Napraattop 2025.8, met geklets en een brandend zonnetje 🌞

13-08-2025 14:42 796 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Beste forummers,

Welkom in napraat 2025.8 met geklets.

Hierin kunnen jullie volop napraten over alles wat er op het forum gebeurt en in jullie dagelijks leven.
Een paar regels:
- er mag wel gesproken worden over wat iemand schrijft, maar niet over wat of hoe iemand is.
- er mag niet gehint of gehengeld worden naar vorige nicks.
- er mag hier wel besproken worden of iemand trollt.
- bashen van het andere napraattopic is niet toegestaan.

De normale regels van het hele forum gelden natuurlijk ook hier.

Ook in 'napraat 2.0' kan er worden nagepraat, maar dan zonder off-topic berichten.
https://forum.viva.nl/overig/napraat-z ... 35907716

Veel napraatplezier!

Met vriendelijke groet,

Moderators Vivaforum
moderatorviva wijzigde dit bericht op 13-08-2025 20:17
Reden: Aangepast, bedankt voor de tip
0.13% gewijzigd
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Frizz schreef:
16-08-2025 10:56
Weten jullie nog die pompoenplant? Ik ben terug van vakantie en hij is 2 meter hoog en 7 meter breed geworden. :O
Dan heb jij ook een grote tuin? Anders een kleine tuin vol pompoenplant ;)
Maar mensen gaan voorbij
Wat zijn "ze" toch goed in elkaar de maat nemen in het MO-topic.
Tot zover de hoop op enige soort van vrede daar, godsamme zeg.
Ik vrees voor het einde der tijden/de wereld en ben somber over de mensheid.
Hela schreef:
16-08-2025 13:26
Ik denk dat het goed is, die einde der tijden.
Don’t let anyone ruin your day. It’s your day.
Ruin it yourself.
Yildizlar2 schreef:
16-08-2025 12:08
Al op Etsy gekeken ?
Nee, maar die tip kreeg ik vanmorgen net na mijn post, dus staat op de planning.
Ruin it yourself.
Moiren schreef:
16-08-2025 13:45
Ik denk dat het goed is, die einde der tijden.
Het einde der mensheid inderdaad. Dan kan Moeder Aarde zich herstellen.
Geen bijzonderheden
Hela schreef:
16-08-2025 13:26
Ja, het barst er van de cirkelredeneringen.
Pluviofiel|Firm believer of Karma
yasmijn schreef:
16-08-2025 13:53
Het einde der mensheid inderdaad. Dan kan Moeder Aarde zich herstellen.
Paar overblijven mag hoor. Wijze lessen, overleveringen etc en alles komt weer goed.
Ruin it yourself.
Joppie schreef:
16-08-2025 12:57
Dan heb jij ook een grote tuin? Anders een kleine tuin vol pompoenplant ;)

Ik kon de was niet meer ophangen in elk geval! Dus wel aan het knippen geslagen en er zitten echt veel pompoenen aan.
Kidneybean schreef:
16-08-2025 13:53
Ja, het barst er van de cirkelredeneringen.
Jij doet er toch ook aan mee? Of wie is "ze" dan precies?
Geef de liefde verdomme een keer een kans en niet de logica
canis-felis schreef:
16-08-2025 15:01
Jij doet er toch ook aan mee? Of wie is "ze" dan precies?
Nou, ik trek me weer steeds meer weg uit de discussie. Het gaat nu vooral om wie of wat er antisemitisch en of antizionistisch en allerlei details, maar het hoofdonderwerp wordt steeds meer uit het oog verloren.
Kidneybean schreef:
16-08-2025 15:05
Nou, ik trek me weer steeds meer weg uit de discussie. Het gaat nu vooral om wie of wat er antisemitisch en of antizionistisch en allerlei details, maar het hoofdonderwerp wordt steeds meer uit het oog verloren.
Elkaar de maat nemen, ging het over, niet het onderwerp van discussie. Maar goed, never mind, ik heb geen zin om het gezeur over zogenaamd semantische/afleidende discussies hier ook naartoe te halen. Misschien kunnen jij en anderen die zich daar zo aan storen een eigen forum beginnen, waar iedereen die "semantische" discussies voert een ban krijgt.
canis-felis schreef:
16-08-2025 15:08
Elkaar de maat nemen, ging het over, niet het onderwerp van discussie. Maar goed, never mind, ik heb geen zin om het gezeur over zogenaamd semantische/afleidende discussies hier ook naartoe te halen. Misschien kunnen jij en anderen die zich daar zo aan storen een eigen forum beginnen, waar iedereen die "semantische" discussies voert een ban krijgt.
Of een aparte topic maken om het over het groeiende antisemitisme te hebben, want het komt toch telkens terug.
Kidneybean schreef:
16-08-2025 15:11
Of een aparte topic maken om het over het groeiende antisemitisme te hebben, want het komt toch telkens terug.
Lijkt me prima op z'n plek in dat topic.
Kidneybean schreef:
Ik vind dat niet off-topic. Maar leg het dan gewoon aan de mods voor ipv te blijven roepen dat het afleidt of semantisch is. Daarmee diskwalificeer je - en anderen - (o.a.) mijn beleving en dat is eerlijk gezegd best pijnlijk. Maar goed, ik hou er hier over op, lijkt me beter.
canis-felis wijzigde dit bericht op 16-08-2025 15:48
Reden: Waarschijnlijk niet enkel mijn beleving
0.76% gewijzigd
Kidneybean schreef:
Lijkt me nergens voor nodig. Je kan die twee dingen niet los zien van elkaar.
Onze harten bleven branden door de liefdesvlam
canis-felis schreef:
16-08-2025 15:14
Ik vind dat niet off-topic. Maar leg het dan gewoon aan de mods voor ipv te blijven roepen dat het afleidt of semantisch is. Daarmee diskwalificeer je - en anderen - (o.a.) mijn beleving en dat is eerlijk gezegd best pijnlijk. Maar goed, ik hou er hier over op, lijkt me beter.
Ik vind dat ook niet offtopic en ben blij met jouw inbreng op het MO topic.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Kidneybean schreef:

