt haar angel (of zwijgt erover), de angel houdt zich even koest en daarna gaan we door alsof er nooit iets gebeurd is.
Soms vind ik het wel jammer dat trollen of anderzijds controversiële dames en of heren zo snel worden geband. Een beetje olie op het vuur en stof tot nadenken is soms wel eens lekker verfrissend, toch? En in feite moet dit een openbaar medium zijn en blijven ( met grenzen, alla) en moet het mogelijk zijn om het openlijk met iemand oneens te zijn. Dat het dan soms behoorlijk kan knetteren, hoort er mijns inziens dan ook bij.
quote:Zoyla schreef op 25 april 2010 @ 17:45:

Soms vind ik het wel jammer dat trollen of anderzijds controversiële dames en of heren zo snel worden geband. Een beetje olie op het vuur en stof tot nadenken is soms wel eens lekker verfrissend, toch? En in feite moet dit een openbaar medium zijn en blijven ( met grenzen, alla) en moet het mogelijk zijn om het openlijk met iemand oneens te zijn. Dat het dan soms behoorlijk kan knetteren, hoort er mijns inziens dan ook bij.Gedeeltelijk eens. Maar in het geval van Mrs niet. Ze predikt het overtreden van de Nederlandse wet en was daarmee flink provocerend. Ik had haar een ban gegeven nog los van het zogenaamde trollen.
Ja, dat had ik dan weer niet meegekregen. Maar zo iemand, er van uit gaande dat zij serieus was, bannen of aanvallen, zorgt er toch júist voor dat madam de kont tegen de krib gooit of niet dan?

Is het dan niet beter om met zo iemand in gesprek te blijven, in de hoop dat zij wellicht een heel klein iniminie beetje in haar oren knoopt van wat zij hier over haar heen gestort krijgt en hopenlijk haar poten eens thuis houdt? Ze bleef terug komen, ondanks alle kritieken, dus ergens was zij op zoek naar die bevestiging die ze nergens ging krijgen. Dat geeft te denken, toch?

Ik hoop alleen maar, dat haar kinderen deze ban niet mogen ontgelden....dat is mijn zorg....
Forumt Elninjoo nog, of is zij met vakantie? Of heb ik niet goed opgelet?
Is volgens mij op vakantie.
Zit in Amerika.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven