Napraattop 2025.8, met geklets en een brandend zonnetje 🌞
woensdag 13 augustus 2025 om 14:42
Beste forummers,
Welkom in napraat 2025.8 met geklets.
Hierin kunnen jullie volop napraten over alles wat er op het forum gebeurt en in jullie dagelijks leven.
Een paar regels:
- er mag wel gesproken worden over wat iemand schrijft, maar niet over wat of hoe iemand is.
- er mag niet gehint of gehengeld worden naar vorige nicks.
- er mag hier wel besproken worden of iemand trollt.
- bashen van het andere napraattopic is niet toegestaan.
De normale regels van het hele forum gelden natuurlijk ook hier.
Ook in 'napraat 2.0' kan er worden nagepraat, maar dan zonder off-topic berichten.
https://forum.viva.nl/overig/napraat-z ... 35907716
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Moderators Vivaforum
Welkom in napraat 2025.8 met geklets.
Hierin kunnen jullie volop napraten over alles wat er op het forum gebeurt en in jullie dagelijks leven.
Een paar regels:
- er mag wel gesproken worden over wat iemand schrijft, maar niet over wat of hoe iemand is.
- er mag niet gehint of gehengeld worden naar vorige nicks.
- er mag hier wel besproken worden of iemand trollt.
- bashen van het andere napraattopic is niet toegestaan.
De normale regels van het hele forum gelden natuurlijk ook hier.
Ook in 'napraat 2.0' kan er worden nagepraat, maar dan zonder off-topic berichten.
https://forum.viva.nl/overig/napraat-z ... 35907716
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Moderators Vivaforum
moderatorviva wijzigde dit bericht op 13-08-2025 20:17
Reden: Aangepast, bedankt voor de tip
Reden: Aangepast, bedankt voor de tip
0.13% gewijzigd
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
zaterdag 16 augustus 2025 om 12:57