Het één heeft een verband met het ander, dus dat past dan toch juist prima daar?
There is always something happening, and it's usually right now
Grob, hoe is het met zoon?
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
Dat kan prima daar. Ik erger me soms wel aan het feit dat het een patroon lijkt om over een onderwerp te discussiëren en dan het ‘hoofd-nieuws’ uit het oog te verliezen. Over de betekenis van een woord of een cijfer, ipv over wat er deze keer weer is gebeurd in Gaza of de politiek.
Frizz denk je dat pompoenen ook in Spanje het goed zullen doen als ik ze iedere dag water geef? Ik vond dat in Nederland altijd zo leuk, die pompoenen overal.
Solomio schreef:
16-08-2025 17:15
Grob, hoe is het met zoon?
Die heeft het even helemaal gehad met alles, zit nu een beetje in een dip en is moe van het niks doen.
Voelt zich vandaag niet helemaal senang en het leek erop dat ie verhoging had maar temperatuur is in orde.
Maar kijkt uit naar vrijdag, dan kan het gips eraf. Weer een stapje verder.
Nieuwe röntgenfoto staat voor ergens begin september, dus die krijg je dan weer (het blijft fijn dat jij ze kan duiden naast het zkh).

Het is allemaal zo sneu 😟
Redhead70 schreef:
16-08-2025 17:23
Frizz denk je dat pompoenen ook in Spanje het goed zullen doen als ik ze iedere dag water geef? Ik vond dat in Nederland altijd zo leuk, die pompoenen overal.

Ik heb echt geen idéé, ik heb ook maar gewoon de zaadjes van de pompoen van de supermarkt in de aarde gestopt.
Grobbekuiken_ schreef:
16-08-2025 17:25
Die heeft het even helemaal gehad met alles, zit nu een beetje in een dip en is moe van het niks doen.
Voelt zich vandaag niet helemaal senang en het leek erop dat ie verhoging had maar temperatuur is in orde.
Maar kijkt uit naar vrijdag, dan kan het gips eraf. Weer een stapje verder.
Nieuwe röntgenfoto staat voor ergens begin september, dus die krijg je dan weer (het blijft fijn dat jij ze kan duiden naast het zkh).

Het is allemaal zo sneu 😟

Begrijpelijk als je gewend bent om altijd ‘op weg’ te zijn. Helpt het als hij iets nuttigs zou kunnen doen?
Frizz schreef:
16-08-2025 17:30
Begrijpelijk als je gewend bent om altijd ‘op weg’ te zijn. Helpt het als hij iets nuttigs zou kunnen doen?
Misschien wel ja, maar wat :blond:

Misschien morgen toch eens kijken of hij met dat gipsbeen op de scootmobiel kan. Even een lang blokje om of zo. Tot nu toe wil hij dat pas als ie de brace heeft maar wellicht ziet ie het nu ook al wel zitten.
Grobbekuiken_ schreef:
16-08-2025 17:36
Misschien wel ja, maar wat :blond:

Misschien morgen toch eens kijken of hij met dat gipsbeen op de scootmobiel kan. Even een lang blokje om of zo. Tot nu toe wil hij dat pas als ie de brace heeft maar wellicht ziet ie het nu ook al wel zitten.

Welke talenten heeft hij nog meer?

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven