Napraat met geklets, 2025.7

04-07-2025 09:15 2740 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Beste forummers,

Welkom in napraat 2025.7 met geklets.

Hierin kunnen jullie volop napraten over alles wat er op het forum gebeurt en in jullie dagelijks leven.
Een paar regels:
- er mag wel gesproken worden over wat iemand schrijft, maar niet over wat of hoe iemand is.
- er mag niet gehint of gehengeld worden naar vorige nicks.
- er mag hier wel besproken worden of iemand trollt.
- bashen van het andere napraattopic is niet toegestaan.

De normale regels van het hele forum gelden natuurlijk ook hier.

Ook in 'napraat 2.0' kan er worden nagepraat, maar dan zonder off-topic berichten.
https://forum.viva.nl/overig/napraat-z ... 35907716

Veel napraatplezier!

Met vriendelijke groet,

Moderators Vivaforum
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Moiren schreef:
03-08-2025 11:27
En ondanks dat zie ik wel dat mijn ouders oud en broos zijn en ben ik me er van bewust dat sterven gewoon een reeële mogelijkheid is.
Het zal ook mijn referentiekader zijn mijn moeder is echt hoog bejaard geworden zij was echt nog tot ver in de 80 heel actief en geen noemenswaardige kwalen .
Moiren schreef:
03-08-2025 11:27
En ondanks dat zie ik wel dat mijn ouders oud en broos zijn en ben ik me er van bewust dat sterven gewoon een reeële mogelijkheid is.
Ja eens, maar ik vind 72 geen respectabele leeftijd. Stompzinnige opmerking sowieso eigenlijk.
Yildizlar2 schreef:
03-08-2025 11:30
Het zal ook mijn referentiekader zijn mijn moeder is echt hoog bejaard geworden zij was echt nog tot ver in de 80 heel actief en geen noemenswaardige kwalen .
Mijn ouders zijn ook actief, maar dan kan je leeftijd toch wel respectabel zijn?
Of misschien versta ik daar wat anders onder. Voor mij is het gewoon een wat vriendelijke benaming voor bejaard ;)
Don’t let anyone ruin your day. It’s your day.
Ruin it yourself.
Onder een respectabele leeftijd versta ik (flink) ouder dan gemiddeld. Dat is 72 ook bij mannen niet. Gevoelsmatig vind ik 85-plus zo'n beetje respectabel worden. Ik vond het dan ook een vreemde opmerking over de leeftijd van 72. En inderdaad, die man was toch nog vitaal. Mijn ouders waren/zijn dat met 72 niet door ziekte en aandoeningen die zo'n beetje vanaf de pensioengerechtigde leeftijd begonnen. Maar dat maakt 72 in mijn ogen nog steeds niet "respectabel" als ik het afzet tegen de gemiddele levensverwachting...
Geef de liefde verdomme een keer een kans en niet de logica
Moiren schreef:
03-08-2025 11:37
Mijn ouders zijn ook actief, maar dan kan je leeftijd toch wel respectabel zijn?
Of misschien versta ik daar wat anders onder. Voor mij is het gewoon een wat vriendelijke benaming voor bejaard ;)
Bij mij is respectabel indrukwekkend. Ik vind 72 niet indrukwekkend. Mijn opa en zijn tweelingbroer, geboren in 1928, die allebei dik in de 90 werden dan weer wel.
Moiren schreef:
03-08-2025 09:44
Maak ik koffie voor in bed voor een langzame start, doe ik echt zelden. Laat ik de koffie omvallen. In bed :roll:

Oh dat zijn van die vreselijk ellendige momenten, net als je het nodig hebt om even rustig aan te doen zadel je jezelf op met extra (kut)werk :| .
S-Groot schreef:
03-08-2025 11:46
Oh dat zijn van die vreselijk ellendige momenten, net als je het nodig hebt om even rustig aan te doen zadel je jezelf op met extra (kut)werk :| .
Ja precies. Dus ga ik nu maar de was doen…
Don’t let anyone ruin your day. It’s your day.
Ruin it yourself.
Star⁴ schreef:
03-08-2025 11:45
Bij mij is respectabel indrukwekkend. Ik vind 72 niet indrukwekkend. Mijn opa en zijn tweelingbroer, geboren in 1928, die allebei dik in de 90 werden dan weer wel.
Zelfde geboortejaar als mijn moeder zij was 95 toen ze overleed . Die richting denk ik dus op als ik aan respectabel denk idd .
Star⁴ schreef:
03-08-2025 11:45
Nou ja, degene die dat schrijft heeft nog niet zo lang geleden haar broer verloren, die een heel stuk jonger was.
Dat zal haar mening kleuren.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
De boekpresentatie gisteren was een enorm succes! Veel dingen gisterenmorgen nog last minute doen en stressen maar alles kwam goed. Een bomvolle kerk en prachtige reacties.

Het was een feest. Muziek, interviews, voordrachten enzovoorts.
Geen bijzonderheden
Baas, vrouw en zoon (waar zoon ook mee bevriend is) zijn gisteren geweest. Dat was goed want alle onduidelijkheden zijn uitgesproken. Ze hebben iig aangeboden mijn reis- en hotelkosten te betalen mocht vgz daar niks mee willen doen. En als vgz maar een deel vergoedt (heb snel even gekeken, daar zit een max aan volgens mij), vergoeden zij het verschil.
Genoeg herrie gehad, dus daar kan ik prima mee leven.
Pijn is gezakt, slapen gaat ook niet verkeerd en het aftellen is begonnen :)
There is always something happening, and it's usually right now
yasmijn schreef:
03-08-2025 12:30
De boekpresentatie gisteren was een enorm succes! Veel dingen gisterenmorgen nog last minute doen en stressen maar alles kwam goed. Een bomvolle kerk en prachtige reacties.

