Napraat met geklets, 2025.7
vrijdag 4 juli 2025 om 09:15
Beste forummers,
Welkom in napraat 2025.7 met geklets.
Hierin kunnen jullie volop napraten over alles wat er op het forum gebeurt en in jullie dagelijks leven.
Een paar regels:
- er mag wel gesproken worden over wat iemand schrijft, maar niet over wat of hoe iemand is.
- er mag niet gehint of gehengeld worden naar vorige nicks.
- er mag hier wel besproken worden of iemand trollt.
- bashen van het andere napraattopic is niet toegestaan.
De normale regels van het hele forum gelden natuurlijk ook hier.
Ook in 'napraat 2.0' kan er worden nagepraat, maar dan zonder off-topic berichten.
https://forum.viva.nl/overig/napraat-z ... 35907716
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Moderators Vivaforum
Welkom in napraat 2025.7 met geklets.
Hierin kunnen jullie volop napraten over alles wat er op het forum gebeurt en in jullie dagelijks leven.
Een paar regels:
- er mag wel gesproken worden over wat iemand schrijft, maar niet over wat of hoe iemand is.
- er mag niet gehint of gehengeld worden naar vorige nicks.
- er mag hier wel besproken worden of iemand trollt.
- bashen van het andere napraattopic is niet toegestaan.
De normale regels van het hele forum gelden natuurlijk ook hier.
Ook in 'napraat 2.0' kan er worden nagepraat, maar dan zonder off-topic berichten.
https://forum.viva.nl/overig/napraat-z ... 35907716
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Moderators Vivaforum
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
zondag 3 augustus 2025 om 11:30
Het zal ook mijn referentiekader zijn mijn moeder is echt hoog bejaard geworden zij was echt nog tot ver in de 80 heel actief en geen noemenswaardige kwalen .
zondag 3 augustus 2025 om 11:32
zondag 3 augustus 2025 om 11:37
Mijn ouders zijn ook actief, maar dan kan je leeftijd toch wel respectabel zijn?Yildizlar2 schreef: ↑03-08-2025 11:30Het zal ook mijn referentiekader zijn mijn moeder is echt hoog bejaard geworden zij was echt nog tot ver in de 80 heel actief en geen noemenswaardige kwalen .
Of misschien versta ik daar wat anders onder. Voor mij is het gewoon een wat vriendelijke benaming voor bejaard

Don’t let anyone ruin your day. It’s your day.
Ruin it yourself.
Ruin it yourself.
zondag 3 augustus 2025 om 11:43
Onder een respectabele leeftijd versta ik (flink) ouder dan gemiddeld. Dat is 72 ook bij mannen niet. Gevoelsmatig vind ik 85-plus zo'n beetje respectabel worden. Ik vond het dan ook een vreemde opmerking over de leeftijd van 72. En inderdaad, die man was toch nog vitaal. Mijn ouders waren/zijn dat met 72 niet door ziekte en aandoeningen die zo'n beetje vanaf de pensioengerechtigde leeftijd begonnen. Maar dat maakt 72 in mijn ogen nog steeds niet "respectabel" als ik het afzet tegen de gemiddele levensverwachting...
Geef de liefde verdomme een keer een kans en niet de logica
zondag 3 augustus 2025 om 11:45
Bij mij is respectabel indrukwekkend. Ik vind 72 niet indrukwekkend. Mijn opa en zijn tweelingbroer, geboren in 1928, die allebei dik in de 90 werden dan weer wel.
zondag 3 augustus 2025 om 11:46
zondag 3 augustus 2025 om 11:49
zondag 3 augustus 2025 om 11:54
Zelfde geboortejaar als mijn moeder zij was 95 toen ze overleed . Die richting denk ik dus op als ik aan respectabel denk idd .
zondag 3 augustus 2025 om 12:11
Nou ja, degene die dat schrijft heeft nog niet zo lang geleden haar broer verloren, die een heel stuk jonger was.
Dat zal haar mening kleuren.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.
David Dunning
David Dunning
zondag 3 augustus 2025 om 12:30
zondag 3 augustus 2025 om 12:36
Baas, vrouw en zoon (waar zoon ook mee bevriend is) zijn gisteren geweest. Dat was goed want alle onduidelijkheden zijn uitgesproken. Ze hebben iig aangeboden mijn reis- en hotelkosten te betalen mocht vgz daar niks mee willen doen. En als vgz maar een deel vergoedt (heb snel even gekeken, daar zit een max aan volgens mij), vergoeden zij het verschil.
Genoeg herrie gehad, dus daar kan ik prima mee leven.
Pijn is gezakt, slapen gaat ook niet verkeerd en het aftellen is begonnen
Pijn is gezakt, slapen gaat ook niet verkeerd en het aftellen is begonnen

