Napraat topic.

23-10-2010 20:39 1169 berichten
Voor al uw off topics!
Tenzij je binnen de lijntjes forumt natuurlijk ;-ppp
Alle reacties Link kopieren
Ik denk helaas ook dat wat poezewoes zegt waar is, zou het wel erg jammer vinden als inderdaad de al lang zittende forumgarde boven de 35 of niet, er op deze manier wordt uitgebezemd.

Het zou een openbaar forum moeten zijn, dat betekend voor verschillende leeftijdsgroepen. Dus ook voor diegene die hier al jaren forummen, en misschien inderdaad ouder is dan de Yes doelgroep. Geef anders dit forum een andere benaming.

@ Coolpack, binnen welke lijntjes? Die zijn mij de laatste tijd in ieder geval een stuk minder duidelijk geworden.
MV,

Heel eerlijk gezegd snap ik weinig van je alles-komt-goed en ik-mail-wel-even-want-ik-krijg-wél-antwoord houding.
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
Ik zie met veel dingen de problemen niet hoor. Dat hele privacy gedoe heb ik geen problemen mee. Wat weten ze feitelijk van je? Je naam en adres en geboortedatum, als je dat naar waarheid hebt ingevuld. En die boosheid die vele hebben, heb ik ook geen last van. Ik hoop voor jullie dat er antwoorden komen, want ik zie ook wel dat dit niet even overwaait. Maar ik vind het allemaal erg opgeblazen.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Dat privacy-gedoe zit ik persoonlijk ook niet mee.

Maar bijvoorbeeld die bannenregen gisteren, waarbij sommigen echt op bizarre redenen en zonder voorafgaande (topic)waarschuwing zijn geband.

Nog bizarder dan de reden waarom jij ooit bent geband.

Terwijl andere mensen die (op andere topics) soortgelijke dingen plaatsen dat blijkbaar wel mogen.

Daarbij kan ik mij toch niet aan de indruk onttrekken dat er inmiddels een behoorlijke subjectiviteit in het modereren is geslopen.

Vind jij het opgeblazen als mensen daar tegen ageren?

Of de beschuldigingen van Five aan E., waarbij zij zelfs suggereerde dat E. strafbare intenties had.

Vind jij het opgeblazen dat mensen er tegen protesteren dat zulke dingen ongestraft ellenlang op het forum blijven staan?

(Terwijl eerder mensen een half-jaar-ban kregen na het uiten van niet bewezen beschuldigingen van strafbare zaken?)

Ik vind dat allemaal niet opgeblazen.
Ik ben het absoluut met je eens dat die bannenregen gister onredelijk was. En dat er echt meer 1 lijn in het modereren moet komen. En persoonlijk ook dat het wat losser kan, je loopt nu op je tenen en dan nog kan het zomaar verkeerd vallen.

Dus ik bedoelde niet dat alles opgeblazen is, maar het is wel, met schuld van 2 kanten, geheel uit proporties getrokken. Snap je wat ik bedoel?
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
quote:Mylene_Valerie schreef op 24 oktober 2010 @ 10:01:

Ik ben het absoluut met je eens dat die bannenregen gister onredelijk was. En dat er echt meer 1 lijn in het modereren moet komen. En persoonlijk ook dat het wat losser kan, je loopt nu op je tenen en dan nog kan het zomaar verkeerd vallen.

Dus ik bedoelde niet dat alles opgeblazen is, maar het is wel, met schuld van 2 kanten, geheel uit proporties getrokken. Snap je wat ik bedoel?

Tja, ik snap het wel.

Maar ik leg die verantwoordelijkheid dat sommige dingen nu uit proportie zijn getrokken, geheel bij Viva.

Als je structureel niet reageert (en ik vind mensen negeren echt respectloos) dan zorg je er zelf voor dat de irritatie bij die ander oploopt.

Als Viva meteen gewoon actie had ondernomen, had geluisterd, uitleg had gegeven en ook eens bereid was geweest om voor sommige dingen excuus aan te bieden en beleid erop aan te passen, dan was het al lang weer een gezellig forum.

(en nee, de nietszeggende reacties van Naomi tot nu toe voldoen niet aan mijn bovenstaande beschrijving).
Ik ben meer een meelezerT dan een reageerderT maar nu wil ik toch ook mijn duitje in het zakje doen.

Lees allemaal eens wat Rider gezegd heeft, want hij slaat de spijker op zijn kop wat mij betreft.