Het was een feest. Muziek, interviews, voordrachten enzovoorts.
Heb wel iets meegekregen over boekpresentaties, maar verder...
Waar gaat dit allemaal over?
Grobbekuiken_ schreef:
03-08-2025 12:36
Baas, vrouw en zoon (waar zoon ook mee bevriend is) zijn gisteren geweest. Dat was goed want alle onduidelijkheden zijn uitgesproken. Ze hebben iig aangeboden mijn reis- en hotelkosten te betalen mocht vgz daar niks mee willen doen. En als vgz maar een deel vergoedt (heb snel even gekeken, daar zit een max aan volgens mij), vergoeden zij het verschil.
Genoeg herrie gehad, dus daar kan ik prima mee leven.
Pijn is gezakt, slapen gaat ook niet verkeerd en het aftellen is begonnen :)
Dat is fijn Grob. Lijkt me belangrijk om verder te kunnen.
Nog 4 nachtjes.

David Dunning
Solomio schreef:
03-08-2025 12:38
Dat is fijn Grob. Lijkt me belangrijk om verder te kunnen.
Nog 4 nachtjes.
Mij ook. Zoiets blijft anders alleen maar ruis geven, dus dit is prima zo.
canis-felis schreef:
03-08-2025 11:43
Onder een respectabele leeftijd versta ik (flink) ouder dan gemiddeld. Dat is 72 ook bij mannen niet. Gevoelsmatig vind ik 85-plus zo'n beetje respectabel worden. Ik vond het dan ook een vreemde opmerking over de leeftijd van 72. En inderdaad, die man was toch nog vitaal. Mijn ouders waren/zijn dat met 72 niet door ziekte en aandoeningen die zo'n beetje vanaf de pensioengerechtigde leeftijd begonnen. Maar dat maakt 72 in mijn ogen nog steeds niet "respectabel" als ik het afzet tegen de gemiddele levensverwachting...
Gemiddelde levensverwachting voor een man ligt onder de tachtig, dus met 72 ben je al aardig over de helft zou ik denken.
ldp schreef:
03-08-2025 13:17
Gemiddelde levensverwachting voor een man ligt onder de tachtig, dus met 72 ben je al aardig over de helft zou ik denken.
Is 'over de helft' een criterium voor 'respectabel'?

David Dunning
Solomio schreef:
03-08-2025 20:30
Is 'over de helft' een criterium voor 'respectabel'?

Dan ben ik denk ik ook al wel op respectabele leeftijd... ;-)
Sur mes cahiers d’écolier
Sur mon pupitre et les arbres
Sur le sable sur la neige
J’écris ton nom
Liberté

Paul Eluard
MrsM schreef:
03-08-2025 20:41
Dan ben ik denk ik ook al wel op respectabele leeftijd... ;-)
Dabedoelik.

72 is niet in de wieg gesmoord, maar wat mij betreft ook nog niet respectabel.

David Dunning
Ik vind respectabel in combinatie met leeftijd sowieso gek, dus ik weet het ook niet hoor.

Maar doen of je met 72 een broekie bent terwijl je aardig in de buurt van de gemiddelde eindstreep bent geeft naar mijn idee ook vooral iets aan over de vermoedelijke leeftijd van de afzender van het bericht.
ldp schreef:
03-08-2025 20:45
Ik vind respectabel in combinatie met leeftijd sowieso gek, dus ik weet het ook niet hoor.

Maar doen of je met 72 een broekie bent terwijl je aardig in de buurt van de gemiddelde eindstreep bent geeft naar mijn idee ook vooral iets aan over de vermoedelijke leeftijd van de afzender van het bericht.
Terwijl nou juist degene die de term 'respectabel' gebruikte een nogal duidelijke bias heeft omdat haar broer jong overleed.

David Dunning
Lady*Voldemort schreef:
02-08-2025 22:24
Ik wel. Geen idee over de klachten, maar het zal wel diabetes 2 zijn want TO is dik. Net als die huisarts eigenlijk.
Sjies man relax.
Bij gebrek aan concrete info waar het om gaat kies ik als voorbeeldje iets wat de huisarts misschien gezegd zou kunnen hebben in deze context. Ik zeg toch niet dat ze dat natuurlijk heeft of zo.
Lady*Voldemort schreef:
Ik wel. Geen idee over de klachten, maar het zal wel diabetes 2 zijn want TO is dik. Net als die huisarts eigenlijk.
Sjies man relax.
Bij gebrek aan concrete info waar het om gaat kies ik als voorbeeldje iets wat de huisarts misschien gezegd zou kunnen hebben in deze context. Ik zeg toch niet dat ze dat natuurlijk heeft of zo.
Lady*Voldemort schreef:
Sjies man relax.
Geschokt over hoe puriteins en seksistisch er wordt gesproken en gedacht op vief. o_o
Topic puber gaat los.
Cochise schreef:
04-08-2025 04:14
Geschokt over hoe puriteins en seksistisch er wordt gesproken en gedacht op vief. o_o
Topic puber gaat los.
Ik zie het tegenovergestelde: TO wordt aangesproken op haar preutse ideeën.

David Dunning

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven