Napraat met geklets, 2025.7
vrijdag 4 juli 2025 om 09:15
Beste forummers,
Welkom in napraat 2025.7 met geklets.
Hierin kunnen jullie volop napraten over alles wat er op het forum gebeurt en in jullie dagelijks leven.
Een paar regels:
- er mag wel gesproken worden over wat iemand schrijft, maar niet over wat of hoe iemand is.
- er mag niet gehint of gehengeld worden naar vorige nicks.
- er mag hier wel besproken worden of iemand trollt.
- bashen van het andere napraattopic is niet toegestaan.
De normale regels van het hele forum gelden natuurlijk ook hier.
Ook in 'napraat 2.0' kan er worden nagepraat, maar dan zonder off-topic berichten.
https://forum.viva.nl/overig/napraat-z ... 35907716
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Moderators Vivaforum
Welkom in napraat 2025.7 met geklets.
Hierin kunnen jullie volop napraten over alles wat er op het forum gebeurt en in jullie dagelijks leven.
Een paar regels:
- er mag wel gesproken worden over wat iemand schrijft, maar niet over wat of hoe iemand is.
- er mag niet gehint of gehengeld worden naar vorige nicks.
- er mag hier wel besproken worden of iemand trollt.
- bashen van het andere napraattopic is niet toegestaan.
De normale regels van het hele forum gelden natuurlijk ook hier.
Ook in 'napraat 2.0' kan er worden nagepraat, maar dan zonder off-topic berichten.
https://forum.viva.nl/overig/napraat-z ... 35907716
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Moderators Vivaforum
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
zaterdag 2 augustus 2025 om 09:21
Meh...

There is always something happening, and it's usually right now

zaterdag 2 augustus 2025 om 12:40
Dat betekent 'een suffe (meestal huishoudelijke) vraag'.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.
David Dunning
David Dunning
zaterdag 2 augustus 2025 om 12:46
Regen misstaat Westerbork niet. Het is echt indrukwekkend. En als je wat ontspanning wil en het weer knapt toch op, kun je het planetenpad lopen. Dat is misschien alleen leuk als je het nog van vroeger kent. Alleen de schotels bekijken is ook leuk.
Si abra la puerta hay lobos.
zaterdag 2 augustus 2025 om 12:57
Ik ben er 2 jaar geleden geweest, je kunt met de pendelbus vanuit het museum naar het kamp, maar je kan ook te voet gaan. Dat hebben wij gedaan. Dat vond ik erg indrukwekkend gezien de palen met plaquettes van mensen die gedeporteerd zijn.
Sur mes cahiers d’écolier
Sur mon pupitre et les arbres
Sur le sable sur la neige
J’écris ton nom
Liberté
Paul Eluard
Sur mon pupitre et les arbres
Sur le sable sur la neige
J’écris ton nom
Liberté
Paul Eluard
zaterdag 2 augustus 2025 om 15:38
Regen past wel bij Kamp Westerbork. Toen mijn dochter een peutertje was had ze zelf geplukte bloemen bij het spoor gelegd. Zelfs zij was zo klein als ze was onder de indruk.
Maar mensen gaan voorbij
zaterdag 2 augustus 2025 om 17:08
Heel indrukwekkend!
Moest ook huilen

Het was er druk, ook heel veel adolescenten/jeugd en echt jonge kinderen.
Deze augustus is ook "de maand van Anne Frank". Iedere bezoeker jonger dan 15 jaar krijgt haar boek.
Dat ik er nooit eerder was, vind ik stom.
zaterdag 2 augustus 2025 om 17:42
Ongelooflijk. Het staat nu helemaal in een soort kas om het te behouden en er worden presentaties gehouden. Ik geloof ook dat het de plek is waar 1x in de vijf jaar ( dit jaar begonnen in januari) de namen van de 102.000 gedeporteerden worden voorgelezen.
Het terrein en het museum zien er prima verzorgd uit.
Moet je bedenken dat de huidige demissionaire regering/Faber de subsidie van hun lijstje had gehaald.
zaterdag 2 augustus 2025 om 21:54
Bij de concurrent (Viafora) staan nog meer termen van het VIVA-forum uitgelegd.
https://www.viafora.nl/forum/over-het-f ... ent-wat-is
Waarom dan op Viafora de uitleg. Nou... (vertel, Bert, snel, we willen het weten).
Ooit zou het VIVA-forum stoppen. Toen moesten natuurlijk de terminologie en de smoezenlijst (van meer dan 100 stuks), enz. gered worden. Niet alleen door de Koninklijke Bibliotheek (daar staat de complete forum-inhoud t/m het jaar 2021 ruimte in te nemen op een server, voor het landsbelang/nageslacht, op kosten van de belastingbetaler), maar ook voor forummers die compleet verweesd en verloren dan maar elders gingen forummen. Spoiler alert: het VIVA forum bleef uiteindelijk bestaan.
Ik houd van aardappelen.
Laat je innerlijke Oost-Groninger stralen.
Laat je innerlijke Oost-Groninger stralen.
zaterdag 2 augustus 2025 om 21:58
Dank je wel, Bert! Dat het Viva forum zou stoppen weet ik inderdaad wel, want vlak daarvoor begon ik hier te lezen. Ik was blij dat het toch bleef en heb nooit iets op het Viafprum gedaan. Maar bedankt voor de link met Viva uitleg!Explorista schreef: ↑02-08-2025 21:54Bij de concurrent (Viafora) staan nog meer termen van het VIVA-forum uitgelegd.
https://www.viafora.nl/forum/over-het-f ... ent-wat-is
Waarom dan op Viafora de uitleg. Nou... (vertel, Bert, snel, we willen het weten).
Ooit zou het VIVA-forum stoppen. Toen moesten natuurlijk de terminologie en de smoezenlijst (van meer dan 100 stuks), enz. gered worden. Niet alleen door de Koninklijke Bibliotheek (daar staat de complete forum-inhoud t/m het jaar 2021 ruimte in te nemen op een server, voor het landsbelang/nageslacht, op kosten van de belastingbetaler), maar ook voor forummers die compleet verweesd en verloren dan maar elders gingen forummen. Spoiler alert: het VIVA forum bleef uiteindelijk bestaan.
What would Patsy do?
zaterdag 2 augustus 2025 om 22:16
Tja, dat vind ik niet zo heel gek eigenlijk.Lady*Voldemort schreef: ↑02-08-2025 21:27Grappig dat mensen in topics over moeizame communicatie met huisartsen altijd volslagen per ongeluk aankomen met diabetes type 2 als de TO aangeeft niet zo slank als een den te zijn.
David Dunning
David Dunning
zaterdag 2 augustus 2025 om 22:18
Ze zetten toch heel vaak de reactiemogelijkheid uit bij nu.nl?
David Dunning
David Dunning

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in