There is always something happening, and it's usually right now
zondag 3 augustus 2025 om 12:37
Heb wel iets meegekregen over boekpresentaties, maar verder...
Waar gaat dit allemaal over?
There is always something happening, and it's usually right now
zondag 3 augustus 2025 om 12:38
Dat is fijn Grob. Lijkt me belangrijk om verder te kunnen.Grobbekuiken_ schreef: ↑03-08-2025 12:36Baas, vrouw en zoon (waar zoon ook mee bevriend is) zijn gisteren geweest. Dat was goed want alle onduidelijkheden zijn uitgesproken. Ze hebben iig aangeboden mijn reis- en hotelkosten te betalen mocht vgz daar niks mee willen doen. En als vgz maar een deel vergoedt (heb snel even gekeken, daar zit een max aan volgens mij), vergoeden zij het verschil.
Pijn is gezakt, slapen gaat ook niet verkeerd en het aftellen is begonnen![]()
Nog 4 nachtjes.
David Dunning
David Dunning
zondag 3 augustus 2025 om 12:53
zondag 3 augustus 2025 om 13:17
Gemiddelde levensverwachting voor een man ligt onder de tachtig, dus met 72 ben je al aardig over de helft zou ik denken.canis-felis schreef: ↑03-08-2025 11:43Onder een respectabele leeftijd versta ik (flink) ouder dan gemiddeld. Dat is 72 ook bij mannen niet. Gevoelsmatig vind ik 85-plus zo'n beetje respectabel worden. Ik vond het dan ook een vreemde opmerking over de leeftijd van 72. En inderdaad, die man was toch nog vitaal. Mijn ouders waren/zijn dat met 72 niet door ziekte en aandoeningen die zo'n beetje vanaf de pensioengerechtigde leeftijd begonnen. Maar dat maakt 72 in mijn ogen nog steeds niet "respectabel" als ik het afzet tegen de gemiddele levensverwachting...
zondag 3 augustus 2025 om 20:30
zondag 3 augustus 2025 om 20:41
zondag 3 augustus 2025 om 20:43
zondag 3 augustus 2025 om 20:45
zondag 3 augustus 2025 om 20:48
Terwijl nou juist degene die de term 'respectabel' gebruikte een nogal duidelijke bias heeft omdat haar broer jong overleed.ldp schreef: ↑03-08-2025 20:45Ik vind respectabel in combinatie met leeftijd sowieso gek, dus ik weet het ook niet hoor.
Maar doen of je met 72 een broekie bent terwijl je aardig in de buurt van de gemiddelde eindstreep bent geeft naar mijn idee ook vooral iets aan over de vermoedelijke leeftijd van de afzender van het bericht.
David Dunning
David Dunning
zondag 3 augustus 2025 om 23:14
Sjies man relax.Lady*Voldemort schreef: ↑02-08-2025 22:24Ik wel. Geen idee over de klachten, maar het zal wel diabetes 2 zijn want TO is dik. Net als die huisarts eigenlijk.
Bij gebrek aan concrete info waar het om gaat kies ik als voorbeeldje iets wat de huisarts misschien gezegd zou kunnen hebben in deze context. Ik zeg toch niet dat ze dat natuurlijk heeft of zo.
Sjies man relax.Lady*Voldemort schreef: ↑02-08-2025 22:24Ik wel. Geen idee over de klachten, maar het zal wel diabetes 2 zijn want TO is dik. Net als die huisarts eigenlijk.
Bij gebrek aan concrete info waar het om gaat kies ik als voorbeeldje iets wat de huisarts misschien gezegd zou kunnen hebben in deze context. Ik zeg toch niet dat ze dat natuurlijk heeft of zo.
maandag 4 augustus 2025 om 07:48
Ik zie het tegenovergestelde: TO wordt aangesproken op haar preutse ideeën.
David Dunning
David Dunning

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in