De meeste forummers voelen het Viva forum als zijn of haar forum, maar uiteindelijk is Sanoma die de regels bepaalt. Die bepaalt wat ze willen met dit forum, wat hun doelstelling is, wat ze er uit willen halen.

Als het niet meer bevalt waarom blijven jullie dan hier posten en de bannenregen ondergaan? Als jullie naar een winkel gaan en jullie worden daar niet netjes behandeld dan ga je toch ook naar een andere winkel. Dan blijf je toch ook niet naar de winkel gaan en je onbeschoft behandelen. Het is namelijk niet de enige winkel die dat produkt levert en Viva is niet het enige forum op deze wereld. En ja eerst zal je klachten indienen maar als er niets mee gedaan wordt dan ga je toch naar een andere winkel?

Ik snap wel dat jullie blijven ageren, het is onrechtvaardig. Maar soms moet je accepteren dat je iets niet kan veranderen en een andere forum zoeken of nieuw forum openen. En niet aan een dood paard trekken.

VInden jullie het niet typsich dat MV(niet persoonlijk bedoeld MV) die vaak voor de angels en Naomi opkomt wel antwoord krijgt en de andere forummers, die kritisch zijn, en mailen niet. Is dat niet jullie antwoord? MV (nogmaals niet persoonlijk bedoeld maar het is zoals ik het zie) zegt wat ze willen horen en alle anderen niet dus die worden genegeerd. Naomi reageert bijna niet en als ze reageert is het elke keer hetzelfde type antwoord.

Het gaat niet beter worden, omdat de angels, Naomi en Sanoma niet veranderen en het beleid blijven uitvoeren zoals het bepaald is en de forummers blijven reageren zoals ze altijd reageren. Als je doet wat je altijd deed, krijg je wat je altijd kreeg of zoiets.

Denken jullie nu echt dat er een reaktie van Naomi gaat komen dat jullie gelijk hebben, dat het privacy stuk niet goed aangepakt is, dat angels niet terecht bannen, dat bannen teruggedraaid gaan worden dat er fouten gemaakt zijn etc etc.?

Ik begrijp heel goed dat het viva forum een stuk is van het leven van een aantal forummers. Maar misschien moet je eens nadenken of Viva forum nu echt het enige forum is voor je of dat er toch ook andere fora zijn waar je je ei kwijt kan.

Nogmaals lees het stuk van Rider nogmaals en laat het eens goed tot je doordringen.

Ik wil toch ook even voor de angels opkomen. Ik denk dat ze het beleid uitvoeren wat Sanoma uitgestippeld hebben. Maar omdat ze dat niet kunnen zeggen, (waarschijnlijk hebben ze zwijgplicht daarover, maar kijk als voorbeeld eens hoe ze om gegaan is met het topic van BM "niet wegjagen van nieuwe forummers") lijkt het alsof de angels raar bezig zijn. Ik denk niet dat ze raar bezig zijn, ik denk dat ze het beleid uitvoeren. Maar dat kunnen ze niet zeggen waardoor ze in een rare spagaat zitten. En zij alles over zich heen krijgen, terwijl eigenlijk dat Sanoma zou moeten zijn. Door kritiek op de angel te hebben probeer je het symptoon te bestrijden en niet de oorzaak.

En om de vragen voor te zijn waarom ik niet naar een ander forum ben, dat is omdat ik pijlers "werk & studie", "geld en recht" en "eten" en de reakties van sommige forummers (zoals Wuiles, Tia Dalma, Rider, Elenora, BGB, Meds, Nummerzoveel etc ) erg interessant vind en veel van geleerd heb en nog leer. Daardoor blijf ik komen en ik laat de rest aan me voorbij gaan. Tot nu dan:)

Voor zover mijn 2cents.
Ja en dat zou heel goed kunnen Broedkip, dat zwijgen heeft echt niet meegewerkt, sterker nog, ben het met je eens dat het misschien dan zo niet had gelopen. Maar dat zullen we niet weten. Ik denk alleen dat Naomi daar geen zeggenschap over had. Weet ik ook niet zeker maar dat lijkt me dat van bovenhands is gezegd gehele stilte. Ik hoop ook dat er snel antwoorden komen op de andere vragen want zo doorsudderen levert alleen maar ellende op.