zaterdag 16 augustus 2025 om 13:45
Ik denk dat het goed is, die einde der tijden.
Don’t let anyone ruin your day. It’s your day.
Ruin it yourself.
Ruin it yourself.
zaterdag 16 augustus 2025 om 13:48
Nee, maar die tip kreeg ik vanmorgen net na mijn post, dus staat op de planning.
Don’t let anyone ruin your day. It’s your day.
Ruin it yourself.
Ruin it yourself.
zaterdag 16 augustus 2025 om 13:53
Ja, het barst er van de cirkelredeneringen.
Pluviofiel|Firm believer of Karma
zaterdag 16 augustus 2025 om 13:55
zaterdag 16 augustus 2025 om 15:01
Jij doet er toch ook aan mee? Of wie is "ze" dan precies?
Geef de liefde verdomme een keer een kans en niet de logica
zaterdag 16 augustus 2025 om 15:05
Nou, ik trek me weer steeds meer weg uit de discussie. Het gaat nu vooral om wie of wat er antisemitisch en of antizionistisch en allerlei details, maar het hoofdonderwerp wordt steeds meer uit het oog verloren.
zaterdag 16 augustus 2025 om 15:08
Elkaar de maat nemen, ging het over, niet het onderwerp van discussie. Maar goed, never mind, ik heb geen zin om het gezeur over zogenaamd semantische/afleidende discussies hier ook naartoe te halen. Misschien kunnen jij en anderen die zich daar zo aan storen een eigen forum beginnen, waar iedereen die "semantische" discussies voert een ban krijgt.Kidneybean schreef: ↑16-08-2025 15:05Nou, ik trek me weer steeds meer weg uit de discussie. Het gaat nu vooral om wie of wat er antisemitisch en of antizionistisch en allerlei details, maar het hoofdonderwerp wordt steeds meer uit het oog verloren.
zaterdag 16 augustus 2025 om 15:11
Of een aparte topic maken om het over het groeiende antisemitisme te hebben, want het komt toch telkens terug.canis-felis schreef: ↑16-08-2025 15:08Elkaar de maat nemen, ging het over, niet het onderwerp van discussie. Maar goed, never mind, ik heb geen zin om het gezeur over zogenaamd semantische/afleidende discussies hier ook naartoe te halen. Misschien kunnen jij en anderen die zich daar zo aan storen een eigen forum beginnen, waar iedereen die "semantische" discussies voert een ban krijgt.
zaterdag 16 augustus 2025 om 15:13
Lijkt me prima op z'n plek in dat topic.Kidneybean schreef: ↑16-08-2025 15:11Of een aparte topic maken om het over het groeiende antisemitisme te hebben, want het komt toch telkens terug.
zaterdag 16 augustus 2025 om 15:14
Ik vind dat niet off-topic. Maar leg het dan gewoon aan de mods voor ipv te blijven roepen dat het afleidt of semantisch is. Daarmee diskwalificeer je - en anderen - (o.a.) mijn beleving en dat is eerlijk gezegd best pijnlijk. Maar goed, ik hou er hier over op, lijkt me beter.Kidneybean schreef: ↑16-08-2025 15:11Of een aparte topic maken om het over het groeiende antisemitisme te hebben, want het komt toch telkens terug.
canis-felis wijzigde dit bericht op 16-08-2025 15:48
Reden: Waarschijnlijk niet enkel mijn beleving
Reden: Waarschijnlijk niet enkel mijn beleving
0.76% gewijzigd
zaterdag 16 augustus 2025 om 15:16
Lijkt me nergens voor nodig. Je kan die twee dingen niet los zien van elkaar.Kidneybean schreef: ↑16-08-2025 15:11Of een aparte topic maken om het over het groeiende antisemitisme te hebben, want het komt toch telkens terug.
Onze harten bleven branden door de liefdesvlam
zaterdag 16 augustus 2025 om 16:31
Ik vind dat ook niet offtopic en ben blij met jouw inbreng op het MO topic.canis-felis schreef: ↑16-08-2025 15:14Ik vind dat niet off-topic. Maar leg het dan gewoon aan de mods voor ipv te blijven roepen dat het afleidt of semantisch is. Daarmee diskwalificeer je - en anderen - (o.a.) mijn beleving en dat is eerlijk gezegd best pijnlijk. Maar goed, ik hou er hier over op, lijkt me beter.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
zaterdag 16 augustus 2025 om 17:02
Kidneybean schreef: ↑16-08-2025 15:11Of een aparte topic maken om het over het groeiende antisemitisme te hebben, want het komt toch telkens terug.
Het één heeft een verband met het ander, dus dat past dan toch juist prima daar?
There is always something happening, and it's usually right now
zaterdag 16 augustus 2025 om 17:17
zaterdag 16 augustus 2025 om 17:25
Die heeft het even helemaal gehad met alles, zit nu een beetje in een dip en is moe van het niks doen.
Voelt zich vandaag niet helemaal senang en het leek erop dat ie verhoging had maar temperatuur is in orde.
Maar kijkt uit naar vrijdag, dan kan het gips eraf. Weer een stapje verder.
Nieuwe röntgenfoto staat voor ergens begin september, dus die krijg je dan weer (het blijft fijn dat jij ze kan duiden naast het zkh).
Het is allemaal zo sneu
zaterdag 16 augustus 2025 om 17:29
Ik heb echt geen idéé, ik heb ook maar gewoon de zaadjes van de pompoen van de supermarkt in de aarde gestopt.
•
zaterdag 16 augustus 2025 om 17:30
Grobbekuiken_ schreef: ↑16-08-2025 17:25Die heeft het even helemaal gehad met alles, zit nu een beetje in een dip en is moe van het niks doen.
Voelt zich vandaag niet helemaal senang en het leek erop dat ie verhoging had maar temperatuur is in orde.
Maar kijkt uit naar vrijdag, dan kan het gips eraf. Weer een stapje verder.
Nieuwe röntgenfoto staat voor ergens begin september, dus die krijg je dan weer (het blijft fijn dat jij ze kan duiden naast het zkh).
Het is allemaal zo sneu![]()
Begrijpelijk als je gewend bent om altijd ‘op weg’ te zijn. Helpt het als hij iets nuttigs zou kunnen doen?
•
zaterdag 16 augustus 2025 om 17:36
Misschien wel ja, maar wat

Misschien morgen toch eens kijken of hij met dat gipsbeen op de scootmobiel kan. Even een lang blokje om of zo. Tot nu toe wil hij dat pas als ie de brace heeft maar wellicht ziet ie het nu ook al wel zitten.
zaterdag 16 augustus 2025 om 17:36
Grobbekuiken_ schreef: ↑16-08-2025 17:36Misschien wel ja, maar wat![]()
Misschien morgen toch eens kijken of hij met dat gipsbeen op de scootmobiel kan. Even een lang blokje om of zo. Tot nu toe wil hij dat pas als ie de brace heeft maar wellicht ziet ie het nu ook al wel zitten.
Welke talenten heeft hij nog meer?
•

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in