En dan nog, de antwoorden zullen voor de een wel voldoende zijn en voor een ander niet. Je blijft houden dat je zoveel forummers niet allemaal tevreden kan stellen. Zie ook " de eisen" , de een wil/zegt dit, de ander wil zo. Reageren ze kort zegt de een, had dan niet gereageerd en reageren ze niet dan is het ook niet goed.

M.a.w. helemaal goed doen kunnen ze toch niet. Maar laten we het beste hopen maandag.
Daar geef ik je gelijk in, MV.

Met zo'n grote groep doe je het nooit helemáál goed.

Maar een beetje beter dan dit moet kunnen.
Bertha,

angels zouden natuurlijk gewoon kunnen weigeren om zich in die spagaat te laten manoeuvreren.

En wat betreft het 'dan ga je hier toch gewoon weg': dat hebben een aantal inmiddels ook gedaan.

Maar waarom zou ik niet ageren tegen dingen waar ik het niet mee eens ben en onrechtvaardig vind?

Het is echt niet zo dat ik er minder van slaap, hoor.

Tuurlijk kan ik hier gewoon weg gaan en mijn heil elders zoeken.

En als ik die behoefte heb, dan doe ik dat gerust.

Op dit moment heb ik echter de behoefte om nog even rond te hangen en mijn ongenoegen kenbaar te maken.

Ieder z'n meug.
quote:Broedkippetje schreef op 24 oktober 2010 @ 10:30:

Bertha,

angels zouden natuurlijk gewoon kunnen weigeren om zich in die spagaat te laten manoeuvreren.

En wat betreft het 'dan ga je hier toch gewoon weg': dat hebben een aantal inmiddels ook gedaan.

Maar waarom zou ik niet ageren tegen dingen waar ik het niet mee eens ben en onrechtvaardig vind?

Het is echt niet zo dat ik er minder van slaap, hoor.

Tuurlijk kan ik hier gewoon weg gaan en mijn heil elders zoeken.

En als ik die behoefte heb, dan doe ik dat gerust.

Op dit moment heb ik echter de behoefte om nog even rond te hangen en mijn ongenoegen kenbaar te maken.

Ieder z'n meug.

@broedkippetje

Tuurlijk heb je gelijk dat angels zich zelf in die spagaat laten dwingen. Maar ze voeren wel het beleid van Sanoma uit.

Misschien heb ik het niet goed verwoord. Het was niet mijn bedoeling om te zeggen dat mensen maar weg moeten gaan als ze het niet bevalt, maar om ze na te laten denken waarom ze blijven. Maar misschien heb ik mijn punt niet goed gemaakt.

Het was in ieder geval niet mijn bedoeling dat je het zo persoonlijk zou opvatten, dat je het gevoel kreeg je te moeten verdedigen waarom je blijft. Dat is namelijk je goed recht.
MV, ik kan je niet volgen. Jij zegt dat alles wordt opgeblazen, maar dit "alles" is gaan rollen door de onterechte ban die jij kreeg en waar je behoorlijk van over je toeren was. Waarin heel veel mensen voor jou op kwamen, wat resulteerde in de eerste bannenregen van angel2.

Ik begrijp helemaal niets van jou 'het valt wel mee' houding nu en ik vind het raar naar de mensen toe die toen te vuur en te zwaard voor je zijn opgekomen.
oh that purrrrrrrrrfect feeling
MV, ik sluit me aan bij Poez. Ik kan jou ook niet goed volgen. Als het jezelf betreft waar de regels te star of niet juist worden toegepast, dan is het een groot drama. Maar als het om anderen gaat dan is jouw reactie dat het wel meevalt en dat het niet zo opgeblazen moet worden.

Let wel: ik zeg nergens dat je dat niet zo mag zien, maar wel dat ik het niet snap. Ik vind jouw reactie als het jezelf betreft en jouw reactie als het anderen betreft lijnrecht tegenover elkaar staan. En dat vind ik ergens fascinerend ook nog. Maar snappen? Nope.
Eens met Poez.

MV, snap je wel hoe alles zo gekomen is?
Ik zeg ook niet dat ik het eens was met de bannen. Geheel niet. En dingen die in het verleden zijn gebeurd zal ik ook niet vergeten. Maar dat zeg ik steeds. Maar het verleden heeft wel uitgewezen dat het of overwaait voor sommige forummers of dat je voor iets anders moet kiezen.

En het is zeker niet dat ik het niet waardeer de forummers die mij gesteund hebben. Ik probeer het me iets minder aan te trekken omdat het ook niet waard is dat ik mij er rot onder voel. Het is meer dat ik denk, is dit het nou allemaal waard?

Ik zag gister een heleboel uitzendingen die heel emotioneel waren van De Wandeling van de EO, ja met zulke problemen dat ik dacht, waar zeur ik dan over? Dat zette mij gister weer zo met 2 benen op de grond.

Ik ben/was het gister gewoon zat dat ik dacht, kom op, hierdoor laten we ons toch niet kisten.
quote:Poezewoes schreef op 24 oktober 2010 @ 02:29:

Viva is bezig om zich te ontdoen van een vaste groep forummers, die tussen 10 jaar geleden en nu, nog tot de doelgroep behoorden. Behoorden, want we worden te oud. Dat deze mensen het Vivaforum hebben geholpen om groot te worden is voor Viva van minder belang. Inmiddels komt er voldoende nieuwe instroom via google en andere kanalen. En straks zeker, nu Yes wordt opgeheven. Of dat ook zinnige bijdragen zijn, dat maakt niet zoveel uit. Het gaat om de hits en om de bijdragen an sich. Stompzinnig of niet. De oude garde, met hun kritische bijdragen en hun "oh, dat hebben we eerder gezien" reacties, vinden ze alleen maar vervelend en storend.

Lieve oudgedienden, er wordt niet meer naar ons geluisterd, men is ons liever kwijt dan rijk. Want wij zijn niet meer de doelgroep en hebben slechts kritiek. Met andere woorden: Wat het Vivaforum ooit was voor ons, is niet meer.

En ergens hebben ze daar ook wel gelijk in. Dat gezeur tegen jongere forummers, kom op. Iedereen maakt dingen een keer voor het eerst mee.

Misschien dat wij oudgedienden, dat dan maar een keer moeten accepteren en het Vivaforum laten voor wat het is.

Iets waar je af en toe nog je wijsheid van jaren op los kan laten. Maar wat niet met je meegroeit met de jaren, want wij groeien wel, maar hun doelgroep niet. Iets wat je dus ooit een keer los moet laten. Zonder naar Libelle (brrrrrr!!!!) te moeten verkassen.

Wij moeten ruim baan maken. Ruim baan voor de nieuwe Viva(forum)generatie. Met al hun nieuwe (whahaha) problemen en hun wijsheid, en adviezen, en reacties. De doelgroep is tot 35 jaar. Dsjezus daar kan ik niet meer mee meeposten. Alleen af en toe een wijs woord voor achter laten.

En dat is dus ook, wat Viva wil. De manier waarop ze het doen is stuitend, maar de Angelrel is wel voor hun een prima rel om te doen wat ze al heel lang willen: Bezemen. Al die te oude prima geconserveerde forummers boven de 35 er uit.

Shoot me if i'm wrong.

Ik ben geen oudgediende (pas anderhalf jaar online) echter ik zie wel dat de één voor weinig ge(perma)band wordt en een ander voor hetzelfde of erger gewoon vrijuit (zonder "tik op de vingers") kan blijven forummen. Ik denk dus dat jij gelijk hebt. Zeker ook wat je schrijft over het "verversen" van de doelgroep.

Het plakken van de laatste top tien topictitels is wellicht weinig onderbouwd in deze ,echter kijk er eens naar.

Laatste 10

Een Slimme Meid, is haar inspiratie kwijt. # …

Man legt probleem vriendin uit

Motivatie kwijt

afscheidscadeau KDV

Holy santemekretia, een babouska komt niet ui…

Mei 2009; onze dreumessen dartelen vrolijk ve…

mijn ex en mijn niewe vlam zo vreemd dit!!

Meest vreemde/hilarische dates

We gaan voor een volle bingokaart!

Controle freak en hoe laat ik dat los

Of bij mij treedt forumvermoeidheid op, óf ik kan vaststellen dat nog geen anderhalf jaar geleden de topictitels daadwerkelijk meer uitdaging en prikkeling tot lezen bij mij opriepen. Ik bedoel: het YES-forum is denk ik idd on its way , en -zucht- the hubby and beeb are here to stay.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
MV, ik ben blij dat je het naast je neer kan leggen. Jij bent een paar keer zo dik gepakt door Viva het afgelopen halfjaar. Paasblog, eetblog, ban. Fijn dat je daar geen last meer van hebt.

Tip: kijk even naar de leeftijd van Sam. En naar de jouwe. En vraag je dan af hoeveel jij nog van Viva hebt te verwachten....
oh that purrrrrrrrrfect feeling
quote:Poezewoes schreef op 24 oktober 2010 @ 11:24:

MV, ik ben blij dat je het naast je neer kan leggen. Jij bent een paar keer zo dik gepakt door Viva het afgelopen halfjaar. Paasblog, eetblog, ban. Fijn dat je daar geen last meer van hebt.Geen last is een groot woord.
Wat wil je nu bereiken, MV, door het op te nemen voor dit vreselijke beleid?

Neem nou Thee, één van de meest betrokken en genuanceerder forummers. Vorige week moest ze nog ereforummer worden (maar bedankt want censuur in haar eigen tekst voor de blog) en nu banned forever tot Naomi er naar kan kijken.

Banned door die overspannen Vivaaengel 2, die absoluut de weg kwijt is.

Die moet per direct de handdoek in de ring gooien, geen mens neemt haar nog serieus met haar achterlijke gedoe.

Jij bent zo onheus bejegend, MV. Waarom doe je dit? Jij bent het ergste genaaid van iedereen hier door deze incompetente bende.
MV, ik vind je een lieverd, maar ik begrijp je loyaliteit dus écht niet.

Zou je nog zo loyaal zijn als je wederom zo'n onterechte ban kreeg?
MV, als er ooit een nieuwe blogger over eten moet komen, dan zul jij dat heus niet zijn.

Dat wordt een "hippe zelfstandige griet" met een mega interessante baan en dito vriendenkring van net 24 jaar met gruwelijk taalgebruik.

MV wordt eens wakker. Jij bent de doelgroep niet meer en zult hier nooit iets bereiken.

Een zoethoudertjeslunch met Naomi, dat is het dan wel.
quote:Enn schreef op 24 oktober 2010 @ 11:14:

[...]

Ik ben geen oudgediende (pas anderhalf jaar online) echter ik zie wel dat de één voor weinig ge(perma)band wordt en een ander voor hetzelfde of erger gewoon vrijuit (zonder "tik op de vingers") kan blijven forummen. Ik denk dus dat jij gelijk hebt. Zeker ook wat je schrijft over het "verversen" van de doelgroep.

Het plakken van de laatste top tien topictitels is wellicht weinig onderbouwd in deze ,echter kijk er eens naar.

.....

Of bij mij treedt forumvermoeidheid op, óf ik kan vaststellen dat nog geen anderhalf jaar geleden de topictitels daadwerkelijk meer uitdaging en prikkeling tot lezen bij mij opriepen. Ik bedoel: het YES-forum is denk ik idd on its way , en -zucht- the hubby and beeb are here to stay.

Hier wil ik even wat op kwijt. De hand in eigen boezem steken zou misschien ook een keer een idee zijn. Kijk wat er gisteren gebeurt in het topic "Hoe vertel je het" op de kinderenpijler. Er komen maar een paar reacties die normaal zijn, de meesten beginnen met een diepe zucht.... opmerkingen zoals: zo'n topic krijgen we elke week 10 keer .... gebruik de zoekfunctie.

Het wordt hier door de mede-forummers vaak ook niet echt aantrekkelijk gemaakt voor een nieuwe topic-opener. Misschien is dat ook een reden van het afglijden tot er echt alleen nog praatgroepjes zijn en een enkele dappere dodo, of een enkeling die een OP neerzet zonder rond te kijken en te zien hoe dwaas er hier soms wordt gereageerd?
Ja maar ik ben het niet eens met die bannen. Echt niet. Niet die van mij en ook gister niet. Ik ken Thee ook lang en weet waarom ze uit kwaadheid dat topic geopend heeft. Ik hoop echt dat het morgen per direct ongedaan gemaakt wordt. Al 10 jaar forumt ze hier en nog nooit een waarschuwing dacht ik.
quote:Damaris schreef op 24 oktober 2010 @ 11:47:

MV, als er ooit een nieuwe blogger over eten moet komen, dan zul jij dat heus niet zijn.

Dat wordt een "hippe zelfstandige griet" met een mega interessante baan en dito vriendenkring van net 24 jaar met gruwelijk taalgebruik.

MV wordt eens wakker. Jij bent de doelgroep niet meer en zult hier nooit iets bereiken.

Een zoethoudertjeslunch met Naomi, dat is het dan wel.

Dat is commercieel gezien toch ook heel logisch? Zou onverstandig zijn als ze 't anders deden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven